Отговори
  • Мнения: 520
Преди няколко дни си купих лаптоп "Тошиба". Още с първото включване се оказа, че е дефектен. Батерията показва, че е заредена, но не работи. Тъй като Събота и Неделя центъра за поддръжка на "Тошиба" не работи се свързах чак днес с тях. Рекламата им гласеше, че при повреда предоставят нов лаптоп. Днес, обаче, ми казаха, че няма да ми го заменят, въпреки че е чисто нов. Казаха, че ако го счупя или полея с нещо тогава биха ми го заменили, тъй като това гласяла гаранцията. Единствената ми опция била да го изпратя в сервиза им в София за ремонт. Просто не мога да проумея... Та аз дадох 929 лева за този лаптоп, който от самото начало е дефектен и те отказват да ми го заменят с нов или да ми върнат парите. Моля ви, кажете ми как да процедирам и защитава ли ме по някакъв начин закона за потребителите?


П.П. В момента чета закона за потребителя и доколкото разбирам имам право да направя рекламация в магазина, от който съм закупила лаптопа. Имам ли право да поискам да ми бъдат върнати парите или да ми го заменят с нов?

Последна редакция: пн, 13 яну 2014, 15:46 от ВВ

# 1
  • Мнения: 4 500
Бих писала до КЗП  Peace Но виж внимателно какво пише в гаранционните условия. Тъпо е според мен следното от тяхна страна

Казаха, че ако го счупя или полея с нещо тогава биха ми го заменили, тъй като това гласяла гаранцията.
Според мен точно при тези условия НЕ би трябвало да се покрива гаранция  newsm78
А иначе, носи се в гаранционен сервиз, при невъзможност от тяхна страна да сменят консуматива тогава го сменят. Работя с такива сервизи и реда е да мине лаптопа първо през сервиз.

# 2
  • Мнения: 676
Подай оплакване в Комисия за защита на потребителите. Има и друг вариант - да не е дефектен лаптопа, а батерията/зарядното (моя лаптоп даде същия проблем когато батерията му се повреди - не се зарежда и на зарядно работи, а без зарядно не работи). Помоли някой твой познат със същия модел (за най-сигурно) да пробвате батерията/зарядното му на твоя лаптоп, даже може в магазина да питаш.

# 3
  • Мнения: 520
Казаха, че ако го счупя или полея с нещо тогава биха ми го заменили, тъй като това гласяла гаранцията.
Според мен точно при тези условия НЕ би трябвало да се покрива гаранция  newsm78


https://www.nomatterwhatguarantee.com/bg-BG/Home



Little Queen, нямам приятели със същия компютър.



П.П. Говорих с управителя на магазина и отивам на място да направя рекламация! Стискайте ми палци!


Последна редакция: пн, 13 яну 2014, 15:59 от ВВ

# 4
  • Мнения: 2 786
Аз като си полях моя чисто нов "Делл" с вода преди няколко години, ми казаха да го изсуша със сешоар и да изчакам 12 часа преди да го включа пак.  Mr. Green Още си работи, макар че миналата година го замених с по-нов модел.

На твое място първо бих се свързала с КЗП и бих питала как стои законово въпроса, след това бих прочела внимателно гаранционната карта. Иначе ми звучи разумно да се даде на сервиз, където да се установи какъв точно е проблема. Ако е батерията, то тя се сменя и лаптопът си работи. Ако не е нещо, което може да се смени и поправи, то би трябвало да ти дадат нов. Моят опит е с нов принтер, който почти веднага спря да принтира черен цвят, занесох го в магазина, взеха го да го прегледат в сервиза и след 2 седмици ми се обадиха да отида да си взема новия, че не могли да го поправят.
На реклами не бих вярвала особено - рекламите често подвеждат и то особено когато човек не чете ситничките и миниатюрни буквички на нея.

# 5
  • Варна
  • Мнения: 31
Купих си от Ардес преди три месеца нов лаптоп. На 10-тия ден даде дефект. Заведох си чинно рекламация, взеха го за ремонт. След месец ми го върнаха. Твърдяха, че всичко е ок вече. Точно седмица след това даде отново същия дефект  Shocked. Заведох втора рекламация. Взеха го пак за ремонт...още един месец. На връх Нова година ми го върнаха и три дни по-късно даде пак същия дефект  ooooh!

От Ардес категорично отказват да ми го сменят с нов или да ми върнат парите. Подала съм жалба в КЗП. Сега чакам развитието... И то не закъсня. От КЗП ми се обадиха, по точно на мъжа ми, защото жалбата е от негово име, да сме отидели да го носим за ремонт!  #Crazy Закона бил такъв, търговецът трябвало да отстрани дефекта в 30-дневен срок... Ок, ама 30 дни му дава закона, а не 3-5-20 пъти по 30 дни, нали?! От КЗП имат месец да се произнесат дали след направената проверка има нарушение от страна на търговеца или не.

Решила съм, че на тоя етап няма да влезе отново за ремонт. Имаха 2 месеца да го ремонтират, да бяха го ремонтирали! Според моя прочит на закона иде ред или за смяна, или за връщане на парите.

Впечатление прави и как КЗП накланят везните в полза на търговеца. Но аз съм решила да чакам официалното им становище. Ако смятат, че няма нарушение от страна на търговеца, по отношение на това, че отказва замяна или връщане на парите, да ми го напишат писмено.

Така че, заведи си рекламацията и изчакай да видиш дали ще ти отстранят дефекта. В закона пише, че ако клиента е недоволен от решаването на рекламацията, както е например в моя случай, тогава може да претендира за връщане на пари. Ако търговеца се съгласи да му подмени стоката с нова, тогава не може да има претенции за възстановяване на сумата.

Моят лаптоп струва 2000 лева, ако изобщо има значение цената. В момента съм без тия пари и без нормално работещ компютър.

Сподели моля, кой е търговеца в твоя случай. Имам чувството, че вече трябва по-щателно да се подбират магазините, от които пазаруваме, отколкото какво точно...  ooooh!

# 6
  • Мнения: 341
Моята машина е извън темата ви - бюджетен смартфон, но ми даде 4 пъти един и същи дефект часове след като го прибера от ремонт. КЗП казаха да ми го сменят - смениха го. Изкара още половин година, преди да си купя сегашната Нокиа с клавиатура. Брат ми взе стария и кара с него няколко месеца. Не знам защо при вас казват да се носи на ремонт.

# 7
  • Мнения: 3 733
Миналата година си купих лаптоп Тошиба от Технополис - от интернет-магазина им. Лаптопът си работеше нормално, но се оказа, че когато използвам клавиатурата, екранът направо се к л а т и! Много, много притеснена, го занесох обратно в Технополис, където го погледнаха и казаха, че клатенето не е проблем, но е дразнещо и ако искам, мога да го върна - казаха още, че купувачът може да върне закупени през интернет стоки до седем дни, без да дава каквато и да е причина. Ако не се лъжа, скоро удължиха или поне се канеха да удължат този срок до 14 дни. Ако е такъв случаят, можеш направо да им го върнеш, без да обясняваш каквото и да е. Успех!

Общи условия

Активация на акаунт