Да го запиша ли предучилищна в училище?

  • 6 747
  • 43
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 531
Много съм доволна от предучилищната , миналата година бях на същата дилемано взех решение, за което не съжелявам, макар да ми е доста трудоемко,тъй като децата в градините са по цял ден, а в  забавачката са до обяд.
За това пък в групата са малко деца, да не кажа голяма дума за боледуването, пред вид гриповете тази година, не сме боледували... Обстановката е като в училище, имат малки чинчета, но имат и място за игра,децата се чувстват като ученици и са по-отговорни и може би ще преодолеят стреса от започването на училище много по-леко.

# 31
  • Мнения: 280
Здравейте, чета и се чудя каква е логиката.Нали всичко, което детето ще преживее тръгвайки 1 клас - стрес, запознаване с нови другарчета, нови порядки и т.н. така или иначе ще трябва да го премине.Не виждам причина да го преживява, когато е по-малко и му е по-трудно да проумее необходимостта от това.Ако беше правилно, то всички щяха да тръгват на у-ще на 6 год.Та нали за това в 1 клас се учат единствено и само да четат и числата до 20.Материала е сведен до този минимум точно защото е отчетена спецификата на възрастта и стреса /естествено в различна степен/ от промяната в ежедневието на децата.Освен това новите порядки в класната стая изобщо не са нови, защото и в ДГ без разрешение не се ходи до тоалетна или да се играе.Убедена съм, че прехода е достатъчно плавен.Но може би някои си мислят, че стреса "прекаран" в предуч. в у-ще на 6 год. е по-добрия вариант, та да не им влияе на успехс на децата после.Това пък звучи абсурдно.
И без това децата нямат това слъчево и пълноценно детство, от което се нуждаят особено в големия град.Естествено всеки сам решава.Просто споделих личното си мнение.
ПП Проблема на нашата г-жа в 1кл. беше не друго, а това че децата идвайки от различни градини бяха на много различни нива подготвени.С някои избщо сякаш не е работено в посока подготовка.Това вече е проблем.
Това би било и причина да се измести дете в у-ще да бъде в предуч. група - ако родителя е убеден, че в ДГ г-жите просто само ги "гледат".

# 32
  • Мнения: 1 849
chanel 5, натоварването в първи клас изобщо не е малко. Казвам го като майка на първолак. Детето трябва да има подготовка. Децата дошли от градини в момента изостават. Миналата година учителката ни съчетаваше играта с учене. Дисциплината между градината и училище не може да се сравни. Изразявам само лично мнение.

# 33
  • Мнения: 280
chanel 5, натоварването в първи клас изобщо не е малко. Казвам го като майка на първолак. Детето трябва да има подготовка. Децата дошли от градини в момента изостават. Миналата година учителката ни съчетаваше играта с учене. Дисциплината между градината и училище не може да се сравни. Изразявам само лично мнение.
Та децата са взели по 15 числа и букви, за какво изоставане говориш?Или някой пише грозно?А що се отнася до дисциплината -да, не може, но защото зависи от г-жата отсреща, а не защото е "градинска" или "училищна".
Също лично мнение.

# 34
  • софия
  • Мнения: 2 543
За мен огромното предимство  на предучилищната в училище е значително по-малкото боледуване. Най- малкото не си ръсят микроби по време на следобедният сън.  Пример - 5 годишната сестричка на едно момченцета в групата на дъщеря ми,  идваше заедно с братчето си , докато не излизе някакво поредно класиране за градината.Той даже я водеше на занималня с първи клас. Приеха я . До ноември нито веднъж не се  бе разболя, но като тръгна в ОДЗ си навъди незнам какъв стафилокок в носа, изкара скарлатина доста тежко и т.н. В момента е с афти в устата и пие поредния антибиотик.

# 35
  • Мнения: 106
категорично в училище. особено за момчетата, които в тази възраст са по-неадаптивни. свиква се с училищната обстановка, създава се навик да се занимава уж с домашни в къщи.
да не говорим, че децата в нашата група за 1 месец /още през октомври/ научиха неусетно азбуката без да се запъват и вече начеват да четат. з сравнение към днешна дата в детската градина, която синът ми посещаваше до 3-та група, са до средата на азбуката.
другото предимство е, че през годината на предучилищната се ориентираш и към учител за 1 клас /ако решиш да оставиш детето в същото училище, където децата от предучилищната са и с предимство при приемане в 1 кл/. т.е. спестяваш си притесненията през следващата година - кое училище, коя госпожа?
най-голямото неудобство е, че в 12:00 ч. точно трябва да си на първа линия там да си го прибереш. но се свиква бързо

# 36
  • София
  • Мнения: 253
Моят син беше на предучилищна в училище. Наистина това, че се свиква с цикъла час - междучасие е много важно, както и това, че свикват да седят по чиновете. Иначе подготовката не беше добра, почти нищо не научиха. Но за сметка на това сега в първи клас много бързо навлезе и настигна, дори задмина другите деца, които дойдоха с по-добра подготовка.
Ако имате възможност да вземате детето на обяд може да го запишете в училището.

# 37
  • Мнения: 71
Избрахме синът ни да бъде на предучилищна в училище, точно заради свикването с този нов ритъм час - междучасие; масите-чинове са същите, като на първокласниците. Това беше един плавен преход от детска градина към училищна възраст, за който много допринесе и учителката им. След това в 1-ви клас нямаше никакъв стрес и почти нищо непознато - голяма група от децата се прехвърлиха заедно в 1-ви клас, просто се качиха един етаж по-високо в училище; играеха в същия училищен двор; знаеха  откъде и как да си купят нещо за храна (в предучилищната госпожата ги водеше заедно и всички закусваха); имаха нова учителка, която преди това ги беше посещавала няколко пъти в предучилищната. Нямахме възможност ние да го вземаме от предучилищната и затова наехме жена, която да го прибира, да му сервира да се наобядва и т.н. докато се върнем от работа. По този начин за нас - родителите беше по-натоварващо, но си струваше, защото в 1-ви детето се справяше отлично, без абсолютно никакви проблеми. Това е варианта, който ще изберем и за второто ни дете, след известно време.

# 38
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
И аз съм за предучилищна в училище. Peace

# 39
  • по пътя на светлината
  • Мнения: 2 290
Ние се записахме в предучилищна в училище,когато дойде време за първи клас детенце не искаше да чуе за друго училище,всичко и е познато,чувства се добре -в свои  води. Simple Smile
За учебната подготовка,зависи от учителката,но има го и този момент,че в училището е доста  по натоварена програмата,която пък зависи от политиката на учебното заведение.

# 40
  • Мнения: 195
Категорично, в училище е много  по-приятно  за самите деца.  

chanel 5, за какво слънчево детство говориш, в детската градина са затворени в едно помещение по 7-8 часа, по-голямата част от деня им минава в т.нар. режимни моменти  - храна, миене, събличане, обличане, подреждане на столчета  и така омразния за 6 годишните следобеден сън.  

 В училище режимът е доста по-свободен, излизат на двора през междучасията и имат половин ден за занимания по интереси и игри навън.  Неудобството е, че трябва да има на разположение възрастен, който да  взима   детето на обяд, ако  училището не предлага  занималня.  

# 41
  • Мнения: 610
Аз също съм за предучилищна в училище . Peace

# 42
  • София
  • Мнения: 18 116
И трите ми дъщери са били на предучилищна в училище.Голямата даже я посещаваше в годините, когато последната още не беше задължителна преди постъпване в 1 клас. За мен това е правилният избор. Peace

# 43
  • Мнения: 7 161
Малката ми дъщеря беше предучилищна в училище.
Много съм доволна.Особено от това, че се отървахме от следобедния сън.
Тя така и не спеше в детската градина, а прекарваше два часа стоейки в леглото, вместо да играе навън или да върши нещо полезно!

Общи условия

Активация на акаунт