"На учителя ... с любов..."

  • 11 638
  • 203
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 222
Червена Шапчица, не искам да съм мелодраматична, но ми избиха сълзи докато четях , каквото си написала.
Подписвам се под всяка дума.

Не знам защо забихме само в наказанията.
Може би за да се защитим, че не сме безхаберни родители?

Но аз го казах още в началото- не са виновни децата. Те са резултат, а не причина. И като изключим някои наистина много изпуснати деца , за които близките им и обществото нямат ресурс да се преборят, повечето просто трябва да бъдат подкрепени. Включително със строги ограничения. Но и с всички тези неща, за които ти говориш.

Колебаех се дали да го пиша тук, но преди известен брой години поработвах като външен лектор , докато детето ми беше малко. Именно английски предавах. Продължи 3-4 години. И докато гледах филмчето /втората част/ си спомних и за моите "диваци", които в началото те приемат много зле,  но после като се разберете кой води бащина дружина по-голямата част си показват истинското детско личице. Помните ли онова момче , което искрено се напъваше да се сети за 4 английски думи ? Това като лирическо отклонение. Извинете.

# 136
  • Мнения: 222
Аз съм живея още с някакви идеали и ги внушвам на детето си - това е Авторитетът. И си е така!
Май, говори и дано да продължат да те слушат и после.
Както ще да ви звучи - но смятам, че имам страхотен син  Embarassed във всяко едно отношение.

Но откакто го тресе пубертета се караме страхотно  и непрекъснато - и то само заради училището.
 Аз ли вдигам стандарта или училището го сваля? Според мен е второто. А учи в едно от уж добрите училища в София. И си говорим с майки от нашия клас - същите проблеми същата безнадеждност.

Затова искам да напривм нещо. Въпреки че дори нещо да се промени той ще завърши докато се усети.

Нямаш представа как си губиш възможността да въздействаш като минат 14 години.
Там вече средата работи здраво. Всичките му съученици стоят по цяла нощ пред компютрите - пък аз не давам .
Играем си на котка и мишка с пароли, кабели и какво ли не и само дето си обтегнахме отношенията. Нищо не става.
  Повечето момчета минават през това. И затова трябва родителя да бъде подкрепен. Със строги правила в училище .
Поне децата в нашето училище са амбициозни, можещи . Ако разберат че както са го подкарали няма за завършат или ще зъвршат с дипломи с 4-ки -ще има промяна. А иначе - бори се сам като Дон Кихот..

# 137
  • Мнения: 7 263
Не знам защо забихме само в наказанията.
Може би за да се защитим, че не сме безхаберни родители?

Но аз го казах още в началото- не са виновни децата. Те са резултат, а не причина. И като изключим някои наистина много изпуснати деца , за които близките им и обществото нямат ресурс да се преборят, повечето просто трябва да бъдат подкрепени. Включително със строги ограничения. Но и с всички тези неща, за които ти говориш.
s+chris самия факт че мислим по темата, че умуваме дали има и  какво е решението е достатътчно показателен, че не сме безхаберни.
Но това че ние не сме, не означава че всички са такива - виж колко души сме в тази тема, а колко още влизат само в този подраздел....
И после само с наказания и заплахи нищо не се получава, също както и с безхаберие и непукизъм.
Много изпуснати деца / но единици/ е имало винаги, но за тях имаше санкции - намаляване на поведението-преместване-изключване-пращане в ТВУ. Но това са единици, а ние говорим за другите деца, за повечето ... между които са и нашите. А лошото е заразително, привличащо, по-лесно, правещо те по-интересен!!!

твоите спомени ме подсетиха и за едни мои - навремето моята кума като студентка работи 2 години като преподавател в училище /също по английски между другото/. През втория час и бяха казали -" Госпожо много хубаво дупе имате"  Shocked Shocked Shocked - говоря за 94-та година.... За да стигнем през 2008 до предложение за 3-ка...., какво ли следва след година - две...
Проблемите са около нас - трябва да си отворим очите и да ги видим, и да им потърсим решение преди да погълнат и смелят и малкото останало добро около нас!

# 138
  • София
  • Мнения: 62 595
А на мен вече ми е писнало и искам наказания. Жал ми е за децата, които се държат лошо, но ми е жал и за моите.
И съм още по-ядосана от родителската среща. Сляха класовете и сега се започнаха проблемите с няклко зрънца от другия клас. "Нашият" бивш клас беше добре с дисциплината, вярно че имаше няколко деца с проблеми, но родителите излязоха много разбрани хора и още в началото на втори клас всичко се оправи. А вече станаха четвърти клас. Но в "другия" клас явно нещата са били адски зле. И сега, след сливането на класовете работата лъсна още повече. Уж родителите на децата с проблеми си знаят за какво става въпрос, но това не попречи на някои от тях да обвиняват учителите, че не можели да се справят с техните деца. Обаче, ние, "новите" родители хич не си мълчахме, защото и нашите деца страдат и не е вината на учителката, защото тя е нова за "нашите" деца и няма проблеми.
Казва жената родителите да си вземат мерки, защото много добре си знаят стоката, онези пак рипат, че не било така, трябвало учителят да се справя да им го направел интересно. И то си личи по резултатите - точно тези пет деца са с най-лошите входни нива. И някои техни родители рипаха до небесата.

 Е, кажете ми как може на 25 деца да работят и да спазват дисциплината, а само на  5 все нещо да не им е по сгодата?! Затова вече искам основно наказания. Като няма дисциплина нито учителката може да си предаде материала, нито останалите деца могат да работят спокойно.

# 139
  • Мнения: 7 263
RadostinaHZ за последното съм с особено мнение. Наистина много зависи от конкретния преподавател и средата.
Малкия ми син го преместихме от предучилищната, където имахме идея да продължи по принцип първи клас - именно защото там го нарочиха като "зрънце". Не внимава, шуми, пречи и т.н..... Дълга е историята пък и съм я описвала.
Та като ни писна да слушаме неоснователни упреци с мъжа ми си прибрахме черното овненце и го записахме в първи клас в друго училище. Първата седмица ден не минаваше да не се видя лично с госпожата му и да се интересувам как вървят нещата /защото и аз бях притеснена/, миналата седмица имахме родителска.... и какво мислиш.
Никакъв проблем няма госпожата с моето дете - мълчи, внимава, слуша, изпълнява в час. Госпожата е доволна и спокойна, детето е спокойно и ходи с желание на училище.
Да кажеш че толкова се променил за няколко месеца - в никой случай не е така!
Просто новата му госпожа си разбира от работата, върши си я с огромно желание и сърце и си личи.
Така че винаги в тези случаи съм с особено мнение докато не придобия лично впечатление от дечицата за които става дума.

Големият ми син също не беше любимец на старата си класна до 4-ти клас /защото тича в междучасията, защото .... хиляди неща/ при приема в новото му училище една от възрастните госпожи / която е страхотно име в дисциплината си и легенда за професията си/ му беше казала след изпита, че е много възпитан младеж и че за нея ще е удоволствие да му преподава, ако влезе там....

Изобщо относно доброто и лошото у децата съм много, ама много внимателна в определенията и преценките си!
Според мен няма лоши деца - просто към някои трябва различен подход.

# 140
  • Мнения: 1 400
Лени, ей това е точно - тук, в тази тема умуват единици. Извън нея - също. Там е проблемацията. И какво, аджеба, могат едни единички в масата? Могат ли въобще нещо да променят?
Хайде, ти, аз, Май и още няколко единички ще възпитаваме разни ценности у децата си, ще вдигаме летвата, ще изискваме....Ама тези деца , нашите, като видят, че са различни от масата, че на повечето им съученици и аверчета не са им поставили такива....рамки да го наречем.... какво ще стане? Ще възроптаят, ще се опълчат. Ще искат да са като масата. Върви му обяснявай, че не е редно - нали ще вижда, че другите са си добре и без да се държат прилично, без да показват уважение и т.н.? И какво ще стане в крайна сметка - ще станем ние лошите майки и татковци...не дай боже и по-лоши работи да предизвика това.... Не казвам, че задължително така ще се получи - все пак имаме мислещи хора срещу себе си в тяхно лице, но и не го изключвам като вариант... Confused
Виж, ако всички са така ще е друго. А пък ако имаме някаква подкрепа и в у/ще - ще е още по-друго. Навремето ядяхме конски в директорската стая, мъмрения и за много по-малки провинения от тези, които се правят в момента в родното школо....
Не знам, хора...просто.....не знам.... Confused

Така си е! Ама мен ако питате - трябват наказания и за родителите. Помня, че по татово време всеки го заплашваше несгодата да го изключат от партията( Crazy) ако детето му е с намалено поведение или някакво друго провинение такова. Или бъркам? Но имаше май нещо такова. Сега какви санкции има за непукизъм у родителя? Ми никакви. А, май спират детските след определен брой неизвинени отсъствия, ама то и това лесно се решава от ...тези родители.
Аз лично бях приятно изненадана от една реакция на преподавател на щерката - изгонили я от час и й написали неизвинено отсъствие защото се изхилила в час по физическо. Тя си отнесе моето мъмрене , но и госпожата не й цепила басма и й шатнала неизвинено. Сега вече не си позволява такива волности Wink
Друго, което поставят като "наказание" - три пъти без домашна работа - двойка в бележника и дневника. Това колко ще работи - ще си проличи с времето.

А такива родители (които Радостина описва)и аз засякох.... Tired

Според мен няма лоши деца - просто към някои трябва различен подход.
Или просто някакъв подход.....

# 141
  • София
  • Мнения: 62 595
Лени,

Разбрах, че в този клас със същите тези деца е имало проблеми и през миналите години. Точно на този клас им сменяха учителката всяка година и сегашната им е третата. И как пък 3 учителки (това са класните им) са се сменили и на тези деца (и родители) никоя не е успяла да им угоди?! И за да ти стане още по-ясно, децата имат още от първи клас различни учители по някои предмети - рисуване, пеене, околен свят, по английски се смениха 3 учителки, а сега и по двата човешки предмета.
 Хайде, кажи ми каква е вероятността от толкова много учители (може би 6-7 човека) никой да не е успял да се разбере точно с тези деца и точно с техните родители?! И на родителската среща лъснаха още работи, които ние не сме знаели - всеки учител, който влезе да сподели впечатления от класа, все за тези деца казваше едно и също и молеше родителите да направят нещо. Доколкото разбрах е имало и опит от училищния психолог да помогне, но някои родители категорично са отказали, защото всичко им било наред на децата и все другите били виновни. Като за капак някои от тези деца (особено има 2 изявени в областта) са и агресивни и почти всеки ден имат конфликти с някое дете.
 То, бива, бива да се казва, че учителят трябва да намери пътя към детето, но и от отсрещната страна, основно от родителите трябва да има някакво желание за стъпване на този път. А част от родителите на тези деца се държаха като луди! Миналата година от другия клас са напуснали деца точно заради проблемите с дисциплината. Явно родителите на децата с проблеми се чувстват комфортно, дори са твърдяли, че никой по никакъв начин не може да ги мръдне от този клас. И затова са започнали деца на други родители да мръднат в други училища. Какво, и аз ли да преместя моите заради 5 деца, които си не подлежат на контрол?

Последна редакция: пт, 10 окт 2008, 13:24 от RadostinaHZ

# 142
  • Мнения: 7 263
RadostinaHZ при така изнесените факти - може би наистина тези деца са проблемни. И според мен част от решението е да ги разпръснат в различни класове, а не да ги съсредоточат в един клас.
Иначе да ти кажа, ако установя от тук нататък, че има някаква пречка / и видя, че никой не си прави труда да я отстрани/ моите деца да учат спокойно - Да ще ги преместя!
Като се засилят още 5 майки на свестни деца да ги преместят заради проблемните и може да се намери решение, знам ли  newsm78

# 143
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, аз го допълних в предишния си пост. Родителите са твърди, че никой не може да ги мръдне от този клас и затова други деца са мръднали в други училища.
Направо мисе уплаши окото и ухото. МИслех, че за няколко дни ще ми мине яда, но явно не е и затова описах случките сега. Днес пак е имало плоблеми. Едно от момиченцата плачеше.
Съмнявам се дали ще има ефект, защото точно тези си знаят правата и подозирам, че една от причините за сливането е точно това изтичане на деца от другия клас. Като се разбра, че класът ще надвиши 30 деца, част от децата се преместиха и така останаха 30. И на всичко отгоре втората класна на нашите напуснала. Явно не са намерили заместник и така са решили проблема.

# 144
Аз пък искам да знам коя беше онази симпатична учителка,която твърдеше,че е преподавала във 2АЕГ  и са я замеряли с не-знам-си-какво-си.... Според нейните сметки е била учител на моя випуск /съответно и клас/,пък всички сега разбрахме,че сме я имали за преподавател. Whistling



# 145
  • Мнения: 50
Има надежда за бъдещето ни, щом всички тук си дават сметка, че нещата тръгват от семейството! И никой не бива да се отказва да работи в името на доброто. Всяко общество е имало своите грешки, но ако искаме, ще ги преодоляваме - заедно! Вярвайте на българския учител! Не казвам, че всички са на достатъчно високо ниво, но не е ли така във всяка една сфера. В момента имам щастието да работя само в добри класове, и там има дни на спадове и разочарования, но не се отказвам и продължавам ... Влизала съм и в клас, за който други твърдят, че не си струва да правиш усилия, но не съм се отказвала и съм се борила за всяка душа, да , с цената на много нерви и усилия, но си струва, защото накрая точно тези деца са ти най-благодарни...
Някои твърдят, че качествените учители напускали. Не мога да се съглася на 100%. Имах предложение т.г. - примамливо-престижно. Отказах. Може и да не ми повярвате - но обичам учениците си и живея с техните болки и радости. Тази година ще изпратя 12 клас. От сега ми се плаче за тях. Не знам те дали го осъзнават, може би един ден...
Дано не досадих... Blush

# 146
  • Мнения: 482
Аз също мисля, че Червената шапчица е много права.Като се взираме в лошото и наблягаме на него, сами го увеличаваме. Но ето един конкретен случай - синът ми миналата година спортуваше в у-ще.Но не мина и месец, и взе да не му харесва.Знаете ли какъв беше проблема? Едно момче, което го тормозеше, по това реме беше в  съблекалните- физическо ли имаше , незнам. И моят син, който има здравословни индикации за спортуване, престана. Сега момчето го няма в у-ще, надявам се да спортуваме там или другаде.
Мисля си тия дни по въпроса, какво може да се направи.Може би е добра идея да се стимулират учениците с по-високи оценки. Не със смешни стипендии от 20-25 лева,а да имат право с намаление или безплатно да посещават курсове по езици, спорт и т.н. в системата на образованието. Защото учителите все сме длъжни да работим с изоставащите. Имат право да се явяват ен пъти на поправки - могат и да не се явят, ако решат.
 Но все пак са нужни и работещи санкции.
Друго, което си мислих тия дни- миналата година, във връзка със стачката, имаше родители, които излезнаха с идиотското предложение при стачка учителите да не обучават децата, а само да ги стопанисват. Ама нали това е най-трудното, -да опазиш детето, да гарантираш живота и здравето му. И това, ей така, между другото.Мисълта ми дойде от другаде -ние искаме да затворим различните от нас в някакви гета и да ги лишим от правата им.
Децата по училища и градини - ох, децата играят, вдигат ми шум, аз съм изморена. Колко такива теми има тук само за месец. Да се изолират!Ми то има повече обсъждания за паркинги, а не за детски градини. Пенсионерите- те нахалстват, возят се в транспорта и се блъскат!
 Това е дискриминация. И докато преди наистина е имало план за обхващане на младежта, сега няма. А, няма! То това, което не прави държавата, го поема друг - чужди секти, религии, банди ит.н. Принадлежност ще има, но към какво?

# 147
  • Мнения: 3 271
Червена шапчице,  smile3501 newsm10
Подписвам се под всяка дума! Точно така ги виждам и аз нещата и знам, че работят!
Не само знания, домашни, изпити! Начини детето да се научи на работа в екип, състрадание, помощ на другарчето! Възможност за изява и да бъдеш специален като в определен ден всеки месец ТИ помагаш на учителя, правиш кратко представяне или разказ за нащо важно и специално за теб. Акцентиране на това, което СИ, не това, което имаш... Общочовешки ценности, морал, това са големите и най-важните основи, знанията ще си дойдат постепенно.

# 148
  • Мнения: 288
Следя темата с интерес.
Дано поне ни помогне да запазим силата и волята в борбата с "вятърните мелници" и за "приемливи" условия в училище и ни направи по-уверени да отстояваме /представа нямам къде и пред кого/ исканията си за приложими и действащи наказания - такива, че да не си и помисли човек да ги нарушава. Явно само страхът от наказание може да въдвори някакъв първичен ред - няма съвест, няма самоконтрол. 
Ние още не сме ученици - предстои. Със сигурност бих потърсила подкрепа и съдействие от родителите на съученици за "единен фронт" . Може да ми се смеете, но дори и сега в ДГ, децата ни негласно "изолират" "невъзпитаните" деца - когато се кани на РДен в клубче - се чува реплика "него/нея не го каня, защото е лош" - Децата виждат най-добре, преди да са повлияни  и "мутирали". От нас зависи да запазим душичките им чисти, колкото може по-дълго.....
Успех ви желая и благодаря за препоръките /човек се учи и от доброто и от лошото/

# 149
  • София
  • Мнения: 62 595
Така е, като малки изолират този, който се държи лошо. Но... само, ако нарушителят бива санкциониран. Децата много добре разбират, че ако за лошо поведение няма санкции няма смисъл да полагат усилия да се държат добре. Един вид не им се иска да са в ролята на будалите с доброто поведение и лесно започват да копират лошото.

Общи условия

Активация на акаунт