училището на елита ???

  • 36 279
  • 251
  •   1
Отговори
# 180
  • София
  • Мнения: 1 281
Наистина е удивително как се дъвче тази тема от кой ли не Shocked...
Нормалното е да се коментира във форума, не мислиш ли? А "дъвче" не е на място употребена...
....Но минавайки успешно тестовете, може да се каже, че детето е по-умно, съобразително, и с по-логично мислене от останалите....
Нима тестовете не проверяват уменията, с които е обвързана насочеността на училището, за която казваш по-долу? Това, че умее да рисува, пее и танцува далеч не значи, че е умно, съобразително и логично.
...това не омаловажава резултатите на моето дете, което е прието там, не защото татко е депутат да речем...
Не омаловажава и резултатите на другите деца.
....Насочеността на училището се подразбира от абревиатурата по-горе, т.е. Национален учебен комплекс по култура. Децата рисуват, имат часове по иконопис, дърворезба, народни танци, бални танци и още много неща....

# 181
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
 В нашето квартално училище има различни спортове,народни танци,модерен балет,актьорско майсторство,моден дизайн,рисуване,шах,езици,допълнително математика и няколко инструмента.Достатъчно развиват всичките и умения без да тичам из София и без да се пъна да я правя на неповторима и велика.Тя има желание и ходи с удоволствие,което е по-голяма гаранция,че ще научи нещо.
И да кажа-предложиха ми детето ми да учи в това прослувуто училище срещу " скромната сума" от 10 000 лв. Mr. Green
Благодаря!

# 182
  • Мнения: 3 034
и какво излиза - че независимо колко талантливо е детето, ако няма подходящия "стайлинг" не се вписва в училището?

ако тази ценностна система изграждат в децата, които би трябвало да имат по-особено отношение към изкуството, май ще съм "благодаря".

# 183
  • Sofia
  • Мнения: 2 474
В нашето квартално училище има различни спортове,народни танци,модерен балет,актьорско майсторство,моден дизайн,рисуване,шах,езици,допълнително математика и няколко инструмента.Достатъчно развиват всичките и умения без да тичам из София и без да се пъна да я правя на неповторима и велика.Тя има желание и ходи с удоволствие,което е по-голяма гаранция,че ще научи нещо.
И да кажа-предложиха ми детето ми да учи в това прослувуто училище срещу " скромната сума" от 10 000 лв. Mr. Green
Благодаря!

Прощавай, че проявявам такъв конкретен интерес, но като се цитират такива конкретни цифри любопитство ми се разпалва  Wink
Дали разбирам правилно, че става дума за 10 000 лева - официално дарение за училището, за да приеме първокласник, който не е приет на първоначалното класиране !?

# 184
  • Мнения: 306
yav4e_mrav4e , да ти кажа, във форума се коментират много теми...иаказвам се обаче само по тези, по които съм компетентна Wink
iviche, не казах това. Това, че задоволявм капризите и, си е мое лично решение. И не, това не се изгражда от учителите, не го наичам ценностна система, защото не звучи много задълбочено като заключение. Това какви дрехи носиш, не определя ценостната ти система.
Спирам да пиша по темата, защото не знам от къде се е насъбрала тази злоба newsm78

# 185
  • София
  • Мнения: 62 595
RadostinaHZ, не си спомням официално някъде училището да се води за "специални" деца #Crazy Явно живееш със спомените от соца (не е в твой плюс, живота се промени коренно  Wink) Едва ли са много училищата, които да предлагат възможност за хармонично развитие  без да обикаляме като луди всеки ден в прекрасните софийски задръствания и да си губим времето в тях, за да осигуря тези неща на детето си. Акъла ми е стигнал до там, че това да му го осигуряват в училище, а аз да имам време и за други неща, които също никак не са маловажни. Безкрайно удобно ми е Peace
Както казах, плюсовете за мен никак не са малко. Ако не искаш да приемеш нито един от мотивите ми, значи наистина "гроздето е кисело".
Изложих моите мотиви "ЗА", но нещо не разбирам твоите "Против".

Мисля, че много добре ги разбираш, но не можеш да ги обориш и затова караш  по тъча с твърденията, че не съм много наясно. Ако това, което пишеш е вярно, значи нещата са много по-зле дори отколкото съм си представяла.

 Ако това е просто едно училище с много хубава база и част от времето децата прекарват в развиване на някакви хобита, то какво го отличава коренно от всички други училище, че да има приемни изпити дори за първи клас (а за детската градина съм чувала също странни работи)? Тогава какво измерват тези тестове? Би трябвало като родител на дете в това училище да си се поинтересувала или да са ти казали.
 Ако това училище не е за по-специални и по-развити интелектуално деца, то тогава какво отличава тези деца от всички останали деца, учещи в кварталното училище, например?
Ако основното предимство на това училище е, че на родителите им е по-лесно и избягват задръствания, разкарване с детето по разни занимания и т.н., то защо тогава изобщо има приемни тестове? По-лесно би било да си кажат, че предимството на училището е удобството на родителите, а не на децата и толкова.

Ако можеш да ми дадеш отговори на тези въпроси ще ти бъда много благодарна, а ти много полезна на родителите, които проявяват интерес към това училище.

Както посочих преди няколко поста едно дете може да се развива хармонично и да посещава всякакви курсове. Много ми е любопитно дали за музикалните часове са тествали децата за слух или пеене; дали за спорта са ги тествали за физическа издържливост; дали за танците са ги тествали за чувство за ритъм; дали за рисуването и дърворезбата са ги тествали за фина моторика? Защото на всяко място, дори в едно обикновено читалище да отидеш, никое дете няма да го вземат да свири на цигулка или да пее в група, ако пее фалшиво или не различава тоновете ла от сол.

# 186
  • Мнения: 3 034
sweet_kiss, няма злоба. има само много въпросителни.
опитвам се да си изясня нещата.
дъщеря ми е предучилищна и е нормално да се интересувам за някои училища.
явно средата налага някакъв стереотип в "стайлинга". всички деца ли го спазват?  колко са тези, които не се съобразяват с марката на дънките и как се гледа на тях?

макар че ми е малко странно това да са ми въпросите, при условие, че е много по-важно какво научава детето и по каква методика.....

# 187
  • Мнения: 5 877
Значи, тук виждам няколко поредни измествания на темата.

Първо, училището е толкова спорно не за друго, а защото е дефинирано като училище за "надарени" деца. Естествено, че всяка майка, чието дете е започнало да чете по-рано, което пее хубаво, рисува и въобще изглежда будно за възрастта си, ще го разгледа като опция.

На второ място обаче идва фактът, че децата не са "напред с материала" във всички области, а обикновено имат особен талант в една-две и са си съвсем нормални деца във всички останали. Т.е. в най-добрия случай тестът би могъл да отсее деца с по-високо ай кю, а не толкова специалните дарби. Дотук нищо лошо, освен че майката на някой Моцартчо може да остане разочарована.

Интересното е това, че това напрежение се поражда още преди човек да се е запознал подробно с програмата и да си е отговорил на въпроса дали тя е подходяща за неговото дете. Защото удря майките на гордост - надарено ли е моето дете или не, правя ли най-доброто за него или не. Разглеждайки сайта на училището, аз не можах да си отговоря на въпроса с какво е по-специално, просто нямаше информация, нямаше снимки от конкретни занятия, секция "Галерия" беше празна, в раздела за програмата имаше по две-три думи. Италианският език звучи ОК, но не е уникално. Може да е хубаво училището - аз лично храня искрена симпатия към заниманията с изкуство по времето на Людмила Живкова, защото съм ходила и на асамблея, и на "художествени" лагери.

# 188
  • Мнения: 2 891
Тази история с "надарените" деца битува точно от онова време, Анда. Мен също адски ме дразнеше, когато където и да ида ми казваха "Ооооооооооо, ти си таааам, при надарените деца!". Следва многозначително поклащане на глава. Последният ти пост като че ли най-добре отразява действителността. Нямам представа как се движат сега нещата там, а и не мога да направя паралел, тъй като не съм посещавала друга ДГ или училище (преминала съм през 3 изпита на общо основание), но това, което аз съм усетила е друг подход по време на учебния процес, а материалната база от 1984 до 1998 нямаше аналог. Връзкари имаше - 50/50, но нито съм се сдухвала, че нашите не ходят в командировка в чужбина, нито липсата на тъй важните по наше време шоколадови яйца ми е докарвала мисли за депресия. Не мога да си представя, че в кварталните училища отношенията м/у децата са различни. Навсякъде има по-богати, по-изявени лидери, а и аутсайдери. Аз взех само положителни неща от там.

# 189
  • Мнения: 3 034
точно това се опитвам и аз да си изясня - каква точно е програмата, по която учат децата там, какви занимания имат и колко точно е количеството изкуство.

за мен лично няма напрежение.
аз не приемам, че някакъв тест, който е доста субективен, ще определи нивото на детето ми.
нито има гаранция, че добре пеещо дете ще ги научи тези задачки, нито, че дадено дете ще е спокойно на изпита и няма да сбърка от притеснение.
така че това не ми е критерии за таланта на детето.

така или иначе изпитвам ллюбопитство към това училище, но не бих искала дъщеря ми да става подвластна на марките дрехи и стилът на обличане. което от друга страна може да се случи във всяко друго училище, въпросът е как ние като родители ще подходим.

# 190
  • Мнения: 5 877
Мхм, ако си изясниш, свиркай, и аз се чудя дали е за нас.

# 191
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
Liviat ,поискаха ми ги още докато се интересувах за училището,за да съм спокойна,че детето ми ще бъде прието.Т.е разбирай ако не платиш въобще не се натискайте. Rolling Eyes

# 192
  • Мнения: 2 891
точно това се опитвам и аз да си изясня - каква точно е програмата, по която учат децата там, какви занимания имат и колко точно е количеството изкуство.


Ще се опитам да отговоря, но пак повтарям, че инфото ми е старо, а учебните планове се променят Simple Smile

От начален курс нямам кой знае колко спомени  Grinning Започнахме изучаването на Декамерон, Днон Кихот и прочие класическа литература в пети клас. Тогава започна и изучаването на История на изкуствата. Танците за нашия випуск бяха народни, но от следващия редуваха с бални. Учебниците по които се учеше в повечето случаи бяха експериментални или разработени специално за нас. Руски и английски учехме от първи клас. Трудово, в смисъла на мазане на сандвичи и светване на крушки, не сме имали. Имали сме дърворезба, грънчарство и др. подобни. Два пъти в седмицата се ходеше на плуване, като това е част от учебната програма, а не курс по избор.

В лицея програмата е разработена съвместно тази, която се преподава в италианските у-ща, като ако издържиш матурите след 12 клас, получаваш и диплом, че си завършил италианско средно образование. Това, което за което отношението ми варира м/у положително и отрицателно е фактът, че разделят деца на хуманитарен и математически профил. След 10-ти клас, ние, в хуманитарния, спряхме да изучаваме химия, биология, физика и география за сметка на хуманитарни предмети преподавани на италиански език (литература, история, история на изкуствата, та дори и математика). В последствие, когато кандидатствах за НБУ се оказа, че имам пропуски в точните науки. При математическия профил нещата бяха на обратно.

Това е, което мога да разкажа. Пак повтарям, че иде реч за преди 10 г.

# 193
  • Мнения: 14
Искам да попитам майките, чиито деца учат там - след като училището е за т.н. "надарени деца", как си обясняват факта, че децата на "елитните хора" сякаш задължително са надарени. Нямам изобщо предвид приемния изпит, за него има много обяснения, интересува ме после, по време на учебния процес, те как се справят с учебния план за "надарени", който аз не познавам, признавам, но предполагам, че би трябвало да е по-труден от този на другите училища. Въпросът ми не е заяждане, а наистина бих искала да знам това, защото се опитвам да си изясня как и какво по-специално и  се учи там и как така се получава, че децата на "някои хора" се справят без проблем в такова училище и наистина така ли е или има отпаднали такива деца?

# 194
  • София
  • Мнения: 62 595
И аз питах това, ама никой не иска да каже. Явно е тайна. Laughing

Общи условия

Активация на акаунт