Валдорфска педагогика

  • 11 706
  • 79
  •   1
Отговори
# 45
 Laughing
За мен по важно е да порастнат и да бъдат Хора.
Елица, престани да  категоризираш, не знаеш какво е нивото ми, няма начин и да разбереш.  Peace
Напротих, разбрах. Прочетох публикациите Ви.  Grinning Вече знам достатъчно за Вас и интересите Ви.  Wink Финансовото Ви ниво не ме интересува.  Laughing И както Вие казвате - няма да категоризирам. Blush

# 46

Аз не злоупотребявам с любовта. Но твърдо вярвам, че за да обичаш другите, трябва да обичаш преди всичко себе си. За съжаление, обществото ни не предлага подобна екстра.

А да изчаквам - не мога. тук не става въпрос за цената на хляба, а за живота на най-скъпото - децата ми. те не могат да чакат институциите да се произнесат дали да са свободни хора.

С моя помощ те просто ще израстнат такива. защото най-голямата свобода на този свят е правото да живееш без да се страхуваш. Да обичаш без да се страхуваш и да искаш нещо в замяна.

Такаааа... сега се регнах и вече е по-лосно да се пише.
Уважаема Елица, имам няколко въпроса към Вас.
Защо смятате, че не сте част от обществото?
Можете ил да дефинирате понятието "свобода".
Никога ли не сте се замисляла, че това което правите с децата си може да им нанесе неприятни последици? Не казвам, че не е правилно, само питам, защото говорите твърде убедено, дали сте се съмнявали някога в действията си?
Виждали ли сте разликата между бройлер и пиле расло на свобода?
Какво значи да живееш без да се страхуваш? Та нали страхът е основната емоция, коато движи човека напред. Ако човек няма страх, това значи че няма коректив!

# 47
Такаааа... сега се регнах и вече е по-лосно да се пише.
Уважаема Елица, имам няколко въпроса към Вас.
Защо смятате, че не сте част от обществото?
Можете ил да дефинирате понятието "свобода".
Никога ли не сте се замисляла, че това което правите с децата си може да им нанесе неприятни последици? Не казвам, че не е правилно, само питам, защото говорите твърде убедено, дали сте се съмнявали някога в действията си?
Виждали ли сте разликата между бройлер и пиле расло на свобода?
Какво значи да живееш без да се страхуваш? Та нали страхът е основната емоция, коато движи човека напред. Ако човек няма страх, това значи че няма коректив!
[/quote]
дали изпитвам съмнения? Да. Изпитвам съмнения.
Зная, че в ръцете си имам човешки живот, а не блокче пластелин. Зная, че децата са при мен за кратко и моята роля е да им помогна да порастнат. Но съмненията ми са в смисъл дали се справям достатъчно добре. Дали примера, ккойто им давам е винаги продиктуван от любовта. Защото повярвайте ми и аз се страхувам - от отхвръляне, от неразбиране и не винаги реагирам с любов /простете ми Минзухар/. Все пак съм част от обществото. И страха е част от мен.
Аз обаче се старая да го превъзмогна. Не искам да се страхувам повече. И искрено се надявам коректив на обществото ни да е любовта.
Какво е свободата? За мен -  възможността да избираш. Въпросът да не е риторичен, а да има повече от един отговор. Възможността да живееш, без да се страхуваш от липсата на любов.
Ставам патетична.  Laughing
А дали съм права, времето ще покаже. Кои са бройлерите - също. Тези въпроси не са от днес и аз не съм пророк. Старая се да живея по начин, в който вярвам и мисля, че съм на прав път. Разбира се, имам още много да уча, но всеки човек, по пътя ми, ще бъде мой учител и всяка ситуация ще ме учи, как да реагирам с любов. Това е. Един ден, може би още утре, ще бъда свободна.
"Что ты будешь делать и как будешь вести себя, если узнаешь, что с етой минуты ты - Емиссар Любви? Начали!"

# 48
  • Мнения: 2 401
Тука работата е изпусната. Дано повече майки прочетат писанията ти Елица.  При това едва ли на някой ще му бъде нужно да се рови в историята на старите ти постове.. Пожелавм ти успех там накъдето си тръгнала.   Peace

# 49
  • Мнения: 3 367
Не разбрах за какво е спора.
Има всякакви у-ща  и философии по света-монтерсори,падейра,религ.у-ща,у-ща където децата са разделени по пол 12 години,домашни у-ща (майка си учи детето у дома с години).
Ако родителят добре е проучил и преценил че това работи за детето му-какво значение има любовта,сектите и пр.,личният избор затова е ЛИЧЕН,а не обществен
*
Близко дете ходеше във Влдф тук, в Щатите. В 4ти клас не можеше да чете,след много разговори го преместиха защото според преподавателите не му трябвало да чете,имало други начини да се учи (пример-вместо да чете учебник по герография-да гледа глобуса).Родителите много харесваха школото,но прецениха че им е важно дете да чете,оказа се че са пропуснали и проблем с математиката,сега е в частно католическо само момичета у-ще,прочете,ходи на уроци по математика.Инак е супер-всичко е дърво,няма изк.материи,спокойно,без много дисциплина,малки класове..въпрос на ИЗБОР

# 50
  • София
  • Мнения: 4 412
Не разбрах за какво е спора.

Няма спор - има нарушение на БГ законите и опит да се подвеждат майките. По закон "училище" използвано в прав текст, както е тук, работи по одобрена от МОН програма. Тези хора да си защитават пред експертите теориите, не виждам какво рекламират по форумите. Ако това е реклама и пропаганда - да се сложи надпис. И по закон образованието е задължително, така че е подвеждащо да рекламира или пита, кога ще започне да работи като училище нещо, което няма да има лиценз скоро. И аз лично се чувствам подведена, защото бях разбрала, че щом се използва думата "училище", значи е одобрено от МОН и децата ще получават държавни дипломи.

По света може да има различни училища, организации и други, ама живеем в БГ и на мен ми харесва. Мисля, че сме във форум на български майки, а не падейра, религ.у-ща...

# 51
  • Sf
  • Мнения: 978
Не разбрах за какво е спора.

Няма спор - има нарушение на БГ законите и опит да се подвеждат майките. По закон "училище" използвано в прав текст, както е тук, работи по одобрена от МОН програма. Тези хора да си защитават пред експертите теориите, не виждам какво рекламират по форумите. Ако това е реклама и пропаганда - да се сложи надпис. И по закон образованието е задължително, така че е подвеждащо да рекламира или пита, кога ще започне да работи като училище нещо, което няма да има лиценз скоро. И аз лично се чувствам подведена, защото бях разбрала, че щом се използва думата "училище", значи е одобрено от МОН и децата ще получават държавни дипломи.

По света може да има различни училища, организации и други, ама живеем в БГ и на мен ми харесва. Мисля, че сме във форум на български майки, а не падейра, религ.у-ща...



Заплаха за държавната сигурност не успя ли да видиш?  Къде видя нарушение на закона? Моля, конкретно.

# 52
  • Мнения: 3 367
АКо родител си пусне детето в у-ще, което не е одобрено от МОН-проблемът си е отново и само негов и на детето му,за какво подвеждане и пр. иде реч не разбирам.
От повече информация глава не боли,а изборът,пак да кажа,е личен,надявам се и добре проучен,обоснован и обмислен-та едва ли тук ще се "облъчи" някой да вземе неинформирано решение,базирано за 3 листа анонимни отговори по толкова основна тема като образованието на детето си.
Ще ми се да мисля че по-смислен народ чете тук.
Кой къде живее няма отношение по темата за правото на инфо по различни теми,вкл.и образователни,според моите разбирания!
Аз съм Бг майка не живееща в Бг,но това не ми пречи да се интересувам от какво става в Бг,пак с тази цел-да взема правилно(надявам се),информирано,обосновано и премислено решение за децата ни,където и да се намират те.

# 53
  • София
  • Мнения: 4 412
---------------------------------
Конституцията
Чл. 53.
(1) Всеки има право на образование.
(2) Училищното обучение до 16-годишна възраст е задължително.
(3) Основното и средното образование в държавните и общинските училища е безплатно. При определени от закона условия образованието във висшите държавни училища е безплатно.
(4) Висшите училища се ползват с академична автономия.
(5) Граждани и организации могат да създават училища при условия и по ред, определени със закон. Обучението в тях трябва да съответства на държавните изисквания.
(6) Държавата насърчава образованието, като създава и финансира училища, подпомага способни ученици и студенти, създава условия за професионално обучение и преквалификация. Тя упражнява контрол върху всички видове и степени училища.
------------

На трета-четвърта страница ми стана ясно, че това "училище" не се предвижда да отговаря на държавните образователни изисквания. Засрамих се, че не съм част от "по-смислен народ чете тук". Shocked
Да, дискусията е за алтернативни форми, агитация, реклама на системи, промоция и подобни. Не е за училище, отговарящо на държавните изисквания към този момент или през следващата 2009 година.

# 54
  • Мнения: 24 467
Не разбрах за какво е спора.
...

Как за какво, заради самият спор е. Една жена пита има ли у нас еди какво си училище, а многознайковците започват да убеждават форума как то е вредно и незаконно, без да отговорят на въпроса й- нормално за форумското ни общество /за нефорумското- също  Confused/.  Laughing
Лично мнение- системата ни на образование /не съм сигурна, че е система, понеже няма много явна системност при нея, ама тъй й казват/ такава, каквато е в момента, за мен определено не осъществява функциите си, а именно- да предостави знания и да научи хората да мислят. За обучение и пример в морални ценности не обсъждам изобщо въпроса.
Аз не виждам какъв е проблемът да се взимат часовете и материалът по определената от МОН програма, но подходът да е различен. Без друго в момента този материал е минимален като основа познания, които предлага /отново лично мнение- изключително е опоскан/. Интересувах се от този тип педагогика, не виждам нещо кофти или невъзможност да се съчетава със задължителните държавни изисквания. Даже последните могат да черпят опит от редица позитивни разработки. Е, иска се работа, а ние не сме много по нея.
Проблемът не е съдържанието и обемът на материята- те винаги могат да се покрият. Държавните образователни изисквания са основно свързани именно с това- клас- видове предмети, съдържание на уч. материал по тях, обем информация, която следва да бъде овладяна от децата. Проблемът е именно в подхода и организацията, които у нас куцат и в която насока следва да се поработи. За последните и аз намирам, че е редно да се предостави право на избор. Математиката, историята, географията учим с моя син, не разчитам изобщо на училището. По чужд език залагам отново на извънучилищното обучение, училищното клони към нула. Взимаме материала по мой си метод и мога да твърдя, че материалът се овладява по- качествено и по- пълно, отколкото ако детето бъде оставено само на училищната си подготовка такава, каквато е по стандартите на средното нашенско школо. Като обем, пак казвам, материалът се взима, но се постигат и целите, които за мен следва да гони образователната ни система.

# 55
  • София
  • Мнения: 4 412
Аз също мислех, че ще се взимат часовете и материалът по определената от МОН програма, но подходът ще е различен и съм питала в средата на темата.

Ето отговора
Валдорфските деца също изучават математика, биология, физика и т.н., но в по-късен етап. Принципа на преподаване също е различен. Излизайки от валдорфско училище, детето ще е неподготвено за силовата среда на държавните училища.

И всички последствия за детето след това - да няма диплома, да не може да продължи да учи в друга гимназия, техникум или университет.

Няма какво повече да кажа, изясни ми се статута му към този момент и в близката 1 -2 години.

# 56
  • Мнения: 24 467
В това би било разковничето- да се организират училищата според държавните стандарти, което не пречи същите да се съчетават с конкретен подход, характерен за въпросната "педагогика" /не само обсъжданата тук/. Това намирам за твърде положително за цялата ни образователна система.
Другата възможност е детето да си посещава задължителното нашенско школо, за да отговори на държавните изисквания, а в свободното си време да се занимава допълнително в друга организирана общност за постигане целите на образованието, на които нашенското задължително такова не може, за жалост, да отговори. Демек да не остане без държавна диплома.
Жалко, наистина, че нещата се противопоставят, вместо да се търсят варианти за съчетаването им.

# 57
Аз също мислех, че ще се взимат часовете и материалът по определената от МОН програма, но подходът ще е различен и съм питала в средата на темата.

Ето отговора
Валдорфските деца също изучават математика, биология, физика и т.н., но в по-късен етап. Принципа на преподаване също е различен. Излизайки от валдорфско училище, детето ще е неподготвено за силовата среда на държавните училища.

И всички последствия за детето след това - да няма диплома, да не може да продължи да учи в друга гимназия, техникум или университет.

Няма какво повече да кажа, изясни ми се статута му към този момент и в близката 1 -2 години.
Трябва да е ясно за всеки един родител, че обучавайки детето си по Валдорфска педагогична система, ще се наложи детето да мине целия курс на обучение. В основите на тази педагогика е заложено, че детето учи основните предмети в подходящата за него възраст - пубертета. Именно тогава ударно се покриват необходимите за основно образование показатели. И детето получава диплом.
Всичко, което написах до този момент идва от сърцето ми. Опитах се да ви обясня, преди всичко моята гледна точка. Защо тази педагогика? Сблъсках се със стена. Страх, неразбиране и директни заплахи "МОН не одобрява, НЯМА ДИПЛАМА". Къде бяхте и сте вие през последните 2 години. Когато търсих детска градина за децата си, а сега съм в поиски на подходящо училище. Вас Ви нямаше. Или реагирахте по същия негативен начин. Аз съм съзерцателен тип, т.е. преди всичко наблюдавам. И наблюдавайки Вас и изявите Ви с този форум съм сериозно разтревожена. Вие сте негативно настроени към образованието в момента като цяло, към хората, които ръководят държавата, като цяло. Но какво правите за да промените това. Основно критикувате и "оплювате". Но това не е най-важното. Странното е, че го правите без да си дадете труда, дори от любопитство, да проучите за какво става въпрос. Не Ви карам да четете книги, което явно не Ви е хоби. Има и Интернет.
Вече 2 години преглеждам този форум. Защо ли? Защото уважавам мнението на майките. Защото смятам, че когато касае детето, всяка майка ще предпочете най-доброто за него. Когато срещам нещо интересно се старая да прочета всичко, което мога да намеря като информация. Дори и на книгоносител. Повярвайте ми вложих много усилия. Правя го заради децата си. И не Ви разбирам /визирам Вас и Минзухар/. Пишете пълни глупости. Държавното образование е лошо, частното е лошо, държавата ни е лоша. Ми хубаво, но какво направихте Вие за да промените нещата. Дори в срещите си в ежедневието Вие пръскате щедро единствено наредби и негативизъм, но не предлагате решения.
Разберете, никой няма да дойде и да Ви спаси. Вие сами трябва да промените света. И това ще стане, като започнете от себе си.
Хубаво не харесвате Валдорфксата педагогика. Ми, предложете ми вариант. Аз съм отворена за предложения. Но го направете конкретно.
НЯМА ДИПЛОМА!!! УЖАС!!!

Последна редакция: чт, 11 дек 2008, 13:12 от elielc01

# 58
  • Sf
  • Мнения: 978
Ясно е какво трябва да се направи - да се промени Законът за образованието, който да позволява обучението вкъщи, вкл. като частни ученици преди 16-г. възраст. Това ще се случи, просто нещата не стават толкова бързо, колкото биха могли.

Валдорфско училище в България ще има. Както вече писах, основната инициатива е на родителите, и то - естествено - ще е легитимно и признато от МОН. Така е по цял свят, така ще стане и тук.

Това, че такова училище все още няма, не пречи да обсъждаме Валдорфската педагогика, защото тя сама по себе си съдържа много полезни неща. Както е полезно да се обсъждат всякакви педагогически системи, включая и тази на Макаренко, нея също с лека ръка я анатемосаха в една съседна тема.

Образованието в България е в плачевно състояние, какво по-логично има от това да се търси друг подход. В противен случай, все едно да се возите в кола без спирачки и да казвате, "добре си ни е така".

Всеки ма право на избор. Включително и за това, как и на какво да научи децата ни.

# 59
  • Мнения: 836
Ясно е какво трябва да се направи - да се промени Законът за образованието, който да позволява обучението вкъщи, вкл. като частни ученици преди 16-г. възраст. Това ще се случи, просто нещата не стават толкова бързо, колкото биха могли...

Дано това не се допусне!
Имаш ли представа какви ще са последствията от тази ти идея?! - Тотален погром в образованието.

... наблюдавайки Вас и изявите Ви с този форум съм сериозно разтревожена. Вие сте негативно настроени към образованието в момента като цяло, към хората, които ръководят държавата, като цяло. Но какво правите за да промените това. Основно критикувате и "оплювате". Но това не е най-важното. Странното е, че го правите без да си дадете труда, дори от любопитство, да проучите за какво става въпрос. Не Ви карам да четете книги, което явно не Ви е хоби...

Много си емоционална. Само, че покрай силното вълнение допускаш груби грешки - съдиш и обвиняваш хора, които не познаваш.
Защо правиш такива генерални изводи на базата на постинги във форум?

Общи условия

Активация на акаунт