Отговори
  • Мнения: 3 663
Пускам тази тема все още под влиянието на емоциите след родителската среща, на която имах радостта да присъствам тази вечер. И умишлено казвам радост, защото това НЕ беше среща за обсъждане на коледните подаръци и тържества, НЕ беше среща за нуждата от смяна на пердетата и претапициране на столчетата и НЕ беше среща за обсъждане на дневното меню.
Всъщност беше едно приятно гостуване в детската градина - по чорапи, на чай и бисквити, придружено с дружелюбен разговор между родители и учители, защото всички ние сме едни много добри приятели.
Целта на тази среща беше да стане повод за нас, родителите, да спрем за минутка да мислим за злободневните проблеми и да поразмишляваме КАКВИ ценности възпитаме у децата си и КАК го правим. Да помислим защо хората си крещят и защо се прегръщат, защо възниква агресия и как можем да я контролираме, защо основата на здравите взаимоотношения е безусловната любов, но това не означава, че непременно трябва да одобряваме поведението на децата; да си припомним отново, че децата са деца и искат да бъдат деца, а не малки възрастни, че те са като огледало и ако получат любов, я връщат; и за пореден път да заключим, че да, отглеждането на децата не се свежда до задоволяване на първичните потребности, а е едно сложно проключение на по-високо ниво.
Чухме и се замислихме над притчата за учителя, който попитал учениците си защо хората си крещят, когато са ядосани, над тази за бащата, който накарал сина си да забива пирон на дъската всеки път, щом избухне, и не пропуснахме да си припомним какво правим, когато си мислим, че децата не ни гледат... Защото децата никога не слушат какво им говорим, но винаги гледат какво правим...
Получихме и четива за вкъщи, като например това (http://www.bg-mamma.com/?action=article;id=614), извадка от книгата на Рос Кембъл „Детето – как да го обичаме истински”, както и 21 полезни идеи и насоки как да контролираме агресията.
Завършихме с цветна кутия за идеи и предложения за още такива срещи и си тръгнахме си с мисълта, че учителите в градината и ние сме много близки приятели, че НИЕ работим в екип, че НИЕ обсъждаме и споделяме, че НИЕ полагаме общи усилия и че НИЕ имаме една обща цел - „Да дадем на децата корени и криле”.

Исках да споделя това, за да покажа, че нещата могат и се случват, когато има желание, че образованието в детските градини не продължава да тъпче на едно място, и да, българската детска градина може и дава адекватна помощ при възпитанието на нашите деца...

Действието се развива в 11 ЦДГ Щастливо детство, Враца, под мотото „Да дадем на децата корени и криле”.
Дано да съм била полезна   bouquet

# 1
  • Мнения: 2 478
Много красива тема. Благодаря Тони  bouquet

# 2
  • Мнения: 337
Отдавна не бях чела нещо толкова хубаво и мило! Мога само да се надявам и аз да отида на такава родителска среща! Дано до трета група узреем като вас. Все още сме в началото и от страна на педагозите виждам всички предпоставки това да се случи-страхотни хора са. Но виж за нас-родителите имам големи съмнения, че повече от половината изобщо не биха дошли, чувайки темата, която ще се обсъжда. Благодаря ти! Радвам се, че че при вас нещата се получават и мога само да ви се възхитя! Все пак става въпрос за нашите деца....

# 3
  • Мнения: 15
Страхотна тема! Скоро не бях чувал, чел нещо такова.
Много се радвам да чуя за такава атмосфера между родители и въпитатели в ДГ. Мисля, че това, което сте обсъждали е най-ценното. Дори и да нямат нови пердета и легла и дограма, децата трябва да се възпитават към ценностите в живота!
Отношенията между върастните са най-сложното нещо на света според мен, а възпитанието на децата ни е още по-сложно.
Темите, които сте обсъдили са много важни и актуални в днешно време - как и на какво да учим децата си не зависимо от обкръжаващите ни - стрес, изнервеност, проблеми и т.н. Четивото е полезно и важно.
Случайно попаднах на темата, но освен на нея и въпросите, които сте обсъдили се зарадвах и на това, че това се случва в моя роден град, в който обаче отдавна не живея.
Много ви се радвам и желая на децата в градината весели игри и безгрижно детство, а на родителите търпение, разбиране и мъдрост!

Последна редакция: чт, 03 дек 2009, 23:42 от Luke Skywalker

# 4
  • Мнения: 803
Исках да споделя това, за да покажа, че нещата могат и се случват, когато има желание, че образованието в детските градини не продължава да тъпче на едно място, и да, българската детска градина може и дава адекватна помощ при възпитанието на нашите деца...
Благодаря за споделеното на авторката.Изпълни ме с умиление.
Хубаво ще е да четем по-често такива теми.  bouquet
И да правим така, че самите ние да допринасяме, за да ги има.

# 5
  • Мнения: 2 090
Благодаря ти за споделената история,T o n i  bouquet.Как хубаво си описала всичко,и мен ме накара да се замисля за доста неща...

.......... и си тръгнахме си с мисълта, че учителите в градината и ние сме много близки приятели, че НИЕ работим в екип, че НИЕ обсъждаме и споделяме, че НИЕ полагаме общи усилия и че НИЕ имаме една обща цел ”.
Ето това е най-важното,и така трябва да бъде.Радвам че във вашата детска градина вие сте го постигнали!

..........родителите, да спрем за минутка да мислим за злободневните проблеми и да поразмишляваме КАКВИ ценности възпитаме у децата си и КАК го правим. Да помислим защо хората си крещят и защо се прегръщат, защо възниква агресия и как можем да я контролираме, защо основата на здравите взаимоотношения е безусловната любов, но това не означава, че непременно трябва да одобряваме поведението на децата; да си припомним отново,че децата са деца и искат да бъдат деца, а не малки възрастни, че те са като огледало и ако получат любов, я връщат; и за пореден път да заключим, че да, отглеждането на децата не се свежда до задоволяване на първичните потребности, а е едно сложно проключение на по-високо ниво.
Страхотно си го написала  202uu

Да дадем на децата корени и криле!

# 6
  • тук-там
  • Мнения: 5 742
Много приятни емоции предизвиква темата ти, Тони! Аз искам само да допълня, че подобни срещи са някак по-осъществими в провинцията. По някаква причина там има от добрите стари възпитатели, на които ценнностната с-ма не се свежда единствено до пари и връзки. Впечатленията от ДГ на детето ми са еквиваленти.

# 7
  • Мнения: 382
Ще ми се във всички детски заведения да беше така. Явно сте попаднали на истински учители, такива, които са родени с това призвание. Страхотни късметлии сте.

# 8
  • Варна
  • Мнения: 1 306
Браво на учителките! И мотото е страхотно.
Сетих се и за една фраза, май беше на Ерих Фром, че всички майки могат да дават мляко, но само някои могат да дават мед (радост от живота).

# 9
  • всъщност в Габрово, а в сърцето си в Берлин
  • Мнения: 2 975
Много ми хареса идеята, радвам се, че се е осъществила.

Чувала съм също и за училище за родители- където се обсъжда с родителите на деца в тази възраст различни ежедневни случки.

# 10
  • Sofia
  • Мнения: 4 036
Благодаря за споделеното   bouquet
Щастлива съм за теб и детето ти  Heart Eyes
В ДГ на сина ми нещата са 1:1 като написаните от теб  Grinning - неслучайно съм толкова горда, че той расте именно там - в 90 ОДЗ, София, кв. Надежда  bowuu  Flutter
И аз съм присъствала на такива родителски срещи... винаги си плача на тях... винаги научавам по още нещичко... припомням си дузина неща... случвало се е и да съм протоколчик на родителски срещи... детски психолог съм по образование... за мен е много важно в каква атмосфера прекарва по цели дин детето ми - е, имам късмет! - той е възпитаник просто на една от най-добрите детски градини в България, сигурна съм: като почна от директор и свърша до хигиенистките, като продължа през учителките, готвачките, медицинската сестра и учителите по извънучебни занимания (футбол, танци, английски) - всички са на НИВО, ОБИЧАТ децата и си вършат КАЧЕСТВЕНО, с УСМИВКА и ОБИЧ работата!
Поклон пред такива истински педагози, възпитатели и учители! Има ги!!!
  bouquet   bouquet   bouquet

# 11
  • Бургас
  • Мнения: 316
Благодаря за споделената положителна емоция. Стана ми толкова топло на душата. Тези преподаватели са ви направили най-хубавия подарък за Коледа.

# 12
  • Мнения: 989
Прекрасно е, че има такива хора, които да организират подобни мероприятия и да ни напомнят, че някога и ние сме били деца.

# 13
  • София
  • Мнения: 619
Браво Тони,чудесно сте се справили!С твоята статия ме озари идеята да разпечатам няколко копия за родителите от нашата група с образователни текстове!Извадих един текст от книгата на д-р Фицхю Додсън и взаимствах този от линка който си посочила.Сега на отделен пост ще покажа-дано не ви отегча.....

Последна редакция: пт, 04 дек 2009, 16:44 от ronkis

# 14
  • София
  • Мнения: 619
Значението на първите пет години

Основният факт, който трябва да знаете, е несъмнено, че първите пет години от живота на детето ви са най-важни¬те, че те са годините, които го формират. Не че следващи¬те са без значение или че всичко е предрешено преди шестия му рожден ден; но във всеки случай първите пет години са определящи.
Достигне ли шестата си година, основните структури на личността му са вече изградени - тази личност то ще носи през целия си живот. Тя ще определя до голяма степен успе¬ха му в училище и в живота му на възрастен. Ще определя поведението му в обществото, отношението му към проблемите на секса, каква ще е младостта му, за какъв тип лич¬ност ще се ожени и дали бракът му ще е сполучлив.
Първите пет години са важни не само за емоционалното, но и за интелектуалното развитие на детето. Най-добрият начин да осъзнаете значението им в интелектуален план е да си поставите въпроса: на каква възраст детето ви е достигна¬ло 50% от интелектуалното си развитие? На двайсет и една, на седемнайсет, на дванайсет?
Отговорът е - на четири!
Доктор Бенджамин Блум от Чикагския университет е уста¬новил вследствие на многобройни изследвания изненадващия факт, че детето достига приблизително до средата на интелек¬туалното си равнище на четиригодишна възраст, прибавя още 30% на осем години и останалите 20 - на седемнайсет години.
Не смесвайте впрочем интелигентност и знание. Очевид¬но детето ви няма да е овладяло 50% от познанията на възраст¬ния още на четиригодишна възраст. Интелигентността, това е умението да се обработват и използват получените знания. И 50% от това умение се придобиват още на четири години.
Ако сте сбъркали, не се притеснявайте. Повечето от роди¬телите подценяват много и интелекта, и способността да ус¬воява знания на дете в предучилищна възраст. Доскоро се смяташе, че всеки от нас се ражда с определена доза вродена интелигентност, веднъж завинаги фиксирана от наследстве¬ността. Последните изследвания показват, че няма нищо по¬добно. Интелигентността на възрастния индивид се опреде¬ля в най-голяма степен от типа интелектуално стимулиране, което е получавал в детството си.


                                                                         Извадка от книгата на д-р Фицхю Додсън ”Изкуството да бъдеш родител”

Последна редакция: пт, 04 дек 2009, 16:20 от ronkis

Общи условия

Активация на акаунт