82 Америкън сейвингс типс или чичо ми Скрудж по Коледа!

  • 18 710
  • 292
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 3 367
ha koj дошъл при нас,мнооооооооооготодавнашната ми добра приятелка на живо ,дето и е 1 гадже даже сме делили(не по 1 време де)дори Елле2106-добре дошла да губиш време тук,сега поне имаш такова Grinning
*
слонна съм да се съглася че е до дете,но има 1 нещо к не е за подминаване и то е среда.; аз станах човек в гимназията,не че мога 1 изречение сега да преведа от латински,но средата си беше качествена,деца четящи и пр.
*
заради чакалото утре изпускам да се появя по тв да говоря за туй дето го правим,аааааааааааааа,1 път да ми се образува подобна възможност и нъцки..гррр

# 271
  • Мнения: 868
Тандури, няма универсален отговор. Зависи от щата, от каунтито, от дистрикт, от кой е принсипъл. Принсипълът има огромно значение защото често в тоя сетинг полисиз са топ-даун. Добър принсипъл привлича добри учители, има влияние, т.н. Социо-икономика играе огромна роля също. Въпрос на кой какви данъци плаща. С други думи, "the money trickles down" do naj-заможните квартали.

В пъблик скулз, като цяло, учителите се занимават с много бюрокрация и paperwork отнема от енергията за преподаване. Трябва и да следват стандартизирани тестове много сериозно и имат малко leeway ili vuzmojnost za creativity.  

Ако пъблик училище е добро, е добро. Ако е лошо--бягай!  Образователните проблеми са най-малкото зло в лош пъблик скул. Лошите имат генгз и други страхотии.

Биз, съгласна съм, че е до дете.  По-няколко причини не мисля, че това за нас би било добро решение. Няколко мои познати имаха дечица, на които им беше скучно в киндъргартън. За съжаление, техните пъблик скулз (с 22 деца + в паралелка и с деца които не знаеха буквите) нямаха за цел да акомъдейтнът техните индивидуални нужди. Една от тези мои познати сега хоум-скулва. Не, това не е за мене.  Проучвам, ще говоря със специалисти, и ще реша. И други (както директорката на училището вчера) ми казват да не бързам и да чакам. Не знам кой е прав. 


Последна редакция: пн, 17 ное 2008, 20:50 от Pixie

# 272
  • Мнения: 3 491

Биз, съгласна съм, че е до дете.  По-няколко причини не мисля, че това за нас би било добро решение. Няколко мои познати имаха дечица, на които им беше скучно в киндъргартън. За съжаление, техните пъблик скулз (с 22 деца + в паралелка и с деца които не знаеха буквите) нямаха за цел да акомъдейтнът техните индивидуални нужди. Една от тези мои познати сега хоум-скулва. Не, това не е за мене.  Проучвам, ще говоря със специалисти, и ще реша. И други (както директорката на училището вчера) ми казват да не бързам и да чакам. Не знам кой е прав. 

При 22 деца при нас учителката се акомодейтваше добре по отношение на четенето. Моето дете (априлче) беше от тези, които можеше да си чете само книжките, преди да започне предучилищна. Жената още в началото на учебната година направи клъстеринг на децата, да ги провери в коя група попадат (около 4-5 групи общо). След това работеше по различен начин с различните групи - различни книжки и материали, различни задачи. Във времето, в което работеше с групите, останалите деца се поемаха от помощник и родител доброволец  (включютелно аз - веднъж на две седмици).
Изобщо не е бил проблем броят на децата.
За сведение - детето по това време ходеше и на следобедна програма, пак учебна, не в смисъла на занималня. С добра репутация на това колко е стриктна и колко държали на академичната част. Учителката беше наистина стриктна до маниакалност, после я разбрах, че е такава и по отношение на приложния католицизъм. Групата беше от 10 деца. Имаше и помощничка. Така и не го разбраха за цяла учебна година, че може да чете. А и той бързо схвана положението, че трябва да слуша, да изпълнява, и да не си личи излишно. Ако не ми трябваше тази програма заради разписанието, щях да го изтегля, колкото и да я хвалеха другите родители. Пък и за една година все се търпеше - тъкмо социален урок и за него, как да се нагажда към по-различни обстоятелства. Сега, за радост, сме си изцяло в основното пъблик училище, сред 22 +-1 деца.

# 273
  • Мнения: 405
Моят син направи някаква реакция към домати (предполагам, че са доматите от прочетеното в интернет). Утре сме на педиатър, но исках да попитам как се процедира. Да настоявам ли за препратка към алерголог (или някакъв друг специалист) или това е в компетенциите на педиатъра? Вики, ще се радвам да се включиш, както и всеки друг, който е има опит с алергии разни.

# 274
  • Мнения: 940
Атти нашия педиатър ни попита дали искаме алерголог,въпреки че той също прави алерго тестове  но само кръвни -ние искахме и ходихме при алерголог(той ни препоръча 2 и ни каза да си избереме).Друга история е че останах страшно разочарована от него(алерголога) и че се скарах дори с него и си тръгнах с детето без да и прави тестове.
Върнахме се при педито и той и направи кръвен тест!
Много са неприятни тези алергии!  Tired

# 275
  • usa
  • Мнения: 2 113
Имам познат, индиец, който направи предложение към щата за програма за подобряване на преподаването по математика. Ей, така седна човека в свободното си време, разучи, написа свърза се със сенатор, и после не знам, какво стана, но последно бяха готови да го адват към закон и да го пускат на гласуване или нещо подобно.

бих го направила и аз, ако имах свободно време и можех да пиша достатъчно грамотно на пустия му английски... за сега попълних анкетата Get Involved in Shaping District Excellence, която са ми изпратили от скул дистрикта със специална препоръка да преразгледат програмата си по математика. но някой ден може и до писане на подобно подробно предложение да стигна, мерси за идеята bouquet.

На тема образование в САЩ: Независимо какво е у-щето (изкл. прави само Challenge school/Denver,  специално у-ще за нададарени и талантливи деца, има тест, който си е сериозен) образованието е миже да те лажем.

деси, часът по математика, за който разказвам, е тъкмо от такова Challenge school... те учат абсолютно същото, което учат и в редовните училища. разликата, която аз намирам е, че вземат материала по-бързо, не прекарват половин година да учат как се прилага питагоровата теорема, а примерно три седмици.

Странно ми е ( защото още Калин не е тръгнал 1-ви клас, като се сблъскам със системата може да ми се изясни) как всички говорите колко е ниско качеството на образованието в пъблик училищата. Тука ( гледам по съседските хлапета, защото разпитвам непрекъснато какво учат и т.н.) направо ги скъсват от домашни! Просто децата като се приберат от училище сядат и едвам вместват по 1-2 допълнителни занимания на ден ( разни уроци и т.н.)!
Не знам при нас ли е само така, но аз като погледнах какво правят нашите, ами изправи ми се косата! Калин сега дето е Киндъргартен, всеки 2 дни има домашно, вкл и от логопедката. В първи клас( преди да започнат годината) трябва да знаят да четат свободно от пръв поглед списък от 150 думи, при това не лесни, а сложни думи и казаха, че е желателно и да ги пишат.
Не знам, може би районът да ни е такъв, ще разбера догодина.  Laughing

тандури, голямото количество домашни за мен не е критерий за добро образование. спомням си албена в първи клас имаше домашни всеки ден, но домашните бяха предимно оцветяване - `оцвети 1 със зелено, 2 - със синьо, 3 - с червено и т.н.`, `оцвети а със зелено, б - с червено, в - с кафяво и т.н.`. ами на втората седмица и писна да оцветява, на третата започнах да ги давам на силвия да ги прави вместо сестра си, на края на месеца споделих с учителката, че вече всички в къщи сме се научили да оцветяваме, та ако може да започне да ни дава нещо по-чаленджинг... силвия има огромни домашни по математика, но като решава задачите с налучкване, защото учителят е казал, че това е допустимо, каква е ползата, че цял час `смята` в къщи? проблемът с пъблик скуловете според мен е, че нямат смислени програми на обучение и прекалено много зависи от учителя и собственото му разбиране. друг проблем е, че приемат за по-важно и отделят повече време да подпомагат изоставащите деца, а на бързо възприемащите не създават достатъчно натоварване и те постепенно губят интерес и започват да затъпяват. аз от елементари скула всъщност съм общо-взето доволна. оказва се, че после обаче настъпва голяма каша.

Така и не го разбраха за цяла учебна година, че може да чете.

значи нашите учителки са по-схватливи от вашите - силвия я разкриха, че може да чете към средата на учебната година, нищо, че ги бях информирала още на първата родителска среща през октомври...

# 276
  • Мнения: 3 491
миз, за католичката учителка в екстеншън програмата се изказах, че не го е разбрала, в клас от 10 деца. Така извадено от контекст моето изказване звучи с много изопачен смисъл. Учителката в редовното публик училище нямаше проблем да го разбере, че чете още през есента, в клас от 22, и ... няма защо да повтарям, описала съм по-нагоре случая. Чувствам се некомфортно да поставям под съмнение точно твоите способности за четене с разбиране, затова в случая го отдавам на нещо друго.

Последна редакция: вт, 18 ное 2008, 03:48 от блажка

# 277
  • usa
  • Мнения: 2 113
миз, за католичката учителка в екстеншън програмата се изказах, че не го е разбрала, в клас от 10 деца. Учителката в редовното публик училище нямаше такъв проблем, в клас от 22, и ... няма защо да повтарям, описала съм по-нагоре случая.

значи вашите учителки са по-схватливи от нашите Simple Smile.

# 278
  • Мнения: 2 386
Пу-пу-пу, кокошка да ме попика, както се казвало!  Laughing

Днес е прекрасен ден! Не мога да не споделя радостите с вас - ЯМР е нормално. Няма нищо! Кистата се е резорбирала явно! Не мога да повярвам все още, имам час за лекар, но все пак..  Grinning  Grinning
Томи (котаракът) е все още в неизяснено състояние, но не е задържал вода от 5 дни! Ще го върнат вкъщи, няма да се налага на нашите да вземат трудното решение за евтаназия..Поне засега. Но пак е нещо! Стискам му палци на хайванчето да се оправи, че като знам вкъщи колко го обичат..
Хиър ме зарадва от сърце! Hug
Изобщо.. дано повлека крак и само хубави вести да има занапред!

# 279
  • Мнения: 3 988
.

Последна редакция: вт, 18 ное 2008, 05:06 от Кюбит

# 280
  • Чикаго / София
  • Мнения: 3 636
За Американските училища  от опит не мога да кажа нищо. Ще поживеем и ще видим.

Дени е родена Декември месец и нейните наборчета родени по-рано от септември  сега са в Киндергарден. Дени е още в ПреКиндергарден. Аз нямам нищо напротив. Хич и не бързам да я пускам на училище. Да си поиграе детето още една година, след това го чака цял живот учене. А и ще има възможност да понаучи малко езика преди училището. Изобщо и да ме караха, нямаше да съм навита да я пусна от сега на училище. Шом има опция да тръгне по-късно, за мен е по-добре.

# 281
  • Мнения: 3 367
Това с чалинджа съм го заборила от прискул ниво,не можело дете на 4год да смята,ей така на=не можело! Не го карам бе жена,то иска-ми,да иска в къщи,в у-ще не може. Качих до бая висок шеф,сега и дават листове с по 3 сметки на тях да отбият номера,но много добре разбирам за какво говори миз,аз си дуднааа,пиша писма,съобщения оставям-глас в пустиня,от едната срама дори не ми се обаждат обратно. Затъпяването е едно,самочувствието до небето=друго,ако знаете какъв зор имам да убедя ния че не е като да е завършила харвард и има още бая да учи,не та не,тя била дъ бест от класа ,какво искам аз и точка,иди се разправяй..

# 282
  • У дома
  • Мнения: 1 741
Ева на сцена , честити хубави новини!!!

За болната ми тема, образованието... аз преподавам в момента в трети клас. Мислех, че дистрикта е по-лош от на моите деца, но май не е така. Нищо, че са доста народ все малцинства. И материалите, с които работим са доста добри. Всичко, което съм мислела, че липсва в тукашните програми си е на лице, но не стигаме до там. А дали ги тупам по главата и хваля за глупости? Естествено, защото не искам да ме изгонят на третия месец. Та, проблема го виждам в системата. Това, че целта на учителя е да плийзва родителите и учениците, а не да ги учи. Безкрайно дълга тема е...

# 283
  • Мнения: 2 563
Евич, ай наздраве!

Аз съм учила в американско училище, но в София, и там въобще нито ми беше лесно, нито са ме дундуркали.

Ето тука, за вярващи и невярващи:

Atheists Reach Out -- Just Don't Call It Proselytizing
http://online.wsj.com/article/SB122696699813835335.html

# 284
  • usa
  • Мнения: 2 113

Ето тука, за вярващи и невярващи:

Atheists Reach Out -- Just Don't Call It Proselytizing
http://online.wsj.com/article/SB122696699813835335.html

четох за билбордите в денвър. още по-интересна ми беше дискусията, породена от мероприятието. стопли ми се душата, наистина се почуствах, че не съм alone.

Общи условия

Активация на акаунт