Аспергер синдром

  • 20 044
  • 51
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: leet
cecitox,

Диагностицирали ли са те?
Баща ти и дядо ти вероятно са просто първото и второ поколение индигови деца, предполагам...смята се, че техните деца са с Аспергер синдром или просто от аутистичния спектър.
Ако искаш, ще ни бъде полезно да ни разкажеш за трудностите в училище- със съучениците, учителите. Имаш ли приятели, колко са? Как се случва приятелството при теб?
Ако те пресираме много, задръж и когато си готов, ни пиши...родители сме на деца, като тебе и ще ни помогнеш в разбирането, а може и да омекотим някои от трудностите, които ти си срещал, при нашите деца, благодарение на съвета ти.
Като малък имал ли си чувство понякога, че всичко е прекалено хубаво, че чак не можеш да го изтърпиш, и това да те кара към истерия?

Преди 2 седмици, синът ми за първи път посети планетариума във Варна, а планетите и въртенето им, са неговата страст.
След посещението в планетариума, ги рисува, няколко дена говори само за махалото на Фуко, как доказва, че Земята се върти и къде в София може да направим махало на Фуко. По някое време стигна сам до извода, че катедралата Александър Невски е най- доброто място и сега иска подарък за Коледа вече-  някой да му помогне да направи махало на Фуко в Александър Невски, да го качи, да го повдигне..и той не знае как...
На входа на морската градина, беше първия посетител всяка вечер, защото изнасяха телескоп, с който хората да гледат най- близката планета, която се вижда в момента- едната вечер беше Юпитер, луната се виждаше другата вечер, той заставаше нетърпелив до телескопа и отрупваше с въпроси хората, които го предоставяха. А те го питаха знае ли в коя фаза е луната, щом като иска да я гледа, а това пък е неговата най- любима тема- отговори с готовност и те го питаха как е разбрал, а той каза "Луната расте, вижда се буквичката "Р", единия човек каза тогава "Това дете много ми прилича на мене като дете и никога няма да е щастлив..."
А аз казах "А, аз го водя на терапии различни, създаваме му и други интереси.."

cecitox,

Мислиш ли, че човекът е бил прав?

Благодарни ще сме ти!

Последна редакция: вт, 08 сеп 2009, 12:34 от Kezaja

# 46
  • Мнения: 631
моя мъж е Аспергер .... изясних си го за себе си отскоро , родителите му винаги са го смятали за по особен .... без да е диагностициран...

# 47
  • Мнения: 631
питайте ме ....

# 48
  • Мнения: leet
Райка,

Питаме те!
Как създава семейство Аспергера?
Как се живее с Аспергер?

То е ясно, че крушката си има опашка - за децата ни говоря...

# 49
  • Мнения: leet
Силни и слаби страни на ученика или студента със Синдром на Аспергер:

Характеристики, които оказват влияние върху обучението и преподаването.
Студентите и учениците с разстройства от аутистичния спектър имат определени предимства в сравнение с другите студенти или ученици в някои области на университетския  или ученическия живот, например:
Повечето студенти и ученици считат, че натоварения социален живот пречи на обучението им. Този проблем не стои пред студентите и учениците с разстройства от аутистичния спектър.
Някои хора с разстройства от аутистичния спектър имат необикновена памет и/или естествен афинитет към компютрите – и двете биха дали добър начален старт на ученика или студента.
Формалният стил, който се изисква за писане на есе им се отдава много по-лесно от един обикновен разговор.
Те обикновено притежават свойството да изучат определена сфера в значителна дълбочина.
Могат да бъдат много мотивирани и независими в обучението си.
Могат да мислят много целеустремено при поставяне на целите.
Студентите и учениците често притежават оригиналност и творчество на мисълта и обръщат голямо внимание на детайлите и прецизността.

Все пак студентите и учениците с разстройства от аутистичния спектър могат да имат много отличителни черти, които да оказват отрицателно въздействие върху начина им на учене; това може да включва някое или всички от посочените:
Трудности при общуването с другите студенти или ученици, и преподавателите.
Неразбиране или наивност при социалните контакти.
Чувство на безпокойство при социалните контакти.
Разчитат на рутината и не харесват резките промени.
Слаби организационни умения.
Лесно се разсейват.
Объркване между необходимата и ненужната информация.
Концентрират се върху ненужни детайли.
Студентите и учениците с разстройства от аутистичния спектър могат да имат проблеми при ситуации за работа в група, като причината са техните затруднения в социалните взаимоотношения; специфичните затруднения от работата в група могат да включват: пропускане на неизречени послания, дадени чрез езика на тялото, изражение на лицето или тона на гласа, правене на коментари, които могат да се окажат неуместни в контекста на разговора, и затруднения при приспособяването към различни аудитории.
Студентите и учениците с разстройства от аутистичния спектър е много вероятно да използват езика буквално, като се затрудняват да разберат метафори, шеги или абстрактни понятия. Техните проблеми с абстрактното и липсата на гъвкавост в мисленето могат да се разпрострат и в други области, например усещането за сигурност, което намират в рутината или проявата на повтарящо се поведение, като желанието да сядат на едно и също място, могат да изпаднат в стрес, когато тази рутинност се наруши.

# 50
  • Мнения: leet
В класа на сина ми, има дете с аутизъм- Канеров тип.
Наблюдавам разликите между сина ми - Аспергеров тип и детето- Канеров:

Синът ми овладява материала, който се изучава в училище, но това ни коства много работа- почти целодневна, след учебните занятия, резултатът е- чете гладко, учи средно голямо стихотворение или песен с лекота, за около час и след няколко повторения ги възпроизвежда.
Синът ми говори граматически правилно има сравнително богат речник. използва понякога готови фрази и словосъчетания, които е чул, но не разбира добре, но пък ги ползва на място, например в жегата, в колата казва: "Целият съм плувнал в пот." или "Тук има нещо гнило.", когато си е научили всички уроци, но не намира наградата си.

Детето- тип Канер, все още, във втори клас, не познава някои букви и доста се затруднява с четенето- а като чете- чете буквите, които знае една след друга, като не ги свързва в дума.
Не може да научи наизуст стихотворение, дори текст- от няколко думи. На училищни тържества, класната чете стихотворение, което се състои от няколко повтарящи се думи, тя го чете дума по дума и след всяка дума, детето повтаря.
Детето, Канеров тип, говори изключително пестеливо, само когато му се зададе въпрос, отговаря с по няколко думи, без да са свързани с предлози. Говори много тихо и с много тих ( с ниски тонове) глас.

С математиката и двете деца се справят доста добре, не знам обаче на другото дете колко отнема подготовката по математика, но на моето- доста. За детето, тип Канер знам, че трудно може да бъде накарано и вкъщи да чете и пише домашни по български, моето дете, сяда да учи по всичко с удоволсвтие- налагат се почивки от време на време, разбира се, през които моделира, рисува или конструира, след което отново продължава с обучението.

И двете деца имат афинитет към рисуването и го правят с удоволствие. Моето дори посещава от известно време и школа по рисуване, където вече се учи и на техники.
И двете деца обаче, предпочитат да рисуват неща, различни от хора.
Моето започна да рисува хора в школата, където му дават и портрети, хваща безпогрешно чертите на младо лице и преподавателките бяха впечатлени, защото лице на млад човек трудно се рисува, липсват характерни черти и бръчки.
Скоро направи една сесия вкъщи с момче, четохме "Малкият принц" и направи няколко рисунки на момчето, последната от които как излита с ракетата.

Другата разлика е в поведението в клас и в контактите с децата.
Детето, тип Канер, стои винаги кротко в час, понякога записва в тетрадка, но не търси ничия помощ и контакти.
Синът ми, ако пропусне нещо, пита децата около себе си, но така че, вдига шум..въобще тихите дейности, са най- слабата му черта.

В междучасията, децата се гонят и крещят, включват сина ми в тези си занимания и той тича и крещи наравно с другите, даже в дицибелите ги изпреварва, обикновено преобладават високите тонове в гласа му, говори много, все повече на място казва нещата, но продължава да използва по- високите тонове на гласа си.
Детето, Канеров тип, се разхожда и обикаля около гонещите се деца, като понякога си говори нещо тихо и неразбираемо, обикновено обикаля в кръг.

И след като се натичат, тичат в стаята, лягат по земята и се борят, където сина ми се включва с огромно желание и радостни викове се чуват от всички деца.  Иначе в разговори със съучениците си, комунуикацията му, все още не е достатъчно качествена.

Детето, Канеров тип, докато децата се борят и играят, лежи на разстояние от тях, също на земята, подредило е любимите си играчки- мънички животни, разглежда ги, и си играе с тях.

Като цяло, за страничен наблюдател, детето Канеров тип, изглежда затворено, а моето- прекалено отворено, по- шумно и невъздържано.
Трудно ми е да повярвам, че незапознат, а дори и човек, който е чувал за аутистичния спектър, би предположил, че двете деца са от един спектър. Може би само, ако наблюдава много дълго и констатира, че комуникацията и на двете деца със съучениците им, не е на нужното ниво.

Но все пак, това са само две деца и едва ли би могло по тях да се прави характеристика на децата с Аспергер изобщо, както и на децата- Канеров тип , изобщо- може би, донякъде само, са показателни за децата от аутистичния спектър, които посещават масовото училище.

Последна редакция: ср, 21 окт 2009, 01:33 от Kezaja

# 51
  • Мнения: leet
Пиша, за да подновим темата "Аспергер синдром", защото ми се струва, че вече има повече родители, които биха се включили в нея!

Общи условия

Активация на акаунт