Немско училище към посолството в София

  • 59 502
  • 194
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 771
Точно този отговор очаквахме!

# 91
  • Мнения: 390
Подкрепям напълно казаното от бимбо! Най-интересното е, че никой от нас, с изключение на 1-2 родители, няма ни най-малка представа от първа ръка какво представлява у-щето, но се дърляме точно от любов към спорта... Simple Smile И най-интересното е, че като че ли за никое друго у-ще не се е разгарял такъм спор....тук май е мястото психолозите да дадат мнение...

# 92
  • на път
  • Мнения: 2 804
 newsm78 не е точно така ... Миналата година имаше "ден на отворените врати в училището". Имам приятелка, която преподава българска история там и друга чието дете учи в 5 клас там....

Но не ми е работа да раздавам правосъдие, не ми е приятен менторският тон на който се води дискусията, не желая да "начуквам на никого канчето". Погледнах, че някои от включилите се в дискусията са "компетентни" във много теми.

Който желае може да вдигне телефона и да се информира от първоизточника. Хората са изключително любезни.

# 93
  • Мнения: 390
Аз да се върна пак на темата с дипломите - много ми е любопитно: племенницата ми се премести след 9 клас завършен тук, в Берлинско у-ще. И никой не я накара да държи приравнителни изпити.

Защо там се признава нашия 9ти клас, а тук не се признава техния и ни карат да държим приравнителни?

Ако някой знае нещо по въпроса, ще се радвам да чуя.

# 94
Пребивавахме в страна от ЕС и при връщането ни преди 2 години не признаха на сина ми официална диплома за завършен 4 клас. От МОН ни накараха да държи изпити по всички предмети и единственото съдействие беше, да ми предложат инфо за добри частни училища. Нямам думи да изразя възмущението си от бюрокрацията там. Уредих си изпити проформа и го записах 5 клас. За 2 години (даже непълни) навакса и се наложи като отличник. Сега малкото съм решила да го запиша в едно от у-щата към посолствата и хич не ми дреме, че няма да има БГ диплома. Важен ми е езика, един път отработих схемата с прехвърлянето по принуда, след 3-4 год. ще го направя и с малкото. Не разбирам притесненията Ви, че нямали наша диплома. Какво Ви топли тази диплома, децата виждат и усещат друга култура, научават езика с учители носители на езика.

# 95
  • Мнения: 120
Това последното е доста съмнително, защото в класовете от немскоезични деца преподават немци, а в класовете от българчета - български учителки по немски.

# 96
  • в центъра
  • Мнения: 445
... в класовете от немскоезични деца преподават немци, а в класовете от българчета - български учителки по немски.

Това дали е доказано или е просто предположение или слух?

А и така да е - това не означава задължително, че езика ще се научи езика по-зле. Завършила съм немска гимназия - в подготве болшинството учителки по немски бяха българки, но това не намаляваше "качеството" на обучението. Даже имам съученичка, която към момента преподава немски в Германия  Laughing

# 97
  • Мнения: 120
Поне на детето, което познавам, преподава българка. Нищо лошо да ти преподава чужд език българин, разбира се, може да го правят от съображения да е по-лесно за децата, които нямат познания по немски. Само че немският има специфично произношение, което много малко неносители на езика могат да докарат айде не перфектно, но прилично. Та за мен се поставя въпросът какво получавам там в повече, което не бих получила в "Ерих Кестнер", 73., "Шилер" и пр. Но то за всеки влак си има пътници.

# 98
  • Мнения: 18
Защо там се признава нашия 9ти клас, а тук не се признава техния и ни карат да държим приравнителни?

Ако някой знае нещо по въпроса, ще се радвам да чуя.

Отговора на този въпрос се съдържа в учебното съдържание. По част от предметите /по-специално математика и природните/ те са доста по-назад с материала и естествено е без проблем да приемат при тях деца, които са напред и естествено при нас да държат изпит, за да се докаже владеенето на материал, които по учебни планове не е предвиден.
Пребивавахме в страна от ЕС и при връщането ни преди 2 години не признаха на сина ми официална диплома за завършен 4 клас. От МОН ни накараха да държи изпити по всички предмети и единственото съдействие беше, да ми предложат инфо за добри частни училища. Нямам думи да изразя възмущението си от бюрокрацията там. Уредих си изпити проформа и го записах 5 клас. За 2 години (даже непълни) навакса и се наложи като отличник. Сега малкото съм решила да го запиша в едно от у-щата към посолствата и хич не ми дреме, че няма да има БГ диплома. Важен ми е езика, един път отработих схемата с прехвърлянето по принуда, след 3-4 год. ще го направя и с малкото. Не разбирам притесненията Ви, че нямали наша диплома. Какво Ви топли тази диплома, децата виждат и усещат друга култура, научават езика с учители носители на езика.
Както се вижда все пак е било необходимо време на детето, за да навакса защото разликите в учебния материал съществуват.
Колкото до преподаването от германци, убедена съм че е важно да е квалифициран преподавател, а не да е роден германец.
И аз като bimbo познавам българки, преподаващи в училища и университети в Германия. Странно германците да приемат преподаването от българи, а ние да сме по-свети от папата и да приемаме за учители само германци. А какъв ще е коментара за различните произношения от различните области на Германия?

# 99
  • Мнения: 771
Правилно някой беше писал, че родителите трябва да имат право на избор. АЗ СЪМ-ЗА. Да, всеки трябва да подбере най-доброто и подходящо за детето си. Въпросът е, че при такъв избор често се намесват подбуди, породени не от реални качества на образованието в някое училище, а от неговата "престижност" и неточна реклама.Дали така не изхабяваме децата си?Лошото е и че в подобни училища заявяват "скоро ще имаме лиценз...", но дали това означава качество?!За дете, българче, което не е ходило дори и на екскурзия в Германия, надали е най-подходящо точно това у-ще! Защото когато дойде време за гимназия, за матури и т.н.т. ще му остане само достолепен спомен от "престижно училище". Да различна е системата, дали ни харесва или не. Факт. И дали дипломата ще даде право за влизане в СУ"Св.Кл.Охридски"/примерно/, това е въпрос който трябва да се обмисли.За "пътуващи" родители, това училище е перфектно, но....нали знаете приказката за вола и жабата./И дали децата ни ще са по-образовани ако им преподават германци от еди кое си село, но са германци...?!/

# 100
  • Мнения: 390

Само искам да разсея някои "притеснения":

Първо, немската система е много по-сурова относно изискваната квалификация на учителите. Изисква се завършено следване за учителска квалификация Lehramt с т. нар. "втори държавен изпит", което за класовете от 5. до матура значи горе-долу 7 години следване (сега искат да го съкращават на 5, защото няма достатъчно учители): първо, 5 години са учат 2 или 3 предмета, по които искаш да преподаваш (примерно математика и химия), след това се явяват на "първи държавен изпит", и ако го изкарат, започват т. нар. Referandariat, което значи, че правят програми на часове, преподават без заплащане под надзор на координатор по съответния предмет, след което идва комисия, която оценява качеството на преподаване по двата или трите предмета ("втори държавен изпит"). Чак след това могат да кандидатстват като учител в училище, вкл. и училищата зад граница. Началните учители следват малко по-късо: май 5 години, но не съм сигурна.

# 101
  • София
  • Мнения: 62 595
Темата ми стана интересна, защото съвсем наскоро една позната каза, че си е записала детето  това училище. И аз й зададох същите въпроси за дипломата, организацията на обучението и т.н. Тя не можа да ми даде никакъв по-различан отговор за дипломите освен, че няма начин да не получат акредитация от МОН. На въпроса ми какво ще прави, ако не получат и се окаже, че след осми клас увисват тя каза, че в момента това не я интересува ,защото със сигурност детето щяло да получи немска диплома. По нейните думи детето е станало много дисциплинирано. Не знае как детето се справя с материала, защото няма бележници и ще научи оценките на единствената досега родителска среща.

# 102
  • Мнения: 771
Тази система за педагогическа квалификация не важи за всички кантони в Германия.Освен това си мисля, дали тези учители, които в момента преподават в у-щето, дали са минали през всички тези обучителни процедури. Съмнявам се. И дали една учителка, която е компютърен специалист/примерно/, има право да преподава математика, или ако е завършила курс за филолог/пак примерно/,има право и може да преподава история.А с какъв ценз са учителките в предучилищна група.В България има специална програма и се издават дипломи, те на ясно ли са?
"Няма начин да не получат лиценз" ми звучи.....особено.За лиценз се искат разпределения, програми и т.н.т, не само "добро име". А това дето нямат бележници и нямат сведение за оценките на децата си, като родител ми звучи неубедително.
Всеки има право на избор.Лошото е, че не трябва да се лъжат родителите.Аз също имах интерес към това училище, но от информация, впечатление и разговори, се отказах.В края на крайщата не ми се ще детето ми да се окаже без диплома, при положение, че за сега не ни се очертава да живеем в Германия.Ако имаше такъв вариант, нямаше да се откажа.

# 103
  • Мнения: 390
Ама чакай, защо постоянно говориш за лъжи? Как въобще си мислиш такива неща? Това че в Б-я все се лъже за всичко, не обвързва с български манталитет чуждите мисии на територията на страната ни.
А как ще вземат лиценз и пр. не е наша работа да ги мислим. Това са отношения на държавно ниво и не мисля, че е сме квалифицирани тук да ги разискваме и то с такава декларативност.
А тъй като за момента лиценз нямат, аз съм сигурна че родителите дали там децата си са наясно и явно не изпитват особени притеснения.
Що се отнася до метода на обучение и оценяване, нека да не забравяме че системата не е българска, за да очакваме сходен подход, а и честно казано вярвам, че именно това е причината бълг. деца да бъдат изберат това у-ще.

Пак казвам, не виждам нищо лошо в това родителите да не учат с децата като бясни и децата да ходат на частни уроци от 1ви клас едва ли не. Били сме ние много гениални и напред, а те тъпите немци са изоставащи. Тя и страната ни е по-напред от Германия, само дето още не го разбираме. А защо не се замислим дали нашата с-ма, според която главите на децата се тъпчат със сложен материал е правилната. Интересно защо в повечето от развитите страни нивото на материала в у-щата е по-ниско от Б-я /не само Гер/. А дали е нормално децата ни масово да не могат да справят в у-ще и да им се налага, масово, допълнителна помощ?

Не ми допада на мен лично и си мисля за момента, че ако децата ми като дойде време изкарат приемния изпит ще ги запиша там.

# 104
  • София
  • Мнения: 62 595
Малко офф, но постът на Ница ме провокира към някои мисли. От една страна материалът в БГ е много, но от друга страна масово родителите се жалват, че нивото е паднало в сравнение с времето на соца. Още по соца за кандидатстване в езикова гимназия децата ходеха на уроци, за математическата не съм запозната, поне аз влязох без уроци. А сега хубавото на чуждото училище било, че материалът бил на по-ниско ниво. Ако тръгнем да сравняваме системата на японците съвсем свят ще ни се завие, защото там децата са на пистата още от детската градина и към тях изискванията са в небесата. Голяма каша се забърка.

Общи условия

Активация на акаунт