Знания и умения на бъдещ първокласник?

  • 11 966
  • 46
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 24 467
А какво правят 5-6 годишните по математика, Кейси, при вас?

# 31
  • София
  • Мнения: 5 658
Разбирам, Кейси, благодаря   bouquet Ще запазя за себе си мнението ми за системата, по която учи детето ми  Confused

# 32
  • Мнения: 7 837
А какво правят 5-6 годишните по математика, Кейси, при вас?

В предучилищната учат числата до 20, пишат ги, концепции за елементарно смятане с картинки, 7-те основни геометрични фигури; Това се сещам.
Сега, в първи клас (6-7 г.), смятат до 20. Решават предимно задачи с думи, така тренират и четенето; по-голямо, по-малко; десетици и единици; броят през 2, 3, 4, 5, 10. Модели, да изберат какво следва в схемата. Учат парите на елементарно ниво, часовника също е в програмата до края на годината. Фигури и как да ги разделят на други фигури.

Но, пак отбелязвам, че това го учат тук, в нашата област, дори в съседната област, програмата може да е различна, да не говорим в съседния щат.


Ето пример за курсив, който се изучава в 3-ти клас, има специални часове за това


Всичко опира и до финанси. Да не говорим, че училища и дистрикти, които например са с по-лоши резултати на тестовете, загърбват подобни програми, което  разбира се е тъжно.
Но, курсива го има в училищата, независимо, какво сте чули от 3-то и 5-то лице.  Simple Smile

Последна редакция: вт, 28 фев 2012, 16:45 от Кейси

# 33
  • София
  • Мнения: 62 595
това, за което говори кейси е просто "другияк" начин на един от вечните спорове в науката и педагогиката - дали да се научават децата да учат да четат цялата дума наведнъж, като я помнят като картинка, или да се учат да с,ичкуват, и то става въпрос аз буквените писмени системи. Сам по себе си този спор е неразрешим, нещо като генът срещу възпитанието, и всяка държава си решава коя идея да възприеме. Същото е и с ръкописното и печатното учене на писане. В рамките на една държава, по-точно федерация, могат да се използват .и двата модела с някакви нюанси и модификации.
Кейси, не мога да зная за целите Щати, чела съм разни неща за писмените системи, но освен друго, моята лична статистика показва, че от чужденците, които познавам, образовани хора от магистър нагоре, рядко европейци пишат печатно, в сравнение с доста американци. И печатно пишат повече сравнително по-младите, около двайсет и няколко - трийсет-годишните, а доста по-възрастните си пишат предимно ръкописно,но с доста значи от печатните. Аз разбирам, всеки човек си привнася някои печатни букви от азбуката, включително на родния език, но някои по-скоро случайно имат нещо ръкописно.

# 34
  • Мнения: 24 467
Благодаря, Кейси.
А за същата възраст, 5-6 години, какво друго учат, освен математика и език и по какъв начин? При вас, там, където си ти и откъдето имаш впечатления. Знам, че е различно навсякъде.

По темата- предпочитам децата ми да могат да четат и смятат в І клас. Големият можеше, малкият вече може в ІІІ група да чете бавничко, има още година, да се научи. Отпада рискът на кого ще попаднат, у нас той е съществен и предопределя до голяма степен развитието на ученика занапред. Има начални учители, които са злато, както и такива, които са буквално за изгонване от системата с ултиматум да не стъпват повече там, че правят големи поразии. То и по- нагоре е същото. Един очарова децата, друг направо ги отвращава.

# 35
  • Мнения: 8 236
Големият ми син вече може да пише по-лесни думи, малко грозно за сега, но ги пише правилно. Към четенето не проявява кой знае какъв интерес, предпочита да пише. Мисля, че е въпрос на някой и друг месец да започне и да чете.
Аз също съм се научила първо да пиша и едва след това да чета. Никога не съм сричкувала. Започнах директно да си чета гладко. Може би заради многото писане в главата ми е имало вече изградени модели. Така да се каже, разпознавах цялата дума като я видех. И понеже аз съм се научила по този начин, не мога да карам и малкия да сричкува. Ще чакам да му "щракне" в главата как става това чудо четенето.
Относно ръкописното и печатното писане не разбирам каква точно е дилемата. До преди няколко години си пазех доста от тетрадките от 1-ви до 11-ти клас. С годините почеркът ми се е променял многократно. Каква полза, че в първите класове съм писала ръкописно, с течение на годините почеркът ми се е променил към печатните букви. И сега пиша предимно така. За мен най-важното е да е четливо, защото рецептите от лекарите са написани в повечето случаи ръкописно, ама аз не мога да разчита нищо от тях.

# 36
  • Мнения: 10 547
Е, то остава и да не ти се е изменил почеркът с напредването на годините. 
Полза може и да няма, но има трудност при деца, които преди започване на училище са учени да пишат печатно, защото усещането е, все едно започваш да учиш азбуката отначало.

# 37
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Извинете,ама някой може ли да ми обясни за какво са големите напъни на родители и учители за краснопис? Thinking
Големият ми син пишеше страшно грозно.Как ли не се мъчихме да променим това,е,не стана. Rolling EyesИзведнъж в средата на 5ти клас си промени почерка сам,стана доста по-красив и четлив.И като казвам,че пишеше грозно ,не значи нечетливо.Просто малко по-голямо внимание при четене на почерка му трябваше. Simple Smile Сега смея да твърдя ,че си имам грамотно дете,което пише вярно ( с малки изключения като пълен член и тук там някоя запетая).
Малкия,който е 1ви клас в момента,не беше писал ръкописно докато не тръгна у-ще.Не е краснописец,но това е единствената забележка на класната му към него.На която аз не обръщам кой знае какво внимание. Rolling Eyes

# 38
  • n/a
  • Мнения: 3 341
Напънът не е за краснопис, а за ръкопис. Това са различни неща.
Важно е да се пише курсив, а не с печатни букви, поне аз така го
разбирам от прочетеното. Моето твърдение е, че е важно изобщо
да се пише на ръка, а не да се преминава директно към клавиатури,
защото сега такива били времената, нямало било нужда.
Ръкописното изписване го намирам за важно поради това, че когато
човек пише, ръкописът е по-бърз от печатните букви. Едновремешните
стандарти в СССР за ръкописа изрично предвиждаха сливането (прехода)
от една буква към друга. Също да се намали откъсването на ръката от
листа, за да се направят отделни елементи от буквите.

# 39
  • София
  • Мнения: 62 595
`вече го писах в друг пост в същата тема - развива фината моторика и координацията, вниманието и не на последно място, изглежда красиво. Колкото и да си промени почерка човек, ако веднъж се е научил краснописа, трудно ще го промени. Същото важи и за печатното писане - научи ли се веднъж печатно, обратното е много трудно.

# 40
  • Мнения: 7 837
Благодаря, Кейси.
А за същата възраст, 5-6 години, какво друго учат, освен математика и език и по какъв начин? При вас, там, където си ти и откъдето имаш впечатления. Знам, че е различно навсякъде.


Близко е като обстановка до нашата предучилищна, поне от това, което съм чела тук.
Имат 2 учителки, работят с децата в малки групи, особено по четене и когато са на компютрите. Рисуват, четат се много приказки, играят (има обособено място в класната стая за игра с пъзели, конструктори и т.н.), при нас е топло целогодишно и играят и навън всеки ден. Говорят за заобикалящата среда, правят малки проекти. Говорят много за поведение, хранене, тормоз над съученици, отношения между децата, правилата в училище. Редовно идват пожарникари, полицаи, обясняват им за безопасност, да не се доверяват на непознати, какво да правят при пожар.

В 1 клас, материалът е сходен, с този, които се учи у нас, поне по математика.

# 41
  • Мнения: 3 927

Искам да бъде обучавано правилно от педагог, а не аз да се правя на такъв.
Е, такива ги мисля в момента за първолачетата.......

А това, че в училище педагозите учат децата правилно според мен не е вярно. По себе си съдя, че това, което ми е останало за цял живот като знания, го знам или от родителите си , или от книгите.

Знам, че всички във форума са супер специалисти по всичко, но аз не мога да преподавам на детето си БЕЛ или математика. Мисля, че педадогът може. Аз съм майката, която може да помага, да настоява, да ръчка, когато е необходимо и т.н., но не и да чета уроци за звукови модели, да обяснявам смятане с преминаване на десетицата така, както се обяснява в училище. И тук говоря само за първи клас, при положение, че съм наясно, че ще пада голямо учене успоредно с детето ми....

Светкавица, сори, ама темата ти  отиде накриво.......

Аз пък на времето бях спец по химия, благодарение именно на училището....

# 42
  • Мнения: 14 478
Taneto-Какво да правим ние родителите-в България всички са специалисти по всичко-такъв е живота и действителността. Не случайно приказката за неволята е българска. Тук за да оцелееш ставаш даскал, лекар, електротехник, строител, автомеханик. Малко сме пишман специалисти, ама тва е-такъв е живота. Дано детето ти има късмета да попадне на добър педагог, аз не съм случвала досега на такива, с малки изключения. Не е случайно това, че добрия учител се помни цял живот-просто са рядкост. В Америка много родители обучават децата си в къщи и никой не се притеснява от това.
А за разните теории-като дали да се сричкува или не -то това са теории-и двете стават-важно е да се приложи тази, която най-добре се възприема от конкретното дете. Пък и според мен сричкуването е по-подходящо за българския език, докато другото за английския.

# 43
  • София
  • Мнения: 62 595

Искам да бъде обучавано правилно от педагог, а не аз да се правя на такъв.
Е, такива ги мисля в момента за първолачетата.......

А това, че в училище педагозите учат децата правилно според мен не е вярно. По себе си съдя, че това, което ми е останало за цял живот като знания, го знам или от родителите си , или от книгите.

Знам, че всички във форума са супер специалисти по всичко, но аз не мога да преподавам на детето си БЕЛ или математика. Мисля, че педадогът може. Аз съм майката, която може да помага, да настоява, да ръчка, когато е необходимо и т.н., но не и да чета уроци за звукови модели, да обяснявам смятане с преминаване на десетицата така, както се обяснява в училище. И тук говоря само за първи клас, при положение, че съм наясно, че ще пада голямо учене успоредно с детето ми....

Светкавица, сори, ама темата ти  отиде накриво.......

Аз пък на времето бях спец по химия, благодарение именно на училището....


Не искам да те отчайвам, ама колкото и сега да скачаш, просто щеш-нещеш ще се превърнеш във втори учител на детето си. Другият вариант  е, ако съвсем пък нищо не можеш да помогнеш или да обясниш, да оставиш детето така, колкото  научи в училище, или да наемеш външен човек. Това е положението! Детето е твое. Учителят, инспекторатът, държавата и кой ли още не могат да си приказват какво ли не, но ти си най-заинтересованият детето ти давърви добре в училище. Ако сега просто оказваш емоционална съпротива,разбирам те, но колкотопо-бързо преминеш през нея, толкова по-лесно ще станат нещата. И да се опъваш, напук на системата и да очакваш някой да си свърши работата както трябва, може и да не дочакаш.  Peace

# 44
  • Мнения: 7 837
В Америка много родители обучават децата си в къщи и никой не се притеснява от това.


Подбудите на тези родители, са на първо място религиозни. Темата е обширна но, обучението вкъщи, не означава задължително, че то е качествено.

Общи условия

Активация на акаунт