"На учителя ... с любов..."

  • 11 641
  • 203
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: 288
RadostinaHZ,   права си, че като малки действат по инстикт. И от нас зависи да направляваме този инстинкт, така че да не "мутира". Моите деца мноооого добре знаят, че за нарушение, което за момента е "непослушание", слава богу нямаме други  сериозни "грижи" санкция има - смешни, но има, пр. без лека нощ деца, или прибиране на играчка, за която се карат.

Сетих си за една поговорка: "Потупвай малко дупе, да не биеш голям гъз" ....

# 151
  • София
  • Мнения: 1 274
Интересна тема и дваж по-интересни коментари  Grinning
Учителите бихме могли да подберем, или сменим, но родителите са статукво и ако не са си свършили "работата" навреме - почти няма никакви шансове за детето. Много родители не правят нужното, за да имат децата им по-добри шансове в бъдеще (намам предвид материална и финансова обезпеченост). После да прехвърлят "вината" на учителите, обществото и глобалното затопляне  - няма как....
Учителката по история на сина ми в СМГ на родителските срещи винаги започваше с: "Благодаря ви за прекрасните деца!".
Понеже се правят конкретни предложения....нека се стимулират родителите на деца с отлични оценки и поведение.

# 152
  • Мнения: 145
И аз да взема отношение по въпоса, че ми е болна тема.  Мисля, че тук не става въпрос само за конкретното училище, даден конкретен учител, родител, дете и така на татък. Мисля, че тук става въпрос за глобалното отношение за да се достигне то тази ситуация: родители -семейство-възпитание на детето-соц. среда-училище-мотивация-стремеж на личноста-дейности-действия на децата в училище - изблик на емоционално състояние - отношение към образованието , училището и учителя.За корто се връщаме от изходната гледна точка. СЕМЕЙСТВОТО. Ето тази малка единица /но много важна/, която дава насоката на нашите деца. Ако в случай, че ние като родители и възрастни, дадем пример, че училището е нищо/т.е - не се безпокой милчко, мама и тати имат пари/ то така и нашите деца ще израстнат.Страхотно агресивно съм настроена с това което става в училищата. Имам дете първи клас, и да ви кажа честно всеки ден я мисля.Старая се да възпитам детето си в правилната насока/ в случая да съзнае, че училището е първият транплин който ще и даде шанса  да прогресира, чрез своите знания/, но в случай че когато детето отиде на училище или на занималня среща друго отношение на децата в клас или в занималнята/.Т.е това което искам да кажа, че ако не се държим родители и учители ръка за ръка, то именно ще продължава това да се случва в нашите училища. Недопустимо е да не уважаваш човека който ти дава знания, недопустимо е да има такава макар и покрита дискриминация на децата в училищата, която идва именно от соц. класи, т.е бедни и богати, АЗ ИМАМ И С ТОВА ЧЕ ИМАМ МОГА ВСИЧКО, ТИ НЯМАШ И С ТОВА ЧЕ НЯМАШ СИ НИЩО.

# 153
  • Ланкър, планините Овнерог
  • Мнения: 10 353
Чак сега виждам темата  ooooh!

Гледах репортажа, гледам и всеки ден действителността.....А тя много ме плаши. Излизат в м/учасие и още на входа на у-щето палят цигарите, вчера 2-3 момичета 8-9 клас учеха момче 4-5 клас да се целува.....В училището.... ooooh!....Едно време пак се пушеше, но поне се криеха. Сега нямат никакъв респект от никого. Учителите май са с вързани ръце и нямат права, а би трябвало да имат. Прави ми впечатление, че момичетата са по-вулгарни, какви "бисери" се сипят от устата им, какво чудо. Миналата седмица подочух двама калпазани да коментират "Ти, като станеш на 14г, ще си купиш ли газов пистолет?""Не, като стана на 16г, ще си купя истински"  Shocked
Едно време спорта беше безплатен, имаше доста безплатни извънкласни неща, а сега.... ooooh! Преди повече се спортуваше и като че ли нямахме време да мислим за простотии. Най-много да си говорим кое момче как те е погледнало, какво ти е казало, хихикане и тем подобни нормални тийнейджърски нещица. Сега направо се отпочват със секса, за да са по-напред  ooooh! И това не е само в "неелитните" училища.

# 154
  • Мнения: 145
Извинявам се, но ми дадоха съобщение, че поштата тие препълнена. За тов ще ти отговоря тук - Това което очаквам ли? Да направим хората по-добри, да направим живота си по=лесен и ценосъобразен, да върнем ценностите които вече са забравени и заровени, да дадем на децата любовта която те заслужават, да се обедениме и да кажем СТОП. Нашето човечество залужава по-добър и рационален начин на живот, спрете стреса, спреде разводите дето са станали хей-така, че на някой му е скимнала, спрете хората който създават негативни отношения в отношенията на своите близки познати приятели.... Спрете това...и обърнете внимание на нешто ценно - ДЕЦАТА, нашето поколение което наследява от нас това което му покажем. Могат ли те да растат добри изрели хора, с което да достигат максимума в своетъо развитие, или не- да ги тъпчем мачкаме, да не ги правим личности, да подтискаме всичко което е в нас, и да си го изкарваме на другите............. Да, децата. А не трябвали в крайна сметка да започнем от себе си??????????????

# 155
  • София
  • Мнения: 62 595
Малко преувеличаваш. Още малко ще изкараш човечеството недостойно да е на тази земя. Никой не се е развел, защото така му е скимнало, нито си умира от кеф да се кара с близки или чужди хора. Не можеш да очакваш хората като цяло да са рационални, защото това не е в природата им. Като вид сме нерационални, защото сме плод на еволюция, а не на логичен дизайн.

# 156
  • Мнения: 4 555
Учителят трябва да може да гони от час за лошо поведение и да пише отсъствия, а точно определен брой отсъствия да води до конкретни наказания - намаляване на поведението с една оценка (или повече).
Гоненето от час има много конкретен проблем и той е какво става с детето, след като излезе от класната стая. Не ми го побира ума, кой идиот е измислил тази недоумица с гоненето от час.
Много по-практично е, когато детето бъде изгонено, за да не нарушава дисциплината в час, освен да получи отсъствие, да бъде наказано с изпълнение на някаква дейност по време на часа, от който е изгонено. Тук могат да се измислят много неща. Дали ще е някаква практическа работа, свързана с хигиената на училището, дали ще го пратят в библиотеката, да си научи урокай, който се преподава, докато той е изгонен от час и после да бъде изпитан върху него, дали ще го пратят във физкултурния салон да прави обиколки на терена за бягане или нещо друго, варианти има много. Най-важното е ученикът да не се забие в близкото кафе да играе белот с други изгонени или избягали от час или да се шляе по улиците. Следващото по важност е това време да му бъде запълнено, а не загубено и най-вече той да го почувства като наказание, а не като награда. Какво по-готино от това да те пратят да си пафкаш в кафето, вместо да седиш на тъпия урок?
С тази половинчата мярка "гонене от час", която дори не може да бъде изпълнена на практика заради недомислеността си, никога няма да се постигне дисциплина.

# 157
  • Мнения: 25 655
Гоненето от час има много конкретен проблем и той е какво става с детето, след като излезе от класната стая. Не ми го побира ума, кой идиот е измислил тази недоумица с гоненето от час.

Защо приемаш буквално гоненето от час? Някой натирва горкото детенце на улицата, където лошите чичковци само това и чакат?
Ето, сама даваш достатъчно добри предложения какво да правят децата, изгонени от час. Ако не е възможно в рамките на часа да свършат полезната дейност, може спокойно да поседят пред или в директорския кабинет, например, а чистенето, четенето и каквито и там да са наказателните дейности, да се извършват след часовете. Тъкмо така наказанието ще е по-болезнено - другите си тръгват, а ти оставаш да преписваш от учебника или да метеш двора... 
Да изгониш някого от час означава да го лишиш от възможността да пречи на останалите, а не да напусне територията на училището.

# 158
  • Мнения: 4 555
Нещо не си ме разбрала много за какво говоря, но явно тук е нормално всяка реплика да се приема като нападение и да вадим пушката в самозащита  newsm78

# 159
  • Мнения: 25 655
Всяка реплика? Не, само от този род:

Не ми го побира ума, кой идиот е измислил тази недоумица с гоненето от час.

(Написано под мой цитат би могло да се приеме лично, но за разлика от теб не съм толкова тънкообидна.  Mr. Green)
Ако си прекалено млада и ти е трудно да си го представиш, някои от нас са го виждали как действа на живо. И тогава училищата бяха с разградени дворове, но на никого не му и хрумваше, когато го изгонят от час, да хукне по кръчмите. Напротив, дремеха в коридора пред стаята, от която бяха изгонени. Без никой да ги пази при това.
Пак повтарям, че "гоненето от час" не е равносилно на гонене на улицата. Пък ти пак можеш да го приемеш като вадене на пушка.  Laughing

# 160
  • Мнения: 145
Определено гоненето от час не го приемам, но според мен би трябвало да се възвърнат следните неща
1 УНИФОРМИ
2.Не исзвинени оцъствия
3.Мярка за предупреждение за изключване
4 Изключване./но по официални причини като,не посещаемост за определен брой часове, обида на учител/т.е служебно лице/, аругатно държание кум съочиници и учители, побой, наркотоци, алкохол, цигари и други.Какти и да се възвърнат педагогическите стаи и наказания на малолетни и непълнолетни.Всичко това би трябвало да стане със зако и неговото изпълнение.Та тая агресивост край-няма, никой от нас колкото и да възпитава или се стреми към това, не знае как и по какъв начин ще се върне детето му от училище. За това именно казах - учители и родители би трябвало да се държат ръка за ръка/ което не значи че за всичко е необходимо да се обвинява родителя, учителя или детето/, но е необходимо да се пицезира обстановката в дадената сиуация и да се вземе адекватно решение.И тук закона би трябвало да определи това.Не мога да приема нещата който стават. Когато детето ми беше в градината минавх покарй училището и очите ми се плашеха - мерцедеси,БМВ-та, в 8 сутринта седнали и си пият бирата с цигара на оградата, другия панталоните му изсухлени до половината на дупето му, третата се разголила като от тея дето са по магистралите, и си задавах въпроса като се молех, Господи дано това да не е бъдещето на детето ми, дай ми сили за да не последва пътя им.Случка с моя приятелка: детето и е в в 3-ти клас. Друго дете му се подигравало че било бедно и техните не му купили скъпа играчка за рож. ден.Същото дете настроили други деца срещу детето на моята приятелка.Моята приятелка многократно говорила с майката на въпросното дете, но резултат никакаъв. Учители и директор също не вземали отношение по въпроса, защото въпросното дете имало родители със стабилни връзки, моята приятелка взема законови мерки като пише до просветата и обяснява ситуацията. В последствие, колата и е разбита, детето заплашвано, реакция от страна на зако никаква.

Последна редакция: сб, 18 окт 2008, 19:25 от tobeornottobe

# 161
  • Мнения: 25 655
Я пак?  newsm78

# 162
  • Мнения: 145
И аз това се питам, ама това е реалността.

# 163
  • Мнения: 4 555
Как' Сийка, коментирах практиката гонене от час. Недомислена и неефективна е. Щом не си я измислила и въвела ти в българското образование, значи очевидно цитираната реплика не се отнася за теб.
Учителят не гони детето на улицата, а само извън класната стая, само че улицата се намира извън въпросната класна стая и учителят не може да възпрепятства излизането на детето на улицата.
За да има смисъл от някаква наказателна мярка, тя най-напред трябва да е ефективна. Тази очевидно не е, но дори и по-лошо - в сегашния си вид, тя е дори неприложима.

Явно си решила, че ти опонирам с нещо и затова скочи. Аз просто коментирах мярката, спомената от теб, без да отричам мнението, изразено в постинга ти.

П.П. ЛОЛО, ако обичаш недей да спамиш. Има си тема и тя не е кой излъчва негативизъм и кой благородство.

# 164
  • Мнения: 2 172
Определено гоненето от час не го приемам, но според мен би трябвало да се възвърнат следните неща
1 УНИФОРМИ
2.Не исзвинени оцъствия
3.Мярка за предупреждение за изключване
4 Изключване./но по официални причини като,не посещаемост за определен брой часове, обида на учител/т.е служебно лице/, аругатно държание кум съочиници и учители, побой, наркотоци, алкохол, цигари и други.Какти и да се възвърнат педагогическите стаи и наказания на малолетни и непълнолетни.

Хм, униформи и сега частично има и кво?
Неизвенените отсъствия водят до поетапни наказания и преместване и сега(изключване до 16г. нямат право-самостоятелни, вечерни и др. форми не могат да се приложат).А неизвенените се замазват , че им трябват парите, които се отпускат на училището ако детето учи в него, т. е., ако не са сигурни , че на негово място ще приемат друго дете, зор ще го изключат.
Пък що си мислим, че ние можем  с акъли да решим проблемите в училище, на знам.

Общи условия

Активация на акаунт