Аспергер синдром

  • 20 030
  • 51
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: leet
mardiros ,
Една сесия, която се състои от 15 процедури, както за биофитбека, така и за музикотерапията, се движи в рамките на около 500 лв. Биофитбека се прави през 2 или 3 дни - около 3 пъти седмично, а музикотерапията - ежедневно или през ден.
veselche,
За прераждането знам, че целта е да се върне детето до естественото му, първично състояние, т. е.- да преживее това, което е пропуснало, защото има теория, че всички поведенчески отклонения, се дължат на пропуснат етап от човешкото развитие. Както на дете, което не е лазело и пропуснало един етап от развитието си, пропуска се отразява в поведението му- не добра ориентация в пространството, времето..съответно - не адекватно поведение.
Имаме изготвена програма до Нова година и за двете терапии.
И тук искам да споделя за резултатите до момента от 8 процедури биофитбек, деветата е в края на тази седмица и 14 процедури - музикотерапия- последната, 15-та от първата сесия е утре.
Деня след Великден, след музикотерапия, отидохме с Марти на църква- църквите винаги той избира, след което се срещнахме с моя приятелка, която не беше виждала детето от около 2 месеца. На 5-тата минута отбеляза и каза "Той ми се вижда някак променен и по- адекватен, съществува свръхактивност все още, но някак е с нас."
Аз казах на Марти, че приятелката ми ще ражда бебе и той ще става батко, а той каза"Аааа, това ли е родината? А къде е татковината?"
Вечерта имахме гости и Марти поиска помощ от тях, търсенето на помощ в адкватния му вариант е първа проява по рода си и каза "Чичо Емо, моля те да ми помогнеш и извадиш играчките от шахтата в банята..ела да ти покажа къде са."
И го заведе и показа...а това е една шахта, в която в продължения на години, си хвърля играчките..сега си ги иска обратно...и човека каза по някое време "Той сега е просто в час."
И до преди началото на терапиите, Марти рисуваше много интересни картини, предимно в черно бяло и някак отвлечени- планети, спътници, извънземни.
Сега рисува изключително цветно, с много богата палитра цветове и земни рисунки- натюрморти - панери с плодове, за Великден с велокденски яйца, предмети и хора, които вижда по улицата и мисля, че вече наистина ги вижда.
Музикотерапевтката каза, че той е пациента, който най- бързо дърпа и че в началото на терапията е бил сред нас, а сега е с нас.
Започна да разказва приказки и случки, като на базата на приказка, започва да измисля...и да се отваря към света.
Класната му сама предложи и от миналата седмица влиза по един час с децата в клас- по математика и се справя идеално, сам си вади учебниците, изпълнява общите инструкции, решава си задачите така добре, както на индивидуална работа и през май ще се явява на тестове с всички деца, по всички предмети за годишна оценка за приключване на годината.

# 16
  • Мнения: leet
Днес четох, че ирландски психиатър е събрал доказателства, потвърждаващи, че Чарлз Дарвин е страдал от синдрома на Аспергер – една от разновидностите на аутизма. Изтъкнал, че, според някои характеристики за Дарвин, у него се наблюдават всичките симптоми на Аспергер синдрома - липсва способността да разбират сложните правила на социалното общуване: те имат добре развита реч, но лошо общуване с околните; те не забелязват реакциите на хората, на които говорят, не могат да разберат шегите, иронията, метафорите. Не могат да определят правилната социална дистанция; искат да са част от обществото, но не могат да се приспособят към него, липсва им чувство на такт, затрудняват се да разчетат невербалните сигнали – жестове, изражения на лицето или интонация, което усложнява поддържането на социални взаимоотношения с хора, които не познават техните потребности. Държат на непроменливото, лесно се объркват от промяна в ситуацията, те са свръх чувствителни към външен натиск и често са обсебени от ритуални действия; очакването на промяна ги прави неспокойни, нервни и често причинява сериозен стрес. Постоянно и обсебващо свръхангажирани с ексцентрични идеи и дейности, мании, хобита и колекциониране на странни предмети; склонни са да говорят и да задават въпроси само за сферите, в които проявяват интерес; трудно възприемат нови идеи, не са много организирани, те трудно фокусират вниманието си върху възложените задачи, не им е лесно да преценят какво е важно в момента; склонни са към самоизолация във вътрешния си свят; те са физически тромави и неумели; имат странни и сковани движения, пишат бавно.

И Дарвин в детството си е бил затворено дете, занимавал със събиране на рачета, птичи гнезда и други вещи и през цялото време е бил самичък. Като по-възрастен Дарвин също е предпочитал да прекарва времето си сам. Почти ежедневно е извършвал дълги разходки по един и същ маршрут. Според Фицджералд, Дарвин се е отличавал с маниакална склонност към систематизиране и категоризиране: той щателно е записвал наблюденията си даже за собствените си деца.
И като изчетох това, все- повече си мисля и се надявам, че детето ми може да има самостоятелен живот и да намери място в обществото, и да има семейство и да се реализира, па макар и странен да изглежда на някои хора....

# 17
  • Мнения: 465
Кезая,препоръчвам книгата "The Asperger Plus Child"(how to identify and help children with Asperger Syndrome  and seven common co-existing conditions)
* bipolar disorder,nonverbal learning disability,obsessive compulsive disorder,oppositional defience disorder,high-functional autism,Tourette`s Syndrome  and ADD.
George T.Linn
 Hug

# 18
  • Мнения: leet
Благодаря Веселче   Hug

Прочетох резюмето на книгата и виждам, че е предназначена и ще бъдат полезни съветите за всички, които имат досег до детето- учители, терапевти, лекари, но като гледам издателя Autism Asperger Publishing Co,US , не съм сигурна дали ще могат да ми я доставят в София, дали си струва да опитам  newsm78
Но, действително, много полезна ми се струва!

Днес започнаха тестовете за завършване на първи клас и днес е бил първия- по математика. Класната дала на всички деца задачите и видяла, че той много съсредоточено работи, но все пак го попитала дали има нужда от помощ и той казал "Да, ела тук, кажи ми само Хубав ли съм?" Много се смяла учителката Simple Smile

И на първия тест има шестица! Много горда майка съм!

# 19
  • Мнения: 10
Кезая ,благодаря ти за информацията ,надявам се че като дойдем за прегледа в София ще можем да посещаваме и тези процедури .Знаеш ли на какво разстояние са една от друга клиника СВ.Никола и Правителствена болница където разбрах че се провеждат процедурите с биофитбека .За да мога да се наглася с преспиването .

# 20
  • Мнения: leet
Здравей mardiros ,

Св. Никола е в Александровска болница, съвсем близо е до НДК, а правителствена болница също не е далече, но в посока Драгалевци, срещу Американското посолство и зад Кошарите. На около 5 спирки от Александровска с трамвай 9, който в момента не върви , заради строежа на Метрото, но го замества автобус със същия номер. А графика на Станни Ненхоф, която води биофитбека е- в София е в периодите:
22 – 30 май;
16- 30 юни;
за юли мисля, че е втората половина и септември- целия;
Трябва да й се обадиш, преди това по телефона за записване, ако го нямаш, ще ти го пиша на лични.
Постига концентрация при детето, със сигурност.

# 21
  • Мнения: 10
Благодаря Кезая ,
  bouquetмоля те прати ми телефона за да мога да се уговоря за юни месец и не разбрах дали и музикотерапята се провежда в правителствена болница .

# 22
  • Мнения: 3 591
mardiros не се настройвай за диагноза - видях, че логопед ти е споменал за аспергер - не е това в никакъв случай - Аспергер е единствения от спектъра където няма кикакъв проблем със речта, но ги има другите симптоми.

Калежа, много мислих за темата за Аспергер и знаеш ли какво измислих  Embarassed
Заглавието и трябва да е високофункционален А-м. Защото има и нискофункционален Аспергер, има и високофункционален ПДД_НОС...
Откъде ми дойде идеята - тук спец. училища са разделени на такива за деца в Спектъра които са нискофункционални и на у-ща за деца с обучителни проблеми, в които са със средно и  над-средното Ай-Кю.  И два вида са групите за взаимопомощ от родителите - едната само за деца с  високо функц. А-м, другата е за деца в спектъра без ограничения.
Неззнам дали съм права, но предполагам не те вълнува това което е проблем на майка със дете с Аспергер, което е нискофункционално и няма никакъв шанс за интегриране в масово училище.

Моето дете примерно е със високофункц. А-м оба1е не е Аспергер, защото въпреки, че вече говори много имаме история на проблем с говора. Обаче по другите критерии е 1 към 1.  Не сме с атипичен А-м ами с атипичен Аспергер  hahaha
Затова исках да са заедно темите - защото на мен ми изнася  Joy  Embarassed Embarassed
Но ако трябва да сме честни начина по който се делят ако въобще може да се делят на групи е ниско и високо функционални деца. И двете групи са с различни проблеми. Но от друга страна терапиите и литературата е една и съща и е хубаво да е на едно и също място. Освен това нов родител на дете с проблем няма да знае нито какво е ниско нито какво е високофункционален А-м, да не говорим че на 4 годишно дете примерно това е трудно да се разграничи камо ли да се постави ясна диагноза за точно какъв синдром има детето   
Искам да знам какво мислиш, ако решиш  Hug

# 23
  • Мнения: leet
Деси,

Напълно съм съгласна с тебе, виж какви разлики са описани за синдрома на Канер и на Аспергер:

Сравнителният модел има следния вид:
Синдром на Канер

Появява се през първата година от живота.

Ходенето се развива по-рано от речта.
Проявява се при момчета и при момичета.
Липсва зрителен контакт, околните не се
забелязват.
Речта не изпълнява комуникативни функции.
Проблеми в познавателната сфера.
Ограничени интелектуални прояви.

Неспокойно поведение.
При хоспитализация е налице безразличие.


Неблагоприятна социална диагноза.

Синдром на Аспергер

Появява се през втората, даже през
третата година от живота.
Речта се появява преди ходенето.
Проявява се изключително при момчета.
Зрителният контакт е бегъл, повърхностен.

Речта е с комуникативни функции.
Проблеми в емоционалната сфера.
Интелектуалното развитие е в или над
нормата.
Странно поведение.
При хоспитализация е налице желание за
завръщане в дома, но и безразличие към
липсата на близките.
Благоприятна социална диагноза.

До сега, никъде не бях срещала описано, че при Аспергер синдрома, е възможно интелектуално изоставане- навсякъде съм го срещала- в норма или над нормата, но след като пишеш, се замислих и със сигурност е абсолютно възможно, както има интелектуално изоставане и при деца без аутизъм или каквато и да е друга диагноза, напълно възможно е, както и да се диагностицира.

А и идеята ми за отделната тема за Аспергер, и то ученика има и дру смисъл:
Те вече са минали периода с ученето по картинки, наизустяването на емоции, на начини на поведение, на различаване на предмети по групи и изобщо- на всичко от социалната сфера, което е трябвало да учат на сухо до ученическа възраст, а и вече са по зрели и са на фаза, когато се нуждаят от много силна социална подкрепа на практика, включваща и подкрепяща. Те на картинки и на теория вече познават и различават нещата, но на практика са гола вода и затова си мисля, че обмяната на инфо тук, ще бъде полезна за родителите.
За децата със синдром на Аспергер е трудно да разпознаят сигналите на общуване, които повечето от нас възприемат като даденост и в резултат, им е по-трудно да общуват и да имат взаимоотношения с околните. И ако по подходящ начин съумеем в ранна ученическа възраст, с обща помощ да ги "научим да ги разпознават, на първо време- наизустявайки ги", на практика, бихме могли да предостваим шанс на децата, в даден момент, да излязат от списъка с диагнозите, защото те вече са си научили "урока".


А пък, от друга страна, ако едно дете има история с проговарянето, но интелекта му е в норма и с помощта на терапиите, е на едно социално и интелектуално ниво с дете, което няма история с проговарянето, то в този момент, според мене, значи са с еднакви диагнози. Ако независим "експерт" ги диагностицира, те ще са с еднакви диагнози. А то и всички деца от аутистичния спектър се развиват и не стоят на едно място, със всички се работи и вървят с различно темпо, което вероятно зависи от ай кю-то в посока нагоре на спектъра. Така че, според мене, в даден момент от развитието си, децата с аспергер и високофункциониращите- са си все високофуккциониращи и са с еднакви диагнози и подхода към тях е един и същ, а и терапиите също.

А, ето и отнсоно изграждането на социални умения
•   затруднение при изграждане на социални взаимоотношения – за разлика от хората с класически аутизъм, които често изглеждат вглъбени и незаинтересовани в света около тях, много от хората със синдром на Аспергер искат да са общителни и да се радват на контактите с хора. Въпреки че все пак им е трудно да разберат невербалните сигнали, в т.ч. изражение на лицето, което прави за тях по-трудно изграждането и поддържането на социални взаимоотношения с хора, които не са запознати с техните потребности.
И понеже децата с Аспергер искат да общуват, но не знаят как, тук хем е по- лесно, че те са мотивирани за общуване, хем е трудно да се намери точния път и подход- терапия.
Та, и азтова си мислех за отделна тема- тези деца вече не е нужно- дали са вискофункциониращи аутисти или аспергери, не е нужно да намериш начин да ги "доведеш" в нашия свят, те са си тук, СРЕД НАС СА си и го показват, дори понякога дават сигнали, че са буквално С НАС, не живеят в свой собствен, но трябва да се намери пътя да се научат да общуват, не е достатъчно, че искат.

И "научаването" да имат въображение и да мислят абстрактно също е приоритетно за тях...
Деси, малко накъсано ми върви тази вечер, ама...ще се доизясня утре, ако ми е съвсем начупена мисълта Simple Smile
Та, нека да помолим модераторите да променят заглавието на темата с "Високофукциониращи деца с аутизъм и Аспергер", ако си съгласна.

Последна редакция: пт, 15 май 2009, 01:27 от Kezaja

# 24
  • Мнения: 3 591
Високо фунционален или високо фунциониращ е на БГ?

И да, има нискофунционален Аспергер, макар като цяло масово децата да са със над средното АйКю, но има и такива със под 70.

Друга голяма разлика, е 1е при Аспергер обикновенно СИДа е по изразен. Аз винаги съм искала да те питам вие подобни проблеми имате ли? На нас години ни беше водеща диагноза...

Я ми кажи как се проверява зрение на дете с изключителна визуална памет - моя син вчера запамети картинките и неможаха да му проверят зрението  Joy ще ходим пак  при "по-подготвен доктор"

Едното му оченце е в норма другото "май" е няколко диоптъра, обаче неможахме да разберем защото той рицитираше след 5 минути цялата таблица.... А аз не искам да му слагат капки да му парализират очичките да го изследват.... Сама знаеш, че на дете в спектъра като му отрежеш едното сетиво ще се подложа на толкова стрес, че лошото виждане ще ми се струва смешно.... Ако въобще такова има. Та трябва до събота да измисля начин да го накарам да сътрудничи по време на прегледа. Доктора каза, че ще си направел нови диапозитиви за да даде различни за ляво и дясно око да не ги запомня ЦИРК!

# 25
  • Мнения: leet
Деси, мисля че е високофункциониращ, но съм го срещала и функционален, което не следва да е правилно.
Нас никога не са ни карали да изследваме очичките, никой не се е сещал до сега. Обаче пък друго нещо ми е направило впечатление- той е едно от трите деца в класа, които четат гладко, без да сричкуват или някои дори четат буква по буква. Обаче майките на децата в “норма” се оплакват, че децата им като прочетат текста в читанката 1- 2 пъти и го наизустяват, и след това не може да се разбере дали са се понаучили да четат или са го запомнили наизуст. А Марти никога не “се сеща” да го наизусти, освен ако не му се даде инстукциа “за учене на изуст” и всеки път си чете текста, като за първи, обаче подадеш ли инструкция “Учим на изуст”, - учим. А твоето дете се сеща за хитрините на децата “в норма”, което си е един вид- по- близо до нормата...
Ама, чакай, тук правят преглед за диоптер и с някаква машина, която “сканира” окото, така че, не можеш да излъжеш- имаш или не нужда от диоптер, миналата година аз си го правих, заради силното главоболие, не е възможно при вас да не се прави, разпитай- не е достатъчен прегледа със затваряне на едното око и с другото да гледа и да “наизусти” картинките.

# 26
  • Мнения: 3 591
Има, ама трябва да го дрогирам за да го накарам да стои и да не мърда.Нали си слагаш брадата на едно нещо и челото на друго - таман за деца със СИД Crazy
По това което измериха има на едното оченце -1 на другото +0.25, но казаха че това неможе да е точно защото той не се отпуска и немогат да измерят като хората ....
а и тези машини не отчитат движението на очичките и евентуално двойно или тунелно виждане.
А за наизустяването моя син знае буквите, но не знае, че примерно Слон почва със С...той ги възприема като картинки и ако смениш шрифта неможе да ги прочете. Ама и при него много яко е развита визуалната памет - явно компенсира с нея. 
За прегледа - кажи ми как едно аут. дете да отговори дали вижда по-добре - то и по-добре да е няма да е това на което е свикнал и като нищо ще отреагира да каже НЕ, защото не е това което е свикнал да възприема  Thinking
Алтернатива на машината е да парализират очетата с капки. И пак я ползват нея, обаче аз просто неискам да си представям малкия батко 8 часа без зрение  #2gunfire Освен това капките парят много и всички деца реват като заклани.... не искам да мисля моето как би реагирало ако го изкараме от нерви.

А очичките изследвайте при опитен детски доктор.  Това е задължително преди детето да тръгне на училище. Не само за късогледство/очила/ ами и за други проблеми. На някои деца буквите им подскачат защото немогат да координират добре двете очета /това на мозъчно ниво/ и изписват упражнения.

# 27
  • Мнения: leet
Това с изследването на очите все още ми е непознато, но знам какво беше с лечението на зъбите- и се принудихме с пълна анестезия. Но щом действително се налага изследване на очичките, ще трябва да прибегнеш до метода, който не искаш, ианче няма как да стане.

А СИД имаме, естествено, но се развива благоприятно.
Най- зле сме от към Проприоцептивна система- системата, контролираща движението на тялото. Е, няма отучване от ходенето на пръсти. С всичките арт терапии- рисуването с пръсти, чистенето и реденето на боб, леща, низането- все по- уверено се справя, като по-малък, много рисувахме с пяна и много често. Трудно се катереше по катерушки, тромав беше и го беше страх, сега е доста пъргав, като за него.
На около годинка и нещо, единстеното нещо,което бях забелязала, че не е както трябва е, че забравяше да се наведе, като минава под масата.

Друго-    Неразвита тактилна дискриминация

- Държи се така, сякаш ръцете и краката му живеят отделно

Мога да ти покажа как точно се държеше преди музикотерапията и как след, сякаш ръцете и краката си идват на мястото.

- Изпитва трудности в използването на различни инструменти (напр. ножици, моливи, прибори)
Ходи всяка неделя на учителка по домашен бит и теника и изрязват, всеки път правят ново животно, с пластелин вече се справя много добре, като- някъде 4 годишно дете, както си трябва, като малък много рисувахме в съд , пълен с пяна, и с бои за ръче до ден днешен много обичаме да рисуваме.

Елена Илиева, като беше тук и се включваше в неговото ходене на пръсти и му казваше "Ето, и аз мога ака" , и ходи с него на пръсти, а после казва "Ето, ама мога и така" и ходи на пети , и го кара и него. След това около 2 дена ходеше като човек.

# 28
  • Мнения: 10
mardiros не се настройвай за диагноза - видях, че логопед ти е споменал за аспергер - не е това в никакъв случай - Аспергер е единствения от спектъра където няма кикакъв проблем със речта, но ги има другите симптоми.

desiимаш ли идея какво може да е , че аз от много четене вече съвсем се обърках всичко ми се вижда сходно .
И се надявам  да сме от високо функционалните   Simple Smile

# 29
  • Мнения: 3 591
Едва ли има значение какво е, някакво разстройство на развитието - дали Аспергер или ПДД_НОС и т.н. няма значение - важното е да се осигури помощ и терапия на детето на време.
Дали е високофункционален едва ли ще разберете докато детето не порасне малко. А и това зависи от колко и каква терапия ще получи колкото се може по-рано.

Общи условия

Активация на акаунт