Частни училища - информативна тема 5

  • 89 717
  • 742
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 711
В СС визитките на родителите винаги са имали значение. Предполагам и в другите начални ЧУ е така.
Това как го знаете? На предварителната среща съвсем нарочно с мъжа ми отидохме облечени с дънки и тениска. Никой в нито един момент не ни попита за професии и имена. Какво е значението на нашата визитка? Simple Smile
На сина ми в класа има дете на известна личност, което си мина точно по пътя, по който и моето, за да бъде прието (познаваме се от преди това и знам). Това дете е едно от най-добрите в класа. Така че, ако някой се поинтересува и предполагам ще си каже, понеже е син на еди-кой си, са го взели, а всъщност съм убедена, че детето си е успяло само. Не съм наивна, и аз смятам, че няма училище в БГ, в което да не може да се влезе по "оня начин", мисля или поне се надявам, че в това на сина ми са по-малко от 6-10% Simple Smile

# 706
  • Мнения: X
Аз май тук четох някакви ужасни неща за Петър Берон от неизвестен потребител и не се поинтересувах. Но ще взема да проуча дали имат прием за 1 клас директно и там.
Че къде са тези ужасни неща, напротив, една майка, мисля че aniram, дано не бъркам, му направи страхотна реклама на ПБ миналата година, като го сравняваше със СС и написа най-подробно колко много неща в ПБ са й харесали повече. Говори се, макар че е невероятно да е така, че точно след нейните постове интересът към училището силно нараснал и кандидатите се увеличили в пъти:) Аз поне наистина точно от нея разбрах изобщо за училището и след това колкото информация събрах, все положителна беше. Единствено някой беше пуснал някакви линкове, че собственикът бил съдружник с трактора, пък после се съдили и карали и някакви такива работи, които всъщност нямат нищо общо с нивото на училището и на преподаването там.

Всъщност като резултати след 7 клас училището не показва блестящи резултати. Или поне такива, че да се сравнява със СС и Питагор. От лични впечатления мога да кажа, че директорката е наясно какви проблеми има училището и има воля да ги реши. И всъщност не ги крие, което на мен лично ми направи много положително впечатление.  Освен това трябва да се отчита какво родителя иска за детето си като среда, комуникация, стрес на този ранен етап на развитие... 6-7 годишни, до към 3-4 клас.

За проблемите около собствеността - аз знам че вече са решени. А и лично за мен намесването на подобни неща (вкл. и как не била дала пари за нещо си) за да се очерни училището е проява на лош вкус.
И да, има наплив и в ПБ.

Последна редакция: пт, 17 апр 2015, 12:01 от Анонимен

# 707
  • Мнения: X


В СС визитките на родителите винаги са имали значение. Предполагам и в другите начални ЧУ е така.


Тук многократно се е твърдяло друго...

Включително и аз съм го твърдяла и го твърдя. За разлика от държавното училище тук никой и никога не ме е питал по този въпрос. Отношението към децата ми е било само на базата на техните качества. И слава Богу, защото на способностите на децата ми е отдадено заслуженото, макар че не можем да размахаме визитки Simple Smile Аз деца, влезли по втория начин не познавам, но и не се движа в кръгове на знаменитости  Laughing В класовете на двете ми деца не разпознавам такива.

Ами то не е нужно да те питат когато си публична личност. Освен това аз лично познавам хора от бизнеса (които не са лесно разпознаваеми), които съвсем умишлено размахаха визитки тази година след неуспех на изпита. Едното семейство дори получиха предложение да бъдат приети след отговор НЕ  на изпита. Така, че не е хубаво да обобщавате и казвате, че такова нещо няма. И честно казано за училище с претенции дори и наличието на 1% за мен е лош атестат. Или имаш принципи и ги спазваш без изключение, или просто си безпринципен.

Приятен ден ви пожелавам и се оттеглям от разговора за днес.

# 708
  • Sf
  • Мнения: 978
Не е чак толкова трудно едно дете да е напред с материала спрямо изискванията на МОН точно за 1 клас. Учудващо е само, колко родители вярват, че единствено тяхното дете е напред с материала. А още по-учудващо е, колко вярват, че са някои в този живот. Еми в едно нормално частно училище родителите през един са някои. И какво? Въпросът е накрая в това училище ще се учи ли (реално, като процес) или само ще се возим в лъскави бусове и ще си вярваме, че сме нещо в този живот.

# 709
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
Аз и в друга тема писах - мисля, че не само наизустени и изпълнени перфектно задачки се оценяват на тия тестове. Гледат се и психическа и комуникативна зрялост, адаптивност в чужда среда и т.н. Поне би трябвало да имат тежест и тия неща, с оглед на това, че детето тепърва ще трябва да има капацитета да усвоява и да се адаптира. Мои си разсъждения са това.

# 710
  • Мнения: 6 319
Еми в едно нормално частно училище родителите през един са някои.

Струва ми се, че Блис точно това искаше да каже. И умишлено не си е показала визитката, за се види, че те са също от тези "през един", понеже е вярвала, че в читаво училище не следва да има такива неща. Никъде не е казвала, че вярва, че само нейното дете е напред с материала, а съвсем друго - щом критериите са били да се покрива материала от МОН, а някое дете е напред с материала пък не е прието, значи критериите не са били само това. Значи е имало и други критерии, а щом като не са обявени, може да са всякакви и да е според човека.
Няма да й ставам адвокат, но ме подразни заядливият ви пост, понеже и към мен често са отправяни такива, та знам какво е.

За лъскавия бус пък въобще няма никакво отношение към приема. Казах го, защото показва по някакъв начин, че в едното училище са се погрижили за комфорта и безопасността на децата, показва отношение и е един все пак аспект от формиране на общо мнение. Докато в другото училище освен, че базата му е мизерна, ами и бусът е мизерен, което също показва нещо. Макар че, разбира се, не е показателно за нивото на обучението, защото пък въпросното училище с мизерния бус през 2014 е на 3-то място на НВО, през 2013 беше на 4-то място, а пък на НВО в четвърти клас от години е на първо място.

# 711
  • София - Рим и обратно
  • Мнения: 11 239
Базата на Петър Берон наистина изглежда впечатляваща.

# 712
  • Sf
  • Мнения: 978
Няма да й ставам адвокат, но ме подразни заядливият ви пост, понеже и към мен често са отправяни такива, та знам какво е.

Заядлив е, да. Но не е към Bliss, а към критериите за оценяване на себе си и детето.

Когато всеки родител е с визитка, последните вече не са фактор (освен ако училището не приема само по визитки, но ние не говорим за тях, нали?). Когато всяко дете е напред с материала, тогава МОН също не е критерий - както ти самият подчерта.

# 713
  • Мнения: X
Няма да й ставам адвокат, но ме подразни заядливият ви пост, понеже и към мен често са отправяни такива, та знам какво е.

Заядлив е, да. Но не е към Bliss, а към критериите за оценяване на себе си и детето.  Бих искала да отговориш, за да мога пък аз да ти отговоря. Защото репликата ти е заядлива персонално към мен. Но се надявам да не съм разбрала.

Когато всеки родител е с визитка, последните вече не са фактор (освен ако училището не приема само по визитки, но ние не говорим за тях, нали?). Когато всяко дете е напред с материала, тогава МОН също не е критерий - както ти самият подчерта.

Имаш предвид моите критерии за оценяване на себе си и детето ми ли?

Защото не съм педагог и не се считам за компетентна, се доверявам на мнението за нивото на дъщеря ми на добри и ценени педагози.
Как пък един път няма да се размине без персоналните нападки в опит да се защити матросовски това училище?  Whistling

И бъркаш за визитките. И там има йерархия. Когато имаш критерии за вход в училището детето да е овладяло материал според книжките утвърдени от МОН до месеца в който е изпита, не следва да поставяш задачи далеч надхвърлящи дори 1-ви клас. Но за това ще говоря когато видя с очите си работата на дъщеря ми.
Когато казваш, че си безпристрастен в оценяването и приема не трябва да има нито един случай с визитка и БЕЗ изпит. Олекваш някак си. При това много. И добрите резултати в края на 7 клас някак си вече не са ми чак такъв невероятен плюс за да те избера. Има и други.

'Кафе с мед' абсолютно вярно за "Гледат се и психическа и комуникативна зрялост, адаптивност в чужда среда и т.н". Но пък е спорен въпроса как това може да се оцени адекватно от едно единствено интервю в рамките на не повече от час. Освен това лично моето дете е доста (да не кажа мега) комуникативно и адаптивно. Комуникира с лекота с абсолютно непознати. И точно в този ред на мисли е странно, че е отказала да отговори на един въпрос на психоложката, на който е отговаряла безброй пъти на абсолютно непознати. Предполагам е ясно за какво намеквам. За мен лично точно този факт ме накара да бъда упорита в настояванията си да чуя мнението на психолога за дъщеря ми. Въпреки явното нежелание на училището. Да видим дали ще се реализира изобщо тази среща. От чутото ще зависи финалната ми преценка за училището и дали да продължим да сме упорити в кандидатстването там догодина.


И Морна, има и нормални частни училища в които родителите през един НЕ са някои. Или поне концентрацията им е незначителна. Аз лично търся за детето си среда, която да е далеч от тази родителите през един да са някои.  

Последна редакция: пт, 17 апр 2015, 15:54 от Анонимен

# 714
  • Sf
  • Мнения: 978
Имаш предвид моите критерии за оценяване на себе си и детето ми ли?

Имам предвид примерно родители, които на отворените врати излизат със следния въпрос: "А моето дете идва от английска детска градина. С него ще се занимават ли допълнително за да не свали нивото?" Явно очаквайки че останалите до момента са си държали децата в мазето. Като резултат имаме какво? От цял един клас, само едно от децата няма представа от английски. И естествено, за няколко месеца наваксва прословутото ниво. МОН няма критерии децата да знаят английски за 1 клас. Училището също няма такъв критерий. Обаче децата идват с някакъв багаж.


Когато имаш критерии за вход в училището детето да е овладяло материал според книжките утвърдени от МОН до месеца в който е изпита, не следва да поставяш задачи далеч надхвърлящи дори 1-ви клас.

Нямам представа за изпита, който сте минали. Но съвсем хипотетично, наистина ли мислиш, че всички задачи, които са извън критериите на МОН за училищна готовност, са непременно далеч надхвърлящи първи клас? Нима са ги карали да пишат ръкописно, да смятат дроби или е имало задачи с умножение?

Явно това е важно: Света София дори не знам къде точно се намира. И преди съм писала, че не са ми били в списъка с желаните училища.

# 715
  • Мнения: X


Нямам представа за изпита, който сте минали. Но съвсем хипотетично, наистина ли мислиш, че всички задачи, които са извън критериите на МОН за училищна готовност, са непременно далеч надхвърлящи първи клас? Нима са ги карали да пишат ръкописно, да смятат дроби или е имало задачи с умножение?


Разбрах за поставена задача, която съчетава и изисква знания надвишаващи значително 3-та група на детската градина, че дори и средата на 1-ви клас. Но тъй като все още не съм видяла нещата с очите си бих искала да говоря по въпроса след това. Надявам се разбираш.

А за претенциите си права. Аз лично не съм имала такива към нито едно от училищата. Въпреки, че дъщеря ми ходи на английски от 2 години  Grinning. За друго говорех и мисля, че по горе го обясних ясно.

Но пък за кандидатстване в 1-ви клас е имало питане как се пише щъркел.  Mr. Green Това очаква ли се да се знае от деца на тази възраст, ако си казал, че е достатъчен материала одобрен от МОН?

Последна редакция: пт, 17 апр 2015, 14:35 от Анонимен

# 716
  • Мнения: 6 319
Когато имаш критерии за вход в училището детето да е овладяло материал според книжките утвърдени от МОН до месеца в който е изпита, не следва да поставяш задачи далеч надхвърлящи дори 1-ви клас.  
Когато казваш, че си безпристрастен в оценяването и приема не трябва да има нито един случай с визитка и БЕЗ изпит. Олекваш някак си. При това много.

Точно ето това имах предвид, когато писах и за българската работа. По-добре не би могло да се каже.

# 717
  • София
  • Мнения: 5 039
А за претенциите си права. Аз лично не съм имала такива към нито едно от училищата.

Интересно. Сред моите изисквания от едно частно училище в началната образователна степен винаги е бил индивидуалният подход. Не разглеждам такива очаквания като претенции.
Под индивидуален подход имам предвид много неща - максимално да се работи според потенциала на детето /т.е. ако му се отдава един предмет, да върви напред, а ако друг предмет го затруднява, да работи допълнително над него за постигане на успеваемост/, да се отчита и неговата индивидуалност - едни деца имат нужда предимно от поощрение, при други наказанията вероятно имат по-дисциплинираща роля, някои деца са плахи и неуверени и имат нужда от насърчаване, други пък имат нужда от по-строго налагане на граници, ...
Имам опит с три частни училища - СС, Кл.Охридски и Питагор, респ. и с три различни класа, формирани по различни критерии и смятам че уменията и желанието за работа на учителите и на ръководството в тази посока са най-важни. Подборът не гарантира хомогенна среда, дори и в интелектуален смисъл. За семейно възпитание и ценности да не говорим. Този фактор трудно се установява от един пробен ден на детето, но после дава сериозно отражение в/у формирания клас.  В този смисъл, предпочитам училището да се интересува от това кои са родителите /не само в професионален план, но и в личен - на база на разговор/.
От изброените три училища, Кл.Охридски, в посока зачитане и работа с оглед индивидуалността на детето, поставям на първо място.

Последна редакция: пт, 17 апр 2015, 15:27 от Prizma

# 718
  • София
  • Мнения: 791
Bliss моля те, да споделиш впечатления след срещата си в СС, когато ви е насрочена. Аз се отказах, да се занимавам повече, доволна съм от избора ни. Открих и други познати с по-големи деца в избраното от нас уч-ще и ми е още по-спокойно.

# 719
  • Мнения: 6 319
giuli, а кое избрахте вие?

Общи условия

Активация на акаунт