Лятна - магрибско - образователна - 1

  • 55 532
  • 292
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 1 526
Много интересна тема!
Браво Кате!

1 кафяна чаша захар
5 белтъка
250 грама сметана
250 грама мляко
70 грама мед
1 мароканец


стахотна рецепта  hahaha

# 31
  • Мнения: 800
a мароканеца как го предпочитате? Цял, едро смлян, дребно накълцан, с пудра захар, дълбоко замразен или  полутечен  Joy  Joy  Joy

Кате, а мароканеца може ли да се замести с друга порода черен арабин? Или рецептата е автентична и не търпи вариации    Joy

# 32
  • Мнения: 323
Катя "убихте" аз почвам работа и няма да имам време много да чета в подробности,а така ми хареса темата.все пак ще обясниш ли конфликта Мароко-Испания.

# 33
  • Мнения: 323
сетих се още нещо нали съм пусто любознателна.
1.Ако имаш време разбира се -разкажи за прословутия пазар в Маракеш(ако не се лъжа)
2.Нещо повече за Казабланка.Чувала съм интересни неща.
3.Как само в Мароко"оцелява" кралската династия и има ли тя реална власт.
4.така де и конфликта Мароко -Испания
Аз може и да нямам време да пиша,но ще чета със сигурност и ще се включа когато мога.

# 34
  • Мнения: 110
Ха добър вечер!

Идва идвааааа, едно весело есенце за евреи и бербери.

За рецептата за сладолед и защо е такава с един мароканец... честно, сутринта си я писах съвсем съвестно, но моят весел съпруг добави нещо, докато му разказах... и така тръгна отткам-нататък и описанието как се прави сладоледа.

Иначе, може и с други мъжовски елементи да се замени, и със съответните подправки, само не слагайте куркума или лют червен пипер, стрит на прах, че тогава ще стане сладолед "огнедишащ дракон".

Криси, успешна работа. Радвам се за теб. За щандовете с храна на площад Жемаа ел- Фнаа ще разкажа разбира се, а извини ме, ако забравя тенденциозно темата Испания- Мароко.  Peace

Катенце, мъжът-помощник в приготвянето на сладоледа трябва да е силен, с мерак и много да се смее и ако може - на глас - това значи, че не се опитва да яде!           

# 35
  • Мнения: 914
Криси   конфликта  е заради  два  града    Себта  и  Малила

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B5%D1%83%D1%82%D0%B0 

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B5%D1%83%D1%82%D0%B0

виж  на  другите  езици  можеш  повече   инфо  да  намериш

  та  така  тези  града  са  марокански  но  Испания  не  иска  да  ги  дава  докато  не  се  върне  на   Испания  Гибрелтара  Wink

миналата  година  испанския  крал дойде  официално  със  съпругата  си  на  посещение  и  страстите  се  поразгорещиха    Тъй  като  това  посещение  означаваше  че  Испания  хич и  не  иска  да  се  отказва  от  тези  територии 
Имаше  много  митинги  и  протести  по  цяло  Мароко   

но  в  крайна  сметка  пак  се  поуспокоиха   Слава богу

Пак  ще  се  включвам ако  ви  е  интересно   bouquet

Кате   нямам много  време  но  когато  имам  ще  удрям  по  едно  рамо   bouquet

# 36
  • Мнения: 177
Кате, браво за интересната тема Hug Hug Hug.Много съм заета тези дни ,но ще следя редовно.Чая днес е от мен.

# 37
  • Мнения: 48
кате браво наистина прекрасна образователна тема.ще чета с удоволствие.

# 38
  • Мнения: 110
Добро утро! Снощи гледам до късно сте танцували!
Магде, Рени, Шилан, Тали, Деси, криси, пина, петя, Hug Hug нещо не ви виждам....да не правите сладолед?  newsm78 Joy Joy

магде, мерси за чая! светле, пиши, когато можеш!

Хайде за събуждане по един тунизийски мезуед. точно ТОЗИ асоциирам със сватбата си - когато дойде момента, в който всички танцуват всичко. Това как аз танцувах ще разкажа после:

http://www.youtube.com/watch?v=uCYAAopUl-Q&feature=related

Не ви виждам ръцетеееее!!!

Като тръгна приказката за Картаген, ето сега едно клипче:

http://www.youtube.com/watch?v=KO9vpZ1q7W8&feature=related

НА ви Каргатен, НА ви слонове!!  hahaha

Евреи и бербери
Д-р Брус-Мадди Вайцман
Изследовател

Център за Близко-Източни и Африкански Изследвания Моше Даян 


Историята, митовете, легендите и съвременни политическо планове се съчетават, за да произведат вълнуваща картина за взамовръзките между берберите и евреите през годините. Има изненадващи подробности. Например, в разговор с марокански активист от берберски произход, цитирах учен, според когото „Под кожата на мароканец се крие бербер!” Активистът на свои ред добави: „А под кожата на бербер се крие евреин!”
Учените не са стигнали до съгласие относно „истината” за еврейско-берберските отношения в пре-ислямската и ранно-ислямската епоха, той като няма крайни и категорични източници за произхода на берберите. Знае се, че еврейките общности са населявали Северна Африка поне от времето на вторите кръстоносни походи, а дори и по-рано. Като живеещи трайнов този регион, те са общували с местните, основно в крайбрежната линия, но и в останалата част на страната. Древният град Картаген – сега Тунис основан през 813 година преди Христа от финикийски търговци, а езикът им се разпространява изкрючително масово в първите векове на християнската ера. „Финикийските отношения несъмнени оказват влияние и върху мнението за берберите.

Семитските корени правят от берберите братовчеди на евреите и арабите -  по раса и език. Религията несъмнено става част от общата картина. Допълнение на смесицата от митове и легенди, е че и евреи и мюсюлмани посещават гроба на Йосиф в Тлемчен, западен Алжир, където той умира след като воювал в Магриб.
Религиозните вярвания и практики в Северна Африка – по време на късната римска и ранно християнската ера да били изключително синкретични, често са съчетавали елементи от юдейството, християнството и езичеството. Разпространени са както юдейството, така и християнството. Според великият ислямски историк от 14 век Ибн Калдун, разпространението на еврейството е било особено успешно сред берберските племена в планините на централен Магриб /днешен Алжир/ и на изток.
Мюсюлманското завладяване на Северна Африка и Западен Египет започва в края на 7-ми век.
Един от най-известните епизоди/митове за съпротивата срещу завоевателите е историята на Кахина /жрицата/вещица/. Според Ибн Калдун и ранни мюсюлмански историци, Каниха вероятно е била водач на берберски племена, приели юдейството, които обитавали планините Жерава и Аурес: те се съпротивлявали дълго преди да бъдат завладени.
Митичната Кахина в последствие бива приета за символ от френските колонизатори, алжирски националисти, феминисти и ззактъпници за правата на берберите. Естествено, печели и уважението на арабските мюсюлманските арабски историци.
Точният брой на берберите, приели юдейството и процента на северно-африкански евреи, които са потомци на бербери не може да бъде посочен. Чусто става предмет на разногласия и спорове. При всички случаи, през вековете почти всички бербери приемат исляма.

Все още много евреи живеят сред берберските общности, най-вече в Марокои в някои части на Алжир и Тунис. По марокански източници от 1936 г. ¾ от 161 000 марокански евреи говорят и арабски и берберски, а още 25 000 говорят само берберски. Като търговци и занаятчии, живеещи в планините Атлас, евреите са били посредници между араби и бербери и други племена. Всеобща истина е, че в Северна Африка връзките между евреи и бербери често се представят твърде идеализирано.
Според покойния проф. Хаим Зафрани  „юдейско-берберски” е определение, използвано не само в семейни ситуации, но и характеризира, заедно в иврит езиковата култура и се използва както в традиционни, така и в свещени текстове, като юдейско-арабските или древно кастилски. Определено молитвите и части на тората са изречени на берберски (тамазиг); някои библейски текстове съществуват на берберски, дори има и Хагада на тамазиг, изписана с берберски букви. Днес обаче отделно от малкото евреи, представители на старото поколение, които сега живеят в Израел, няма особено много берберски евреи.
Съвременните активисти в „Берберско –амазигското културно движение” поддържат еврейско-израелски възгледи. Много амазиги открито приветстват ционисткия проект – възраждането на националния език и признаването на етническия произход – това като противодействие на нетолерантния арабски свят. Берберски милитаристично настроени представители застъпват тезата за доминирането на магрибските държави като източник на решение на общностните проблеми. Често самите те са недоволни, че техните правителства отделят много и безмислена енергия по палестинския въпрос като това става за сметка на реалните проблеми на обществото. В един от югоизточните марокански берберски градове се провежда ежегоден маскен бал, който се използва от младите за израз на амазигския активизъм, за отричане на ислямизирането и идентифицирането с юдейско-берберската култура и дори с Израел.

Мили мои, това е само превод на есето, ето и линк към оригинала. Нека не го коментираме - да не спорим имам предвид –аз самата го превеждам и представям. Не всичко приемам, но авторът си има право на мнение.

http://www.dayan.org/articles/JewsandBerbers.pdf 

 
 

# 39
  • Мнения: 2 952
Катя , благодаря за информацията ! Пуснах линк в израелската , водещ насам.Всяка градивност и всяко информиране по този начин е добро.


Сладолед съм щяла да правя  аз ...мале си.Моя мъж  донесе  една кутия  с 50 сладоледа на клечка , сложихме във  фризера и малките си клъцват не по много , ц! Ама това си е Израелски сладолед на пРъЧка без рецепта  Joy






# 40
  • Мнения: 558
конфликта  е заради  два  града    Себта  и  Малила
та  така  тези  града  са  марокански  но  Испания  не  иска  да  ги  дава  докато  не  се  върне  на   Испания  Гибрелтара  Wink 
всъщност как испания ги е завоювала тея територии?
прочетох, че 30% били мароканците там, другите испанци, малък процент евреи...
испанците били издигнали стена преди няколко години,че да спрат нелегалната емиграция към европа.. мароканците от мароко без проблеми ли ходят в тея градове,или им изискват визи?
и след като испания щяла да ги предостъпи срещу гибралтар, кога мароко ще се откаже от гибралтар, че да си получи тея територии?

аз се редактирам, защото тъкмо прочетох, че испанците са завладели тея територии още през 1497г..а мароко има претенции към тях едва от 1956г,когато получава пълната си независимост.. та би ми бил интересен коментара на местния мъж на Катя, на какво основание си искат тея територии? (особено пък ако направим аналог със северна ирландия)

Последна редакция: чт, 17 юли 2008, 11:12 от pepelja6ka

# 41
  • Мнения: 110
Моите извинения, заради такива "конфликти" не исках да започвам тази тема, казах го достатъчно категорично, но една форумка /криси/ настояваше - не й е за пръв път, дано да е за последен... въпреки моят отказ. Свеар направи труд да отговори... ето какво се получава... Все пак тук е място за всички. Никой от нас обаче няма достъп до официални документи по гео-политическите тежнения между Испания и Мароко заради Септа и Малила, нито представлява държавни институции. Има визи за Септа и Малила за мароканци, но аз ПАК искам да припомня идеята на тази тема ....... хората са щъркели, пепеляшке...Аз давам това, което излиза на първи клик в интернет и аз самата ще спра с дотук. Ще бъдаблагодарна, ако обсъждате на лични. 

Криси, сега, когато чичко гугъл гледа навсякъде, които се интересува от нещо, пише името в търсачката и чете.     

http://www.arabicnews.com/ansub/Daily/Day/060131/2006013120.html
http://www.nodo50.org/csca/agenda05/misc/jordania_18-07-05.html
http://www.arabicnews.com/ansub/Daily/Day/011101/2001110130.html
http://www.gypsyjournal.com/Chapter.asp?ChapterID=1547

Виждам пепеляшка... сега... МОЯТ МЪЖ НЕ КОМЕНТИРА ТАКИВА НЕЩА. Принцип.

Последна редакция: чт, 17 юли 2008, 11:17 от akhyal_katya

# 42
  • Мнения: 323
Катя ок .няма да те питам,но човек коментира не само това,което е хубаво.А на чичко гугъл инфо понякога е недостатъчно или липсва.

# 43
  • Мнения: 558
... МОЯТ МЪЖ НЕ КОМЕНТИРА ТАКИВА НЕЩА. Принцип.
негово право...
понеже svear беше изразила желание да коментира при интерес, ако живее в мароко, на мен би ми било интересно да се включи.

# 44
  • Мнения: 110
1. Вече споменах, че никой от нас не работи и не живее в испанските територии на Мароко, и няма достъп до официални документи по тази щехотлива тема, така че гугъл е източник на информация;

2. Мъжът ми милият каза, че от политика не разбира, в женски форум в моя тема не иска да влиза, още повече тука си е неофициална трибуна - знаем се по никове, някои по снимки, неговото мнение е .... така и не го знам.... нека да кажа, че и мъжът ми е бил в няколко хуманитарни мисии в следвоенни територии. За нас територии, иззети или затворени за някои хора и отворени за други - ако щете било това ЕС, САЩ, военни конфликти са свързани с нарешаване на основни човешки права, страдание, нелегална миграция, базбити семейства, подкупи;

3. Темата започна като "хубава тема" с уважение към културното многообразие ВСЕ ПАК!!

И така за вечеря ще има поредната доза мароканска поезия и после -статия за хранителните навици на мароканците и как супермаркетите променят предпочитанията. Надявам се да е интересно.

Общи условия

Активация на акаунт