Частни училища - информативна тема 5

  • 89 694
  • 742
  •   1
Отговори
# 735
  • София
  • Мнения: 10 825
Мецане, не е сравнимо хич като възраст. Разликата между две и три годишните е огромна.
Офтопик сме, ще ни се карат.  Wink

# 736
  • София
  • Мнения: 9 558
Интересна дискусия се е оформила, която обаче не очаквам да доведе до никъде. Просто всеки е прав, гледайки "от неговата си камбанария". С едно обаче съм съгласна, редно е да има обратна комуникация и отказването на такава е предпоставка за спекулации и съмнения, че подбора, поне на част от децата, не е обективен и съгласно обявените критерии.

Ние записаха малката за пробен ден в Св. София в последния възможен момент. Имаме предпочитания към Питагор, а и голямата ми дъщеря е в ПЧМГ, но решихме, че е добре да имаме и "резервен вариант". Истината е, че и през ум не ми е минавало, че няма да я приемат в Питагор, но ще я приемат в Св. София, но ето, че се случи. Нямам обяснение и това остави много противоречиви усещания в мен. От друга страна всеки ден виждам, как се работи в ПЧМГ, прекрасните учители там и въпреки разочарованието, оставам позитивно настроена и мнението ми, че Питагор е много добро училище не се е променило.

Относно изпита  в Св. София - детето каза, че са им дали  различни задачи от тези на децата в ПУК. Споменавам го, защото тя беше леко разочарована, че не е имала тетрадка и учебник. Задачите са били стандартни - логически, "пунктирчета", лабиринт, оцветява ли са, рисували са. Имало е и звуков анализ, детето спомена няколко думи, но аз помня само - ШАЛ. Водили са ги в джунглата и са се пързаляли. Моята докато е тичала и се е спънала и паднала. Една госпожа веднага е дошла да види дали е добре, но малката казала само Добре съм, и хукнала, защото това било последното спускане и трябвало да излизат. Играли са на двора и са обядвали. Ами това е в общи линии.
Не са имали английски, докато тя е била с децата от ПУК. Изрично я питах дали са имали такъв час.
 

Внимание, докато пишехте, в темата бяха публикувани 8 нови отговора.  Simple Smile

# 737
  • Мнения: X
rosita_ta подкрепям те, но аз нямам съмнения, а знам че са приемани деца без изпит. И знам, че е предлагано въпреки неуспех на изпита да бъде прието дете.

Доколкото разбирам вие сте кандидатствали за 1-ви клас или бъркам?
Може ли да разкажеш за изпита в Питагор?

# 738
  • Мнения: 118
Някой може ли да сподели впечатления за Дрита (питам за моя близка)? Странно, че за едно от първите ЧУ няма почти никаква актуална информация...

Какво по-точно те интересува? Имам доста преки впечатления от това училище, повечето силно положителни, но аз съм от хората, които смятат, че повечето у-ща не са добри или лоши, а подходящи или неподходящи за съответните деца и родители. Т.е. убедена съм, че за много деца "Дрита" е прекрасно място, но съзнавам, че други не откриват там отговор на амбициите си.  В същото време резултатите им на НВО са повече от добри, но без голям стрес и напрежение при децата, което лично за мен е от значение.
Абсолютно съм съгласна, че ЧУ трябва да се разглеждат като подходящи или неподходящи за даденото дете, а не като добри или лоши! Съответното ЧУ ще е добро според родителя, ако детето му се чувства добре там, учи се добре и израства личностно и обратното.
Заинтригувана съм и аз от този отзив за "Дрита", понеже наистина досега почти няма мнения за това ЧУ. Не знам обаче какво трябва да се разбира под израза "резултатите им на НВО са повече от добри", след като не намерих седмокласниците на "Дрита" сред тези от първите пет ЧУ в класацията през последните години. Може би се визират резултатите на четвъртокласниците, които според мене не са достатъчно обективни, тъй като се провеждат и проверяват от учители от самото училище и работите не са анонимни, докато при седмокласниците е съвсем различно - анонимни писмени работи, проверители от всички училища, външни квестори.

# 739
  • София
  • Мнения: 7 242
easy rider, благодаря много за мнението! Предполагам близките ми ще имат още въпроси на по-късен етап.
Напълно е вярно, че училище се търси според детето и това, което е добро за едно, може да се окаже неподходящо за друго... Писала съм и друг път, но след 1-ви клас преместих дъщеря ми от едно ЧУ в друго. Още 2 деца се преместиха тогава. Продължаваме да се събираме с децата от стария клас и другите преместени и всички са доволни там, където са  Grinning
Относно Дрита имам спомени, че съм го разглеждала преди 8-9 г. за голямата ми дъщеря и тогава не ми хареса базата (принципно тя е последното, което ме интересува). Имам спомени за малки стаички, тесни и стръмни стълби и от сорта. Иначе всичко останало ми хареса, имаше и добри отзиви от познати... Може вече да не е така или спомените ми да ме лъжат

# 740
  • Мнения: 1 776
Абсолютно съм съгласна, че ЧУ трябва да се разглеждат като подходящи или неподходящи за даденото дете, а не като добри или лоши!

Кое ЧУ точно трябва да се разглежда така?
Това от 1 до 4 клас? Прогимназията? Гимназията? Университетът?
Това дали Харвард е подходящ или неподходящ за теб по никакъв начин не отменя факта, че той е добър университет!
Бягането от действителността със замяната на добър и лош с подходящ или неподходящ е подлъгваща и позволява намесата на пристрастни, лични параметри.
Единствено за предучилищна бих я приел.
За мен например АК не е най-подходящ, но отчитам изкривяването на оценката от лични пристрастия и не сме го пренебрегнали като възможен бъдещ избор, защото това, че може да не е подходящ не означава, че не е една от добрите гимназии в България.

# 741
  • Мнения: 118
Абсолютно съм съгласна, че ЧУ трябва да се разглеждат като подходящи или неподходящи за даденото дете, а не като добри или лоши!

Кое ЧУ точно трябва да се разглежда така?
Това от 1 до 4 клас? Прогимназията? Гимназията? Университетът?
Това дали Харвард е подходящ или неподходящ за теб по никакъв начин не отменя факта, че той е добър университет!
Бягането от действителността със замяната на добър и лош с подходящ или неподходящ е подлъгваща и позволява намесата на пристрастни, лични параметри.
Единствено за предучилищна бих я приел.
За мен например АК не е най-подходящ, но отчитам изкривяването на оценката от лични пристрастия и не сме го пренебрегнали като възможен бъдещ избор, защото това, че може да не е подходящ не означава, че не е една от добрите гимназии в България.

Приемам забележката и уточнявам, че става въпрос за частно основно училище, а още по-точно - за началния курс на обучение. Иначе мога само да прибавя, че АК и Харвард наистина са предпочитани учебни заведения, но това не значи, че са подходящи за всички, т.е. че всеки кандидатстващ, положил достатъчно усилия за подготовката си, може да влезе там, а и дори да бъде приет, не всеки успява да ги завърши именно защото не е било подходящото учебно заведение за този човек.
Така че, Кодбг, става въпрос за различни неща.
И според мене засега поне у нас едва ли има по-добро място за обучение на гимназист от АК, но...ще видим дали отрочето ни, като порасне, ще притежава необходимите качества и знания, за да кандидатства там! На Вашето дете пожелавам успех!

# 742
  • София
  • Мнения: 5 019
Абсолютно съм съгласна, че ЧУ трябва да се разглеждат като подходящи или неподходящи за даденото дете, а не като добри или лоши!

Кое ЧУ точно трябва да се разглежда така?
Това от 1 до 4 клас? Прогимназията? Гимназията? Университетът?
Това дали Харвард е подходящ или неподходящ за теб по никакъв начин не отменя факта, че той е добър университет!
Бягането от действителността със замяната на добър и лош с подходящ или неподходящ е подлъгваща и позволява намесата на пристрастни, лични параметри.

Имаме нова тема  Simple Smile

Ако разглеждаме " подходящи" и "неподходящи" в посока класации, то рейтингите на университетите, освен абсолютни, се делят и по редица критерии - по специлности, по реализация, по материална база, удовлетвореност на студентите и др. Ако за мен критериите реализация и удовлетвореност са на преден план, би трябвало да се насоча към  Imperial College, а не към Oxford, макар в общата класация позициите им да не са в този ред, т.е. кой е по-добрият и кой е по-лошият ☺

Общи условия

Активация на акаунт