училището на елита ???

  • 36 250
  • 251
  •   2
Отговори
# 225
  • София
  • Мнения: 62 595
Не е за спор, а за факти. В кварталните училище има тестове, но те са за училищна готовност и нямат нищо общо с тези в Горна Баня. Всяко дете, което е ходило на предучилищна подготовка ги минава. Няма класиране, няма номерация и "под и над чертата".

# 226
  • Мнения: 315
Няма такава необходимост, защото нещата са ясни.
newsm78ти да не си ясновидка ? Joy

# 227
  • София
  • Мнения: 62 595
Да.  bowuu

# 228
  • София
  • Мнения: 3 687
 За да приемат детето ви в ГБ е необходимо

1. Да издържи конкурсния изпит - за което се ходи година или две на уроци при "точния" учител.
2. Да се плати определена сума, по напред се споменаваше цената  Shocked.
3. Да се обади "Някой отгоре".
4. Да има късмет наплива от т. нар. "елит" да е по-малък от бройката на приеманите деца.

Точка 2 и 3 могат да бъдат разместени

# 229
  • Мнения: 827
Все пак става въпрос за изпити за първи клас, а не за гимназия. Това е важно.
- кога темата се е изместила към обсъждане само и единствено на кандидатстването за първи клас? Внимателно прочетох отново всичко и не видях някъде специално и изрично да е упоменато.

Цитат
Няма за какво да подавам сигнал, не съм давала пари за уроци.
- сигнал може да се подаде и без ти лично да си давала пари за уроци, а и не само когато става дума за пари за уроци, било то и при "подходящ" учител.
Цитат
А ако случайно си пропуснала тук има тема специално за това как се кандидатства и какви са тестовете и приемането. Може да прочетеш. И двете знаем какво се има предвид под "подходящ учител" като става въпрос за кандидатстване.
- защо реши, че има вариант да съм пропуснала специалната тема за кандидатстването? Имам и тестовете за подготовка за изпита за първи клас - виждат ми се много интересни и полезни и не смятам, че ако детето ми (което за момента е много малко) може да ги решава, но не влезе на база на резултата си, нещо ще е изгубило, а смятам, че ще изгуби повече, ако не ги е виждало никога, независимо дали кандидатства там, или не.

Цитат
А за мненията - все повече става негативните мнения. Ако бяха по-малко от позитивните да кажа, че хората само си измислят и завиждат. Навремето сериозно проучих как стоят нещата и не ми хареса да си правя детето лудо, да го мъкна на уроци или да минавам по разни знайни и незнайни пътечки, че да го запиша там.
- всеки сам решава дали иска да "мъкне" детето си на уроци или му е по-добно да не го "мъкне", поради различни причини.
Цитат
Ако имам амбиции за нещо, то те са свързани с мен и моите постижения, а не с постиженията на децата ми.
- моя лична амбиция е да съм достатъчно добър родител - използвам това понятие в терминологичния му смисъл. От това произтичат определени ангажименти към мен самата.
Цитат
Те имат право да живеят своя си живот, а не още от невръстна предучилищна възраст да влизат в разни списъци на принципа приет/неприет.
- не виждам противоречие в това да живееш собствения си живот и в него да има изпити и списъци, а съвсем пък не виждам задължителна връзка между това, че ако детето ти се занимава с подготовка за определена цел, то от това да следва, че така ще е по-нещастно и задължително родителите му ще имат болни амбиции.

В интерес на истината, аз съм изумена от цифрите за уроци, които се спрягат, както и цената за това детето ти да е прието. Може ли някой да сподели конкретно име, кой, кога...?

Дотук нито един, чието дете учи/учило е или пък той самият е бил възпитаник на въпросното училище, не е влязъл там с връзки, а съвсем по царския път, и обратно - всички, чиито деца не са влези, не желаят децата им да кандидатстват там, имат информация под сурдинка за машинациите, които се въртят в лицея.

Последна редакция: пн, 06 окт 2008, 16:39 от Ити

# 230
  • София
  • Мнения: 62 595
А, то оставаше и да е влязъл с връзки и да си каже. hahaha

Тестовете са интересни и моите деца са правили част от тях, но за забавление, а не за изпит.
И все пак питам - какво мерят тези тестове?

# 231
  • Мнения: 827
Логика, съобразителност, бързина, концентрация...

Ми като не тук - на ЛС, а после аз ще разправям, че знам от "една майка, че..." Laughing

# 232
  • София
  • Мнения: 62 595
В такъв случай детето изобщо и не бива да бъде обучавано в решаването на такива тестове, за да се види колко логично, бързо и концентрирано мисли и реагира. Тогава за какво се ходи по една година на уроци при учители или психолози? Оказва се, че всъщност се мери не това, което е детето като способности, а успешността на учителя или психолога, който го е готвил. Няма никаква спонтанност, никаква непредубеденост. Същото като с всички кандидат-студентски изпити е - не се разбира колко способен и умен е кандидатът, а дали е научил наизуст определени теми от определени учители на определено ниво.

# 233
  • Мнения: 723
 milsim1, може ли въпрос (по-скоро няколко) - как протича денят на ученика? По колко часа на ден има, как се редуват натоварване с почивка, кога е занималнята, допълнителните предмети, кога обядват децата? Кои неща са задължителни, и кои по избор? В колко часа приключват учениците? А в колко часа започват? Предварително се извинявам, ако съм пропуснала подобна информация по-нагоре в темата.

# 234
  • Мнения: 827
В такъв случай детето изобщо и не бива да бъде обучавано в решаването на такива тестове, за да се види колко логично, бързо и концентрирано мисли и реагира. Тогава за какво се ходи по една година на уроци при учители или психолози? Оказва се, че всъщност се мери не това, което е детето като способности, а успешността на учителя или психолога, който го е готвил. Няма никаква спонтанност, никаква непредубеденост. Същото като с всички кандидат-студентски изпити е - не се разбира колко способен и умен е кандидатът, а дали е научил наизуст определени теми от определени учители на определено ниво.
цитат: Подборната процедура цели измерване равнището на развитие на познавателните способности и на творческото мислене на кандидатите, на техните психомоторни качества и невербалните характеристики на интелекта им.

На всеки тест, за чийто формат кандидатът се е подготвял, резултатът му би бил по-добър, ако същият кандидат не се е подготвял. Или смяташ, че всеки, учил английски език в езикова гимназия, би минал без проблеми CPE например? И защо смяташ, че логика, съобразителност, концентрация и бързина не се тренират, още повече пък на 6-7-годишна възраст? Ходи се на уроци (предполагам) именно за да си запознат с това, което те очаква и така е логично да се справиш по-добре. За каква спонтанност и непредубеденост ми говориш изобщо, предвид тестовия формат на изпитите?!

Намесиха се и кандидат-студентските изпити - кой не разбира колко си способен? - този, дето проверява, ако по принцип той е неспособен и преподавател, и оценител. Това с научаването наизуст на теми е поредният мит - т.е. че, видиш ли, само така се влиза. Сигурна съм, че и така може да се влезе, но може и по друг начин - тук мога да дам личен пример как и защо се пише 6.00 и 3.50 на една и съща тема на изпит по литература за СУ bowuu, ако някой се интересува.

Ти очевидно си против подготовката на децата за такъв тест, което за мен е странно, тъй като моето лично убеждение е, че всяка една подготовка за какъвто и да е тест е прекрасна възможност за упражниш себе си не само като обем знания, но и като способност да ги съчетаеш с неща като логика, бързина, точност и концентрация, които биха ти били безкрайно полезни дори само при шофирането из Сф след някоя друга година. А пък за подготовката при учители - би трябвало тези учители да могат адекватно спрямо възрастта и конкретното дете да обяснят задачата и отговора й примерно. За "подходящите" учители - по-напред в темата някой беше обяснил, че в ДДГ е подготвяно детето - значи може и така. И естествено, че се мери успешността на детето, или твърдиш, че с подходящ брой часове в решаване на тестове и от маймуната ще стане човек?

Всеки един изпит, поне стандартизинатите такива, не очакват да имаш IQ над 150, за да можеш да ги минеш, напротив - иска се определен обем знания, които да можеш да използваш в определен тип ситуация - как иначе би могла да се постави оценка само по една скала?

Последна редакция: пн, 06 окт 2008, 16:41 от Ити

# 235
  • София
  • Мнения: 62 595
Против съм децата от такава ранна възраст да бъдат подлагани на тестове, които изискват допълнителна подготовка (дори и в ДГ) и то за да влязат в училище, където се работи по общообразователната програма, включително по учебници и методики, по които се работи и в кварталното училище в Ботунец.

Като каза за маймуната - може маймуната да не стане човек, но има случаи, в които маймуни са били обучавани (включително и техните майки) да усвоят някои смятани за типично човешки дейности. Капацитетът на маймунският мозък в зависимот от вида е различен, но общо взето има норма. Същото важи и за хората - човешките деца имат някакви граници на възприемане на определен етап от развитието си. Да, като че ли някои деца се движат по-бързо от връстниците си, но те си личат отдалеч, защото на определена възраст са могат да разбират и да правят неща, които са присъщи или за по-големи деца, или за възрастните. Доколкото разбирам в обсъжданото от нас училище нещата не стоят по начин, че да се приемат само или предимно изпреварили развитието си деца. То е и невъзможно, защото има деца с по-изявени способности в музиката или друго изкуство, в спорта или в някоя от науките. За това всъщност си има и специализирани училища, особено като става въпрос за изкуство и спорт. Така че пак издиша този балонът с НУКК
.
Много хора писаха и в двете теми, че има всякакви шашмалогии.

# 236
  • Мнения: 827
Против съм децата от такава ранна възраст да бъдат подлагани на тестове, които изискват допълнителна подготовка (дори и в ДГ) и то за да влязат в училище, където се работи по общообразователната програма, включително по учебници и методики, по които се работи и в кварталното училище в Ботунец.
- аз не съм против, точно обратното - смятам, че точно на тази възраст има възможност едно дете да се научи, че изпитът не е страшно нещо и че независимо дали си го минал, или не, това не те прави добър или лош, стойностен или нестойностен човек.

Цитат
Като каза за маймуната - може маймуната да не стане човек, но има случаи, в които маймуни са били обучавани (включително и техните майки) да усвоят някои смятани за типично човешки дейности. Капацитетът на маймунският мозък в зависимот от вида е различен, но общо взето има норма. Същото важи и за хората - човешките деца имат някакви граници на възприемане на определен етап от развитието си.
- да, така е, и учените твърдят, че хората използват много малка част от капацитета си, аз споделям това виждане и смятам, че тук ролята на психолога е безценна - той би трябвало да може да каже къде е границата за конкретното дете.
Цитат
Да, като че ли някои деца се движат по-бързо от връстниците си, но те си личат отдалеч, защото на определена възраст са могат да разбират и да правят неща, които са присъщи или за по-големи деца, или за възрастните. Доколкото разбирам в обсъжданото от нас училище нещата не стоят по начин, че да се приемат само или предимно изпреварили развитието си деца.
- неколкократно се повтори, че това училище отдавна не е със статут за надарени деца.
Цитат
Така че пак издиша този балонът с НУКК
- за теб всички разбраха, че издиша, аз само се опитвам да покажа, че е въпрос преди всичко на гледна точка, затова и няма как да бъда убедена от очевидно неаргументирани твърдения и нежелание за отговор на конкретни такива, когато е станало ясно, че те са несъстоятелни, в крайната "злина", която би могло да донесе това училище на детето ми, хеле пък сравнено с кварталното, ако и да учат по едни и същи учебници. ooooh!

Цитат
Много хора писаха и в двете теми, че има всякакви шашмалогии.
- да, имаше и във Френската и в университета, докато аз учех там, има ги във всички по-добри училища, университети и т.н., мисля, че не е нужно да обяснявам защо. Това, лично мен, не би ме спряло да опитам, ако преценя, че си заслужава.

ПС - и във работата ми има връзкари - да спра да работя ли?

# 237
  • София
  • Мнения: 62 595
Е точно, защото не е със статут за надарени деца няма смисъл от такъв изпит.  Това е най-важното - има противорецие между формата и съдържанието.
 

# 238
  • Мнения: 827
Е точно, защото не е със статут за надарени деца няма смисъл от такъв изпит.  Това е най-важното - има противорецие между формата и съдържанието.
Ами училището и Министерство на културата са преценили, че това е по-добър начин за класиране, отколкото същото да е на състезателен принцип - видяхме какво стана като всички сме равни пред вратите на детските градини, айде аман от комунизъм, или някой все още смята, че наистина сме били равни Simple Smile

Бтв, хич не ме притеснява, че има противоречие, особено пък и толкова абстрактно  - това е най-дребното противоречие в държавата ни най-вероятно.

Последна редакция: пн, 06 окт 2008, 16:57 от Ити

# 239
  • София
  • Мнения: 6 999
Лелееееееее, Радостина, не се ли умори да спориш за НУКК?  ooooh!
Какво се опитваш да докажеш не ми е ясно.  newsm78 Истината е, че училището е различно от кварталните училища без значение как се влиза там, има ли смисъл от тест и до колко са надарени надарените деца...

Просто е различно. За мен това е достатъчно, за да го направи по-добър избор. Още се втрисам от "На учителя с любов" - документален филм за обикновено квартално училище.

Общи условия

Активация на акаунт