Енгин Акюрек в „Kara Para Aşk”, нови и стари проекти – Тема 271

  • 36 081
  • 735
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 4 966
О, да! Аз с удоволствие бих карала БЕЗ дати. Simple Smile)) Но някой в сценария много държи да ни ги навира в обектива. А те не допринасят с нищо нито към развитието на сюжета, нито към развитието на характерите на героите. Без тях тихо и кротко ще си следим действието, ориентирайки се по сезоните навън...
С датите се получава пълна бъркотия!
Ако убийството/РД/отвличането са през февруари, а спасението през април, Стокхолмсият синдром на Нилюфер си идва на мястото. За два месеца карцер и психическа обработка от страна на Метин е ясно защо момичето е вече с промит мозък.
В същото време такъв поток на времето прави ноебясним рахатлъка на маман по отношение на неизвестността относно дъщеря и. Силно загрижената майка отплува някъде в небитието, загубила представа за време и реалност относно случващото се с дъщеря и.
Ако са минали само две седмици (бижутера от 10-и еп.!) от началото на събитията, обаче, СС на Нилюфер става необясним, маман си е таман, но пък трепетът на Йомер към Елиф при още неизсъхналата пръст върху гроба на Сибел става необясним, да не кажа - противен...
Тъй че, аз съм "ЗА" - БЕЗ ДАТИ!

Последна редакция: нд, 01 юни 2014, 16:46 от marytza

# 31
  • Мнения: 1 285


И аз също се старая да не обръщам внимание на датите, но понякога е фрапиращо разминаването и се питаш кое е вярното.

Казваме, че Нилюфер е била отвлечена дни, не месеци.

Когато , обаче  Елиф отиде у Бахар да изплаче любовната си мъка и въпросната и каза, че той е само полицай е не е за нея, тя какво и отговори.  Цитирам по памет.  Ако ми беше казала това преди няколко месеца, щях да те послушам.

Какво излиза в единия случай минали дни в другия месеци.  Ето това дразни, не, че е фатално важно, но .........   Така беше  и в КВФ, помните ли ? Тя беше на 12  или 13 години когато се роди Мурат, а беше на кино с Мустафа и име бяха измислили за бъдещото си дете. Пък годежа, колко по късно го правиха.  Въобще  сериални недомислици, добре, че не са фатални. Joy Joy Joy

# 32
  • Мнения: 23 243


Цитат
Много бях изненадана от близкото им познанство и сътрудничество, но че са братя   newsm78  не разбрах. Моля те,  светни ме.  Praynig

Комет, много са си близки.

Вярно,че си викат "Абла" и "Аби"  в турските сериали непрекъснато, но тези  двамата говорят за Фатих/Метин.

Това е нещото което ме озадачи.

Али говореше Фатих и Таййар добре разбираше,че става въпрос за Метин.

# 33
  • Мнения: 4 966
Е, не са фатални, но дразнят, защото водят до различни изводи относно случващото се на екрана.
В КВФ излизаше, че Фатма е може би непълнолетна, когато я изнасилват (тя на 12, при раждането на Мурат, към датата на събитията детето е на не повече от 5 г. - простата аритметика показва, че 12+5=17), т.е. престъплението се усложнява и утежнява. В същото време Налчалъ хем е неин връстник (съученици са - детските спомени - на приблизително еднаква възраст са двете деца), т.е. - още тинейджър, хем си прави сметки как ще заработи в далечни плавания, за да "направи пари" за бъдещото си семейство, а на следващата година Фатмагюл вместо да отбележи пълнолетието си, духа 21 свещички... Да не говорим за сцената със сгодените Налчалъ и Фатма по време на раждането на Мурат... значи, те още на по 12 г. са били вречени един на друг... що тогава правиха годеж (пред камерата))) едва след 5-6 години, става неясно... Simple Smile)
В КРА, обаче, времето е от собено съществено значение (според мен) за това, което се случва на и с героите. Дайствията, изживяванията им зависят от това КОЛКО дни/седмици/ месеци са минали от фаталната нощ. И точно затова посочването на разни натъкмени дати особено много дразни. Поне мен.
Йомер в 4-и еп. каза на Елиф: "Никога няма да забравя рождения ти ден!" И няма начин да го забрави... стига Елиф да уточни най-после кога, аджеба, се е родила! Wink

# 34
  • Мнения: 858
Много ме радват първите субтитри на 10 еп.,,За всички фенове по целия свят„  звучи ми с обич и  някак свързващо! Нали всички сме  едно !? Вече няколко пъти си пускам началото.  newsm03 Two Hearts

# 35
  • Мнения: 23 243
Скрит текст:
Е, не са фатални, но дразнят, защото водят до различни изводи относно случващото се на екрана.
В КВФ излизаше, че Фатма е може би непълнолетна, когато я изнасилват (тя на 12, при раждането на Мурат, към датата на събитията детето е на не повече от 5 г. - простата аритметика показва, че 12+5=17), т.е. престъплението се усложнява и утежнява. В същото време Налчалъ хем е неин връстник (съученици са - детските спомени - на приблизително еднаква възраст са двете деца), т.е. - още тинейджър, хем си прави сметки как ще заработи в далечни плавания, за да "направи пари" за бъдещото си семейство, а на следващата година Фатмагюл вместо да отбележи пълнолетието си, духа 21 свещички... Да не говорим за сцената със сгодените Налчалъ и Фатма по време на раждането на Мурат... значи, те още на по 12 г. са били вречени един на друг... що тогава правиха годеж (пред камерата))) едва след 5-6 години, става неясно... Simple Smile)
В КРА, обаче, времето е от собено съществено значение (според мен) за това, което се случва на и с героите. Дайствията, изживяванията им зависят от това КОЛКО дни/седмици/ месеци са минали от фаталната нощ. И точно затова посочването на разни натъкмени дати особено много дразни. Поне мен.
Йомер в 4-и еп. каза на Елиф: "Никога няма да забравя рождения ти ден!" И няма начин да го забрави... стига Елиф да уточни най-после кога, аджеба, се е родила! Wink



Февруари !!! 22.02. - денят когото убиха баща и

Партито е на 21.02. - отбелязано в работния календар на Ахмет Денизер.

Следващият месец е с 31 дни - т.е март.

Последващият е с 30 дни - т.е. април.

П.П сега виждам, че от EAUFC са споделили една моя снимка/колаж от 25.05. уточнявам датата !  Joy Joy Joy Снимката е тази от по-предния ми пост № 28

Последна редакция: нд, 01 юни 2014, 16:53 от Марта_49

# 36
  • Мнения: 1 097

Всичко може,момичета. Може без дати. Може да подминаваме с лека ръка позьорското изпълнение на някои от актьорите. Може да не се вторачваме в пародийния стайлинг. Може да не се дразним от недомислиците на сценаристите.  Но тогава няма да  сме ние,момичетата от нашата тема: "ЕА в КРА ... " Точно Енгин ни научи да отсяваме зърното от плявата. Той ни научи да приемаме само елитарното и да имаме непоносимост към грешките. След като веднъж сме се срещнали с най-възвишеното,то стана наш еталон и ние сравняваме всичко с него.Затова,поне на мен ми е толкова трудно да се примиря с недостатъците,които виждам.Може някога труда "Крачка напред две назад да е бил актуален",но аз не искам Енгин да попада на проекти, с които да прави и четвърт крачка назад,а да върви все напред и да надгражда. Сигурно пак ще ви подразня,но за мен  е много важно  този благосклонен ген, този дисциплиниран и праволинеен характер,тази мъдра житейска философия ,тази изключителна енергия, тази креативност на изразяване  на емоции, да  не се влагат в нещо посредствено.

Последна редакция: нд, 01 юни 2014, 17:18 от milkaradeva

# 37
  • Мнения: 4 966
Ха, де! Карай без дати, ако можеш! Във всяка серия все на датите се спират... как не ги уточниха, да му се не знае! Ако не се престараваха толкова да вкарат действието в действителния поток на времето (въпреки закъснението на старта на дизито, прекъсването от две седмици и пр. недоразумения), никой нямаше да ги упреква. Но тази дата (на РД/убийството/отвличането) е много съществена за цялата история, а именно тя търпи вече не знам колко корекции! Хубаво, редактират си сценария, ама поне това да не пипат. Стават смешни с опита си да нагодят нещата. Защото не само не ги нагаждат, ами съвсем ги объркват.
Когато бижутерът се върна в спомените си 2-3 седмици назад, за да разкаже "от самото начало" историята с фалшивия диамант и Сибел, направо забакнах. И като капак, малко след това - на следващия ден, според действието във филма, Йомер ни показа заповедта си за прехвърляне към отдел "Убийства" в Истанбул с дата 15-05-2014. Както и да го смятам, две седмици назад (според спомените на бижутера), това е 1-и май 2014.
Значи, минали са само две седмици от убийството! И то е станало на 1-и май!
Не андронен колайдер, не машина на времето, учител или поне ученик в началното училище им трябва на тези сценаристки, за да ги научи да смятат!

# 38
  • Пловдив
  • Мнения: 34 086


Да, стига с датите. Давайте с играта и историята. С това какво очакваме, предполагаме. С чувствата на героите в историята. Изгледахме 10 епизод - поводи за размисли и коментари бол.

# 39
  • Мнения: 2 293

Безценен кадър, като малко момченце, видяло майка си гола...
Е, кажете, не е ли сладур?!!

 newsm51
Здравейте!
Не обичам да казвам лоши неща, защото първо ги изстрадвам самата аз, а после мъча и вас. Затова си захаросах малко мислите и това е най-меката форма, която мога да ви предложа. Добре, че не съм светофар, постоянно щях да светя червено…
А сега сериозно. Интересно ми е да ви чета… И днес има „за”, „против”… Чудесни постове…Така разбирам много неща, които в заслеплението и пристрастието си към Енгин не съм забелязала…И намирам повод да се включа и аз.
Енгин си е Енгин…
Но всички знаем, че цялата власт при производството на сериали е в ръцете на продуцентите. Една от печелившите формули и най-лесната: Млади звезди, любимци на публиката, подплатени с  култови артисти от миналото…
Ай Япъм – супер продуцентска фирма!
Туба, Енгин, Сойсал, Еркан Джан, Небахат…и т.н. – супер екип! Върхът!
Е, да, но защо не проработи безотказно формулата, на която толкова залагаха?
По много причини.
Първо, заради сценария - писан за Енгин, но прекроен за Туба… И не само… Говорихме вече за това…
Дори да приемем, че сценарият е що годе добър, трябва да си доста слаб актьор, за да го провалиш.  Енгин, пък и другите не са слаби актьори. Напротив! Сами по себе си – великолепни! Тогава вече проблемът става режисьорски.
Голяма причина за недотам изпипаните неща, е, че режисьорът е просто безпомощен.
В едно от ранните си интервюта Енгин Акюрек се обръща към режисьорите: „Искайте от актьорите!”
И правилно. Но този режисьор не знае явно какво да иска. Разчита на техния чар, да са гъвкави и да имат скоростни реакции, за да се оправят в този миш-маш. Разчита на предишната им слава и не добавя нищо ново към амплоата им – доказателство – многото колажи, намеци и отпратки към предишни роли на Туба…
А Енгин? Да, цар на болката и не от вчера. Като Керим и Булут беше блестящ! Но дотам ли трябва да спре? Много злоупотребиха с погледите му. Вярно е, че галят като течна коприна, но той не може да им свърши цялата работа! Как само приплъзна потреса и недоумението си от това, което гледа в кадъра, който откри Марица! И ни каза: „Знам, знам, аз съм с вас, скъпи мои зрители…. Както намираше начин да ни погледне в очите и да разговаря с нас по времето на КВФ и Облака…
Но защо не ни покаже нещо ново? Нещо, което смятаме за невъзможно, нещо, което и той не знае, че притежава?!! Да изненада нас, а и себе си!
Защото не го искат от него. Не виждам пътеката, която режисьорът е извървял към актьора, а уж много говорили, за да изтръгне това, което носи, да покаже още и още… Да се отърси от собствените си етикети… Да отключи всичките си сетива и рефлективност. Искам да видя  новите “ефекти” Акюрек…Без тях сериалът губи и малкия си емоционален заряд. Имам предвид положителен, открицателен – колкото щеш!.
Вярно е, както казва Енгин, добра роля се изкарва веднъж на петилетка…
Но пък всяка роля е възможност за духовна изповед. Чакам Енгин Акюрек да се изповяда в КПА, а не само да влияе на хормоналния ни баланс. Как ще стане това? Ами като се довери на умен режисьор. Не че няма случаи от втори режисьор/асистент да станеш първи, не че актьори не стават режисьори…но… В случая на този режисьор не му се получава.
Да му намерят нов във втори сезон! Моля! Това е най-доброто, което мога да пожелая на Енгин…
И да не кажете сега, че не го подкрепям…защото вдигам кръвно, а мъжът ми се чууууди от какво…



ПП. Да попитам: на богаташите Денизер не им ли се полагат поне 2-3 адвокати да ги измъкват от тинята...Явен пропуск в сценария...
П на ПП: Пардон, коприната май беше "пасъчна"... Но знаете за какво говоря...

Последна редакция: нд, 01 юни 2014, 17:58 от loveofmine

# 40
  • Мнения: 23 243
Скрит текст:
Всичко може,момичета. Може без дати. Може да подминаваме с лека ръка позьорското изпълнение на някои от актьорите. Може да не се вторачваме в пародийния стайлинг. Може да не се дразним от недомислиците на сценаристите. Но тогава няма да  сме ние,момичетата от нашата тема: "ЕА в КРА ... "
Скрит текст:
Точно Енгин ни научи да отсяваме зърното от плявата. Той ни научи да приемаме само елитарното и да имаме непоносимост към грешките. След като веднъж сме се срещнали с най-възвишеното,то стана наш еталон и ние сравняваме всичко с него.Затова,поне на мен ми е толкова трудно да се примиря с недостатъците,които виждам.Може някога труда "Крачка напред две назад да е бил актуален",но аз не искам Енгин да попада на проекти, с които да прави и четвърт крачка назад,а да върви все напред и да надгражда. Сигурно пак ще ви подразня,но за мен  е много важно  този благосклонен ген, този дисциплиниран и праволинеен характер,тази мъдра житейска философия ,тази изключителна енергия, да се влагат в нещо посредствено.

Защо да не сме ?  Защо да не съм ?

Аз съм част от тази тема -  много моля !!!

Влизам всеки ден с единствената презумпция  да дам нещо от себе си на момичетата които пишат или просто четат.

И повярвай ми го правя заради това, че имаме един и същ любим актьор - Енгин Акюрек.  

Ето вчера ви пуснах клип - вие обаче решавате дали ще го гледате или не, дали ще го коментирате или не.

Аз съм го направила с ... любов !!!

Не искам и  няма да се чувствам неудобно сред вас само защото сериала ми е интересен.

# 41
  • Мнения: 2 293

Всичко може,момичета. Може без дати. Може да подминаваме с лека ръка позьорското изпълнение на някои от актьорите. Може да не се вторачваме в пародийния стайлинг. Може да не се дразним от недомислиците на сценаристите.  Но тогава няма да  сме ние,момичетата от нашата тема: "ЕА в КРА ... " Точно Енгин ни научи да отсяваме зърното от плявата. Той ни научи да приемаме само елитарното и да имаме непоносимост към грешките. След като веднъж сме се срещнали с най-възвишеното,то стана наш еталон и ние сравняваме всичко с него.Затова,поне на мен ми е толкова трудно да се примиря с недостатъците,които виждам.Може някога труда "Крачка напред две назад да е бил актуален",но аз не искам Енгин да попада на проекти, с които да прави и четвърт крачка назад,а да върви все напред и да надгражда. Сигурно пак ще ви подразня,но за мен  е много важно  този благосклонен ген, този дисциплиниран и праволинеен характер,тази мъдра житейска философия ,тази изключителна енергия, тази креативност на изразяване  на емоции, да  не се влагат в нещо посредствено.
newsm51 newsm10

# 42
  • Мнения: 599
Мариянка, страхотен неделен поздрав си сложила! Благодаря! Размазах се от удоволствие, докато наблюдавах simply the best!
Слагам го пак
http://vimeo.com/94773191

# 43
  • Мнения: 1 285


Цитат
Много бях изненадана от близкото им познанство и сътрудничество, но че са братя   newsm78  не разбрах. Моля те,  светни ме.  Praynig

Комет, много са си близки.

Вярно,че си викат "Абла" и "Аби"  в турските сериали непрекъснато, но тези  двамата говорят за Фатих/Метин.

Това е нещото което ме озадачи.

Али говореше Фатих и Таййар добре разбираше,че става въпрос за Метин.


Успокоих се. Ама така е като  Вие  сте позапомнили по повече турски думи и  им обръщате
внимание. Оня ден подобен случай имах и с  Атос, Портос и Арамис. Като гледах преведената
серия го видях и разбрах , но когато предварително Маричка  го сподели, пак изпаднах в
подобно положение.  Така е щом не знам езика и дори не си правя труда да по науча нещо.
Повредата си е в мен.   Joy Joy Joy Joy Joy Joy Joy

# 44
  • Мнения: 4 966
Мартичка, ако сериалът НЕ ми беше интересен, аз нямаше да го гледам!
На мен историята ми е интересна.
Аз все още чакам да разбера какво се е случило, за да започне тя с двойното убийство. Искам да знам всичко за героите. Харесвам повечето от тях. Но се дразня от недомислици, които се отразяват пряко на действията на тези герои и то - негативно.
Превръщането на част от героите в статисти (поради режисьорски указания, според мен) чрез непоказването на емоции, също ужасно ме дразни. Как пък така всички Денизер и Дурдан знаят само да се блещят, за да покажат емоция и запазват неизменна останалата част от лицето си? Това е общо за всички тях - маман, Таяр, Пънар, Танер, Бахар, Нилю... Само Аслъ май има емоции. И ги показва ефектно. Simple Smile Браво на нея! Харсвам я. Именно защото Е емоционална. Аз стигам до извода, че режисьорът изисква останалите да са вкаменени в емоциите, за да покаже тяхната духовна бедност... Ама това ли е начинът? Действията им са достатъчен показател за обезценените стойности на техния живот, не е нужно да ги лишават и от емоционална изразност.
Защо не протестирам срещу останалите герои - Хюсеин, Арда, Пелин, Мелике, мама Елван, Фатма...? дори Метин! Защото те са естествени. Те дишат, живеят, смеят се, плачат, ядосват се съвсем естествено, по човешки.
Останалите приличат на статуите от градината на вила "Денизер" - красиви и бездушни, неподвижни, застинали във времето и пространстото някъде там, на своите пиедестали... допринасящи за случващото се единствено с присъствието си като декор... Sad

Общи условия

Активация на акаунт