Отговори
# 135
  • София
  • Мнения: 1 075
WorldRebellion, DpubleTrouble,  ще ми разкажете ли как мина завладяването на улиците, че ме нямаше през уикенда  Simple Smile

Както си и мислех - има нещо гнило. Начело им вървеше Йоло Денев с кучето си. Атака номер две... Но доста жалко подобие.

# 136
  • Мнения: 21 462
  как може да събереш все пак някакви хора, и НИЩО смислено да не можеш да сложиш като надслов на тоя протест.. жалко.

# 137
  • Мнения: 0
10-минутно въведение в идеите и визиите за Демокрация на Участието или Пряка Демокрация.
http://vimeo.com/38654755

7-минутно представяне на алтернативният икономически модел на Икономика на Участието.
http://vimeo.com/36155918

Когато има желание се намира и начина!
Голяма част от вас така и не са си направили труда да проверят, за какво по-точно става дума. Явно ви е по-лесно да кажете това е соц и не го щем, отколкото да се опитате да чуете.

Предлагам ви да отделите 17 Laughing минути от живота си и да изгледате филмчетата.
Но, моля ви, оставете всичко, което сте учили, чели, видели и мислите. Опитайте се да изгледате филмчетата безпристрастно.

Бъдете щастливи

# 138
  • Мнения: 331
Ти как реши, че заслужаваш седемнадесет минути от моето време и от времето на момичетата тук ?

# 139
  • Мнения: 6 365
На протеста видях хора без идея, без визия. Олигофренска революция, дето се вика.

Писанията им са неграмотни.

Не искам пак неграмотни да вземат властта. Един път стана и резултатите са ясни. Нека пак да не става. Онова с пряката демокрация са мокри сънища на някакви неграмотници, които пишат множествено число с й. Е, ако това не могат да си оправят, как ще оправят държавата?

Страх ме е, защото хора като тях няма да понасят хора като мен.

# 140
  • Мнения: 21 462
 То и това с  Парекон е направо зловещо.
 

Но Икономиката на участието е икономика на Справедливостта, тъй като институциите на парекон за производство, потребление и разпределение не само не разрушават и не препятстват справедливостта: те я стимулират.  Тук обаче се появява едно усложнение. Какво точно имаме предвид под справедливост? А това вече е спорно.

Парекон отхвърля, разбира се, възнаграждаването на собствеността. И естествено отхвърля възнаграждаването на силата. Ами продукта? Трябва ли хората да бъдат заплащани според обема и стойността на произведеното от тях? Трябва ли да получим от социалния продукт сума, съответстваща на произведеното от нас като част от социалния продукт? На пръв поглед изглежда справедливо – но наистина ли е така?

Да речем, че те вършат една и съща работа за едно и също време с една и съща интензивност. Защо някой, разполагащ с по-добри оръдия на труда ще вземе повече от някой с по-лоши? Защо някой, който някак си е успял да произведе нещо високо ценено, трябва да получава повече от някой, произвеждащ нещо не толкова ценено, но с определена обществена стойност, ако двамата работят еднакъв брой часове с еднакъв интензитет при сравними резултати от работата им върху качеството на живот? Защо някой късметлия в генетичната лотария – например, с гени, обуславящи по-големи размери и физическа сила, по-бързи рефлекси или талант за композиране на музика – ще взема повече от някой с по-слаб късмет в генетично отношение при положение, че и двамата работят в своята специфична област с еднакъв интензитет и с еднакво ниво на изразходване на усилия и неудобства?
Икономиката на участието предвижда за онези, които могат да работят, заплащане според направените усилия и жертви.

Ако двама души събират реколта на полето, като единият от тях е по-силен или има по-добри оръдия, но двамата работят еднакъв период от време с еднакви усилия под едно и също слънце, то тогава дори човекът с по-добри оръдия да е събрал повече от реколтата накрая, при парекон те ще получат еднакво заплащане за еднаквите усилия и жертви.

Ако един велик композитор създаде шедьовър, а добър композитор произведе само прилична пиеса, но всеки от тях е работил едно и също време при едни и същи условия, то при парекон те ще получат еднакво заплащане, макар резултатът от тяхната работа да е очевидно различен.


Ако човек работи по-продължително време, ще получи по-голямо възнаграждение. Ако работи по-усърдно, ще получи по-голямо възнаграждение. Ако работи в по-лоши условия и изпълнява по-непривлекателни задачи, ще получи по-голямо възнаграждение.

Но няма да получи по-голямо възнаграждение -- повече пари -- заради това, че разполага с по-качествени оръдия на труда, или за производството на нещо, което се окаже по-ценно, или дори за това, че има вродени продуктивни дарби.  Колкото до придобитите умения, хората ще бъдат възнаграждавани за труда по придобиването им, за направените усилия и жертви, но не и за произтеклия от това продукт.

Възнаграждаването само на усилията и жертвите, които хората правят в работата си, е спорно. Някои противници на капитализма смятат, че хората трябва да бъдат възнаграждавани за крайния резултат от работата им и тогава един голям спортист трябва да печели крупни суми, а някой добре поставен доктор ще печели много повече от един трудолюбив земеделец или готвач в закусвалня. Парекон отхвърля това. Всъщност при парекон човек, работещ тежка, омаломощаваща и нископроизводителна работа ще получава повече от човек с добра, приятна, високопроизводителна работа.

Ето, такава е нашата трета ценност – една спорна ценност, както вече изтъкнахме. Ние искаме добра икономика, която да възнаграждава усилията и жертвите и, разбира се, да осигурява пълно възнаграждение за хората, които не могат да работят по едни или други причини. Не знаем дали ще успеем да го направим, без сурови и възпиращи последици, но ако е възможно да постигнем този тип Справедливост, то определено е желателно.


 
 НЕЩО ДА ВИ Е ПОЗНАТО? СУРОВИ И ВЪЗПИРАЩИ ПОСЛЕДИЦИ ,А? Я СТИГА С ТИЯ ГЛУПОСТИ.

Последна редакция: вт, 20 мар 2012, 10:57 от Iris04

# 141
  • Мнения: 6 365
Ох, как мразя анти-елитарни строеве!

Ако ще има нов строй, той да е елитарен, да насърчава хората да са по-добри: но не да изкарват повече заради самите пари, а просто да са по-добри и това да се отбелязва.

По-скоро да оставим тъпите да тъпеят, а останалите да се захванем с истински масонски ложи и подобни, където да работим умно, а не усилено.

Ама иначе е гот- тъпите, дето ще им отнеме 10 пъти повече време да измизлят това, което умните мислят за минути, ще взимат повече пари заради усилието...

Мисля, че това ми е познато.

# 142
  • Мнения: 4 758
Iris04, това звучи абсурдно и наистина в първия момент зловещо.

# 143
  • Мнения: 21 462
  Това са тезите на тоя Майкъл Албърт, активиста, дето е критик на пазарната икономика.
  Все едно са ги извадили от книга на Оруел.

# 144
  • Мнения: 12 666
Чак пък зловещо - преживели сме го.
Всъщност при парекон човек, работещ тежка, омаломощаваща и нископроизводителна работа ще получава повече от човек с добра, приятна, високопроизводителна работа.

Виж, ако се върне...

# 145
  • Мнения: 6 365
  Това са тезите на тоя Майкъл Албърт, активиста, дето е критик на пазарната икономика.
  Все едно са ги извадили от книга на Оруел.

Парекон се римува с Харисън Бержерон.

Истина е, преживели сме го. Аз- само малко, виждах как беше забранено в училище да сме елитни, а ми беше обидно как се опитват да ме правят еднаква с двойкаджиите. После стана на мода да си елитен. Искам да си остане така.

# 146
# 147
  • Мнения: 24 467
Боже, какви идеи! Какво новаторство! Патентовахте ли, авторските права защитихте ли? Ако не сте- бързо го сторете! Току- виж другия месец излезе нова книжка с хумор, чийто автор ви ги е откраднал!  #Cussing out

# 148
  • Мнения: 2 123
То и това с  Парекон е направо зловещо.
 

 [/color]
Икономиката на участието предвижда за онези, които могат да работят, заплащане според направените усилия и жертви.

Ако двама души събират реколта на полето, като единият от тях е по-силен или има по-добри оръдия, но двамата работят еднакъв период от време с еднакви усилия под едно и също слънце, то тогава дори човекът с по-добри оръдия да е събрал повече от реколтата накрая, при парекон те ще получат еднакво заплащане за еднаквите усилия и жертви.

Ако един велик композитор създаде шедьовър, а добър композитор произведе само прилична пиеса, но всеки от тях е работил едно и също време при едни и същи условия, то при парекон те ще получат еднакво заплащане, макар резултатът от тяхната работа да е очевидно различен.[/color]

 

не само зловещо, но порочно и развращаващо ... да не говорим, че е противоестествено. Слава богу това е толкова против природата, че подобни философии от само себе си отпадат, уви понякога с твърде тежка цена

Общи условия

Активация на акаунт