За конформизма и училищния правилник

  • 6 349
  • 150
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 2 229
Какви са тия правилници, които се подписвали, аз не съм била ученичка чак толкова отдавна, но никога нищо не съм подписвала, нито пък родителите ми?

# 106
  • Мнения: 91
Aз също не съм подписвала подобен правилник,нито даже съм запозната с подобен.Онзи ден бях на родителска среща,на която бе заявено,че децата ни тръгват с униформа от втория срок.Това бе съобщено с тон нетърпящ инакомислие,просто до 05.12.трябва да дадем някакви пари и да пратим децата си в казармата/тях пък изобщо никой не ги пита,те са разхайтената пасмина,дето ще я вкарваме в пътя по добрите соц.начини/не,те и нас родителите не питат.Другарят директор е спечелил някакъв проект и сега ще събере някакви пари за нещо,което никой не е виждал,нито беше обяснено кой ще ги шие тези униформи,нито каква част от тях покрива проекта.Но думата ми е за това,че няма избор,налага се на деца и родители насилствено нещо,за което те не са дали съгласието си.Защото когато записвах детето си в това училище правилата бяха други,ако съм искала да ходи като в казарма щях да го запиша във военно училище.Това не е страшното обаче,аз ще го преместя детето,страшното е ,че класната му заяви,че ще му бъде отказан достъп до часовете,не нарушават ли правото на всеки до достъпно образование и знания,питам се?

# 107
  • Мнения: 24
Аз за Селю говоря, не за теб. Simple Smile

Мда...прав е Евгений Дайнов - нашето общество (и образователната система в частност) разглежда децата/учениците като дефектни възрастни, които чрез заучаване на определени текстове и модели на поведение, постепенно трябва да се превърнат в "нормални" възрастни.
Кудкудяканията "Това вече не е свобода, а слободия!" или "Искахте демокрациа, а го обърнахте на анархия" ги слушам от малък.
На пишман психоложката, на която и звуча инфантилно и окайва възпитанието на моите деца - евала, за интуицията, кака! Аз възпитавам децата си така, както съм бил възпитаван аз. Успехът е доказан в мое лице! Да бъдат личности от малки. Права и отговорности на личности. Да отстояват правата си и да имат силата да носят отговорностите, за постъпките си. Аз не дадох да отрежат косата ми навремето, ще ги възпитавам така, че и те да не дадат да отрежат тяхната....ама вие пак ще ми изсипете аргументи от сорта на пиърсинги, татуси и пайнерки и курвенски дрехи...

# 108
  • София
  • Мнения: 62 595
Не бой се, тази психоложка сигурно е от бихейвиористите - те гледат само външното поведение, външните признаци и хич не им пука за това какво е отвътре. Важното е да има "социално-приемливо поведение".  Wink
Да, хубаво е да имат такова поведение, но да знаят защо го правят. Най-наивно съм за това на децата да им се обяснява какви са предимствата и недостатъците на едно или друго нещо, а не да се гледа на тях като на обекти, върху които се въздейства. И сега често ме питат защо обяснявам и говоря на децата си, а не им кажа нещо от вида "ще направиш така, защото аз казвам така". Нека да има правилник, но да е с няколко прости, изгодни за повечето деца правила. Ако децата знаят какво ще спечелят от спазването им ще са по-склонни да ги изпълняват.

# 109
  • Мнения: 5 370
Опитах се да дам пример как се изместват приоритетите и проблемите в едно обикновено училище. Защо не се съсредоточи директорката в намиране на свестен преподавател по английски например.
Ами мисля, че и сама знаеш отговора,  Wink но все пак да кажа. Защото владеещите езика на 'свястно ниво' не желаят да работят за жълти стотинки. Банално, но ФАКт. Mr. Green
(нали темичката трябвало да е "веселяшка")

# 110
  • Мнения: 335
... да дадем някакви пари и да пратим децата си в казармата/тях пък изобщо никой не ги пита,те са разхайтената пасмина,дето ще я вкарваме в пътя по добрите соц.начини/не,те и нас родителите не питат...

Ако беше "по соц.начини" щеше да си хвърляш капата.

Тогава никой не го сърбеше да ти събира парите на родител за някакви "проекти" за шиене на униформи и т.н.
За без пари си вземаш от магазинчето "мантичка" за девойчето и по едно костюмче - пак за девойчето или за младежа и забравяш.
С "мантичките", белите ризки и черното панталонче чедото ходеше на училище да учи.

Сега всеки мушморок, скокнал от някоя дупка "прай бизнес" с "квот дойде". И с униформи ше прай, що не. Демокрация. Що не.

ПП Ако не беше за едни пари там и за едни проектчета там, нямаше едни и същи тарикати по тапицираните столчета на властта да отменят "соц.начините" докато скапят напълно училището, пък после да реват и да въвеждат нови закони да се "поправят" за каквото "са се объркали".

Имаше специална тема за новия проекто-закон и за самообслужването със закони въобще, ако не ме домързи, ще ти дам отпратка.

# 111
  • Мнения: 25 615
Инспекторатът отвърна на удара: Забраняват дългите коси и на учителите.  Laughing

За косите разбрахме, но се чудя, в правилника на това училище нищо ли не споменават и за дължината на ноктите? Обикновено коси и нокти вървят в комплект...  newsm78

# 112
  • Мнения: 4 300
За да създадеш успешна стратегия за развитие и управление на едно училище е нужно не само да си работил в училище, но и да си наясно с всички препъни камъни, нужди на децата и визия за това как взаимоотношенията между деца и възрастни се развиват, Рокси.

Номерът "не е нужно да си психопат, за да лекуваш психопатии" не върви. Твърдението ти е дълбоко погрешно: все едно аз - педагогът и психологът да направя стратегия за развитие на банка. Не звучи нормално, нали?


Ще си позволя да се аргументирам по подробно, тъй като смятам че въпросът е важен, не само в образованието.
За да се развива успешно една система тя трябва да се оценява обективно и глобално, т.е. във връзка с останалите системи. Обикновенният учител, далдисалл сред деца, вижда в тях Гошо и Гинка. Бащата полицай, майката алкохоличка или пък свръхамбициозните родители, знае на коя минута от часа децата почват да се разсейват и е нужно да си смени тона, за да ги "върне" в урока и т.н., и т.н. Знае и че пубертета настъпва с 4 години по рано. Но целият този личен елемент пречи на обективността му. Освен това той вижда само своето парченце от пъзела- децата във Варна имат различни проблеми от тези в Неделино, а тези от Английската гимназия  са различни от тези в Строителния техникум. Необходимо е да се изгради система от нива, като на всяко ниво се обобщава от външен човек   информацията от по долното- учителите да дават мнението си за ежедневните проблеми, да се правят анкети сред учениците. Хората, които правят стратегията трябва да мислят за демографските тенденции след 5, 10 и 20 години, да са запознати с нормативната уредба и да преценяват какви промени са й необходими, да имат представа от финансовото състояние на страната, парите, които могат да бъдат заделени за обрзование, взаимодействието с други сфери- примерно пазара на труда- т.е. необходимо е да се сглобят всички парчета пт пъзела и да се погледне отгоре.
Освен това всеки човек върви по линията на най малкото съпротивление- новаторство трудно може да се получи на най ниското ниво. Учителите мислят как да предадат урока си, как да поддържат дисциплина, могат дори да направят някаква сметка колко пари им трябват ( като тази, която ти си написала). Но едва ли някой от тях разсъждава по въпроса как най ефективно да се съкратят учители, тъй като децата намаляват и съшевременно да се върнат обратно след 5 години, когато ще тръгнат на училище децата от сегашния бейби бум. Едва ли някой от тях се е замислил, че за да се придобие квалификация "сервитьор" в курсовете към Бюрата по труда часовете са наполовина на тези в специализирания техникум. Аз не съм съгласна парите ми да отиват в безмислено раздут хорариум само и само да се запазят някакви учителски бройки, а ти? Ами матурите? Уж всички са съгласни, че трябва да има обективно външно оценяване, "но не по този начин". А начинът беше компрометиран май от учителите- те са квестори и тук във форума бяха споменати масово случаи, в които оставят децата да преписват. Те са и тези, които ги проверяват, поне в по голямата си част.

П.С. Тези, които правят банковите стратегии, клиенти не виждат освен на партита. Сигурно не различават документите за теглене от тези за внасяне. Не им е и нужно.

# 113
  • Мнения: 335
... Защо не се съсредоточи директорката в намиране на свестен преподавател по английски например...

Ами те бяха намерили един свестен, ама той се оказа репортер със скрита камера и ей на' кво щракна:

http://dnes.dir.bg/2008/10/06/news3444276.html
Шокираща ”снимка” на българското училище/06 октомври 2008
Шокиращи факти за средното образование у нас разкри репортаж на bTV, след като репортер на медията става под прикритие учител за един месец в столично училище.
Репортерът... "учителства" по английски език ... на ученици в 5, 6, 7 и 8 клас. В часовете децата играят комар, бият се, пускат си музика, а говоренето в час е почти задължително. Учителят под прикритие става свидетел дори и на "гладиаторски" женски бой... "Господине, скубете ли си веждите?", го пита чаровна девойка в първия му час. Вече никой не се страхува от контролни, а ученичка в 5-и клас е напълно наясно какво означава думата "курва". Учениците масово твърдят, че нямат учебници и тетрадки.
"Учителят" Стоян Георгиев получава и уроци по сваляне на момиче.
"Вижте как се ухажва момиче. Първо един шамар, после "циганската". Ляга по гръб, вдигаш й краката, клатиш и после пак", обяснява компетентно петокласник.
"Тройка ще правим ли, господине?", любопитна е друга ученичка.
В клас децата размахват ножове и се разхождат между чиновете...


http://www.ekrana.info/2844
Репортер на bTV става учител, шокиращи кадри


# 114
  • Мнения: 984
Рокси, тази система, която описваш, в момента създава анархия в българското училище :
1. На лице е "външно оценяване" - което е некомпетентно, защото се извършва от администратори, които оценяват опаковката, а не същността на учебния процес;
2. Стратегиите в образованието се пишат в Министерството от хора, които не знаят, че за да преподадеш всички уроци и упражнения както трябва по литература в 6 клас ти трябва година и половина.
3. Системи за тестова оценка съществуват и тестове се провеждат на общинско и национално ниво, т.е. Министерството има обратна връзка за ефектите от "стратегията" си.
4. Учители НЕ трябва да се съкращават, защото и сега децата са по 32-35 в клас - какъвто е оптимума. Едно време /в нашето детство, класовете бяха и по 42 души, но имаше ред и уважение към институцията, така че началната учителка примерно можеше да се справи  и с 50-70 деца, както е в турските начални училища/.
5. Делегираните бюджети, по начина по който се въведоха, а не по начина, по който се искаха, доведоха до стратегия на съкращаване на учители по химия и физика, примерно. Резултатът - в Авренското училище децата не учат нито химия, нито физика, защото няма пари за заплата и транспорт на специалист. Mr. Green Във варненските училище пък не могат да се намерят и задържат свестни кадри по езиците, заради жълтите стотинки, предвидени като таван в "стратегията". А в първи клас почват с един чужд език, в пети втори. Истината е, че си остават неграмотни по родния език поради т.2. Красота.
6. Матурите са желани от Министерството като отговор на адаптирането на българското средно образование към европейските стандарти. Учителите там нямат участие. Единственото, което трябва да се знае в Министерството, а не се е , че тестовото изпитване трябва да отговаря на минимума, а не на максимума. Така е във всички европейски държави.
7. Учебното съдържание не отговаря на "стратегията" за въвеждане на матурите, защото в Министерството не знаят, че за да си добър по математика в МГ се иска много повече от това да си добър по математика в ТОХ-а или В Техникума по туризъм в Калипетрово.

П.П. За да напишеш успешна стратегия на банка е необходимо да си наясно с желанията, възможностите и потребностите на клиентите. Така...от обща култура... Simple Smile

# 115
  • София
  • Мнения: 383
Този опит на БТВ потвърждава моята теза, а именно че трябва да се промени не външния вид на децата, а цялата система. Ако на учителите по английски се даде заплата съответстваща на тази, която биха получили извън системата на образонавието, много от тях нямаше да избягат.  Мислите ли, че като се острижат ще поумнеят, баща им ще спре да се напива и да псува, майката ще се обръща повече внимание на сина си или дъщеря си!?
А и все пак училище в краен софийски квартал не е представителна извадка, нали така!?

# 116
  • Мнения: 4 300
Принципно не съм съгласна с теб, Мишон, повече обаче не ми се обяснява, дотук ако не си разбрала....
Само по точка 4 ще ти цитирам наредбата от 2000г за броя на учениците:

II. Общообразователни училища
1.  Подготвителен преди постъпване в първи клас  паралелка  12 16 
2.  I - IV клас  паралелка  16 22 
3.  V - VIII клас  паралелка  18 26 
4.  IX - XII клас  паралелка  18 26 
5.  Вечерна (сменна) форма на обучение  паралелка  18 30 
6.  Задочна форма на обучение  паралелка  15 35 

Ако някъде са 32, може би трябва да сигнализираш на съответното място? Иначе си класически пример, за това което се опитвам за обясня- гледаш нещата отдолу и обяснявап неуспехите си с неспазване на правила и/ или лоши такива, вместо да се направинещо за спаването / промяната им.

# 117
  • Мнения: 335
Този опит на БТВ потвърждава моята теза, а именно че трябва да се промени не външния вид на децата, а цялата система...

Да, ама не образователната.
Образователната нямаше никакъв проблем преди началото на риформата.
Единствено няколко учебника трябваше да се допишат, за да обяснят какво се е случило междувременно.

# 118
  • София
  • Мнения: 2 840
... Защо не се съсредоточи директорката в намиране на свестен преподавател по английски например...

Ами те бяха намерили един свестен, ама той се оказа репортер със скрита камера и ей на' кво щракна:

http://dnes.dir.bg/2008/10/06/news3444276.html
Шокираща ”снимка” на българското училище/06 октомври 2008
Шокиращи факти за средното образование у нас разкри репортаж на bTV, след като репортер на медията става под прикритие учител за един месец в столично училище.
Репортерът... "учителства" по английски език ... на ученици в 5, 6, 7 и 8 клас. В часовете децата играят комар, бият се, пускат си музика, а говоренето в час е почти задължително. Учителят под прикритие става свидетел дори и на "гладиаторски" женски бой... "Господине, скубете ли си веждите?", го пита чаровна девойка в първия му час. Вече никой не се страхува от контролни, а ученичка в 5-и клас е напълно наясно какво означава думата "курва". Учениците масово твърдят, че нямат учебници и тетрадки.
"Учителят" Стоян Георгиев получава и уроци по сваляне на момиче.
"Вижте как се ухажва момиче. Първо един шамар, после "циганската". Ляга по гръб, вдигаш й краката, клатиш и после пак", обяснява компетентно петокласник.
"Тройка ще правим ли, господине?", любопитна е друга ученичка.
В клас децата размахват ножове и се разхождат между чиновете...


http://www.ekrana.info/2844
Репортер на bTV става учител, шокиращи кадри


Моля ви се, "столично" училище?!
Квартал Враждебна!!!

Ей така навремето обичаха да снимат в някое село и това излъчваха по чуждите телевизии, след което се чудехме защо хората по света си мислеха, че българите са цигани, ходят със забрадки на главата, основното им средство за предвижване е каруца и т.п.

# 119
  • Мнения: 335
Моля ви се, намират се чат-пат кадри и от центъра:

Ученици нападнаха репортер на bTV 7:25 мин./01.12.2008
http://www.btv.bg/videos/search_videos.pcgi


Общи условия

Активация на акаунт