ШЕСТИ КЛАС привършвам аз - тема № 35

  • 43 350
  • 747
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 36 075

до сега не бях разбрала за тази ваканция от 01 - 06.05.  newsm78

'маканция' беше чудесно - "мъка, защото децата са ваканция" - аз така го приех, не като правописна грешка  Blush

24 май не може да е учебен ден  Peace

# 31
  • София
  • Мнения: 3 421
Аз пък обратно - като са ваканция се радвам, ама защото ги изпращам при мама. А тя горката тази година нищо не разбра от ваканцията - беше с 4-ма внуци(единият варицелен).

Изпратихме децата на зелено(та още една седмица ваканция) - моята фръцла беше с най-големия куфар. Слава богу, че нямахме по-голям.

Снощи една позната казала на мъжът ми, че вече трябвало да се записваме за курсове за догодина.
А аз си живея с мисълта, че имам мнооого време.

# 32
  • София
  • Мнения: 1 942
Протестирам!
Искам hris.g да си върне редакцията, и на мен маканцията повече си ми харесва.

Ваканция-маканция като кифли-мифли Mr. Green. Ами дайте ми две мифли, моля.

hris.g, да не вземеш да се обидиш, добронамерено е Hug

# 33
  • Мнения: 36 075
офф: преди години се чудех защо майка ми все казваше 'да свършва вече тази ваканция', сега я разбирам чудесно  Joy

# 34
  • София
  • Мнения: 1 179
Протестирам!
Искам hris.g да си върне редакцията, и на мен маканцията повече си ми харесва.

Ваканция-маканция като кифли-мифли Mr. Green. Ами дайте ми две мифли, моля.

hris.g, да не вземеш да се обидиш, добронамерено е Hug
Щом искате - получавате   bouquet Естествено, че не се обиждам  Grinning
Ей така от бързане какво ли не прави човек  #Crazy
А аз даже не се бях замислила за тези почивни дни - то наистина ще е мъка голяма. Сигурно ние на работа, а децата в къщи  newsm78

# 35
  • някъде ... тук ...
  • Мнения: 8 238
еее, тез почивни дни са за всички почивни или поне за спазващите официалните празници.
ние сме замислили една къмпинг-хърватска-екскурзия. да видим.
успяхме да убедим хлапетата да не правим големи именни (на дребния на 6ти) и рождени дни (на баткото на 8-ми и на дребния - на 27ми) Crazy
май месец ми е много тежък - тази година смятам да се покрием Mr. Green

# 36
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
Записвам се в новата тема. Благодаря!
За зелените училища - в нашето училище ги правят само до 5 клас, поне така каза класната - после не можели да ги озаптяват Mr. Green. Мисля, че има резон!

# 37
  • София
  • Мнения: 3 293
Момичета, пристигам с един математически въпрос.

Забелязах, че в учебника за 6ти клас по МАТ няма нито едно уравнение с Х от двете страни, а сборниците са пълни с такива задачи и децата ги решават за домашно. Моят твърди, че не им е обяснено как се решават такива уравнения. Мен не ме признава за авторитет и това е.

Той си намира начин да си го реши, но щом госпожата не го е обяснила, не знае как да го опише. Моят начин " всичко с Х от едната страна, всичко без Х от другата" не бил истински и госпожата нямало да го хареса.

Как е обяснено това от учителите на вашите деца или във учебниците им?

# 38
  • София
  • Мнения: 18 140
Би ли казала кой сборник имаш предвид или да напишеш пример от него? Естествено е в група Б и В на различни сборници да има такива задачи, все пак и децата от МГ, с по-разширените си познания трябва да има какво да правят. А ако ви дават такива, а сте в нормална паралелка ( в която това не се учи в 6 клас), повредата е в телевизора на учителката, необяснила метода на решаване.

# 39
  • София
  • Мнения: 3 293
Сборникът е на Коала Експрес, син е. Задачите са от А група, и в други раздели съм засичала такива задачи, сега в пропорции.

Ето една задача от домашното за вчера:

х/(х+8)=3/4

Чертичките са дробни. Задачата е проста, но такива в учебника няма. То не че има много задачи на урок, но такива с повече х-ове няма въобще.

Другите задачи бяха пак подобни, сещам се за една, която стигаше до равенството:

30/36 - х/30= 31/18+ 2/3.Х

# 40
  • Мнения: X
Синът ми учи в МГ и затова не мога да съм обективен източник на информация.
Може да пробваш да убедиш детето в правилността на твоя начин, като използваш определенията в учебника.
Ако учебникът ви е на " Просвета", те съветвам да обърнеш внимание на стр. 66.  Grinning

# 41
  • София
  • Мнения: 3 293
Булвест е.
Тази сутрин го гледах страница по страница, нямат такива задачи. Той няма проблем с решаването им, а със правилното записване.

Може ли картинка или препис на това от с.66, Дидева? Само ако имаш свободно време за мен. Утре мога да ида до някой магазин за учебници и да отгърна и да видя.

# 42
  • Мнения: X
Тази сутрин го гледах страница по страница, нямат такива задачи. Той няма проблем с решаването им, а със правилното записване.
То май и в нашия няма такива задачи. Не съм гледала подробно, понеже ти търсех нещо за теоретична обосновка на:
" всичко с Х от едната страна, всичко без Х от другата"

Та, като аргументи в своя полза можеш да използваш, че:
" Всяко събираемо може да се прехвърля от едната в другата страна на равенството с противоположен знак" - стр. 73 от сборника на Коала Прес.

" Неизвестно число в равенство може да се намери, като то се остави от едната страна на равенството, а известните числа се прехвърлят от другата страна на равенството." - стр. 66 от учебника на " Просвета".

# 43
  • София
  • Мнения: 18 140
Сборникът е на Коала Експрес, син е. Задачите са от А група, и в други раздели съм засичала такива задачи, сега в пропорции.

Ето една задача от домашното за вчера:

х/(х+8)=3/4

Чертичките са дробни. Задачата е проста, но такива в учебника няма. То не че има много задачи на урок, но такива с повече х-ове няма въобще.

Другите задачи бяха пак подобни, сещам се за една, която стигаше до равенството:

30/36 - х/30= 31/18+ 2/3.Х



Аз на моите съм им показала номера с местенето с обратен знак и всички хиксове вляво, независимо, че в училище не е предадено. И не смеят да кажат гък. Mr. GreenНо..В час по ЗИП едната е решила пропорция така, първо на кръст и после всички хиксове вляво. Учителката не, че не  й го е  признала за вярно решението, но е поискала решение с ученото, такова , което ще е разбираемо за всички - тоест с ползване на свойства на пропорциите. Та  примерно при даденото от теб сега се измъкна така:

x/(x+8)=3/4 <=> (x+8)/x= 4/3  <=> (x+8-x)/x= (4-3)/3 <=> 8/x = 1/3 <=> x=24

# 44
  • София
  • Мнения: 3 293
Нашата госпожа не дава на кръст да се решават пропорциите. Така трябва:

x/(x+8)=3/4
х= 4/3. (х+8)  и т.н.

Не са стигнали до свойства ма пропорциите, сега ще ги учат. Дори не сме се сетили да ги обърнем.

Дидева, благодаря ти за това от Просвета. Кой знае още колко неща липсват в учебника ни.

Общи условия

Активация на акаунт