Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията!

  • 41 840
  • 468
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 474
Ето прибрахме се след сумати дни почивка от утре влизаме в релси живот и здраве,днес и аз имам именник мъжа ми черпя ви виртуално.Аз също разбирам съвета на психоложката ни друг е въпроса че не го харесвам но................ Mr. Greenнай важното е да бъдем живи и здрави другото ще го добутаме

# 76
  • Мнения: 474
хайде мацки не пишете и това не ми харесва.Йоанна е добре ходи на училище хвали я логопеда,а учителката която идва в къщи  в петък  беше толкова доволна от нея за първи път че каза ако продължава в същото темпо до месец ще четеме ураааааааааааааааа.................,есенциите ги привършваме и ще трябва нова доза тези дни ще се обаждам на доктора.

# 77
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Едно от нещата, които съм забелязала, че нашите деца след почивка - много добре се справят. Аз съм определила, целия август да почива.

# 78
  • Мнения: 474
Ние живот и здраве ще почиваме т.е. Йоанна  и юли и август.Юли сме на море една седмица и после при баба там се чувства най-добре,страхотен релакс.Мен обаче още от сега ме тресе учебната програма за трети клас................. Mr. Green

# 79
  • Мнения: 460
Браво Светле, много се радвам за вас, само успехи да има малката госпожица Hug
Права е Дороти, че и почивката влияе много добре на децата. Последните седмици имах възможност да поговоря с двама клинични психолози и един издател на така наречените развиващи книжки и ми направи впечатление, че всички знаеха за Баховите есенции и за доброто им влияние върху децата ни.

# 80
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Парапланерче ти като доказала се туристка, предлагам да ни направиш един лек маршрут по Витоша и заедно да релаксираме, някоя събота или недаля.

Днес купих книгата за цветолечението на д-р Бах при децата - впечатлена съм.

# 81
  • Варна
  • Мнения: 148
Здравейте мамчета,
не съм се вясвала известно време- нещо нямах муза. Embarassed
Друга треска ме тресе, очакваме нов член на нашето семейство през октомври. baby_neutral

Но да се похваля с някой постижения на бъдещия батко- за тези които не знаят образа е 2ри клас. Има 6- ца на контролно по математика, за което не ги беше предупредила и няколко дни по- късно правиха друго контролно за което се подготвяхме и има 2ка. Иди го разбери!!!!!!!
Класната го похвалила, че напредва и е изпреварил някои свои съученици, с които са на опашката в класа. Как обаче тя вижда напредъка не знам- продължава да прави страшни правописни грешки- забравя да слага в началото на изречението главни букви и на края точка, за другите препинателни знаци все още не си и мечтая; думи като "майкаси", и др. такива, не счита за необходимо да разделя, а за почерка- малиииииии, как да му разбера? И на китайски да пише пак толкова ще го разчитам!!!!!!

Като задобрея ще покажа и някои негови писмени творби. /Ако някой може да ми хелпне за да покажа една снимка- но така, че да се вижда директно в поста, не искам да слагам връзка./



Последна редакция: ср, 14 май 2008, 15:04 от rintinty

# 82
  • Варна
  • Мнения: 148
И още нещо да попитам.
Някоя софийска мама реши ли да се включи /т.е. да включи специалния човек/ в това изследване за създаване на софтуер на български за деца с обучителни затруднения.
Интересно ми е, но определено разстоянието ми е пречка.
Добро начинание- надявам се да го доведат докрай и то в близко бъдеще.

# 83
  • Мнения: 216
Здравейте и от мен, напоследък и аз не се включвам много, ама излизаме с малкия навън повечко време.

С батковците продължаваме да учим, даже и големия изпитвам, че го е подхванал пуберитета и забравя, че има да учи.

И на мен ми се иска много да се срещнем, или да се разходим по Витоша, ама засега не виждам как, че сме и без кола.

За ученето с Данчо съм забелязала, че е по-добре да се занимава по-дълго време с един предмет, ако ще ден , два, напр. само математика или природо. Много разконцентриращо му действа това да учи по много предмети в един ден - накрая всичко е каша в главата му и не помни нищо. Даже си мисля, че е по-добре и в училище да им посъберат учебните предмети на блокове, както е при големия. Ами така е много по лесно. Ако има днес 3 часа математика и 3 български, ще има само 2 домашни преди училище. И понеже са на кабинетна система, няма да си губят времето всяко междучасие да си пренасят багажите по етажите. Човек може да се разсее, да загуби нещо или да се залиса и да закъснее за час много по-лесно. В това отношение 5 клас му дойде много нагорно, както се заплесваше. В началото на учебната година чак класната му дойде на посещение в къщи, защото си мислеше, че го прави защото е с противообществено поведение - беше направил неизвинени.

rintinty, да сте живи и здрави!
Като разправяш за твоя, много прилича на моя. Но като по-голям, мога сега да кажа, че има напредък, Вече като пише доста по-рядко слива думите. Таблицата за умножение горе долу я научи вече, тя се учи май 2 клас, а ние някъде 4, 5-ти с много повтаряне. И досега няма автоматизъм, мисли известно време колко е отговора, явно си има свои начини за запомняне.

# 84
Здравйте майчета, можете ли да ми кажете специалист в София, който би могъл да постави диагноза дислексия, защото вашите описания много съответстват на поведението на племенника ми, а него все го изследват и пишат хиперактивност, проблеми с паметта и интелекта, а това ми се струва, че не е кректно. Благодаря ви предварително!

# 85
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
aliani - за съжаление първо искат да ти поставят диагноза на всяка цена.

Другите мами ще се включат с координати на специалист.

# 86
  • Мнения: 216
aliani - То май ходенето на специалисти, специално за тия проблеми, прилича на едно безкрайно лутане. Не е като повечето болести - глътнеш хапа и готово. И специалистите донякъде сякаш експериментират,  а майките се чудят, и четат ли, четат, разни писания. Дали да дават  хапчетата, които са изписани, то ще има ли полза, ами пък да не стане така, че да има вреда от тях.
Ние ходихме на частно при проф. Матанова за диагнозата. Тя се води един от корифеите в тази област.

Сега идва края на учебната година, и вече са ми се опънали нещо нервите, и притесненията...

# 87
Благодаря ви за отоворите, проф. Матанова е психолог, нали? Наистина не е за вярване какво размотаване без реално да се помогне на детето. Но най-важното е правилната диагноза като първа стъпка, защото иначе още повече страдат децата. В нашия случай една професорка по психиатрия каза, че няма хиперактивност, но психолозите като пускат тестове и установяват дефицит на внимание,лоша памет и т.н. А така в училището се чудят дали могат да го обучават с такива проблеми. Дано да тъгне детенцето, за което му трябва адекватна помощ, разбира се...

# 88
  • Мнения: 465
Здравейте и от мен:)
Да ви честитя Св.Кирил и Методи -днес цял ден си мисля за това колко е важно образователите да приемат, че някои дечица имат ..просто различен и необикновен  начин на възприятие .Сега чета и подобна литература за Д-та-мемоарите на хора с този синдром.Успехът съпътства САМО такива, успели да попаднат на учители УВАЖАВАЩИ техните различия и ЗАБЕЛЯЗАЛИ техните "природни " интереси.И умирам от яд и срам ,че в БГ  просто някой не вземе на сериозно да "преведе"и езиково адаптира една цялоста методика -от диагностика до терапия и семейна  стратегия за дислексията.
Радвам се ,че не е така епидемична като тук,но ако има един център и брошурки при педиатрите с
с по-специфичните симптоми доста семейства ще си отдъхнат.Днес се сетих ,че в училищната оценка на децата освен знания има и поведение и най-важното за мен-оценка на УСИЛИЕТО,което полага детето.Макс беше на индивидуален учебен план-даваха му екстра време за покриване на тест,понякога слухово(чрез софтуера) получаваше условията му,не му придираха на криволиците-краснопис-важното беше да е показал,че максимално е използвал всички  пригодени за него методи.Оценяваха усилието му,пробудениа му стремеж да се развива,гладърт му за знания.Бях във възторг от психоложката му-понеже в началните класове децата му викаха, че е тъп(груби са в 1-3 клас) тя го укоражаваше в направление"Аз не мога това така, но пък го правя готино ето така:)"..Развълнувах  се...Утре ще продължа:)
Флора 1, Дороти-има ли тема в БГ МАМА за мами  на деца с голяма  възрастова разлика?

Предварителен преглед - Re: Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията!

# 89
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Веселче, в България също има епидемия, но като че понеже на днешно време, децата в класовете са по-малко на брой и по ги забелязват. Като съм говорила с учители, казват че са някъде 30 %, но с непоставена диагноза.

Мои близки с дете със СД навремето са я били научили да чете и са искали в помощно училище да я запишат и в Пловдив и им е било отказано.

За възрастовата граница, предполагам, че имаш предвид, мами на по-голями деца дали са писали, тук май сме първите. Имаме си шестокласник, петокласник, чиято мама ни чете и каза че ще се включи, някой път, второкласници и т.н. На Алиани племеника не разбрах колко е голям.

Общи условия

Активация на акаунт