Какво мислите за новата математическа програма за първокласници?

  • 10 140
  • 175
  •   1
Отговори
# 120
  • у дома
  • Мнения: 7 171


Аз да питам от кога се учи в 1 клас до 20? Коя година е въведено?



Затова нямам представа,но учебниците и учебната програма по които се учи в момента бяха въведени през 2002г  PeaceДали и преди това в първи клас се е учило събиране и изваждане до 20 нямам представа,но от тогава се учи със сигурност .


За съжаление нямам пред себе си математика за 1 клас от БГ /на което и да е издателство/.  Яко ме гризе любопитството. Hug Имам само по БЕЛ от неделното у-ще.
Какво те интересува от математиката-мога да сканирам съдържанието или два три урока да добиеш представа.

# 121
  • Sofia
  • Мнения: 21 730
Аз да питам от кога се учи в 1 клас до 20? Коя година е въведено?
Затова нямам представа,но учебниците и учебната програма по които се учи в момента бяха въведени през 2002г  PeaceДали и преди това в първи клас се е учило събиране и изваждане до 20 нямам представа,но от тогава се учи със сигурност .
Точно от 2002г. за набора на голямата ми дъщеря (1995г.) въведоха нови учебници и без да съм абсолютно сигурна (утре ще питам сина ми -1993г.), смятам че до преди това е било смятането до 100 в 1ви клас.

# 122
  • Мнения: 2 885
svetlaem, вчера редактирах и намерих кога е издаден сборника на Лазарова.
Мерси, мила, но аз вече поръчах математика на Просвета от една приятелка в София. Скоро ще ги получа заедно с тетрадка за час на класния за 1ви клас и др. книжки за 2ри клас.  Wink

Да, от 2002 г е въведено това. Вече 10 г.

# 123
  • Sofia
  • Мнения: 21 730
Немирница, покажи ги като ги получиш, моля!

# 124
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Бях на косъм да сканирам Wink

Черна станция, права си. Но все пак....едно 6 г дете решава горепосочения сборник без проблем. Аз помня начален курс и смятам, че в БГ имаме/хме доста по-добро обучение по математика.
За съжаление нямам пред себе си математика за 1 клас от БГ /на което и да е издателство/.  Яко ме гризе любопитството. Hug Имам само по БЕЛ от неделното у-ще.

Има много добри сборници.

Логиката ти е странна. Това дете в училище ги решава, или с него се работи малко повечеко? Малко повечеко е всичко извън това в училище - дори да му избереш и осигуриш задачи и/или да запалиш интереса. Защото това веднага го прави несравнимо с децата в класа.

Има и деца, които решават задачи за след 2 години без проблем. Това не пречи други да не могат да сколасат с учебния материал. Както и същите -  напредничавите -  да имат проблеми с ученето за съответната година, въпреки решаването на “бъдещите“ задачи.

# 125
  • Мнения: 2 885
Друго имах предвид. Нали обсъждахме темата, че в ДГ е нужно само да се научат на ред, без да учат смятане и писане. Т.к. тук практиката е да започват училище по-рано, този материал е разтеглен максимално във времето с упражнения като целта е затвърждаване.

http://www.book.store.bg/p36560/spazvam-pravilata-uchebno-pomaga … ira-brajkova.html
http://www.book.store.bg/p23040/matematika-za-1-klas-zdravka-nov … ana-garcheva.html

Че има сборници колкото искаш, спор няма. Хубав бизнес. 71 броя само за 1 клас по математика /справка store.bg/

# 126
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Няма нужда да се разтегля и да се започва по-рано.
Достатъчно е да е равномерено разпределен в училище.

ПП Не писах, че има много на брой сборници, а че има много хубави. Половината не са никак хубави. Количеството не е важно без да води до качество, пък като води, вземаш каймака. Simple Smile

# 127
  • Мнения: 2 885
Спор няма, че трябва да се разпредели този материал равномерно!

Оказва се обаче, че в ДГ едни учителки са предали материал като <, > и =, а други не са. Но всички излизат с удостоверение за завършен ПГУ и влизат в 1 клас. И става тогава мазалото.
Айде, сега учат до 20. Темата е да се върне старата с-ма до 100.
Но тогава трябва да се положат основите в ПГУ за всички.

От темата за първолаците миналата година мернах да се споменава този сборник и си го купих. 71 учебни помагала - как да отсея кое е хубаво и кое лошо, ако не чета отзиви? А на всеки учител са различни. Голяма каша е. Предполагам и за всяка майка с първолак е така.

# 128
  • Мнения: 8 267
Гледах сканирани страници от няколко сборника по математика за първи клас. Само едно не мога да вдяна, защо никъде не са изписани условията на задачите? Хайде, част от децата не могат да четат, но до средата на учебната година мисля, че всички се научават. Родителите поне могат да четат. Аз като ги оглеждам се затруднявам с някои задачи - не мога по никакъв начин да схвана какво трябва да се направи  newsm78. По една-две думи можеха да напишат поне. Нещо от рода на "сравнете", "свържете", "подредете по големина". Нещо поне малко да насочва какво аджеба са си мислили авторите. В някои случаи наслагали няколко фигурки, цифри, иди се чуди какво да ги правиш.

# 129
  • София
  • Мнения: 62 595
Така е и в учебните тетрадки. Спомням си как децата редовно идваха с учебната тетрадка да ме питат какво се иска от тях да направят, защото нито една дума нямаше като указание, само едни числа, квадратчета или схеми от кръгчета и квадратчета, и тук-там някое число. Може идеята да е била децата да са на занимални или винаги с учител под ръка, или родителят да си купи и книга за учителя, че да може да разгадае замисъла на задачата. Лично аз го отдавам на обикновена некадърност.

# 130
# 131
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Спор няма, че трябва да се разпредели този материал равномерно!

Оказва се обаче, че в ДГ едни учителки са предали материал като <, > и =, а други не са. Но всички излизат с удостоверение за завършен ПГУ и влизат в 1 клас. И става тогава мазалото.
Айде, сега учат до 20. Темата е да се върне старата с-ма до 100.
Но тогава трябва да се положат основите в ПГУ за всички.

От темата за първолаците миналата година мернах да се споменава този сборник и си го купих. 71 учебни помагала - как да отсея кое е хубаво и кое лошо, ако не чета отзиви? А на всеки учител са различни. Голяма каша е. Предполагам и за всяка майка с първолак е така.

Полагат ги като ги учат да познават и пиша цифрите печатно.
Аз поне само това смятам за нормално и достатъчно условия да се смята с плюс/минус до 100 в първи клас.
Тогава втори клас оства едно умножение и веднага се отваря мъничко място за нещо друго, Аналогично във трети, четвръти и т.н и 5,6,7 стават с подобно на първите класове натоварване. Сега кривата е много стръмна, и в никакъв начин не пасва на увеличената възраст защото тя все си расте, но при малката възрас натоварване няма, а при пуберитет дръпва стръмно нагоре.
Затов агоре писах, не е темата з аповече в подготвителната. А за разпределяне в класовете.

ПП За сборник се пита. Гугъл, бг-мама, учители, познати и се купува според критерия най-доброто.,

# 132
  • Мнения: 8 267
Благодаря, lorenca!
Нали догодина ще имам и аз ученик, почвам от сега да се ориентирам в купищата помагала.  Laughing

# 133
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Гугълни си питането. Има и други, и наистина сборници, а не само състезателни задачи.

# 134
  • Мнения: 2 885
О, да - полагат се основите, но според избора на учителките. Виж темата за 1 клас и на какви елементартни задачи децата са в питанка. Нещо, което се учи /според теб и мен в ПГУ/. Но тя сега става задължителна. И за 3та група се отнася същото. Не всички деца са посещавали тези 2 задължителни години и оттам идва проблема. И докато децата влизат в 1 клас на различно ниво на знания, е излишно да се учи до 100. Тогава реално децата ще препускат през материала, затвърждаване = 0.

Аз достатъчно съм гугълна, спокойно. Гледам детето да знае материала и по двете системи.

Общи условия

Активация на акаунт