Преместване в друго училище

  • 20 332
  • 67
  •   1
Отговори
  • Мнения: 2
Здравейте на всички мами .. Голямата ми дъщеря ми  е в 7 клас и тази година ще кандидатства . Но искам да я преместя , защото от това училище ми дойде  до гуша . Първо всички учители са инструктирани много добре да не пишат високи оценки нямам предвид да им ги подаряват обаче не може по български и по математика цял клас от 30 души да няма нито  една 6  NeWS78 Също така миналата . На всяка родителска среща ни се говори колко са трудни матурите , как нашите деца няма да ги изкарат и затова да се направи един 8 клас  . И затова реших да я преместя в друго училище , сега за 3 месеца по-късно  или поорано ще се раздели с класа си за мен няма никакво значение , обаче тя категорично отказва да чуе  за преместване  :Рая: Искам да чуя и вашето мнение , защото трябва да реша в близките два дни , защото изтичало някакъв срок за преместване .

Благодаря на всички !

Последна редакция: ср, 28 авг 2013, 12:22 от Фран Джонсън

# 1
  • Мнения: 443
Наистина има срок за преместване и ако той не е спазен няма да можеш да преместиш детето. Ти сама ще си прецениш най-добре как да постъпиш,но асо се спреш на вариант местене,действай бързо. Вторият срок сега започна,така че да може да се адаптирате. Желая успех на момичето.

# 2
  • Мнения: 24 467
Ако ще сменяте училище, това е срокът:

чл.44, ал.1 от ППЗНП: "Учениците от V до VIII клас в държавните, общинските и частните училища могат да се преместват в друго училище при условия и по ред, определени от приемащото училище, през време на цялата учебна година, но не по-късно от 30 учебни дни преди приключването на всеки учебен срок. Преместването се извършва с удостоверение за преместване, издадено от директора на училището, в което ученикът се е обучавал, и при спазване изискванията на чл. 40, ал. 2 и 3.".

Само не знам какво ще правиш, ако детето не иска, как с него ще се разбереш.

# 3
  • София
  • Мнения: 62 595
Това в кой град се случва?
Любопитно ми е как ще стане тази работа, че вашите деца точно ще влязат в тази паралелка осмокласници! Класирането е централно и няма никаква гаранция, че децата от вашето училище ще запълнят паралелката, защото като се обяви, там могат да кандидатстват по бал всички деца, напраби небоходимия бал. Дори да я направят непрофилирана и да не е в "оня списък", пак няма гаранция, че точно вашите ще се запишат. Вие като родители първо си изяснете как става кандидатстването!

# 4
  • Мнения: 2
Това в кой град се случва?
Любопитно ми е как ще стане тази работа, че вашите деца точно ще влязат в тази паралелка осмокласници! Класирането е централно и няма никаква гаранция, че децата от вашето училище ще запълнят паралелката, защото като се обяви, там могат да кандидатстват по бал всички деца, напраби небоходимия бал. Дори да я направят непрофилирана и да не е в "оня списък", пак няма гаранция, че точно вашите ще се запишат. Вие като родители първо си изяснете как става кандидатстването!

Това се случва с София няма да казвам името на училището . Аз съм напълно наясно с кандидстването , но като имат 4 по български и по математика къде да го пратя , като тази година баловете ще са много високи

# 5
  • София
  • Мнения: 62 595
Ти може да си наясно, обаче едва ли всички други родители са. Миналата година, ако не бяха мамите от тукашните осмокласни теми, жива загинала щях да бъда с информаацията. На РС установих, че родителите не бяха наясно какво ще се случва, добре че учителите бяха свестни.
Според мен при такова саботиране на децата и родителите е най-добре веднага да потърсиш друго училище. Най-добре да опиташ в основно такова, което няма намерение да разкрива осми клас паралелки, защото те нямат интеррес да намаляват оценки.

# 6
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 335
Всички /родители, учители, ученици/ имат интерес да се учи, но не всяко дете учи на добра воля, особено в този бум на хормоните. Колко имат ясното съзнание защо ходят на училище? Темата е показател: обсъждат се оценки, а не знания.


Ясно е, че не поддържате тесен контакт с учителите на детето си. Ако това ще ви успокои, и други не черпят информация от първа ръка поради свои обективни причини:
Миналата година, ако не бяха мамите от тукашните осмокласни теми, жива загинала щях да бъда с информаацията. На РС установих, че родителите не бяха наясно какво ще се случва, добре че учителите бяха свестни.


Вие тестове и писмени работи не подписвате ли? Оценките от там как са? Там се оглеждат знанията на ученика. Устната оценка е субективна. Не виждам как при 5 и 6 на писмени работи и тестове ще оформят детето с 4 или 3 за срока.

# 7
  • София
  • Мнения: 62 595
Моля те, в седми клас се обсъждат предимно оценки, защото се кандидатства! Много добре го знаеш, че такива са правилата на играта точно в този момент, няма какво да се правим целокупно на ударени! Една петица по предмета смъква бала с една единица, да не говорим за четворки - дори детето да изкара пълни шестици на двата модула, това го хвърля директно в периферията. Всички учители, които работят със седмокласници го знаят, също и да не работят - пак го знаят. В седми клас с оценките е като със заплатите при възрастните - каквато основна заплата и на каквато ставка и клас те одобрят, така те закотвят и много не можеш да мърдаш, ако ще да работиш два пъти колкото шефа. Моля ти се, възрастни хора сме, всички сме наясно за знанията и оценките! За знания си говорим през всички класове, освен в седми и части от гимназията, когато се правят оценките за дипломата. В седми клас си говорим за оценки, балове и класирания.  Peace

Не всеки класен ръководител се интересува и знае толкова за кандидатстването, че да даде правилните съвети на родителите и децата. Аз се интересувах още от първия учебен ден как се организират нещата, какво и как се прави, а в училище информацията дойде едва при родителската среща, някъде в средата на втория срок, и пак имаше някои неточности. В миналогодишната седмокласна тема имаше хора, които споделиха, че почти никакво инфо не са получили в училище. В крайна сметка човек трябва да се интересува сам, защото детето си е негово, а учителите няма как да са много навътре, защото тяхната работа е да предадат материала и да организират изпитите, а не да се ровят в статистики и да смятат места. А това да обясняват това, което са казали на авторката, е или велика глупост и безхаберие, или саботаж.

Относно тестовете и подписването - да, подписвам! Затова и горе-долу зная как се движи, при нас борбата е за шестица за годината. В описания тук случай съвсем откровено баламосват хората и ги саботират. Не е възможно целият клас да е чак толкова слаб, защото сигурно поне една-четвърт от децата ходят на уроци или курсове, и поне те би трябвало да са между петицата и шестицата за срока. Материалът в училище не е толкова засукан като надграждането, което се прави на курсовете, и ако едно дете на курс или уроци се представя около петицата, би трябвало на училище почти без проблем да изкара шестица, особено по математика.
Ти си учител, знаеш, че ако някой реши и се запъне, винаги може да извърти нещата, защото на практика един учител като знаещ и можещ, и с цалата власт в класната стая, може да манипулира изпитването и оценяването както намери за добре. Имала съм случай да чопля и смятам как контролно по история е оценявано, по каква скала, защото по никакъв начин не ставаше ясно. Това, което мога да направя е да видя на кои въпроси или задачи е сбъркало детето, но не и каква е тежестта им в общата оценка. Да бях отишла да питам учителката ли?

# 8
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 335
Andariel, това със ставките ми хареса Grinning Навява ми едни стари спомени. В крайна сметка всички може да сме наясно, че единицата от срочната оценка може да те хвърли зад борда. Но:
В седми клас с оценките е като със заплатите при възрастните - каквато основна заплата и на каквато ставка и клас те одобрят, така те закотвят и много не можеш да мърдаш, ако ще да работиш два пъти колкото шефа.
Съгласна съм донякъде. В случая детето учи за себе си и се сравнява със себе си. А като положи два пъти повече усилия, ги полага за себе си. Нашето е друго. Имаме работодател и от труда  ни печели и той, и фирмата.

Усилията на детето ще лъснат в пълната си сила на НВО-то. Не виждам проблем в това при 4 първи срок, отличен на НВО и отличен на конкурсен да бъде оформено с отличен за втори срок и отличен за годината, щом е работило и го заслужава.

# 9
  • София
  • Мнения: 62 595
В нормални условия детето учи както за себе си и се сравнява със себе си, така и за оценка, както и се сравнява с другите деца. В седми клас се учи предимно за оценки, и детеето като учи и постига разни неща не само се сравнява със себе си и учи за  себе си, но основно учи и се сравнява с летвата, която трябва да прескочи.
Аз виждам проблем с 4 първия срок, защото шансът при шестица през втория срок, да му пишат и шестица за годината, и то по балообразуващ предмет, е нищожна. Твърде много "ако"-та натрупваш, и всяко едно с голяма тежест, и всяко от тях може да се счупи
 - "ако" има шестици на НВО - което е малковероятно дори за откровените отличници и за справка могат да се видят статистиките от минали години
- "ако" изкара шестица втория срок - при положение, че са му писали четворка първия срок, учителката вече се е закотвила психологически на нея, и най-много да мръдне към петица, а шестицата е съвсем труднопостижима
- "ако" го заслужава - зависимо е силно от първите два елемента, че и на всичко отгоре е силно субективно, вземайки предвид, че в цял клас няма нито едно дете, което да е покрило критериите за шестица
следствие - "евентуално може би" може да му пише шестица за годината.

За мен има по-голяма вероятност детето да получи петица за годината в друго училище, отколкото при старата учителка. Шестица едва ли ще му пишат, защото щат-нещат, ще се съобразят с четворка от първия срок, освен ако не заблести със звездна светлина по предмета и не шашне със знания и отношение.

Хубаво е, че си опмитист, може би ти си благосклонна към своите ученици, но явно случаят в нашата история не е такъв.

# 10
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 335
Всички майки искат най-доброто за децата си, а понякога желаното училище за майките не отговаря на нагласите и представите за учене на децата. А като прескочи летвата сега, има ли гаранция, че после всичко ще е по мед и масло? Не можеш цял живот да ги натискаш да учат. Дано в крайна сметка намерят себе си. Дали са оправдали очакванията на родителите и на учителите е най-малкият проблем в личностното им развитие.

# 11
  • София
  • Мнения: 62 595
ааа, ти не ми пей таз песен любовна какво щяло да бъде после!  Laughing В тази работа е като с компютърните игри - докато не минеш първо ниво с определени точки, хич не те пускат на второ. А като се качиш на второ ниво, тогава все намираш начин да се оправиш, докато издрапаш до трето. Иначе е впрягане на каруцата пред коня - да го мисля аз какво ще стане догодина в Английската, а шансовете детето да отиде там да са твърде малки. Точно в седми клас малко натискане и мрънкане си трябва, защото те не осъзнават напълно за какво става въпрос, защото нямат перспективата за пет, че и  повече години, каквато имат родителите, знаейки какво е разслояването при гимназиите откъм възможности и бъдеще.

# 12
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 335
Сега ще натискаш и ще мрънкаш, ама защо е тази сръдня към учителите, че са писали по-ниска оценка за първи срок. Това е техният начин да им измрънкат, а и да изкрънкат нещо като по-висок резултат. Май сте впрегнати да орете една бразда?

# 13
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако правилно помня първия пост, нито едно дете няма шестица, а това вече е странно, защото дори в най-смотаните класове има поне едно момче и поне едно момиче, които си знаят и имат положително отношение към предмета, пишат си домашните и си учат уроците. В комплект с приказките за трудността на изпита (което е вярно, изпитът е труден), гарнирано със заключението, че те трудно ще изкарат и са заникъде, та дай затова да сформираме осми клас, вече работата намирисва. Да, винаги има вероятност авторката да спестява някои важни неща, и да преувеличава други, но едва ли би тръгнала да се чуди дали да го мести, ако нещата бяха в рамките на нормалното. И в другите училища не всички деца са с шестици и дори петици, но е общо-взето  нормално разпределение, но да липсват шестици е странно. Така представени нещата, хич не са на добре.
Аз мрънкам на  детето, не на учителите. И мрънкам точно за това, че трябва винаги да е научил, написал и да взема участие, ако иска шестица. Досега не ми се е налагало да ходя да се гледам с учител за оценки.
В една бразда сме впрегнати с учителите, ако те имат желание да орат с нас, и да подготвят децата. Ако по някаква причина не им се занимава, аз какво мога да направя?

# 14
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 335
Ако правилно помня първия пост, нито едно дете няма шестица, а това вече е странно, защото дори в най-смотаните класове има поне едно момче и поне едно момиче, които си знаят и имат положително отношение към предмета, пишат си домашните и си учат уроците. В комплект с приказките за трудността на изпита (което е вярно, изпитът е труден), гарнирано със заключението, че те трудно ще изкарат и са заникъде, та дай затова да сформираме осми клас, вече работата намирисва.
Не мога да приема тези думи за чиста монета. Майката е пристрастна и е нормално да преекспонира, изтъквайки собствените си страхове. Да формираш мнение, основано на страхове, си е пагубно. А да натоварваш с него и детето си, е унищожително. Това е са и причините за масовото изтерясване.



В една бразда сме впрегнати с учителите, ако те имат желание да орат с нас, и да подготвят децата. Ако по някаква причина не им се занимава, аз какво мога да направя?
Пак да попитам: посредствен учител ли е този, чиито ученици изкарват 4 на НВО без частни уроци, той с нищо ли не е допринесъл за развитието им? Какво против имаш подготовката за конкурсен изпит да си е приоритет на кандидат-гимназиста?

Общи условия

Активация на акаунт