училището на елита ???

  • 36 247
  • 251
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 315
принципно НУКК-това е национален учебен комплекс по култура.никъде не става дума за надарени деца.програмата е не по-натоварена от другите добри училища.в първи и втори клас учихме това, което се учи навсякъде+бални танци+народни танци+керамика.избирахме допълнително между пиано,балет,баскетбол и футбол/трябваше да избелем две от тези четири неща/.ние като по-безобидно избрахме пиано и баскетбол/все пак за балет и дума не можеше да става Wink/.очаквах да не иска пианото, но то много му хареса и накрая на годината свиреше с две ръце детски пиески/аз бях в умиление Laughing/, но от втори клас той си избра керамика и забавна математика и пианото ни пропадна.
колкото до отпадане на деца-ние сме още много малки - едва втори клас, но имаше деца с поведенчески проблеми, които бяха помолени да напуснат.не от нашия клас, от по-големите.
иначе децата са си деца-в нашия клас не разпознавам някой особено известен, но и не се познаваме помежду си родителите.английският език се учи от първи клас , а италианският - от втори.впрочем, в 73-то също немският е от първи клас, а английският е от втори.
базата на училището е много добра, в друга тема съм писала как преборихме изпита.в резюме-благодарение на страхотната госпожа от ОДЗ-то от нашата група влязоха четири деца от шест кандидатствали/едно е в частното у-ще/.
И аз питах това, ама никой не иска да каже. Явно е тайна. Laughing
не, че се заяждам, но разбирам, че сте негативно настроени към училището.тогава, какъв е тоя интерес към него? newsm78

# 196
  • Мнения: 14
milsim1, благодаря за отговора, ще се радвам и други майки да споделят. Аз все още не съм взела решение, а синът ми е в предучилищна в детската градина и няма много време

# 197
  • София
  • Мнения: 62 595
Любопитство. Това е училище, което все още е обвито в някаква мистерия и само се спрягат разни думички като "училище на елита", "надарени деца", "известни имена", "пари, много пари", "тестове" и т.н.

За мен то просто е едно прехвалено училищ, което по време на соца е било елитно, но предимно за децата на политическия елит, докато стане време да отидат да учат в чужбина. Може би тогава наистина е било с добра идея и добро изпълнение, а и простосмъртните с редки изключение не са имали достъп до него. Но за мен сега не е останало нищо повече, освен стара слава, но в посредствено изпълнение. За мен нямаше да бъде проблем децата ми да издържат теста, защото знаех как да ги подготвя. Но се разочаровах от всичко останало, което научих за това училище. Ако наистина децата се подбираха по някаква изключителност откъм интелект или талант щях да съм за това училище с две ръце. Но, уви, не е така. И като се замисля, дори стана по-добре, че децата ми не кандидатстваха. За тях се откриха други пътеки, вървейки по които могат да се развиват в подходяща за тях среда. И най-важното - разнообразна среда - една в училище и по една на всяко занимание извън училище.

# 198
  • Мнения: 14
Едно от нещата, поради, които проявявам интерес към училището е това, че е по-различно. Основното, което не харесвам на нашето образование е, че ни учи основно на факти и готови знания и ни задължава да учим неща, които след даден минимум от знания, може би не бих искала да уча по-задълбочено, а бих предпочела да се занимавам повече с нещо, което наистина ми е интересно. Традиционните училища не ни учат на далеч по-важните за мен неща като как да мислим, как да ваимаме решения, как да сме емоционално интелигентни, и още много други. За съжаление, няма друго различно начално училище (изключвам частните, те са друга тема), за което да се замисля и, за съжалениене, не мога да добия реална представа дали НУКК е това, което търся...

# 199
  • София
  • Мнения: 62 595
Не искам да те разочаровам, но няма как в училище някой да те научи да си емоционално интелигентна. За мисленето не си права - всяка наука или дейност по някакъв начин влияе и оформя начина ти на мислене. Същото е и с вземането на решения - ежедневно децата вземат някакви решения, включително дали да си прочетат урока или не и какви последици може да има от това.
За всички тези неща, които ти искаш се грижат семейството и обществото. Училището има съвсем друга функции и цели.
Всъщност, какво си се хванала за тази емоционална интелигентност? Да не би да е защото звучи много интелигентно?

# 200
  • Мнения: 14
Бях сигурна, че ще има такава реакция! Да, съгласна съм, че много от нещата, за които говоря се учат и от самия живот, но проблемът е, че си оставаме само с това, кагато училището може да го допълва и това да не се разминава с неговите функции и цели. За емоционалната интелигентност - за мен е важна (няма да коментирам как звучи и дали съм се "хванала" за нея, макар, че забележката ти прозвуча като обида).

# 201
  • София
  • Мнения: 62 595
Без да се засягаш - имаш много идеалистична представа за училището като цяло. Училището е само част от живота на децата. А ако приемем, че емоционалната интелигентност не е само вродена, а и може да се култивира, то това става при контакта на детето с възрастните още от момента на раждането му  и това са точно хората от семейството. Лично аз не очаквам детето ми да стане на 7 години и някой тепърва да го "обучава" на емоционална интелигентност.

Функциите и целите на училището като институция и на всяко едно по отделно не се задава от родителите, а от държавата. Ако искаш едно училище да има право да дава дипломи за определена образователна степен то трябва да отговаря на изискванията на закона и образователните програми.  И с училището, което обсъждаме е така - то би трябвало да се придържа към образователните изисквания. А останалото, което се прави с танците, музиката и спорта, както вече посочих, може да се научи във всяко читалище, спортен клуб или школа. На всичко не помня някой в темата да е писал детето му от първи клас в това училище да учат по специална програма и специални учебници.

# 202
  • Мнения: 14
Доста от нещата, за които говоря не си разбрала правилно.

# 203
  • Мнения: 2 891
На всичко не помня някой в темата да е писал детето му от първи клас в това училище да учат по специална програма и специални учебници.


За нас имаше специални учебници, но не по всички предмети.

# 204
  • София
  • Мнения: 62 595
За тогава си спомням, че го пеше написала. Но за сегашно време нямам спомен някой да е казал за специални учебници. Peace А тук писаха доста родители с деца точно в това училище.

# 205
  • Мнения: 2 891
Simple Smile Най-вероятно.

Аз си задавам въпроса, дали родителите всъщност знаят какви учебници къде се ползват. То и в нормалните училища се използват навсякъде различни. Нали учителите вече сами ги избират  Rolling Eyes

# 206
  • Мнения: 315
Училището е само част от живота на децата. А ако приемем, че емоционалната интелигентност не е само вродена, а и може да се култивира, то това става при контакта на детето с възрастните още от момента на раждането му  и това са точно хората от семейството. Лично аз не очаквам детето ми да стане на 7 години и някой тепърва да го "обучава" на емоционална интелигентност.

Функциите и целите на училището като институция и на всяко едно по отделно не се задава от родителите, а от държавата. Ако искаш едно училище да има право да дава дипломи за определена образователна степен то трябва да отговаря на изискванията на закона и образователните програми.  И с училището, което обсъждаме е така - то би трябвало да се придържа към образователните изисквания. А останалото, което се прави с танците, музиката и спорта, както вече посочих, може да се научи във всяко читалище, спортен клуб или школа. На всичко не помня някой в темата да е писал детето му от първи клас в това училище да учат по специална програма и специални учебници.

виждам, че си много подготвена теоретично Peace Hug
аз такива термини -"емоционална интелигентност"не разбирам(все пак съм инженер и не ми ли говориш с логаритми не  Joy hahahaразбирам), но мога да кажа следното и с това приключвам участието си в темата.
от личен опит-детето ми ходи с желание на училище и пътува до училището пет минути.там е топло, чисто, светло.от стаята на детето ми се излиза директно на двора, където играят на чист въздух.госпожите са мили с децата, това не означава, че не пишат ниски оценки и забележки.все още не съм забелязала мания по дрехи и марки/анцугът ни е обикновено на "дино",въобще-за снобизъм още само чета по форумите.има охрана по коридорите, в двора.
когато беше първи клас не се е случвало големи да го тормозят.аз съм доволна, а след като и ти си доволна от училището на твоите деца-значи всичко е наред Hug Peace
пожелавам здраве, късмет и любящи родители на всички деца!

# 207
  • София
  • Мнения: 62 595
А от какви учебници учат? Нищо не казваш за тях. Това, което описваш е просто едно добре поддържано училище с транспорт и целодневно обучение и нищо повече. Какво му е толкова специалното тогава, че да се кандидатства с тестове?

Инженерството не е извинение за ограничаване на знанията и интересите отвъд него. Животът не е само математика, а и емоционална и други видове интелигентност. Между другото, повечето инженери, които познавам са ако не всестранно, то многостранно развити личности с най-разнообразни таланти и интереси - като започнеш от изкуството и свършиш със спорта. Така като чета май просто ти е кеф да се похвалиш къде учи детето ти, а не какво толкова специално има в него. Иначе досега ти и всички други родители с деца в това училище да бяхте описали в подробности какви специални таланти, заложби и умения имат децата ви и какъв е напредъкът им за месеци или години.

# 208
  • Мнения: 2 891
RadostinaHZ , стига вече Simple Smile След като е вътре, значи има защо.

# 209
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, де, работата е ясна.

Общи условия

Активация на акаунт