Какво мислите за новата математическа програма за първокласници?

  • 10 128
  • 175
  •   1
Отговори
# 150
  • Мнения: X
Сега е каша, направо не й завиждам на която и да е учителка в 1 клас - кой посещавал ДГ и кой не, кой родител се занимавал с детето и кой не, кой е бил в ПГУ и кой не....Затова едни виждат зор, други не. Примери из темите бол.
Не е само в първи клас. Някои деца ходят редовно на училище, а други - не, някои внимават в час и старателно си подготвят домашните, а други - не, някои получават помощ от родители ( школи, курсове, частни уроци), а други - не. Да не говорим, че има деца, които и ходят редовно на училище, и си подготвят домашните, и получават помощ и пак срещат трудности по определени предмети, в частност - по математика.  Учителите също са различни и имат различен подход, изисквания, начин на преподаване и проверка на знанията. Родителите също гледат по различен начин на образованието. Примерно има хора, които смятат пет реда с цифрата 4 за огромно домашно, а други го намират за недостатъчно.
Та " изравняване" трудно се постига, да не кажа - невъзможно.

# 151
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
За да има едно ниво в целия клас, децата трябва да бъдат подбирани. Ако се вземат произволни 30, че и 20 деца ще има няколко свити, няколко побойника, няколко матаматика и няколко абсолютно скарани с математиката.

Още по-голямо е разделението по четене. Има деца, който четат изразително и такива, които не могат да сричат.

Причината не е в ПГ. Дидева много добре го е обяснила.

Малко са децата, които изостават спрямо нейните /ПГ/ изисквания. Повечето са я изпреварили. Там идва умението на учителката да преподава на децата, които са дошли с изискуемото ниво и на тези, които учат по-трудно, докато напредналите не ѝ пречат. И така е по всички предмети. Защото има много и различни деца.

Последна редакция: ср, 10 окт 2012, 10:57 от арт мама

# 152
  • Sofia
  • Мнения: 21 729
То е вече друга тема ама...
 Абсолютно.
По мое мнение обаче и не е нужно да има изравняване при децата, ама то това е в нашето образование - няма индивидуалност.  

Цитат
Да не говорим, че има деца, които и ходят редовно на училище, и си подготвят домашните, и получават помощ и пак срещат трудности по определени предмети... Учителите също са различни и имат различен подход...
 - Затова и оценките са необективни и  ненужни( според мен разбира се).

Цитат
Родителите също гледат по различен начин на образованието. ...
- Това имах предвид като писах в по преден пост, че няма да изявявам амбиции по принцип и особенно в начална степен. Очаквам детето да се справя както/колкото може по отделните предмети (което не значи, че ще я оставя на самотек  и няма да стимулурам да научава повече, разбира се) та да видим какво и' се удава/ я влече наистина.
В средна степен е по-голямо човече и сама ще разбира повече и ще е по друга политиката.  Grinning

 

# 153
  • Мнения: 11 990
Винаги е било така, децата от първи до седми клас са на различно ниво, особено в начална училищна възраст.Това е част от предизвикателствата на учителската професия, кой е казал, че е лесно.

Но винаги е имало способи да се стимулират напредничавите, както и да се подпомогнат по-плахите, по-неумелите.Не с цел изравняване, а с цел покриване на изискванията на образователната система, както и с цел откриване на реалните потенциали у детето.

Оценки трябва да има, за да има и стимул.Но мисля, много е погрешно поставяне на оценки по рисуване, физическо, пеене.Това не е по темата, но все пак се повдигна въпросът.

# 154
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Наистина е друга, тема, но аз съм останала с впечатлението, че не само аз не харесвам оценката като стимул. Тя би следвало да е не особено ценен бонус към наученото - причината да се учи не е оценката. Тя може да добави гъдел. Може да даде сигнал за ненаучено нещо, но специално до 4-ти клас има много сигнални системи с родител чакащ детето всеки ден.

По темата също има отношение -  много родители държат на многото шестици и това води до четене, смятане и прочие по-рано. Тук също има момент с любопитството на детето и  ценностната система на родителя, защото един ще предложи игра и отложи четене и смятане, друг ще забрани игра за да върви по плана си за отглеждане на вундеркинд. В крайна сметка, оценките не помагат на децата в изграждане на стабилно и полезно за тях отношение към ученето. Но се върнахме към съзнателното учене по-рано.

# 155
  • Мнения: X
Но винаги е имало способи да се стимулират напредничавите, както и да се подпомогнат по-плахите, по-неумелите.Не с цел изравняване, а с цел покриване на изискванията на образователната система, както и с цел откриване на реалните потенциали у детето.
Точно това имам предвид и аз. След като няма изискване в ПГ да се учи четене и писане на ръкописни букви, един родител на първокласник, който умее и двете неща няма право да се сърди, че видите ли детето ще трябва да повтаря тези неща в училище, понеже госпожата в ПГ ( или той самият) са го научили на тях. Държавните образователни изисквания са еднакви за всички. Това,  че детето ми на седем може да смята с числата примерно до сто, не променя факта, че в първи клас то ще учи, каквото учат всички останали - събиране, изваждане и сравняване на числата до 20.
За мен по-полезно от оценките, особено в начална степен, би било на родителите да се подава информация за пропуските на детето. Една четворка върху определен обем уроци по математика не винаги подава точния сигнал. Но нещо от рода на " детето среща проблеми със задачите от вида 5= празно квадратче + 4" или " ученикът системно се затруднява при изваждане със заемане от десетиците" може да се окаже полезно. Подобна информация може да се подава и за добрите постижения, и за напредъка спрямо ДОИ и спрямо средното ниво в класа.

# 156
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Точно това е и моето мнение.

Децата, а и родителите трябва да разглеждат оценките като проверка. Но тя няма смисъл, ако не е ясно какво не е научено. Отделно има много случаи на шестици, въпреки трупани пропуски, които теста примерно не е хванал, но учителят е усетил и могат да бъдат елеминирани без да чака да станат много.

# 157
  • Мнения: 11 990
Всъщност, като заговорихме за оценки, нали в първи клас няма текущи, а само крайна оценка?Или нещо греша?

До момента не са поставяли оценка на детето, освен забележка за грешките- /как да коригира изписването/ или "Браво!"за добре изпълнена работа.Но в техния клас още не е имало и контролни.

# 158
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Дали има оценки знаеш по това дали купуваш бележник Simple Smile
Другото си е оценяване с думи, а не оценка.

Имаше идея да няма до 4-ти, но няколко набора пропуснаха понеже много време отнема да се приеме. Междувременно ползите са нищени много пъти.

# 159
  • Мнения: 11 990
Дали има оценки знаеш по това дали купуваш бележник Simple Smile
Другото си е оценяване с думи, а не оценка.

Имаше идея да няма до 4-ти, но няколко набора пропуснаха понеже много време отнема да се приеме. Междувременно ползите са нищени много пъти.

Не, бележник не сме купували, но ми прави впечатление в първокласната тема, че още първите дни децата имали "Отлично" и "Мн.добър", говореше се за няколко шестици и една петица в някои постове.Затова попитах дали имат оценки .

# 160
  • Бургас
  • Мнения: 10 831
При нас има оценки директно в тетрадката.Всъщност сега като се замисля май има само шестици,защото когато пише Добре,не е придружено с цифра/4 примерно/.

# 161
  • Мнения: 2 569
Нашата госпожа поставя печати с картинки LaughingМоят юнак е крайно горд,това му действа стимулиращо и се старае.Началото на седмицата сложихме и химикал в несисера ,на следващия ден се похвали ,че вече пишел с химикал защото се справял добре (само някои деца пишели с химикал ,други с молив)
по повод темата ,не са направени добре учебните тетрадки:преписват примери по цяла страница ,вместо сами да ги смятат и сравняват .Целта мисля е да се наизусти ,а не да се мисли Rolling Eyes

# 162
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Смятането до 20 се наизустява рано или късно Simple Smile

# 163
  • Мнения: 2 569
Смятането до 20 се наизустява рано или късно Simple Smile

Да съгласна съм ,но когато има да препише десет пъти пример ''3<5''  моят първокласник го прави машинално и не влага грам мисъл в това което пише и на места става ''3>5'' ooooh!

# 164
  • София
  • Мнения: 62 595
верно ли ги карат да преписват такива неща?

Общи условия

Активация на акаунт