91 НЕГ или 73 СОУ

  • 122 207
  • 599
  •   1
Отговори
# 525
  • София
  • Мнения: 752
Herz, очаквахме немци втория срок, един или два часа седмично СИП. Така е било предишните години, така ни казаха на първата родителска среща. Peace
Относно базата, сайта и някои други подробности (като например факта, че зимата в часовете по физкултура играят на шах в коридора, защото салонът е малък) - това може да са незначителни неща, но за децата са важни и допринасят малко или повече за общия имидж на училището.
Не обичам обобщения от сорта "
[като образование смело твърдя, че не може да се сравнява с никое друго.
Все пак има АК, има и немската паралелка на СМГ... Да не забравяме, че и някои математически и езикови гимназии в други градове също дават много добро образование или поне достатъчно добро, за да влязат после децата в елитни световни университети.
Основното предимство на НЕГ, което го няма в другите немски гимназии, са лайстунг паралелките.
Има и един друг момент, който при нас изигра съществена роля при избора НЕГ или 73 СОУ, това е съчетанието на профилираните предмети. За моето дете беше много важна комбинацията втори език английски плюс хуманитарен профил. Това го нямаше в 73-то, там английският беше с профил математика. Confused

# 526
  • Мнения: 4 270
Herz, очаквахме немци втория срок, един или два часа седмично СИП. Така е било предишните години, така ни казаха на първата родителска среща. Peace
Относно базата, сайта и някои други подробности (като например факта, че зимата в часовете по физкултура играят на шах в коридора, защото салонът е малък) - това може да са незначителни неща, но за децата са важни и допринасят малко или повече за общия имидж на училището.
Не обичам обобщения от сорта "
[като образование смело твърдя, че не може да се сравнява с никое друго.
Все пак има АК, има и немската паралелка на СМГ... Да не забравяме, че и някои математически и езикови гимназии в други градове също дават много добро образование или поне достатъчно добро, за да влязат после децата в елитни световни университети.
Основното предимство на НЕГ, което го няма в другите немски гимназии, са лайстунг паралелките.
Има и един друг момент, който при нас изигра съществена роля при избора НЕГ или 73 СОУ, това е съчетанието на профилираните предмети. За моето дете беше много важна комбинацията втори език английски плюс хуманитарен профил. Това го нямаше в 73-то, там английският беше с профил математика. Confused
mamamilk, не разбрах от каква позиция са коментарите ти. Ако е в интерес на истината и с цел да си бъдем взаимно полезни, бих споделила съществените разлики в изучаването на немски език в Leistungs-паралелките и Sprachdiplom на 91 НЕГ и т.нар. немски паралелки в СМГ и други математически гимназии в други градове.  Ти може да не обичаш обобщенията от сорта, че образованието в НЕГ не може да се сравни с образованието в никое друго училище, в което е сформирана немска паралелка, но фактите са си факти. Leistungsklasse е огромно предимство, което няма аналог в нито едно друго училище. Би ли ми казала в коя друга гимназия всички предмети, освен БЕЛ, се изучават на немски?  В коя друга гимназия се държат немски матури и се взема немска диплома? Мисля, че си съгласна с логичния извод, че нивото на така научения език е възможно най-високо и не би могло да се сравнява с никое друго. Не на последно място,  немската диплома от НЕГ е предимство за кандидатстване в университетите в Германия. Не съм разбрала дъщеря ми да е играла шах в коридора на гимназията, но дори и да е така, това не прави 91НЕГ най-желаната ЕГ с най-високия бал.

# 527
  • Мнения: 1 007
Leistungsklasse е огромно предимство, което няма аналог в нито едно друго училище. Би ли ми казала в коя друга гимназия всички предмети, освен БЕЛ, се изучават на немски?  
Към момента, поне в девети клас, това не е съвсем така. Предметите, изучавани на немски в лайстунг паралелките, са толкова, колкото и тези в ДСД паралелките, т.е. четири, но + математика - общо пет. Правя само това уточнение, иначе съм съгласна, че нивото на училището наистина си е високо и нека тези, които са се преборили за място в него, не съжаляват. Това е училище с традиции и много възможности - лайстунг е само една малка част от тях. Стига да учат децата.

А, и още едно уточнение относно това:
Цитат
Не знам какви немци очаквате в 8-ми клас, това все пак е подготвителен клас.

В осми клас миналата година си имаше немци и през двата срока, по два часа седмично  Simple Smile

Последна редакция: пн, 24 мар 2014, 10:58 от Химикал

# 528
  • Мнения: 4 270
Leistungsklasse е огромно предимство, което няма аналог в нито едно друго училище. Би ли ми казала в коя друга гимназия всички предмети, освен БЕЛ, се изучават на немски?  
Към момента, поне в девети клас, това не е съвсем така. Предметите, изучавани на немски в лайстунг паралелките, са толкова, колкото и тези в ДСД паралелките, т.е. четири, но + математика - общо пет. Правя само това уточнение, иначе съм съгласна, че нивото на училището наистина си е високо и нека тези, които са се преборили за място в него, не съжаляват. Това е училище с традиции и много възможности - лайстунг е само една малка част от тях. Стига да учат децата.

А, и още едно уточнение относно това:
Цитат
Не знам какви немци очаквате в 8-ми клас, това все пак е подготвителен клас.

В осми клас миналата година си имаше немци и през двата срока, по два часа седмично  Simple Smile
Нали отчитаме разликата, че в лайстунгс освен, че математика, биология, химия, история, немски се изучават изцяло на немски език, по немски учебници и програма, по английски преподавателят също е немец. В ДСД паралелките нещата стоят по друг начин.   

# 529
  • София
  • Мнения: 752
Herz, аз съм написала, че основното предимство на НЕГ са лайстунг паралелките, което го няма в другите немски гимназии. Peace
Но ти очевидно си на принципа " за НЕГ или хубаво или нищо" и не приемаш никакви критики към това училище. Между другото, дъщеря ти кой клас е или кога е завършила, ако вече е завършила? Защото има известна разлика от това, което е било преди и това, което е сега. Wink Да не говорим, че във всяко едно т.н. елитно училище може да има и съществени разлики в различните паралелки от един набор. Зависи какви учители по основните предмети ще се паднат, зависи и от децата в класа.

# 530
  • Мнения: 4 270
Herz, аз съм написала, че основното предимство на НЕГ са лайстунг паралелките, което го няма в другите немски гимназии. Peace
Но ти очевидно си на принципа " за НЕГ или хубаво или нищо" и не приемаш никакви критики към това училище. Между другото, дъщеря ти кой клас е или кога е завършила, ако вече е завършила? Защото има известна разлика от това, което е било преди и това, което е сега. Wink Да не говорим, че във всяко едно т.н. елитно училище може да има и съществени разлики в различните паралелки от един набор. Зависи какви учители по основните предмети ще се паднат, зависи и от децата в класа.
Това предимство е особено съществено. Ти очевидно си доста объркана по отношение на моите принципи и няма как да знаеш, че когато се е налагало съм отправяла забележките си открито към ръководството на училището без абсолютно всякакво притеснение.
[/quote] Все пак има АК, има и немската паралелка на СМГ... Да не забравяме, че и някои математически и езикови гимназии в други градове също дават много добро образование или поне достатъчно добро, за да влязат после децата в елитни световни университети.
 [/quote]

Тук може доста да спорим, но ти очевидно не си готова за това.
Допълвам, че ще игнорирам напълно изброените от теб условности за съществените разлики в различните паралелки от един набор, учителите по основните предмети и т.н., тъй като това наистина е несериозно.

# 531
  • Мнения: 1 007
Leistungsklasse е огромно предимство, което няма аналог в нито едно друго училище. Би ли ми казала в коя друга гимназия всички предмети, освен БЕЛ, се изучават на немски?  
Към момента, поне в девети клас, това не е съвсем така. Предметите, изучавани на немски в лайстунг паралелките, са толкова, колкото и тези в ДСД паралелките, т.е. четири, но + математика - общо пет. Правя само това уточнение, иначе съм съгласна, че нивото на училището наистина си е високо и нека тези, които са се преборили за място в него, не съжаляват. Това е училище с традиции и много възможности - лайстунг е само една малка част от тях. Стига да учат децата.

А, и още едно уточнение относно това:
Цитат
Не знам какви немци очаквате в 8-ми клас, това все пак е подготвителен клас.

В осми клас миналата година си имаше немци и през двата срока, по два часа седмично  Simple Smile
Нали отчитаме разликата, че в лайстунгс освен, че математика, биология, химия, история, немски се изучават изцяло на немски език, по немски учебници и програма, по английски преподавателят също е немец. В ДСД паралелките нещата стоят по друг начин.   

Значи, в ДСД тези предмети също се изучават изцяло на немски, преподавателите са същите като тези на лайстунг, а устройството на сърцето например по всички програми е едно и също. Учат освен по учебниците, също и по специално изготвени допълнителни презентации на съответните учители, така че да изчерпят в подробности материята (не им е лесно, стават разногледи понякога, но се налага). Не учат математика на немски, но учат физика на немски (лайстунг паралелките я учат на български), което донякъде покрива и математическата терминология, задачите им също са на немски (логично). Английски наистина им преподава българка, но им говори на английски, което за целите на английския е достатъчно. А и самият английски започват да го учат от В1 нагоре.
Нагоре в класовете сигурно има по-голяма разлика между ДСД и лайстунг в рамките на НЕГ, но към момента на девети клас нещата стоят по този начин.

# 532
  • Мнения: 4 270

Ако целта ти е да приравниш нивото на овладяване на немски език в leistungsklasse и Sprachdiplom паралелките, няма как да стане. Не случайно децата държат изпит и приемът за първите е ограничен. Не ми се влиза в ненужни спорове, пожелавам успех на детето ти, в крайна сметка важно е човек да се чувства удовлетворен от собствените си постижения.

# 533
  • София
  • Мнения: 13 261
но учат физика на немски (лайстунг паралелките я учат на български), което донякъде покрива и математическата терминология, задачите им също са на немски (логично).

Kaто майка на отдавна завършила ученичка (ДСД паралелка на 91 НЕГ) и вече почти завършила магистратура в Германия се питам дали горното е плюс или минус. Дъщеря ми учи икономика. Преди университета никога не се е сблъсквала с терминологията на български. Сега я знае на немски и на английски (много от дисциплините им са с английски преподаватели), но на български не знае нищо. Дори специалността си не може да ми каже точно каква е, а ми я обяснява на английски. Ако реши да се връща не знам как ще се оправя. Интересно ми е лайстунгите знаят ли термините по физика или химия на български? Ако решат да продължат в България, а не в Германия, това няма ли да им попречи? 

Впрочем нивото на немския ѝ език от ДСД паралелката беше достатъчно високо, за да се справи идеално в Германия. Няма нито един поправителен изпит и е сред първите 15 % по успех за випуска си. А дипломата ѝ от гимназията, която беше 1,00 по немската система ѝ осигури място в най-желания от нея университет. На лайстунгите им е малко трудно да завършат с такава диплома.  Wink

# 534
  • Мнения: 1 007

Ако целта ти е да приравниш нивото на овладяване на немски език в leistungsklasse и Sprachdiplom паралелките, няма как да стане.

Към момента е така. Както казах, нагоре не знам, вероятно разликата се усеща по-нататък.

Таня67, те си имат и български учебници, които не съвпадат с немските (както беше по наше време), но дават представа за терминологията и на български.

Последна редакция: пн, 24 мар 2014, 14:14 от Химикал

# 535
  • София
  • Мнения: 13 261
Таня67, те си имат и български учебници, които не съвпадат с немските (както беше по наше време), но дават представа за терминологията и на български.

Това е добре.  Grinning

# 536
  • София
  • Мнения: 18 162

Ако целта ти е да приравниш нивото на овладяване на немски език в leistungsklasse и Sprachdiplom паралелките, няма как да стане. Не случайно децата държат изпит и приемът за първите е ограничен. Не ми се влиза в ненужни спорове, пожелавам успех на детето ти, в крайна сметка важно е човек да се чувства удовлетворен от собствените си постижения.

Излишна е тази  уж прикрита ирония за постиженията и удовлетворението ... Peace  В ДСД паралелките има  И  деца, приети след 8 клас , но отказали се  съвсем съзнателно   от лайстунг. Следователно  в лайстунг паралелките пък  има  ученици на тяхно място, тоест  резерви с по-слаби резултати... В класа на дъщеря ми има момиче  с втори резултат на изпита за лайстунг преди  3 години. И оттогава, нищо че е в ДСД, отвява буквално  всеки път на олимпиадите  по немски   болшинството деца от лайстунг. Всичко е и до голяма степен   индивидуално. Нека не слагаме с лекота  общия знаменател.. Peace Вчера в един  немски форум четох отзиви на немски за обучението  в един  конкретен технически университет.  Четох три мнения  на българчета - на дете, завършило 35-то през 2010, на дете от русенската ЕГ  и на дете, завършило лайстунг на НЕГ през 2011.  Като завършила някога НЕГ все имам силите да преценя, че изказът и граматиката на детето от 35-то бяха с  доста  идеи по-добри...Та правило няма, ето как едно дете в училище, спрягано  като гимназия с далеч по-ниско ниво, изпреварва определено  дете от лайстунг.. По-слаби деца има навсякъде по паралелките , били те ДСД или  лайстунг. И на двете места има прекрасно справящи се с езика деца и е незаслужено и в двете посоки да омаловажаваме успеха им. Ето - днес излязоха резултатите от областния кръг по немски.. Има немалко деца от лайстунг с по-малко точки от връстниците им  в ДСД.  Несъмнен плюс на лайстунг не е толкова  самият език според мен (особено пък сега при редуциран брой немци в по-малките  класове ), а системното  обучение по немска програма. Което прави децата от тези класове  по-адаптивни в началото на престоя им в Германия за следване, тъй като са запознати и с методи на изпитване, и с изисквания, и с оценяване, и с част от материала, неучен по нашите програми....Но както Таня написа по-горе, десетки, ако не и стотици са  вече през годините децата от ДСД, следващи повече от успешно в Германия. Значи нито езикът им е толкова зле, нито общообразователната им подготовка  по бг системата  е толкова куца, че да не могат да догонят...  А и немските университети в пробладаващата си част организират Vorkurse.

Херц, съвсем резонно е родителите да  искат немски преподавател  за децата си още в 8 клас.. От години е така, защо  пък за техните деца да е иначе?  Може  точно това да е бил един от сериозните  им доводи да предпочетат 91 НЕГ пред примерно  73-то или СМГ с немски . И сега този им довод издиша.. Wink Защо като видим нещо нередно и в ущърб на децата , да трябва да си затваряме очите за него и да казваме, че всичко в НЕГ е на 6..? Ами колкото и да харесвам училището като някогашно мое и  сегашно на детето ми, пак не мога да не призная, че като всяко друго си има трески за дялане..

Колкото до твърдението ти, че е смехотворно казаното от мамамилк за разликата между учители и преподаване по паралелки - ами хич не е смехотворно за жалост.  Факт е, колкото и да го отричаш. И не само  в НЕГ, а навсякъде. Само преди няколко дни от темата за НЕГ  стана ясно, че в 10 клас  две деца от ЕДИН И СЪЩИ ВИПУСК, но в различни класове, са били обучавани различно по биология, едното на немски, другото на бг. Пък ти си твърди, че разлики няма. Или ако  искаш даже  кажи, че обучението по немски в 8 клас в паралелка, от която над половината деца са влези в лайстунг е същото като в  друга, от която до устния са се докопали буквално единици , при това с последния влак.. Дали децата там повсеместно  са зле или нещо друго е куцало, как смяташ?  И колко още примери има в тази посока по училищата, включително и в НЕГ..

Не ме разбирай криво, харесвам много училището въпреки наличието и на неоспорими  негативи. За мен  лично позитивите са много повече. Аз преди  години получих много от него, сега и дъщеря ми е повече от доволна. Имам още две деца и много бих искала и те да учат там ( за моя жалост не искат обаче и  да чуят за  немски, поне за момента). И въпреки това ми желание, топло отношение  и пристрастия към гимназията, не си правя излюиите, че всичко в нея е  наред по подразбиране.

Последна редакция: пн, 24 мар 2014, 20:38 от пенсионирана русалка

# 537
  • Мнения: 1 007
И нека не забравяме, че лайстунг паралелките са с природо-математически профил, т.е. за деца, които вече са изключили възможността един ден да се насочат към хуманитарните науки. Деца, които са сложили на първо или второ място СМГ с немски при кандидатстването след седми клас например. Лайстунг е добър избор, но не по-добрият избор. Много зависи от решението, което си взел или още не си взел за бъдещето си след осми клас.

# 538
  • Мнения: 4 270
пенсионирана русалка, няма ирония в написаното от мен, и не се опитвай да вкарваш интрига! Не ми давай глупави примери от прочетеното в немските форуми и от позицията на завършила някога НЕГ, не оспорвам силите ти да прецениш изказа и граматиката на детето от 35-то, които били  с  доста  идеи по-добри..., това касае единствено и само твоята статистика Simple Smile Похвален е стремежът на същото това дете да се изразява и пише правилно, но дотук, сигурна съм, че ако поговориш със същото това дете и дете завършило лайстунг  паралелка, със силите ти на някога завършила НЕГ, ще намериш разликата, а именно,  че детето от лайстунг  ще говори доста по-свободно и ще бъде с пъти по-богат речник. Позволи ми тук да се доверя най-вече  на преценката на немските преподаватели и българските филолози, а не на силите ти на някога завършила НЕГ. И в продължение на твоя изказ, ...правило има, и то е, че няма вариант едно дете в училище, спрягано като гимназия с далеч по-ниско ниво, да научи немски език на ниво, изпреварващо определено  дете от лайстунг. Ако това те успокоява и по този начин намираш утеха, че Leistungsklasse e място за всеки, на който му щукне да учи немски, и който не е поискал, той не е в тази паралелка, аз съм зад теб, но нека не заблуждаваме хората, че там не се учи нищо повече от това, което се учи в немска паралелка в 35-то у-ще, защото това не е така. За да се пребориш за място в тази паралелка се изисква подготовка за изпита, успешното му полагане и наистина много здраво учене след това, свободно ползване на езика, а не поназнайване. Немските матури са нещо много сериозно, не подценявай този факт.
Съгласна съм, че по-слаби деца има навсякъде по паралелките, с тази разлика, че деца със слаби резултати не могат да останат в лайстунг, нещо което може да провериш в училището ,  някогашно твое и сегашно на детето ти.  Да, има изключения, деца приети в Leistungs, да се откажат съзнателно от паралелката, но в общия случай това са деца със слаби резултати, които не са достатъчно мотивирани и осъзнават, че  трудно ще се справят, и това го твърдя съвсем отговорно, защото в класа на дъщеря ми имаше две такива момичета. Ако си беше направила труда да прочетеш постовете ми, щеше да си наясно, че не съм твърдяла, че всичко в НЕГ е на 6, но винаги ще твърдя, че лайстунг паралелките са едно безалтернативно предимство за деца, които искат да учат в Германия или Австрия, както с това което посочих дотук,  така и заради това, което каза ти, че  децата от тези класове  са по-адаптивни в началото на престоя им в Германия за следване, тъй като са запознати и с методи на изпитване, и с изисквания, и с оценяване, и с част от материала, неучен по нашите програми.

# 539
  • Мнения: 1 120
Herz в кой клас е дъщеря ти?

Общи условия

Активация на акаунт