Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията!

  • 41 824
  • 468
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 216
Веселче, всичко което пишеш е много интересно и полезно!

И моят е изглежда от тези, които предпочитат да четат цялата дума. Затова мисля, че ни помогна много програмата по метода на Дейвис. Доста след това се занимавахме с четене по букви, като текста се закрива и буквите се откриват последователно, за да свикне окото да чете последователно от ляво на дясно, а не да гледа думата като цяло. Това е сигурно, защото възприемат думата като образ, а не фонетично. А правенето на думите с глина или пластелин е за да се запомни буквата в съзнанието като триизмерен обект, да се погледне как изглежда отпред и да се свърже с плоската буква на листа. После се откриват по същия начин цели думи последователно, за да се свикне да се гледат така, а не текста като нещо цяло. Поне така аз си обяснявам нещата за себе си. 
Иначе също съм забелязала, че докато учи обича да си играе с нещо, да мачка пластелин, да опъва ластик, да лепи магнитчета... Не може да стои спокойно. Добре, че ни каза, че това е нормално, даже за предпочитане, та да не се карам на детето безсмислено.

# 61
  • Мнения: 216
Веселче, това за уроците на дискове и учебен софтуер е много хубаво да стане и при нас, ама дали ще го доживеем скоро. Мисля, че не само дислектиците ще се ползват от него, ами и всички останали, че новият учебен материал е много скучно направен и не като за деца. Напр. историята за 6 клас е пълна с политика, министри председатели се сменят понякога по двама за година, либерали, консерватори, много партии, пълно с подробности, даже колко км жп релси имало през еди коя си година... Трябва да имаш феноменална памет.

# 62
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=287718.0

Това изказване ми хареса много.

Последна редакция: сб, 26 апр 2008, 21:47 от dorothy

# 63
  • Мнения: 216
Благодаря Дороти, и на мен мнооого ми хареса! Simple Smile
Страхотно е!

# 64
  • Мнения: 465
Христос Възкресе!По-точно при мен е 10 вечерта, ама нали при вас е 6 сутринта,та,реших да ви изпреваря с Великденските си благопожелания. Laughing  bouquetМалко ме смущава идеята с промените в координатите на темата за Дислексия,но се надявам ,че заинтересуваните читатели-писатели ще се намерим.. newsm78 Да помолим модераторите да ни сложат някоя шаренийка-аватарче пред темата-нали пишем за Д и да се станем по-визуални.
Флора 1,аз много се навих да разбера през нета за тенденциите на този помощен софтуер за Д-ци( и не само) и дали има почва у нас.Може и да ми е стара информацията,но намерих това:
http://cogs.nbu.bg/experiments/Project_Dyslexia.pdf
и за тази организация разбрах:
http://www.edysgate.org/rado/20080102/index_main.php?lang=bg
Дали някой е ходил на тази конференция и какво е научил от нея?
Нощес търсех по-пресна информация  за Д-та и се изненадах от тази статия:
http://www.komotv.com/news/health/17362009.html
'Установено е, че Д-та засяга различни части на мозъка взависимост от разговорния език.Дават като пример англоговорящи деца и китайчета.Оказва се , че да се научиш да четеш е доста драматичен процес за мозъка./Да вземат да пуснат и един телефон на Доверието за Д дечица,че наблюдавам едни надъхани майки по форумите LaughingМисля, че ние можем да се приобщим към англоговорящите тъй като децата също научават по системата звук-буква-сричка-дума.Е, болката е при китайчетата- за да се ограмотят трябва да запомнят хиляди комбинации от символи,представляващи техните думи.При изследване на мозъците на Д-и деца от двете групи се виждат отклонения в лявото полукълбо ,но в различни центрове.
Та,трябвало много  персонално да се прилага образователна методика.. newsm78.Все се каня да питам ,а вашите дечица с лява ръка ли пишат-тук се започва с това да се научи детето да държи писалката ПРАВИЛНО с лява ръка.
Флора 1,Дороти -и за изваждането на сливиците като положителна алтернатива при Д-та много се е изписало в САЩ.Правят връзка между спането-кислорода в кръвта-поведенческите проблеми.Ще лепна и линкове на тази тема утре.Ами ако махнем сливиците,а не поправим симптомите какво ще правим.
Светла-имате ли резултат от есенциите на Д-р Бах?;От всички неща ,които изброяваш като придобити умения за твоето момиченце всъщност ти  рисуваш едно развитие в правилна посока. PeaceМного е трудна интеграцията на Д децата,щото трябва да счупим едни вродени способности ,да им създадем нови и да ги научим да ги ползват ..Абе, крива работа,но не е непостижима. WinkРазкажи ни за характера на твоето момиченце,как е в социалната сфера с другите връстници?
Разписах се,но аз съм и като ..адвокат на дислексиците-обичам ги и ги мисля...
Дорoти, хубав пост си линквала...Бог всичко е създавал с някаква цел..  bouquet

Последна редакция: нд, 27 апр 2008, 08:30 от veselcheto

# 65
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Веселче, познавам сладурката ва Светла. Много е общителна и много добре говори. Общителна е в игрите. Тича с децата, но и се случва да пада и понеже е с очила, майка и хвърчи и вика по нея да внимава, но тя като си е наумила нещо си го върши тихомълком. Сега са малко във ваканция на гости и предполагам, че във вторник ще се включи. Та пише с лява.

Моя например тази година забелазвам, че започна да си играе и с по-сложни играчки за по-голями деца като Лего. Иначе с простите строители от малък, но започна сложни кораби дори от обикновенните строители да прави. Моят като че и двете му ръце са еднакво силни, но пише с дясна. Без да съм променяла нещо като малък посегна с лявата, но като му показах дясната си започна с дясната, но ако беше предпочел лява, нямаше да го мъча. При мен също аз мога и с лява и дясна, но не да пиша, а например като счетоводител, машината ми беше на лявата ръка, а пишех с дясната, не правех като колежките да пускат химикалката да смятат и после пак.

# 66
  • Мнения: 216
Христос възкръсна!

Слово за Пасха
http://www.dveri.bg/content/view/6451/

# 67
  • Мнения: 460
Наистина възкръсна!

За диагнозата, ние нямаме такава. Беше на 3г и 11м когато го заведохме в Св. Никола, подробно го е описала Таня в темата за ХАДВ, не ни назначиха обследване, казаха ни само задържане в говорното развитие. Но тогава той повтаряше вече думи, правеше кратки изречения. Преди няколко месеца се консултирахме с двама много добри специалисти, единия от които има доста публикации на тази тема и двамата бяха категорични, че е твърде рано за да се постави такава диагноза, въпреки дефицитите му.
Той не  хиперактивен и дефицит на вниманието не мисля че има, може да се занимава с книжки с часове. Когато се изисква от него задържа вниманието си до края на определеното време.
Но пък имаше проблем с тихото говорене. Заведохме го при доц. Досков, за който е писала Дороти в темата за ХАДВ, но той каза че не вижда никакъв проблем с гласните струни, има трета сливица, но тъй като е сравнително здрав не сме мислили за отстраняването й. 
За тихото говорене (всъщност у дома гласчето му звучеше нормално, но навън приличаше на шептене) играхме доста дълго време с микрофони, на които си приказвахме. Деси е писала в  по горе спомената тема  за връзката между глутен и проблемите с говора. Когато започнахме диетата( без глутен, без казеин) с Йони, ограничихме много неща за всички ни у дома, за да не я дразним. Всичко почти беше безглутеново, солети, меденки, кексчета, палачинки, той си хапваше само глутенов хляб от време на време и разни неща много рядко, които скришом сме купували. На есен логопеда на неговата група, каза че е изненадана колко много е дръпнал напред, толкова, че повикала колежката си от съседната група да види малкия човек. Пак приказва тихо, но не е шептенето от преди година.
А за четенето на цялата дума, това е и метода на Глен Дюман, да запаметяват децата думата. Използвам  ПЕКС картинките на Йони за да вижда думата, изписана над картинката. Ще се учим да четем и местейки листа, но не искам да го лиша от това да вижда думата и да знае какво е значението й.
А като ви чета, на стари години ще си разбера диагнозата. От 14-15годишна просто не мога да правя по едно нещо, за мен това си е чиста загуба на време, до преди да се родят децата ни поне по 2-3 неща правех едновременно. И се научих да чета чак в 3ти клас гладко и то след доста тормоз, но пък сега чета изключително бързо. Виждам думата, стига ми да видя началото и края и вече знам коя е, Роско даже се забавлява много, карайки ме да му чета на бързи обороти Дядовата ръкавичка. И ред други неща.

# 68
  • Мнения: 216
Моето дете пише с дясната ръка. Сам започна с нея, но иначе ядеше с лъжица както с лявата, така и с дясната. Наистина се чудех, като беше по-малък. Може и да му е било все тая с коя ръка ще пише, трябва да го пробвам с лявата. Сега малкия определено има предпочитания към дясната.

На 3 години му извадиха третата сливица. Много му пречеше, боледуваше често. Мисля на дишането също му пречеше. Както и Макс, събуждаше се с рев всяка нощ като малък. Много често бълнува, а понякога и ходи на сън, има вид на буден, даже ако му кажеш отивай да си лягаш, ще си легне, но на сутринта не помни нищо. Ако говори нещо на сън и ако му кажа нещо или го попитам "Какво каза", се опитва нещо да каже, но не му се разбира. Явно все пак на някакво ниво чува, като полусън. Може би всеки изпада понякога в полусънено състояние, но при него е по-често.

# 69
Какво знаем (или не знаем) за дислексията?
smile3529

     Дислексията е комплексно нарушение, свързано с развитието на уменията за четене и писане. Интересното е, че децата с дислексия нямат нито затруднения със зрението, нито неврологични или емоционални проблеми. Въпреки честите проблеми при усвояването на учебния материал, те са със средно или над средното ниво на интелигентност! Защо тогава един потенциален отличник не се справя с буквите и какво му пречи да се адаптира в училище?! На този въпрос търси отговор Централно- и Източноевропейският център по когнитивни науки към НОВ БЪЛГАРСКИ УНИВЕРСИТЕТ. 
     Проектът "Система за подпомагане на четенето" стартира с благородната цел да създаде адекватни условия и равни права на децата с дислексия като, разработи компютърна система, която да подпомага овладяването на процеса на четене.
Необходимо е да се съберат данни за процеса на четене на деца със и без дислексия. Това става благодарение на уникалната за България апаратура за проследяване на погледа (спокойно, на външен вид по нищо не се различава от всеки един монитор). 
     И тук се обръщаме към БГ МАМА! Ако детето ви изпитва затруднение при четенето и предполагате че страда от дислексия, ако искате да получите повече информация и да съдействате, свържете се с нас! Ще имате възможността да се консултирате с логопед относно специфичните нужди на вашето дете, ще видите сякаш "през вашите очи" трудностите, които детето ви изпитва при четене и най-важното, ще помогнете за развиването на една нова методика, която ще облекчи живота на всеки с подобни затруднения.

   Повече информация и контакти  тук: http://cogs.nbu.bg/experiments/Project_Dyslexia.pdf
   или на e-mail:                                        experiments@cogs.nbu.bg

# 70
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
LabCogsSci благодаря. Предвидила съм да се свържа с вас лятото, защото учението ни идва доста в повече сега.

 Моят съм го водела на очен и дори бил по-развит от нормалното. Нещо, което трябвало да се развива до 14 год възраст, при него било вече развито.

# 71
  • Мнения: 465
Е, как да не вярваме в чудесата:) Laughing
Флора 1 и останалите Мами-видяхте ли ,че се показа софтуера,за който говоря.Пожелавам успех на начинанието и дано повече хора да потърсят
диагностика... Peace  bouquet
Дороти-браво ,че закрепихме темата в АКТУАЛНО положение:))
Като приспя моята бебка ще се включа с някои ЗАБЕЛЕЖЧИЦИ..по "липсата на емоционални проблеми при дислексиците:))) " newsm78

# 72
  • Мнения: 474
Честито Рождество Христово

Ето ме и мен за малко,вчера и днес работни дни много работа.Децата са на село Йоанна се чувства супер там днес и ние с мъжо отиваме.Да Йоанна пише с лявата ръка и все още не е намерила подходящ начин т.е. нейния начин за писане без да си скрива буквите.Много контактна е ,социална е  който не я разбира и харесва тя просто го отсвирва.Откакто ползваме есенциите а това е от две седмици като цяло е по спокойна,а за ученето и усвояването ще ви пиша след ваканцията,сега е на свобода тича ,играе, и никакви уроци.
Весели празници ви желая

Парапланерче,Дороти,Флора ...................... искам среща в парка

# 73
  • Мнения: 465
Здравейте:)
Ами ще изчакам да си  приключите с агънцатаи козуназите, че след това да се разговорим за методите на писане с лява ръка:))
Аз много ще се радвам, ако се регистрира  госта LabCogsSci,че да можем да му задаваме конкретни въпроси-поне при нас в Америка когато някой въведе нещо такова революционно  ,прави" Дни на отворени врати-Open house"-приемаш и обясняваш популярно,достъпно и с респект към хорската болка за услугата,която предлагaш.Simple Smile
Парапланерче-и мен ме плаши това толкова ранно поставяне на диагнози
-накрая забравят хората да виждат характера на детето от всичките синдроми...Ами този мозък има способността да се реорганизира,да се развива с годините.. newsm78  bouquet.

# 74
  • Мнения: 460
И на мен ще ми е приятно да се видим Peace
Светле, и мен ме изненада съвета на психолога ви да я научиш на труд, но си мисля, че би било както полезно, така и интересно да се развива творчески. Хем е занимание, хем е релакс, почивайки си след уроците. Ако е творческа натура ще й помогне за по добра реализация, ако ли- не, новите умения  не вредят, напротив. Все си мисля, че за да може да направи по добър избор, малкия човек трябва да знае повече за възможностите. А пък и повечето ръчно изработени неща са доста приятни на допир, материалите, с които може да се майстори са естествени,  удовлетворението след това, подаръците, които могат да се изработят за приятели и съученици, а пък и действат добре на самочувствието.

Общи условия

Активация на акаунт