СМГ "Паисий Хилендарски" - похвали и оплаквания

  • 109 391
  • 735
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 41 682
Курсовете са си курсове (по БЕЛ конкретно). ВСИЧКИ деца ходят, но НЕ ВСИЧКИ имат резултати като децата от СМГ. Което говори в полза на децата, които нека не забравяме, че са събрани с подбор и имат качества. Курсовете внасят известно подобрение, но не правят чудеса.

Смятането на вероятности за попадане в отбора е некоректно Grinning В СМГ шансът е някъде 6/20, а в 125 СОУ си е направо 6/6. Въпросът също така е кои ходят по-често на такива състезания.

А това, дето всички почти ходели и на курсове по математика изобщо не е истина. 

# 676
  • Sofia, Bulgaria
  • Мнения: 130
Интересно ми е и какви са резулатите в 7-мил клас по БЕЛ на математическата паралелка на 125-то, но за съжаление такава извадка ня вярвам да може да се открие. Тези резултати сигурно се смесват с общите за випуска резултати на 125-то училище.

Не мога да цитирам точните резултати по БЕЛ от матурите, само мога да кажа, че 5 от децата от математическата паралелка на 125то попаднаха в топ паралелката на СМГ с немски език, където минималния бал на първо класиране миналата година беше 35,285

# 677
  • София
  • Мнения: 5 054
Черна станция , за да не окупирам темата, завършвам със следното:
Ако детето има качествата и е "подбрано" да учи в СМГ /т.е. прието/, но не бъде записано, все пак би следвало качествата му да не се изгубят и курсовете по БЕЛ и при него да дадат добри резултати, както това се случва при децата от СМГ.
Въпросът, с който повдигнах темата, беше: ако изключим добрата състезателна подготовка по математика, какво повече предлага СМГ от математическата паралелка на 125-то училище? Изводът, до който аз стигнах, е: курсове по информатика.
Другите неща изглежда са в немалка степен въпрос на шанс.

# 678
  • Sofia, Bulgaria
  • Мнения: 130
Курсовете са си курсове (по БЕЛ конкретно). ВСИЧКИ деца ходят, но НЕ ВСИЧКИ имат резултати като децата от СМГ. Което говори в полза на децата, които нека не забравяме, че са събрани с подбор и имат качества. Курсовете внасят известно подобрение, но не правят чудеса.

Смятането на вероятности за попадане в отбора е некоректно Grinning В СМГ шансът е някъде 6/20, а в 125 СОУ си е направо 6/6. Въпросът също така е кои ходят по-често на такива състезания.

А това, дето всички почти ходели и на курсове по математика изобщо не е истина. 

Че почти всички ходят на курсове ставаше въпрос за БЕЛ, не за математика.
Аз не знам как става подбора на децата за отбора в СМГ, но при положение че учат около 140 деца, колко да отиват? Наблюденията са ми от 125то до 7ми клас, там подбора е между всички 28 деца, отиват първите 6-7. Чисто математически, вероятността да попаднеш в отбора е по-голяма. Не се заяждам, бих избрала 125то за периода 5-7ми клас, само ако живея близо. После СМГ Simple Smile

# 679
  • Мнения: 38
 Курсове по информатика има в Телерик ( доколкото чух и там преподава  Явор Никифоров от СМГ),   намира се точно срещу 125-то училище.

# 680
  • Мнения: 41 682
Наблюденията са ми от 125то до 7ми клас, там подбора е между всички 28 деца, отиват първите 6-7. Чисто математически, вероятността да попаднеш в отбора е по-голяма. Не се заяждам, бих избрала 125то за периода 5-7ми клас, само ако живея близо. После СМГ Simple Smile

И в СМГ всеки може да се яви на подбора, но реални шансове имат 10-20 деца пряко сили. Колкото по-големи стават, толкова по-малко са потенциалните кандидати. А моето наблюдение на 125 училище (випуска на сегашния 9 клас де) е, че децата с изявени способности са по-малко от местата в отбора.

# 681
  • София
  • Мнения: 5 054
kkondova , освен с близостта, 125-то ме привлича и с наличието си на столова с топла готвена храна Simple Smile Щом и Телерик, а и тенис кортовете на "Дема" са наблизо, какво повече му трябва на човек Simple Smile

# 682
  • Мнения: 939
ако изключим добрата състезателна подготовка по математика, какво повече предлага СМГ от математическата паралелка на 125-то училище? Изводът, до който аз стигнах, е: курсове по информатика.

Предимствата на СМГ са:
- подбрана среда (изпит след 4-ти клас, подбор по обективни критерии, а не на база интервю);
- конкурентна среда (независимо какви са ти резултатите до момента, за всяко състезание се бориш със зъби и нокти с най-добрите математици в България за попадене в отбора);
- обучение по математика от най-най-добрите преподаватели по математика (важно е, че в този екип от невероятни математици текучеството е минимално);
- наличие на традиции и приемственост ("големите са станали първи на това състезание, трябва и ние да не се изложим", големите изнасят лекции на малките, взимат ги като "зайци" на някои състезания, за да бъдат подготвени за следващата година);
- възможност детето Ви да бъде подготвено и да стане топ състезател с изяви на големи математически форуми (говоря за балканиади, RMM, IMO, където ако погледнете последните години всички участници са в мат.гимназия от пети клас).

Ако търсите нещо друго извън изброените по-горе или ако детето Ви не държи да е в СМГ, сигурно има и по-добри варианти за Вас.
 

# 683
  • София
  • Мнения: 5 054
Obsolete, само да уточня, че и математическата паралелка в 125-то се формира на база приемен изпит, а не на база интервю. Чувала, че задачите не са по-лесни от тези на приемния изпит в СМГ и се изисква сериозна подготовка за него. Децата в тази паралелка също са подбрани.
Отборът им също се формира на база контролни за всяко състезание, но наистина конкуренцията е по-ограничена /паралелката се състои от 28 деца/, а и междунардните им участия не могат да се сравнят с тези на СМГ. Но пък за две международни състезания през 2012г. ми направи впечатления, че там, където СМГ-ейците са сребърни медалисти, децата от 125-то са бронзови медалисти (Пекин и Хонг Конг). Това е чест за  училище, ситуирано в Младост,  с математическа паралека от 28 деца!
Тази приемственост, за която говориш, вероятно не съществува в 125-то, защото паралелката се формира само за периода 5ти-7ми клас, но сигурно 5-токласниците общуват с 6-токласниците и 7-мокласниците, когато се готвят за участие в състезание.
По никакъв начин не искам и не мога да омаловажа успехите и постиженията на СМГ.
За себе си се стремя към реализъм /не мисля, че синът ми ще бъде "топ състезател"/ и прагматизъм, но не за сметка на доброто обучение и добрата среда.

# 684
  • София
  • Мнения: 1 154
А в темите за СМГ прочетох, че в момента в училището е въпрос на късмет да попаднеш при дообри преподаватели по предметите /дори и по математика ?!/, прочетох за проблеми с дисциплината и за относително системни проблеми с обноските при някои деца.

Преброй колко са оплакващите се. И сравни с общия брой учащи в СМГ. Мислиш ли, че има училище, в което всички да са доволни? И ако в СМГ се учи само математика защо в 7 клас резултатите и по БЕЛ на СМГ-ейчетата са най-високите в страната?
Резултатите по БЕЛ, със сигурност не се дължат на подготовката в училището!
Ако разчитаме само на преподаденото в клас и на изискваното от учителя като домашни упражнения едва ли синът ми ще изкара повече от 4 на изпита след 7-ми клас! Иначе и той е от отличниците, за съжаление без покритие.
А във форума едва ли пишат много от родителите на деца от СМГ! Явно, най-активни сме родителите на тазгодишните 5-то класници и затова излиза наяве проблемът с БЕЛ! Нищо чудно и в другите випуски положението да е подобно и по други предмети и по отношение на дисциплината. /Засега при нас поне няма подстригани насилствено деца и дано да няма! Praynig/

Последна редакция: пт, 08 мар 2013, 12:21 от Master

# 685
  • България, София
  • Мнения: 638
А във форума едва ли пишат много от родителите на деца от СМГ! Явно, най-активни сме родителите на тазгодишните 5-то класници и затова излиза наяве проблемът с БЕЛ! Нищо чудно и в другите випуски положението да е подобно и по други предмети и по отношение на дисциплината.
Дъщеря ми е 7-ми клас в СМГ. Учителката по БЕЛ е мнооого добра!
Записах я на курс (след много безсънни нощи) само, защото по едно време се целеше в немската паралелка и реших, че трябва да има равен старт, ако ще се състезава така сериозно само за 28 места за цяла София.
Както знаем попадането на добър учител си е доза късмет.

# 686
  • Мнения: 939
Obsolete, само да уточня, че и математическата паралелка в 125-то се формира на база приемен изпит, а не на база интервю. Чувала, че задачите не са по-лесни от тези на приемния изпит в СМГ и се изисква сериозна подготовка за него. Децата в тази паралелка също са подбрани.
Отборът им също се формира на база контролни за всяко състезание, но наистина конкуренцията е по-ограничена /паралелката се състои от 28 деца/, а и междунардните им участия не могат да се сравнят с тези на СМГ. Но пък за две международни състезания през 2012г. ми направи впечатления, че там, където СМГ-ейците са сребърни медалисти, децата от 125-то са бронзови медалисти (Пекин и Хонг Конг). Това е чест за  училище, ситуирано в Младост,  с математическа паралека от 28 деца!
Тази приемственост, за която говориш, вероятно не съществува в 125-то, защото паралелката се формира само за периода 5ти-7ми клас, но сигурно 5-токласниците общуват с 6-токласниците и 7-мокласниците, когато се готвят за участие в състезание.
По никакъв начин не искам и не мога да омаловажа успехите и постиженията на СМГ.
За себе си се стремя към реализъм /не мисля, че синът ме ще бъде "топ състезател"/ и прагматизъм, но не за сметка на доброто обучение и добрата среда.

И аз неомаловажавам ничии успехи. Считам, че децата на 125-то се представят чудесно. А в 125-то ми направи и страхотно впечатление, че когато най-изявеното им преди години дете влезе в СМГ, те го наградиха с някаква специална награда за "ученик на годината" или нещо подобно.

Но... човек трябва да знае малко повече неща от кухнята или да чете сайтовете на състезанията, за да може да прави точни преценки кой как се представил. Едно от тези неща е например, че на някои състезания при малките (като това в Пекин) бронзови медали се дават на всички участници, които нямат златен или сребърен медал. Другото е да се знаят не медалите, а резултати - взимайки горния пример, в Пекин отборът на СМГ е бил на косъм от среброто, което не се отнася за другите представители на България.

СМГ е доказано най-доброто училище в София за деца със състезателен дух и с интереси към математиката. Ако това са нещата, които търсите, няма да съжалявате нито за секунда. Ако търсите нещо друго - варианти много.

Резултатите по БЕЛ, със сигурност не се дължат на подготовката в училището!
Ако разчитаме само на преподаденото в клас и на изискваното от учителя като домашни упражнения едва ли синът ми ще изкара повече от 4 на изпита след 7-ми клас! Иначе и той е от отличниците, за съжаление без покритие.
Master, дъщеря ми ходеше на курсове по БЕЛ в седми клас. Тогава в СМГ присъствах на една обща родителска среща, на която всички пищяха срещу преподавателя им по БЕЛ (Л. Попов). Обвиненията бяха, че той не ги подготвял за изпита. Изпитът по БЕЛ е пълна гадост - наизустяване на глупости, писане на смехотворни псевдо-анализи с 3 изречения, в които се очаква да употребиш определени ключови думи, за да получиш висока оценка.  Може и да не ги е учил на тези неща, но Л. Попов научи децата да мислят и грамотно да изразяват мислите си в писмен вид. За мен това е много важно, защото от курсовете по БЕЛ май няма как да избягаш (най-малкото, защото няма състезания, на които да свериш часовника си).
  

# 687
  • София
  • Мнения: 752
И ако в СМГ се учи само математика защо в 7 клас резултатите и по БЕЛ на СМГ-ейчетата са най-високите в страната?

Да, това беше въпрос, който зададох още в първия си постинг: на какво се дължат тези високи резултати - на подготовката в училището или на масово посещения на курсове и школи по БЕЛ.


Най-вече на това, че поне при този формат на изпита, на "математиците" им е по-лесно да се справят с БЕЛ-а, отколкото на "литераторите" с изпита по математика. Казвам го това от гледна точка на родител на един "математик " и двама "нематематици", та мога да сравня. Ако трябваше да пишат ОЛВ и да разтягат локуми, може би нямаше всички семегейци да са толкова добри по БЕЛ. hahaha
Обсолете, не "всички" родители на оная родителска среща подскачаха срещу Попов. Имаше и доволни като мен например. Hug
И още нещо да кажа: много ми харесва политиката на СМГ по отношение на олимпиадите. Peace Организират олимпиади по всички предмети и всяко дете може да се яви на каквото си иска, независимо от успеха си по този предмет в училище. Никого не задължават и никого не спират. Не съм чула и видяла в друго училище да е така. А резултатите на олимпиади по „другите“ предмети са повече от добри  - било то благодарение на учителите или на умните деца, но е показателно за средата. Grinning

# 688
  • София
  • Мнения: 1 655

И ако в СМГ се учи само математика защо в 7 клас резултатите и по БЕЛ на СМГ-ейчетата са най-високите в страната?

Да, това беше въпрос, който зададох още в първия си постинг: на какво се дължат тези високи резултати - на подготовката в училището или на масово посещения на курсове и школи по БЕЛ.

На умните деца  Grinning Всички ходят на курсове по БЕЛ - и в кварталните, и в централните училища.
Просто в СМГ са събрани много от отличниците до 4ти клас от всички софийски училища.
Затова и средният успех в гимназията на матурите е много висок.

# 689
  • Мнения: 976
  Изпитът по БЕЛ е пълна гадост - наизустяване на глупости, писане на смехотворни псевдо-анализи с 3 изречения, в които се очаква да употребиш определени ключови думи, за да получиш висока оценка.  Може и да не ги е учил на тези неща, но Л. Попов научи децата да мислят и грамотно да изразяват мислите си в писмен вид.
      Чудесно казано!Макар да съм зарибена с литературата още от дете, не понасям литературните анализи в този вид, в който се изискват от учениците. И учителят по БЕЛ е едно от най-хубавите неща в СМГ. Често злобничко повтарям на сина ми - да видиш ти, ако ви се беше паднала някоя бабичка, да ви кара да зубрите речника на литературните термини наизуст!

Общи условия

Активация на акаунт