Ученик, между 6 и 7?

  • 2 177
  • 55
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 24 467
Кое му е странното на това, че децата имат време за игра в училище, изрично писах- не ползвам занималня и не бих ползвала такава. За ученето и писането се стяга в кръста и го приключва за час, останалото си е за него. Въпрос на организация. В училище също се играе- имат си междучасия, физическо, домашен бит и рисуване, които са си чисти свободни занимания, като в градината, но за мен и за детето ми са по- добре организирани и интересни.
Като говоря за ходене на различни места имам предвид ежедневните ходения, на школи, на тренировки, на гости или просто навън /последното за мен е от изключителна важност/- т.е. ежедневна смяна на обстановката, стимулите /те развиват, а не многочасовият престой в една стая с ограничен кръг хора всеки делничен ден и еднотипни занимания/- тяхната разностранност, възможността за избор на хора, с които ще прекараш времето си, на начина, по който ще го прекараш.
"Може би това какво ни е отношението и как приемаме разликите между училището и детската градина зависи от нашите собствени спомени."- от тях идва и личната ни нагласа, но последното можем и да променим, ако тя е негативна.
Аз не съм ненавиждала градината, но определено целодневен престой под режим и надзор на учителки и лелки не ми се отразява добре. Такова нещо в училище не е налице. Свободата там определено е в пъти по- голяма. Как ще се възползва човек от предоставената му такава зависи от него. Отново опираме до лични качества, темперамент и разбирания, които лично аз отчитам като най- съществени.

# 46
  • София
  • Мнения: 62 595
А чухте ли, че искат да направят занималнята задължителна за децата до 4 клас? Добре, че моите не са в тази категория. За малкия е малко рисковано, че сега е трети клас, но не вярвам да се въведе по-рано от догодина, ако изобщо стане. Против съм задължителността на занималнята, защото всички останали ангажименти увисват и децата са обречени да са по 10 часа на ден с едни и същи хора, в една и съща обстановка. А това, според мен, депресира. Като в затвор.

# 47
  • Мнения: 24 467
Ново пръвителство- нов късмет! Simple Smile Дано не стане. Достатъчно е да създадат просто условие за желаещите и за прекараните, останалите- само ако искат. То наистина като затвор. А деца на по 10 години по цял ден в една обстановка и то не по избор е ужасно. Че доста имат други странични занимания по интереси, несвързани с училището. А правото им на лично време и личен живот? Че те не са бебета отдавна.

# 48
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
Хайде сега,до преди малко бяхте за училището,сега било затвор,казаема и т.н
Последно?

# 49
  • Мнения: 24 467
Мисля, че няма смисъл от пояснения- училището е предимство, когато няма занималня след него. Не виждам нищо неясно. Нали точно това разясних- че го предпочитам именно защото детето ми не е ангажирано по цял ден с едни и същи хора и с уреден от някой друг график и режим.

# 50
  • София
  • Мнения: 62 595
Нищо му няма на училището ,стига да е само по половин ден. А в момента, в който се превърне в целодневно вече започва да ми прилича на казарма, затвор и т.н. За мен не е нормално и здравословно едно дете да е от 8 сутрин до 17 часа да не мръдне от една сграда, двор и съученици.

# 51
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
Моето е цял ден.
Между сутрешните и следобедните часове ходи на английски.
Ходи на модерен балет,народни танци и моден дизайн.
Пак по нейно желание ще я запиша на китара.
Има ли желание има и занимания,има и разнообразие. Peace
Никой не ми пречи да я взема и после да я върна.

# 52
  • Мнения: 24 467
Разбирам тогава защо ти е чудно изказванено ми, че детето ми в училище има повече лично време.
Моето има, между школата и плуването играе, без да зависи от мен или учителка.
Градината не предоставя такива възможности, а свободата я няма хич.
В масовия случай в училище детето отива сутрин и ако е занималня си отива от там вечер, както казва народът "по- бетер и от детска градина", по- бетер, понеже децата имат значително по- различни нужди. В градината е по същия начин- целодневен престой с едни и същи хора.
Защо започнахме да си говорим за училището? Лично аз го направих, защото ми е неясна позицията на драматичния и сриващ ме с липсата си на логика цитат, който дадох, в насоката, че с училището настъпва краят на детството. Безумно е такова мислене и за мен определено вредно, когато се налага и у децата.
За мен остана неясна и позицията поради що, ако едно дете е достигнало естествено до етапа, на който ДГ не му предлага достатъчно  и съобразени с него стимули, да бъде зорлем спънато да върви напред. Това никой не го обясни.

Последна редакция: ср, 19 ное 2008, 13:38 от Judy

# 53
  • София
  • Мнения: 13 206
Аз съм родена февруари месец и тръгнах на училище с предния набор. Не съм имала никакви проблеми. Дори напротив. Винаги съм го отичитала като плюс. Не съм била в експериментална програма, просто тръгнах по-рано. Завърших училище на 17 и станах студентка. ОБАЧЕ... не смятам, че дъщеря ми родрна през март 2003 г. е готова да тръгне на училище догодина. Като се роди много се пънех как ще стъгне на 6 г. Сега виждам, че за нея конкретно е неудачно. Тя психически не е подготвена за сегашното училище.

Иса, как трета група е Дария? Саша е 2003 родена и е трета сега...

Последна редакция: ср, 19 ное 2008, 13:50 от Vache

# 54
  • София
  • Мнения: 6 999
Иса, как трета група е Дария? Саша е 2003 родена и е трета сега...

Ами... честно казано в градината я преместиха миналата зима /дори без да ме питат/, защото била 'умна и й е скучно с малките'. Когато разбрах проведох едно разследване, питах детето в коя група всъщност иска да остане /че се колебаееше/ и тя реши в 3-та. 

# 55
  • София
  • Мнения: 13 206
Иса, как трета група е Дария? Саша е 2003 родена и е трета сега...

Ами... честно казано в градината я преместиха миналата зима /дори без да ме питат/, защото била 'умна и й е скучно с малките'. Когато разбрах проведох едно разследване, питах детето в коя група всъщност иска да остане /че се колебаееше/ и тя реши в 3-та. 

Аха... ясно  Wink

Общи условия

Активация на акаунт