Чара, Гого от кои връстници е по-назад с писането, от нас или от първокласниците
Габи смята до 10 и пише букви (около 20), за четене, не говорим. Аз ли изоставам в преподаването или вие взимате петилетката в три години?!
Ами с две учителки наоколо детето живо да го ожалиш...
Сега сериозно- смятането му е най-любимото нещо, никога не съм го накарвала закавото и да е, той просто много пита. След като се научи да познава цифрите и да брои до някъде си, започна да пита написани цифрите една до друга какво означават- 2 и 0 е 20, 4 и 5 е 45 и т.н. После се научи да брои по десетици до сто, като може да сметне 4+5 не е проблем да сметне 34 +5... по същия начин и с по-големи числа- просто разбра, че единици се събира с единици, а десетици с десетици, ако има получена децетица от сбора на единиците се прибавя към десетиците и готово. Само да доуточня, че основно смятането упражнява в игра на карти "На война". Разделяме 52-те карти по равно, започваме да даваме по една и по-силната печели и взема по-слабата. Когато се паднат еднакви казваме "Война". Който пръв каже има право да определи по колко карти ще се дават. Когато аз кажа война, казвам по 8, 9, 10 карти и започва смятането, защото, който има по-голям сбор прибира всичките
За четенето- не са му интересни буквите, признавам, чел е и от буквар т.е целенасочено сме сядали да ги учим, но повечето пъти гледам да е нещо по-незабелязано- например буква от табелка някаква, или опаковка от сладкиш, или надпси по коли...
А за писането- "писане' е много сино казано Както и друг път ъм споделяла Георги мрази да рисува, а оцветяването му е най- голямата мъка на света. При него няма случайно да хване молив или химикал и да драска или да рисува нещо. Много трудно държи молив правилно, което децата на неговата възраст, които рисуват и оцветяват нямат никакъв проблем с това. Той не може едно къгче да затвори, да не говорим, че кръгчето изобщо не е кръгче. За оцветяване- излиза много, много бели полета оставя, все едно е надраскана картинката отгоре. Дори в градината ме бяха викали, за да ми кажат, че при него е проблем това. Ако рисуваше и оцветяваше хич нямаше и да помисля за писане, но понеже не си развива моториката на ръката, а трябва, пише по няколко редчета чертички в тетрадка с квадратчета- много повече му допада да напише 3-4 редчета, отколкото да оцвети една топка от картинка.
Габи ако оцветява добре, дори никога да не е писала чертички в тетрадка, ако пробваш, ще видиш, че ще се справи много по-добре. За мен не е важно в бъдеще да пише красиво, само да е четливо и вярно, макар че и за краснопис ще го тормозят- 95% от учителите го правят.
Флайбъл, много често си спомням вратовръзките на Дариа, които преди 3 години рисуваше Колко ли е прецизна вече