134-то СОУ за първокласник?

  • 43 431
  • 198
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 81
"Минимум" точки значи граничната група от точки, която е всяка година една и съща - тази на хората с месторабота в района. А гранична група значи - заявленията с еднакъв брой точки, но не всички от които приети. Това е "минимум".
Аз не съм се интересувала от тези училища, но и да се бях интересувала, може би пак нямаше да кандидатстваме, поради ясната причина, че на сайта им е обявен прием с точкуване, а ние не покриваме, който и да е критерий. Вие работите близо до тях и затова сте се интересували и надявали да се случи "чудо" и да ви приемат - и това "чудо" се е случило на второ класиране.
И пак казвам - няма как да сте сигурна, че не са ви класирали точно заради местоработата ви, и също така не мисля, че са приели всички подали документи деца в 7-мо, вие от къде знаете това - има ли ясна информация колко са подадените заявления и колко са приетите деца? В списъка с класираните няма обявени точки.

Емоционална, още може да се дефинира като първична - което значи че не 134-то, а еволюцията ни прави неемоционални.
Факти не видях във вашите текстове - само емоция, емоция,...В публичното пространство емоциите трябва да се сдържат, както и на пътя (ако сте шофьор), за да не се стига до необмислени/глупави инциденти и грубости.

В 7-о в 17,00 на 03 юни нямаше обявен списък "първо класиране". Имаше списък "Списък на приетите"   И да - всички подали деца са приети в 7-о, вижда се списък с над 170 деца. Подредени по азбучен ред. Записани са всички тези, които са имали желание за това, и чак когато останаха незаети места ги обявиха.
За разлика от 134-о, на страницата на което излезе списък под номера без да е ясно на какви критерии стъпва тази класация, както и "резерви" - колко удобно. Вие ли сте доказателството за еволюцията - неемоционална в публичното пространство. Не, благодаря. Стойте си неемоционална, където си искате. Като сте неемоционална обаче, може да се опитате малко да се заземите и да приемете наистина реалността.

# 106
  • Мнения: 385
Друг известен факт от еволюцията, е че за всеки реалността, времето и пространството са различни. Вашата няма как да я приема по простата причина, че не съм вас.
И на мен ми се искаше да знам какви точки е изкарало детето ми, но за съжаление не мога, понеже за щастие са ни приели.  Crazy  Heart Eyes
Вие отидохте ли да видите работата на детето ви, щом искате да знаете колко точки има и защо не е прието, или и това не направихте заради силната ви емоционалност?

# 107
  • Мнения: 81
"Минимум" точки значи граничната група от точки, която е всяка година една и съща - тази на хората с месторабота в района. А гранична група значи - заявленията с еднакъв брой точки, но не всички от които приети. Това е "минимум".
Аз не съм се интересувала от тези училища, но и да се бях интересувала, може би пак нямаше да кандидатстваме, поради ясната причина, че на сайта им е обявен прием с точкуване, а ние не покриваме, който и да е критерий. Вие работите близо до тях и затова сте се интересували и надявали да се случи "чудо" и да ви приемат - и това "чудо" се е случило на второ класиране.
И пак казвам - няма как да сте сигурна, че не са ви класирали точно заради местоработата ви, и също така не мисля, че са приели всички подали документи деца в 7-мо, вие от къде знаете това - има ли ясна информация колко са подадените заявления и колко са приетите деца? В списъка с класираните няма обявени точки.

Емоционална, още може да се дефинира като първична - което значи че не 134-то, а еволюцията ни прави неемоционални.
Факти не видях във вашите текстове - само емоция, емоция,...В публичното пространство емоциите трябва да се сдържат, както и на пътя (ако сте шофьор), за да не се стига до необмислени/глупави инциденти и грубости.
Eто Ви останалите точки за 133-о, никъде не пише, че трябва да имате минимум 35 и спорите ей така за спорта.
Местоживеене с настоящ адрес преди 01.01.2016 г. – 25 точки
Деца на учители, работещи  в 133 СОУ- 20 точки
Месторабота в района на училището, възникнала след обявяването на критериите (29.02.2016г.) – 15 точки.
При равен брой точки по посочените критерии класирането ще се  извърши по входящ номер до достигане максимална пълняемост на паралелките.
Точно заради всички тези критерии и отношението не им поверих детето. В моята работа например е забранено да работи роднина по пряка линия, докато там това е предимство.

# 108
  • Мнения: 2 992
Темата стана много емоционална, но е факт, че в 134-то не изнасят резултати от т.нар. изпит, за разлика от НУКК, където могат да се видят точките и на приети, и на неприети. Факт е и че след обявяване на приетите, има допълнително записвани деца, които не са били и посочени като резерви / поне за 2014г. със сигурност беше така/, а се появиха после при разпределение по класове.
Иначе според мен училището си е добро, много се прави и от ръководството, и от настоятелството.
За допълнителните занимания не мога да кажа дали и какви имат, защото дори и да има не се ползват / или поне така беше по наше време/ от предучилищната група, макар да е в същата сграда, в същото училище.
Сискин, само за информация, 134-то е в район Възраждане, а не Средец.
Скрит текст:
Все пак, обаче, според мен е много неприятно, че това е единственото училище в София, изключая Лицея, което не дава предимство за предучилищната си група и за живеещите наблизо. От нашата предучилищна има детенце, което живее до училището / на Цар Симеон/, съответно по адрес не попада в района на 18-то и никое друго училище, не го приеха и на двете места и сега са принудени да го водят на неудобно и отдалечено място.
Малко от любопитство, ZK Avram, но вие не сте ли с предимство произход за 134-то / съдейки от ник-а, в който има еврейско име/?


# 109
  • Мнения: 385
Да, любопитно е наистина, това е съкращение на фамилията ми. Дори при записването бяха учудени че не сме "с произход", аз до скоро дори не знаех че се класифицира като еврейско, според мен си е универсална фамилия. Не, нямаме предимство, иначе щях отдавна да го спомена Simple Smile

# 110
  • София
  • Мнения: 17 592

изобщо не искам да се намесвам в спора, още повече, че "изпитът" изобщо не е за знания - не е и бил замислен като такъв - замислен е като психологическа оценка. Няма как да се обявят резултатите от подобен тип оценяване.
Колкото до извънкласни занимания - има и такива, не ги помня всичките, някои са безплатни, някои са платени (цените вървяха горе-долу като цените за допълнителните занимания в ДГ).

# 111
  • Мнения: 81

изобщо не искам да се намесвам в спора, още повече, че "изпитът" изобщо не е за знания - не е и бил замислен като такъв - замислен е като психологическа оценка. Няма как да се обявят резултатите от подобен тип оценяване.
Колкото до извънкласни занимания - има и такива, не ги помня всичките, някои са безплатни, някои са платени (цените вървяха горе-долу като цените за допълнителните занимания в ДГ).

умишлено е измислен така, точно за да няма прозрачност.

# 112
  • София
  • Мнения: 17 592

изобщо не искам да се намесвам в спора, още повече, че "изпитът" изобщо не е за знания - не е и бил замислен като такъв - замислен е като психологическа оценка. Няма как да се обявят резултатите от подобен тип оценяване.
Колкото до извънкласни занимания - има и такива, не ги помня всичките, някои са безплатни, някои са платени (цените вървяха горе-долу като цените за допълнителните занимания в ДГ).

умишлено е измислен така, точно за да няма прозрачност.


Всъщност не, замислен е така за да се спре, в максимална степен, агресията в училище - още. така да се каже, преди входа. Мисля (но не съм си правила труда да проверявам подробно, просто познавам една от психоложките от предни - доста предни - години... и не, не ми е било от полза, аз съм с еврейски произход, просто съвпадение, че това събеседване е било въведено още по времето на доста по-малките набори) - поради особения характер на училището и възможността за сериозни  (целенасочени) изстъпления от омраза... и т.н. Което не означава, че при сегашните големи набори децата, които не са приети, са агресивни или страдащи от дефицит на вниманието. Така или иначе подборът е доста субективен когато децата, отговарящи на условията - спокойни, уравновесени и т.н. - са много. Нямам идея как се прави, но при всяко положение няма как да се оповестят резултатите.

# 113
  • Мнения: 81

изобщо не искам да се намесвам в спора, още повече, че "изпитът" изобщо не е за знания - не е и бил замислен като такъв - замислен е като психологическа оценка. Няма как да се обявят резултатите от подобен тип оценяване.
Колкото до извънкласни занимания - има и такива, не ги помня всичките, някои са безплатни, някои са платени (цените вървяха горе-долу като цените за допълнителните занимания в ДГ).

умишлено е измислен така, точно за да няма прозрачност.


Всъщност не, замислен е така за да се спре, в максимална степен, агресията в училище - още. така да се каже, преди входа. Мисля (но не съм си правила труда да проверявам подробно, просто познавам една от психоложките от предни - доста предни - години... и не, не ми е било от полза, аз съм с еврейски произход, просто съвпадение, че това събеседване е било въведено още по времето на доста по-малките набори) - поради особения характер на училището и възможността за сериозни  (целенасочени) изстъпления от омраза... и т.н. Което не означава, че при сегашните големи набори децата, които не са приети, са агресивни или страдащи от дефицит на вниманието. Така или иначе подборът е доста субективен когато децата, отговарящи на условията - спокойни, уравновесени и т.н. - са много. Нямам идея как се прави, но при всяко положение няма как да се оповестят резултатите.


Всичко това няма смисъл. Какво очаквате да видят психолозите за 25 мин, докато децата гледат задачките и решават? Мислите, че децата "не с произход" знаят, че другите са "с произход" и с предимство и очаквате да реагират агресивно ли? Чисто субективен подбор, не доста. Особено при този голям набор. Аз не оспорвам резултатите на приетите деца. Тезата ми е, че децата, отговарящи на "изискванията" им са повече от местата. Логичният въпрос е как прецениха кои от тези, които са се справили ще влязат и кои не? И щом се провежда изпит при който "няма как да се оповестят резултатите", то не мислите ли, че този изпит или не струва или е умишлено така сътворен. Представете си ситуация - детето Ви кандидатства след време след 7-и клас. Виждате едни приети деца. Без да Ви дадат информация за всички кандидаствали - без списък с резултатие, каква оценка има и т.н. Представете си кандидаствате за работа без ясно зададени критерии и публикувани резултати. Наистина съм изумена, че не Ви прави впечатление огромната корупционна дупка, оставена там. Срещнах се с много важен човек от това училище. Познавам го по една или друга причина. Взе входящия номер на документите. Обясни ми всичките "пукнатини", как се описват резултатите, как първо се прави списъкът с приетите, после се описват досиетата на "неприетите". Да, разбира се, има и случайно постъпили умничета, представили се добре и приети по случайност. Радвам се. Но моето дете не е случайност. И това, на което ще го науча е чест и достойнство. Благодарих на господина за готовността за съдействие. Помолих го да не ни съдейства и да остави това "уговорено" място за други. Това е моят принцип. Нямам намерение децата ми да учат при това ръководство и при тези хора. При тези, които са подготвили предучилищната група, а не са приели готвените от тях деца! Явно не са ги научили на нищо! Втори път корупционна схема - веднъж за предучилищна, веднъж за първи клас. Браво, поздравления. При най-добрите сте.

# 114
  • София
  • Мнения: 330
     siskin, въпреки че, наистина ми идват малко прекалени последните ти коментари, ти благодаря за споделения опит с другите училища. Започнах да следя изкъсо темите за първи клас.
     Ние лично имаме голямо желание за еврейското. Причините са много и не са само от четене в интернет Wink Иначе, ние имаме точки само за 30-то и то не пълен брой... Но не ми харесва училището и това е Sad Не ми харесва 32, особено като говорих лично с начален учител там... И 18-то не ми харесва, по други причини, които няма да споделям за сега. Но пък щом в 18 има изпит, а не само точкуване ще умувам и за него(макар че не мога да се въздържа- мнооооого лоша среда в междучасията, сега всяко дете си има глава на раменете, но не мога да пренебрегна толкова много родители и толкова лоши мнения затова; със сигурност и в други училища е така, но имам и лични наблюдения...). Благодаря за информацията, че има училища, които приемат и без точки... Гледам и за НЧУ Питагор, но и там има резачка и подбор, отделно въпреки, че цените са добри като за частно училище, не знам дали е добра инвестиция, все пак парите не са чак толкова малко ...

# 115
  • Мнения: 81
    siskin, въпреки че, наистина ми идват малко прекалени последните ти коментари, ти благодаря за споделения опит с другите училища. Започнах да следя изкъсо темите за първи клас.
     Ние лично имаме голямо желание за еврейското. Причините са много и не са само от четене в интернет Wink Иначе, ние имаме точки само за 30-то и то не пълен брой... Но не ми харесва училището и това е Sad Не ми харесва 32, особено като говорих лично с начален учител там... И 18-то не ми харесва, по други причини, които няма да споделям за сега. Но пък щом в 18 има изпит, а не само точкуване ще умувам и за него(макар че не мога да се въздържа- мнооооого лоша среда в междучасията, сега всяко дете си има глава на раменете, но не мога да пренебрегна толкова много родители и толкова лоши мнения затова; със сигурност и в други училища е така, но имам и лични наблюдения...). Благодаря за информацията, че има училища, които приемат и без точки... Гледам и за НЧУ Питагор, но и там има резачка и подбор, отделно въпреки, че цените са добри като за частно училище, не знам дали е добра инвестиция, все пак парите не са чак толкова малко ...

В 18-о няма изпит. Има препотвърждаване на място на заявеното писмено желание. Изглежда така: обявяват Ви диапазон - часови за посещение. На входа Ви насочват пред коя стая да чакате. Организацията е презицна, наистина ще Ви приемат в определения час. Влизате. Сядате пред някой от екипите. Изваждат заявлението. Потвърждавате ли заявените места? Отговаряте. Довиждане приятен ден! И на Вас. Ето това е изпитът.

# 116
  • Мнения: 81
    siskin, въпреки че, наистина ми идват малко прекалени последните ти коментари, ти благодаря за споделения опит с другите училища. Започнах да следя изкъсо темите за първи клас.
     Ние лично имаме голямо желание за еврейското. Причините са много и не са само от четене в интернет Wink Иначе, ние имаме точки само за 30-то и то не пълен брой... Но не ми харесва училището и това е Sad Не ми харесва 32, особено като говорих лично с начален учител там... И 18-то не ми харесва, по други причини, които няма да споделям за сега. Но пък щом в 18 има изпит, а не само точкуване ще умувам и за него(макар че не мога да се въздържа- мнооооого лоша среда в междучасията, сега всяко дете си има глава на раменете, но не мога да пренебрегна толкова много родители и толкова лоши мнения затова; със сигурност и в други училища е така, но имам и лични наблюдения...). Благодаря за информацията, че има училища, които приемат и без точки... Гледам и за НЧУ Питагор, но и там има резачка и подбор, отделно въпреки, че цените са добри като за частно училище, не знам дали е добра инвестиция, все пак парите не са чак толкова малко ...

В 18-о няма изпит. Има препотвърждаване на място на заявеното писмено желание. Изглежда така: обявяват Ви диапазон - часови за посещение. На входа Ви насочват пред коя стая да чакате. Организацията е презицна, наистина ще Ви приемат в определения час. Влизате. Сядате пред някой от екипите. Изваждат заявлението. Потвърждавате ли заявените места? Отговаряте. Довиждане приятен ден! И на Вас. Ето това е изпитът.
За 18-о имам набльдения дотолкова, че ми съдействаха да ме разведат из училището. Влязохме в занималня - играеха карти. С уговорката, че всичко е инидивидуално: Познавам детенце за 5-и клас там в руската паралелка, от втори клас я отписаха от занималня, само двойки! Готвят я вкъщи и на НВО 4 клас има 6 по всичко. Познавам детенце и от големите, завърши Шесто ОУ, в 18-о е с френски и инспански. Четворките са масовата оценка в класа й. Пак с уговорката, че не всички деца имат четворки. Масовото оплакване обаче е, че през учебната година почти не ги изпитват, последните 3 седмици ги пощуриха от изпитване, възможно е с новите реформи да е така и в другите училища, нямам идея. Контролното по БЕЛ им планираха за 27-юни! Учебната година свършва на 30-и. По химия например й помагах, имаше 3 и 5. Честно казано вероятно проблемът е в моите разбирания, аз не съм била пълен отличник в гимназията - по математика и физика имах 5. Но съм завършила ПМГ профил биология и химия, така че тези предмети са ми били важни, както за средното, така и за кандидатстването за университет. Независимо от петиците по тези предмети съм учила след това 4 части висша математика, 3 части физика и 2 физикохимия, взела съм си изпитите, т.е. една петица в девети клас не означава провал на живота, не го казвам, за да се захванете за тези предмети, просто споделям. Всеки знае колко много и колко тежки изпити е държал, кога е имал късмет, кога нещо се е случило и е бил възпрепятстван. Но такива масови оценки като тройки, четворки, буквално по повечето предмети - точни науки, езици, при нас нямаше, все пак говоря за 94-97 г., не е важно, просто ми е странно за възприемане в днешната реформирана образователна система. По испански масово в класа тройки. Ние кандидатствахме в 18-о - паралелката английски и китайски, не ни приеха. А и като сравнявам 6, 18 със 7-о, наистина не представлява интерес за нас. 133-о и 134-о по описаните причини го игнорирахме - НВО не е самоцел. Но познавам и дечица от 133-о с добър успех са, възможно е да е чисто индивидуално всичко. Много примери има. Четохи  в коментарит е за 7-о - имаше родител, който категорично е на мнение, че детето му нищо не е научило и ходи без желание. Дете на моя колежка след седми клас от седмо влезе в НПМГ на първо класиране с отлични оценки. Подадохме в повече училища единствено заради големия наплив на набор 2009. Сред тях разбира се имахме "по-първи и по-втори подреждания" ... Много фактори има, но и към 7 клас предполагам може да се усети желанието на детето, поне дали е привърженик на по-точните или пък хуманитерните профили.

# 117
  • София
  • Мнения: 330
Така е да:) Ами ние ще се надяваме първо на Еврейското, но трябва да има и други варианти. И наистина 18-то ще отпадне. Склонна съм и да пътуваме с детето, т.е. ако училището не е Еврейското няма да ни е в непосредствена близост, така или иначе Simple Smile Благодаря за коментарите. Надявам се и повече хора, които са кандидатствали в 134-то тази година да пишат отзиви. Странен ми е новия изпит за родителите. За първи път чувам за анкети, кой ги попълва- всеки родител ли; нали имаше групи родители и един, който говори от тях....Много разнородни отзиви намирам-и от близки, и от тук Simple Smile Все едно хората са били на различни места Simple Smile

P.S. Забравих, че и 41-во е сравнително удобно за ходене пеш,но пусто и то с лоши отзиви последните 3-4 години....... Thinking Не знам, това с училищата е някаква невероятна "драма" в София. Всеки има някакви претенции, включително и аз....Поне ни приеха в предучилищната в Еврейското и от първата ми среща с учителката мога да кажа, че избора ни е правилен. Отделно, същата жена е преподавала и на детето на наши приятели и те са във възторг от нея....Но тяхното дете не беше прието в училището след това....

Последна редакция: чт, 30 юни 2016, 15:53 от chriss

# 118
  • Мнения: 81
Така е да:) Ами ние ще се надяваме първо на Еврейското, но трябва да има и други варианти. И наистина 18-то ще отпадне. Склонна съм и да пътуваме с детето, т.е. ако училището не е Еврейското няма да ни е в непосредствена близост, така или иначе Simple Smile Благодаря за коментарите. Надявам се и повече хора, които са кандидатствали в 134-то тази година да пишат отзиви. Странен ми е новия изпит за родителите. За първи път чувам за анкети, кой ги попълва- всеки родител ли; нали имаше групи родители и един, който говори от тях....Много разнородни отзиви намирам-и от близки, и от тук Simple Smile Все едно хората са били на различни места Simple Smile

P.S. Забравих, че и 41-во е сравнително удобно за ходене пеш,но пусто и то с лоши отзиви последните 3-4 години....... Thinking Не знам, това с училищата е някаква невероятна "драма" в София. Всеки има някакви претенции, включително и аз....Поне ни приеха в предучилищната в Еврейското и от първата ми среща с учителката мога да кажа, че избора ни е правилен. Отделно, същата жена е преподавала и на детето на наши приятели и те са във възторг от нея....Но тяхното дете не беше прието в училището след това....
Има писмена анкета, за която дават няколко минути и после като на олимпиадите в училище си криеш отговорите Wink)) Това, за което говорите, също се случи - задават 2 въпроса, родителите на групички обсъждат и излъчват един говорител на групата. Устните отговори по никакъв начин не се обвързват с родител/дете. На анкетите се вписва вх. № на заявлението и името на детето. "Изпитът" за родителите свършва, когато децата предадат техните "изпитни" работи. Идва човек до стаята, в която сте, и казва, времето приключи. Излизат всички през игрището на училището и влиза новата група родители с деца. Всичко е под строй. На вратата сутринта охраната търсеше по списък имената на децата, които са дошли за устен. Излезе една дама и му направи забележка, че предоставянето на вх. № за кратък поглед е предостатъчно. Влизате вътре - табели - екип А, екип Б, родители - отделни стаи.

# 119
  • Мнения: 385
Това за родителите нито е изпит, нито пък трябва да си криеш "отговорите".
Никой на нашата маса не е крил каквото и да е. Всичко си стоеше на масата докато обсъждахме, аз дори си дописвах няколко изречения, докато обсъждахме, понеже закъсняхме 5 мин. за "изпита" и дугите родители бяха започнали да пишат вече. НО забележете - цялата група деца в стаята ни чакаха да дойдем, те не бяха започнали с изпита, докато не пристигна и последното дете.
Попълнихме съвсем нормална анкетна карта, която с епопълва в много други училища и се предава заедно с документите за кандидатстване - в случая ня 134-то трябва да си я попълниш на място, докато детето е на изпита. Нормална анкетна карта с 4 въпроса!
Както вече споменах - бяхме закъснели с 5 мин. - чакаха ни на вратата - двама охранители + възпител, посрещнаха ни с усмивка и ни питаха дали сме имали някакъв проблем, със съвсем приятелски и загрижен тон, бях много впечатлена!  Heart Eyes Heart Eyes Heart Eyes

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт