До майки на деца, учещи в Дорис Тенеди

  • 49 245
  • 51
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 142
Госпожата пък, която е напълнила тук допълнително всичко с негативи, но не от лични впечатления, а все странично (но пък по-категорично от всеки друг), би могла първо да ме попита какво и как съм правила за детето си, как съм проверявала знанията му и разни други такива подробности. Преди да знае по-добре от мен самата тези неща, с тон нетърпящ възражения  при това. Няма да обяснявам нищо, чувствам, е е напълно безсмислено за човек, който е отворен само за негативите, така или иначе. Просто ще поздравя госпожата за избора й да не идва в Дорис Тенеди. Това си е нейния избор. Но би било по-добре госпожата да уважава и чуждите избори и ако ще злослови за някое училище - да чете малко по-внимателно какво са писали тези, които вече са там, по една или друга причина. Желая Ви успех, госпожо, в намирането на най-идеалното училище на света.

# 16
  • Мнения: 118
Госпожата пък, която е напълнила тук допълнително всичко с негативи, но не от лични впечатления, а все странично (но пък по-категорично от всеки друг), би могла първо да ме попита какво и как съм правила за детето си, как съм проверявала знанията му и разни други такива подробности. Преди да знае по-добре от мен самата тези неща, с тон нетърпящ възражения  при това. Няма да обяснявам нищо, чувствам, е е напълно безсмислено за човек, който е отворен само за негативите, така или иначе. Просто ще поздравя госпожата за избора й да не идва в Дорис Тенеди. Това си е нейния избор. Но би било по-добре госпожата да уважава и чуждите избори и ако ще злослови за някое училище - да чете малко по-внимателно какво са писали тези, които вече са там, по една или друга причина. Желая Ви успех, госпожо, в намирането на най-идеалното училище на света.
[/color
Изборът наистина си е мой!   Hug Иначе, уважаема госпожо, съм си направила труда да посетя въпросното училище, да се срещна с г-н Димитров, който ни направи приятно впечатление на възпитан и мек човек, но само едно показно развеждане из иначе хубавата сграда не е по-убедително от разказите и впечатленията на близки, чиито деца са учили там. За мене са показателни и липсващите последователно постижения на учениците от това училище на каквито и да са конкурси и състезания, а също и това, че няма Дни на отворени врати, няма открити уроци, а информацията към родителите  доста се филтрира. Вашият избор не е убедително доказателство на фона на толкова много негативни мнения, макар да разбирам огорчението Ви.

Последна редакция: сб, 10 май 2014, 19:34 от Grumotevitza

# 17
  • Мнения: 5
Някой има ли впечатления от немската паралелка след седми клас в ЧЕУ "Дорис Тенеди" ? Моля , споделете!  Детето ми категорично не желае да учи в държавно училище, въпреки че е приет в НПМГ  /където аз исках да учи/.

# 18
  • Мнения: 6
Дорис Тенеди е училището и на моето дете! От написаното тук оставам с впечатление, че се говори много абстрактно! Знанията на всеки един ученик зависят само и единствено от него. Ако детето е ученилюбиво, амбициозно, трудолюбиво, то ще е сред първите и ще има знания. Насила хубост не става.
В Тенеди не всеки ученик е добре дошъл. Ако резултатите от входящия тест на детето не са добри, то той няма да бъде приет. Училището няма нужда от "ден на отворени врати" и т.н. Кандидатите надвишават в пъти обявените места за прием.  bowuu

# 19
  • Мнения: 43
Дорис Тенеди е училището и на моето дете! От написаното тук оставам с впечатление, че се говори много абстрактно! Знанията на всеки един ученик зависят само и единствено от него. Ако детето е ученилюбиво, амбициозно, трудолюбиво, то ще е сред първите и ще има знания. Насила хубост не става.
В Тенеди не всеки ученик е добре дошъл. Ако резултатите от входящия тест на детето не са добри, то той няма да бъде приет. Училището няма нужда от "ден на отворени врати" и т.н. Кандидатите надвишават в пъти обявените места за прием.  bowuu[/color]

Смея да Ви уверя, че резултатите на един ученик не зависят изцяло и само и единствено от него, защото много важни фактори са средата и учителите.  Хубаво, че сте доволна от училището, което сте избрали за своето дете, но не е лошо да се информирате, че за всички частни училища има приемен изпит, макар и често да е формален. Продължавам да твърдя, че показател за нивото на обучението в дадено училище са устойчивите резултати от външното оценяване в седми клас по БЕЛ и математика или от матурите в 12-ти клас, защото те се оценяват от други проверители, които не са от училището, както е по другите предмети или в 4-ти клас. що се отнася до дните на отворени врати, не мисля, че са ненужни, за да могат родителите да усетят атмосферата в училището. Иначе доколко кандидатите надвишават обявените места за прием също е относително, тъй като зависи от броя на класните стаи и паралелките в училището, а също и от броя на напускащите съответното училище ученици.

# 20
  • Мнения: 43
Дорис Тенеди е училището и на моето дете! От написаното тук оставам с впечатление, че се говори много абстрактно! Знанията на всеки един ученик зависят само и единствено от него. Ако детето е ученилюбиво, амбициозно, трудолюбиво, то ще е сред първите и ще има знания. Насила хубост не става.
В Тенеди не всеки ученик е добре дошъл. Ако резултатите от входящия тест на детето не са добри, то той няма да бъде приет. Училището няма нужда от "ден на отворени врати" и т.н. Кандидатите надвишават в пъти обявените места за прием.  bowuu[/color]

Смея да Ви уверя, че резултатите на един ученик не зависят изцяло и само и единствено от него, защото много важни фактори са средата и учителите.  Хубаво, че сте доволна от училището, което сте избрали за своето дете, но не е лошо да се информирате, че за всички частни училища има приемен изпит, макар и често да е формален. Продължавам да твърдя, че показател за нивото на обучението в дадено училище са устойчивите резултати от външното оценяване в седми клас по БЕЛ и математика или от матурите в 12-ти клас, защото те се оценяват от други проверители, които не са от училището, както е по другите предмети или в 4-ти клас. що се отнася до дните на отворени врати, не мисля, че са ненужни, за да могат родителите да усетят атмосферата в училището. Иначе доколко кандидатите надвишават обявените места за прием също е относително, тъй като зависи от броя на класните стаи и паралелките в училището, а също и от броя на напускащите съответното училище ученици.


И ето поредното доказателство - тазгодишната класация на резултатите по БЕЛ и математика на седмокласниците от София, в която 24-те ученици от "Дорис Тенеди" са на 14-то място по БЕЛ и на 8-мо по математика, което само по себе си показва как са работили преподавателите им, независимо от това дали учениците са ходили и на частни уроци.
Математика:
1. СМГ - 63,67 (129)
2. ПЧМГ - 62,06 (63)
3. ЧОУ Света София - 61,16 (33)
4. ЧПСОУ Свети Наум - 60 (само 1)
5. ЧОУ Веда - 57,54 (13)
6. ЧСОУ Евростар - 57,16 (32)
7. ЧСОУ ЕСПА - 56,44 (9)
8. Дорис Тенеди - 56,42 (24)
9. 107 ОУ - 55,88 (97)
10. 73 СОУ - 55,32 (122)

Скрит текст :
11. Св. Климент Охридски - 55 (13)
12. 38 ОУ - 54,95 (84)
13. 145 ОУ - 54,85 (27)
14. НУКК - 54,69 (79)
15. 7 ОУ - 54,58 (26)
16. 20 ОУ - 53,61 (117)
17. ЧОУ Ерих Кестнер - 53,47 (17)
18. ЧСОУ Увекинд - 52,93 (15)
19. 120 ОУ - 52,37 (98)
20. 6 ОУ - 51,76 (50)
21. 125 СОУ - 51,75 (175)
22. 55 СОУ - 50,85 (119)
23. 22 СОУ - 50,73 (96)
24. 31 СОУ - 50,68 (143)
25. 133 СОУ - 50,6 (100)
26. 32 СОУ - 50,29 (164)
27. 51 СОУ - 50,01 (95)
28. 134 СОУ - 49,66 (77)
29. ЧСОУ Българско Школо - 49,39 (18)
30. ЧОУ Дъга - 49,25 (4)
2 СОУ - 48,85 (146)
ЧОУ Меридиан 22 - 48,67 (15)
119 СОУ - 48,63 (113)
104 ОУ - 48,54 (100)
ЧСОУ Свети Георги - 48,22 (18)
Петър Берон - 47,63 (19)
142 СОУ - 47,45 (69)
18 СОУ - 46,18 (178)

БЕЛ:
1. ЧОУ Света София - 60,68 (33)
2. СМГ - 59,69 (129)
3. ПЧМГ - 58,09 (63)
4. ЕСПА - 57,17 (9)
5. 73 СОУ - 56,36 (122)
6. 20 ОУ - 54,95 (117)
7. 107 ОУ - 54,33 (97)
8. НУКК - 54,25 (77)
9. 32 СОУ - 54,22 (164)
10. ЧОУ ВЕДА - 54 (13)


Скрит текст :
11. 38 ОУ - 53,86 (84)
12. 120 ОУ - 53,36 (98)
13. 145 ОУ - 53,15 (27)
14. Дорис Тенеди - 52,92 (24)
15. Св. Климент Охридски - 52,73 (13)
16. ЧОУ Меридиан 22 - 52,33 (15)
17. ЧОУ Ерих Кестнер - 52,24 (17)
18. 6 ОУ - 51,99 (50)
19. 133 СОУ - 51,81 (100)
20. ЧПСОУ Свети Наум - 51,5 (1)
21. 22 СОУ - 51,39 (96)
22. 7 ОУ - 51,31 (26)
23. Петър Берон - 51,24 (19)
24. 125 СОУ - 51,21 (175)
25. 55 СОУ - 51,06 (119)
26. 142 СОУ - 50,54 (69)
27. ЧСОУ Увекинд - 50,3 (15)
28. ЧСОУ Евростар - 50,28 (32)
29. ЧСОУ Българско Школо - 50,06 (18)
30. 18 СОУ - 49,92 (178)
134 СОУ - 49,77 (77)
51 СОУ - 49,38 (95)
31 СОУ - 49,04 (143)
ЧСОУ Свети Георги - 47,97 (18)
2 СОУ - 47,89 (146)
104 ОУ - 46,91 (100)
119 СОУ - 45,95 (113)
ЧОУ Дъга - 49,25 (4)

# 21
  • Мнения: 118
 newsm78Наистина, ако се сравнят вече наличните резултати от НВО от 2014 год. с тези от предходните две години, ще се види, че ЧЕСОУ "Дорис Тенеди"  не би могло да се похвали с устойчива тенденция на повишаване успеваемостта на седмокласниците. От 19-то място са се изкачили на 8-мо през миналата година и сега отново слизат до 11-то място. Ето и класацията на столичните училища според резултатите от НВО по всички предмети:
1. София    Частно основно училище "Света София"    60.68    61.16    17.19    15.94    13.58    13.45    14.19    34.45    20.54    28.83

2. София    Софийска математическа гимназия "Паисий Хилендарски"    59.69    63.67    16.37    14.87    12.8    13.29    14.07    30.76    19.6    28.19

3. София    Частно основно училище с изучаване на немски език "ВЕДА"    54    57.54    17.5    17.75    14.75    14.58    14.75    34.62    21.59    28.18625

4. София    Първа Частна Математическа Гимназия    58.09    62.06    16    14.9    13.27    13.76    13.71    32.89    19.93    28.085

5. София    Частно средно общообразователно училище с ранно чуждоезиково обучение "ЕСПА"    57.17    56.44    17    17.56    12.89    14    14.67    33.22    20.62    27.86875

6. София    Частно профилирано средно общообразователно училище "Свети Наум"    51.5    60    17    16.5    15    14.5    15    32.5    20.79    27.75 (ЗАБЕЛЕЖКА: 2 ученици, но на някои матури се е явявал един ученик)

7. София    ЧАСТНО СРЕДНО ОБЩООБРАЗОВАТЕЛНО УЧИЛИЩЕ "УВЕКИНД"    50.3    52.93    17.79    17.21    14.33    13.93    13.73    34.6    21.01    26.8525

8. София    Национален учебен комплекс по култура с лицей за изучаване на италиански език и култура с участието на Република Италия    54.25    54.69    16.91    16.73    13.32    13.1    13.82    31.99    20.1    26.85125

9. София    ЧАСТНО ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ "ЕРИХ КЕСТНЕР"    52.24    53.47    17.35    17.59    14.06    13.53    14.12    32.06    20.53    26.8025

10. София    Частно средно общообразователно училище "Евростар"    50.28    57.16    16.22    16.44    13.31    12.97    13.56    33.47    20.14    26.67625

11. София    Частно езиково средно общообразователно училище "Дорис Тенеди"    52.92    56.42    15.83    14.67    12.42    12.42    14.38    33.46    19.83    26.565

12. София    Частно основно училище " Св. Климент Охридски "    52.73    55    16.23    15.69    10.69    10.85    13.08    32.31    19.12    25.8225
13. София    Частно основно училище с изучаване на английски език "Меридиан 22"    52.33    48.67    16.53    16.13    12.2    12.47    14.6    33    19.99    25.74125

14. София    38 основно училище"Васил Априлов"    53.86    54.95    13.59    14.01    10.63    11.46    12.98    30.99    18.42    25.30875

15. София    107 основно училище "Хан Крум"    54.33    55.88    15.11    13.19    10.51    11.15    12.25    30    18.17    25.3025

16. София    7 СРЕДНО ОБЩООБРАЗОВАТЕЛНО УЧИЛИЩЕ "СВЕТИ СЕДМОЧИСЛЕНИЦИ"    51.31    54.58    15.46    14.35    8.77    12.54    12.46    30.54    18.45    25.00125

17. София    Частно основно училище "Д-р Петър Берон"    51.24    47.63    14.2    13.7    12.26    13.05    14.11    32.33    19.79    24.815

18. София    20.Основно училище "Тодор Минков" с ранно чуждоезиково обучение по френски и немски език    54.95    53.61    14.71    13.97    9.97    10.51    12.01    28.04    17.8    24.72125

19. София    Частно средно общообразователно училище "Дрита"    48.94    48.94    15.71    16.06    11.5    12.39    12.39    31.71    19.33    24.705

20. София    120 Основно училище "Георги Сава Раковски"    53.36    52.37    14.36    13.22    10.31    10.62    11.87    30.66    18.15    24.59625

# 22
  • Мнения: 1
Здравейте, преди 7 години когато дойдохме със семейството ми от провинцията и си търсих работа попаднах на интервю в Дорис Тенеди-тогава още се намираше на Руски паметник. Не знаех че е частно училище, на интервюто го разбрах, беше ми казано на колко височайшо ниво е всичко там и колко много преподаватели - доценти и с какви ли не титли работят там. Не ми се обадиха. Днес след 7 години ме потърсиха и ми казаха че имат нужда от мен и колко много са ме харесали на предишното интервю  - да преподавам там -т.е поканиха ме отново на интервю-СЛЕД 7 ГОДИНИ???? Питам се защо ли . Прочетох че има много текучество, а и сградата вече е на друго място, питам се изобщо дали да си губя времето. Ако някой може да ме ориентира-каква е заплатата,  ангажираността за цял ден ли е или е като в държавните училища- свършваш часовете и си тръгваш- ще съм много благодарна.
 

# 23
  • Мнения: 43
Скоро разбрах нещо твърде любопитно, но и показателно за нивото и качеството на обучението в "Дорис Тенеди". Има родители, които са спонсори на училището и сключвали договор за 12-годишно обучение на детето си само в това ЧУ. Тези родители били изключително почитани от собствениците, ухажвани и съответно тяхното мнение било много важно, т.е. честата смяна на преподаватели обикновено се извършвала под техен натиск. Освен това те заплащали и допълнителна сума, за да им се гарантира висок успех на техните деца.
Това обяснява защо е възможно в рамките на седем учебни години - от първи до седми клас - един клас да смени например девет класни и няколко учители по основни предмети, а така също и завишените оценки на повечето ученици, за което родителите им разбират едва след като излязат учениците от това ЧУ и знанията им се съпоставят с тези на другите ученици.

# 24
  • Мнения: 840
...  Освен това те заплащали и допълнителна сума, за да им се гарантира висок успех на техните деца.
... а така също и завишените оценки на повечето ученици, за което родителите им разбират едва след като излязат учениците от това ЧУ и знанията им се съпоставят с тези на другите ученици.

Нещо не разбрах: как така хем плащаш, за да си "купиш" високия успех на детето, хем после си крайно изненадан от това, че няма нужните знания  newsm78

# 25
  • Мнения: 118
...  Освен това те заплащали и допълнителна сума, за да им се гарантира висок успех на техните деца.
... а така също и завишените оценки на повечето ученици, за което родителите им разбират едва след като излязат учениците от това ЧУ и знанията им се съпоставят с тези на другите ученици.

Нещо не разбрах: как така хем плащаш, за да си "купиш" високия успех на детето, хем после си крайно изненадан от това, че няма нужните знания  newsm78
Зависи кой как разбира гарантирането на висок успех. Ако ученикът завърши средното си образование в това училище, няма начин да се разбере доколко са реални оценките му. После отново срещу заплащане винаги може да се намери университет, в който все някога да се вземе някаква диплома за висше образование. Вероятно малцина от родителите, "спонсориращи" това училище, биха позволили децата им да го напуснат и да измерват знанията си с други ученици, но нищо чудно да има и такива случаи на разочаровани, макар и единични.
Странното е, че именно в ЧУ се разиграва театрото със "спонсорството", което е обикнат прийом за влизането в някои елитни държавни училища на ученици, непостигнали необходимия бал на изпитите, но пък имащи платежоспособни и амбициозни родители.

# 26
  • Мнения: 10
Преди месец побесняла от простотията в общинското училище в близост до нас/ което всъщност се води елитно/ преместих детето си въпреки негативните коментари в интернет за Дорис Тенеди. Детето ми беше в 7.ми клас и беше най-добрата ученичка на випуска, което беше благодарение на частните учители по математика и български  още от 5-ти клас, а по английски от детската градина. От предишното училище детето ми се връщаше всеки ден мрънкащо и нещата, които разказваше за простотията на учителите и учениците не бяха за вярване.
Изпитите за прием ги изкара лесно-явно беше на ниво, само по английски се оказа на ниво В2, а те бяха на В2+, но обещаха да я изчакат. Какво да ви кажа - проклинам се, че се доверих на коментарите по-горе, които явно показват, че "гроздето е кисело" за някои и не преместих детето си в това или някое друго частно училище по-рано. Явно в държавата вече има разделение на така наречените "негърски училища"- това са общинските и безплатни и на частни, където хората, които се интересуват от образованието на децата си ги изпращат. В това училище учителите са на ниво и тя разбира урока още в час. Няма ги невъзпитаните съученици, които псуват учителите и учители, които си преподават урока без да им пука кой слуша и кой не. Това е така, защото са събрани най-добрите останали учители и са им дадени по-високи заплати. Това, от което се притеснявах, че им пишат високи оценки не е вярно изобщо. Детето ми отново е сред отличниците , а те не са малко. Децата са възпитани, защото са на възпитани родители. Там учат децата на т.н.средна класа - лекари, зъболекари, ръководни кадри на средно ниво или по-високо ниво, а тези на мутрите ги няма. А що се отнася до това как се чувства детето ми - то лети и по-щастливо не се е чувствало, защото децата там не се смеят на отличниците, а всяко от тях се стреми да е отличник, има изграден такъв колектив, че нямам думи. Тя мислеше да кандидатства в Американския колеж и ние не си и съмняваме, че ще влезе, но сега като видя децата около себе си почти се е навила да остане в Дорис Тенеди.Още повече, че в АК ще излезе само с един западен език, а тук с два. А що се отнася до кандидатстване в общинските езикови гимназии въобще и не помисляме. Направих проучване и ми казаха, елитната 91 немска гимназия води първите места по разпространение на наркотици.

# 27
  • Мнения: 118
Това е така, защото са събрани най-добрите останали учители и са им дадени по-високи заплати. Това, от което се притеснявах, че им пишат високи оценки не е вярно изобщо. Детето ми отново е сред отличниците , а те не са малко.
Тя мислеше да кандидатства в Американския колеж и ние не си и съмняваме, че ще влезе, но сега като видя децата около себе си почти се е навила да остане в Дорис Тенеди.Още повече, че в АК ще излезе само с един западен език, а тук с два. А що се отнася до кандидатстване в общинските езикови гимназии въобще и не помисляме. Направих проучване и ми казаха, елитната 91 немска гимназия води първите места по разпространение на наркотици.
  newsm78Не знам откъде сте толкова сигурна, че само там са "останалите най-добри учители", но ако разполагате с такава статистика или поне проучване, то много ще Ви бъда благодарна да го публикувате тук! Излиза, че никъде другаде няма свестни учители, а само в "Дорис Тенеди", та тогава защо нямат такива успехи като "Св. София например"?! Вероятно сте се напатили доста от общинското училище, но не бива, без да познавате другите частни училища, да превъзнасяте избраното от Вас. Що се отнася до АК, можехте поне да се осведомите малко по-обстойно, за да разберете, че не само английският там е на отлично ниво, а и вторият чужд език също, а за качеството на обучението и дума не може да става за сравнение нито с "Дорис Тенеди", нито с която и да е друга гимназия и го знам от моята племенничка, която вече е завършила АК преди години, дипломира се в Оксфорд и е на път успешно да се реализира в една от най-големите инвестиционни банки в света.
За 91-ва НЕГ, наричана Първа немска гимназия, госпожо, щом така Ви е удобно и щом "гроздето е кисело", уповавайте се на тази "информация", но данните за реализацията и успехите на възпитаниците на тази гимназия говорят точно обратното.
Вкусове и интереси - разни, обаче всяко твърдение трябва да бъде подплътено не само със субективни усещания и преценки, а и с обективни данни, резултат от проучване, класация, рейтинг, за да звучи по-убедително.

# 28
  • Мнения: 10
Не казвам, че Дорис Тенеди е най-доброто училище, а просто казвам, че явно частните училища са на много, много по-високо ниво от общинските, а аз просто досега не съм го вярвала, подвеждайки се на коментарите във форумите. А това, което засега виждам в Дорис Тенеди ,не отговаря на лошите коментари за него.
Що се отнася до Света София, дъщеря ми в 5-ти клас кандидатства там и беше приета, но когато видяхме високите й резултати от изпитите, които най-вероятно нямаше да могат да изкарат и учещите в момента там и то при положение, че държа изпитите в един ден, предпочетохме с нея да работят частни учители в къщи, а не цял ден да бъде на чина без да може да си почине. И друго - колега на съпруга ми, чието дете беше там, но беше с ниски оценки и го държаха въпреки, че претендираха, че тези с по-нисък успех ги отстраняват,ни спомена, че дава по нещо на директорката. Това ни ужаси и ни доотказа.
За Американския колеж - от къде зная, че не се научава добре втори западен език-много просто -изчетох всичко в интернет пространството,свързано с АК, разговарях с познати, чиито деца учат там. Даже имаме двама познати, които изтеглиха децата си от АК единия след 9-ти, а другия след 10-ти клас, тъй като никой от ръководството не можа да им каже каква е успеваемостта на възпитаниците от АК в специалности като медицина и стоматология, а им отговориха, че следването било трудно. Дъщеря ни поне засега иска да следва медицина и явно отиването там няма да помогне много, защото искаме това да стане в Германия, а като излезе само с един идеален английски....Другото, което ни отказва е това, че вторият предмет, който се изучава след английския е математиката. Тя е изключително добре по математика - досега е печелила и се е класирала добре на математически  състезания, но не я обича така както хуманитарните предмети. Силата й е в литература, история, биология...И още нещо-не желаем да замине в САЩ, а да бъде в ЕС, тъй като най-малкото е единственото ни дете.
За държавните езикови гимназии - преди 2 години племенничката ми завърши "елитната" френска гимназия. От първия учебен ден до последния сестра ми даваше пари за частни уроци по френски, за да научи френски език. Поне една трета от випуска й не знаеха френски. Тя спечели стипендията след 8-ми клас за най-добър успех и беше подложена на жесток тормоз от съучениците й.След 9-ти клас трима от добрите учители се преместиха в Дорис Тенеди и са там досега. В 10-ти клас се оказа, че й пишат отлични оценки по химия и биология, а тя пищеше, че нищо не разбира и сестра ми се свърза с частни учители, които потвърдиха, че действително материала не се преподава, а учителите без да им пука са написали шестици и така сестра ми започна да плаща частни уроци по френски, химия, биология, и математика и да се проклина, че я е изпратила там.Извода - ако искаш наистина детето ти да има знания - бягай далече от там. В момента племенничката ми е студентка втори курс фармация в Брюксел.
А що се отнася до немската гимназия - не мога да кажа откъде имам информацията, но повярвайте ми позицията ми е такава, че имах възможност да я получа от най-високо ниво и детето ми няма да припари там, въпреки, че не се съмнявам, че ще влезе.

Не обичам да пиша по форуми, защото за мен това е губене на време, но сега се чувствам длъжна да го направя, защото вярвам, че в тази държава са останали все още родители, за които образованието на децата им е един от приоритетите в живота им и се чудят като мен какво да правят. Затова един съвет - от първи до четвърти клас се търси учител, а не училище - такива има тук-там и в държавните училища, а след това бягайте далеч от общинските училища, разбира се ако имате такава възможност.

Последна редакция: пт, 05 дек 2014, 21:28 от bi71

# 29
  • Мнения: 118
Не казвам, че Дорис Тенеди е най-доброто училище, а просто казвам, че явно частните училища са на много, много по-високо ниво от общинските, а аз просто досега не съм го вярвала, подвеждайки се на коментарите във форумите.

Не обичам да пиша по форуми, защото за мен това е губене на време, но сега се чувствам длъжна да го направя, защото вярвам, че в тази държава са останали все още родители, за които образованието на децата им е един от приоритетите в живота им и се чудят като мен какво да правят. Затова един съвет - от първи до четвърти клас се търси учител, а не училище - такива има тук-там и в държавните училища, а след това бягайте далеч от общинските училища, разбира се ако имате такава възможност.


Добре е, че сте споделили Вашето наблюдение и мнение за частните училища, макар да съм убедена, че всички участващи в тези форуми го знаят, след като са избрали децата им да учат в частни училища. Още по-добре е, че сте намерили училището, което сте търсили за детето си и дано очакванията Ви се покрият с реалните резултати. Предполагам, че щом сте толкова сигурна в повсеместния успех при евентуално кандидатстване на дъщеря Ви където и да е, няма защо да се основавате на изключения от правилото, т.е. на онези случаи от АК особено, отнасящи се до ученици, които много трудно покриват изискващия се успех, застрашени са от отстраняване и именно затова биват своевременно премествани от родителите си в гимназии с "по-поносими" критерии за успех и дисциплина. Това е тъжната истина за поне 90 % от "преместващите се" от АК ученици, макар техните версии винаги да са далеч от истината. Не издържа на проверка и версията за "липсата на достатъчно информация" за желаещите да кандидатстват медицина в чужбина, тъй като явно не познавате системата в АК и не сте наясно кой, как и защо консултира. Иначе мога да Ви уверя, че избралите медицина без проблем биват приемани както в САЩ, така и в университетите в ЕС. 
За елитните държавни гимназии не мисля, че всички и всичко трябва да бъде привеждано под един знаменател, защото всичко е много относително. По-добре да се доверим на статистиката, която отчита колко от възпитаниците на тези елитни държавни гимназии, на АК и на частните гимназии къде продължават образованието си. Понеже намеквате за постове и позиции, които имате, значи спокойно бихте могли да се сдобиете и с тази информация, която не е толкова "секретна", но е официална. Достатъчно е дори само да проследите резултатите от матурите в 12-ти клас, за да видите, че "наркоманската" първа немска гимназия обикновено си оспорва първенството с АК, докато частните гимназии - в това число и "Дорис Тенеди" - са далече след първите десет гимназии в класацията. Такива са фактите, а когато те говорят, не само боговете, но и майките - богоизбрани или не - просто трябва да замълчат.

Общи условия

Активация на акаунт