Явлението "Бг-продавачка"

  • 95 753
  • 1 465
  •   1
Отговори
# 1 425
  • Мнения: 8 919
Не върши ли работа невербалната комуникация? Примерно, клиентът влязъл 5 минути преди края на работното време, вадиш мопа или метлата и започваш да миеш или да метеш, постепенно приближавайки се към него. Вероятно ще разбере намека.
Да, кристално ще те разбере и ще тръгне по чистеното. Не всеки, но този, който се смята, че е Клиент - със сигурност.

# 1 426
  • Мнения: X
Е,то сега Уважаемата се хвана за думите ми с чуденето и край-ще си дудне едно и също пет дена. Десет пъти да обясня ситуацията,тя ще си знае нейното. Дано никога не се случи да работя за такъв човек  Peace
Иначе на мен ми се изясни-аз съм от "ония" продавачки  Joy
Не ставам за тази работа  Laughing

# 1 427
  • Мнения: 5 178
Лиляна, даже и да си собственик като имаш по-важни лични ангажименти не молиш ли хората да си тръгват..и да заповядат утре пак ?
Ако си наемник пък изобщо не виждам защо ще се трепеш допълнително, Ако чорбаджията иска удължено работно време назначава две смени - от 6:30 до 14:30 и от 14:30 до 22:30, така ще се обхванат всички пориви за купуване  Mr. Green, но и разходите за заплати скачат , а безработицата спада

Не не ми е неприятно да ми напомнят 15-20 мин преди изтичане на раб време да се ориентирам към касите, защото ценя труда и малкото свободно време на всички в наши дни.

# 1 428
  • Мнения: 2 127
...Което ми напомня, че в Карфур започваха към 21:45 да напомнят по високоговорителите, че работното време е до 22:00 Simple Smile

# 1 429
  • Мнения: X
Много интересно, след като клиент се забави да речем 20 мин. след края на работното време, кой може да ме задължи да извърша продажбата ?

# 1 430
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Недоизяснените проблеми с шефа не трябва да се стоварват върху клиентите.
След като е ясно, че често има хора в края на работното време, разговаряте с шефа си как следва да действате. Той да реши дали да се приключи денят или да останете с допълнително заплащане. Защото клиентите не се интересуват колко часа сте работили, дали трябва да свършите още нещо или няма да е проблем да ги изчакате. Може и като Бела да правите, заключвате по-рано и си вършите наложащата работа без да ви безпокоят. Всичко това обаче не зависи от клиентите, а от политиката и договорките в магазина.
Често обаче шефовете не са коректни и от друга страна са си назначили меко казано неадекватен персонал, затова и се получават такива теми.
Има начин, но не всеки го ползва. Имаме близък приятел, който има два магазина, сега подготвя трети. Някои могат само да си мечтаят да работят при него. Такъв коректен и загрижен работодател е. Той е приятел с персонала си, а те пък се чувстват сигурни и му се отблагодаряват с всеотдайна работа.

# 1 431
  • Мнения: 8 919
На всеки клиент му е ясно, че магазините имат някакво работно време. Почти всеки клиент се усеща, че може да влиза в края на работното време и да хвърля поглед към вратата до колко е то. Ако собственикът е информиран, че в последните минути има много клиенти и персонала му не смогва да приключи до посочения час, винаги може да намери начин да провери дали е така и колко често. Така както знам за собственици, които дебнат в касовата книга в колко часа е пуснат вечерния отчет, така могат да видят и колко транзакции има в последните минути. Но в общия случай им е удобно да си затварят очите.
Иначе ме дразнят продавачките с цигара отпред, но като знам, че са обикновено са по 10 часа в този обект и по 6 дни в седмицата, съм малко по-снизходителна. 
Но повече ме дразнят неестествено високите цени, тесните пробни, в които трудно можеш да пробваш нещо, ориенталския манталитет да се работи на отворена врата, за да се виждало отвън, че работиш...

# 1 432
  • Мнения: 1 111
Дори да виждат, че е измито,  приключваш касата или табелата е обърната с надпис "затворено" (в повечето случай не виждат табелата) масово влизат без да им пука. В обедната почивка е същото. На вратата има надпис, че си в обедна почивка от толкова до толкова и буквално ще им изкара очите, но хващат и дърпат врата без да обръщат внимание на това, което пише. И още нещо, от което ми става много криво е като кажат " Няма ли вече да затваряте, много до късно?!" с една ехидна усмивчица и насмешка. А същевременно мрънкат, че се отваря късно (ако ще и в 8 да отваряш) или че си бил в почивка.

# 1 433
  • Мнения: 12 674
А защо не заключваш?

# 1 434
  • Другата България
  • Мнения: 37 665
Какво значи масово влизат? Тази врата не се ли заключва? Все едно у нас да влезе някой ей така, щото е отключено просто....

# 1 435
  • София
  • Мнения: 6 170
За пореден път се впечатлявам как хората търсят под вола теле. Защо пък "ехидно" да питали клиентите дали няма да затваряте?? Аз понякота дрънкам подобни неща просто за да кажа нещо, ако сме познати, да не мълча темерутски. Може да си мислят, че "разчупват леда".
И наистина, ако е заключено, как ще влизат? Нека чукат по вратата, тъкмо ще прочетат работното време.

# 1 436
  • Мнения: 452
Докато работех в магазина, в който споменах че влизат 10 човека на ден, доста пъти съм си карала обедната почивка там, заключвам се и си хапвам. Правело ми е впечатление как идва някой, приближава се до вратата, поглежда работното време (следователно вижда че магазина е в почивка) и започва да дърпа вратата, след 2-3 опита като установи че не се отваря опира ръце на вратата и започва да оглежда през нея дали няма някой вътре. Имах един случай в който съм закъсняла точно 2 минути за работа, и гледам един видимо ядосан човек как набира номера на шефа да му държи сметка защо магазина е затворен.

# 1 437
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
А любимото ми : "МагазинА е ...."

# 1 438
  • Мнения: 1 111
Защо "ехидно"? Защото съм го засичала много пъти. Не казвам, че при всички е така, но го има. Случвало се е клиентка да ми спретне разправия за това че ме е чакала от 9 часа, а аз съм закъсняла с половин час (работното ми време започваше в 9:30 ч.) Аз бях като ударена с мокър парцал  Shocked Казах, че работното ми време започва в 9:30, на което тя отговори,  че нямала как да знае поради липса на работно време на вратата. След като и посочих къде е залепено и е точно пред очите и тя каза само едно "А, да бе вярно". Нито извинение за грубото отношение, нито нищо.

# 1 439
  • Мнения: X
Продавачка съм. Не пуша, не седя пред вратата/ просто няма начин/ и си спазвам работното време стриктно. Редовно пропускам почивките и нищо, че имам работно време/ с големи букви/, най-редовно и на мен някой ми се кара, че идвам късно/ щото на него му трябвало по-рано нещото, за което  е тръгнал в последния момент/, редовно ме връщат на почти спусната решетка вечер/и като съм тръгнала за тоалетната, например/.....и е отвратително,като те върнат за да разгледат. Да, това е редовно.....не се изненадвайте. А,да- и  любимото ми- при влизане на клиента поздравявам, усмихвам се, опитвам се да завържа разговор, за да разбера какво търси клиента, за да му помогна да се ориентира/ минавала съм обучение какво и как да питам, не го правя щот така ми харесва, а защото така изисква шефа/......,а насреща ми- мълчание, нацупени физиономии, често похапват или дъвчат дъвка.....или троснато ми отговарят в стил:"Ко,искам нещо,ще ти кажа,ма!"/това наскоро една доста "направена" девойка ми го отговори....просто да ти напълни душата/.....А,да- и тук чета, че много от Вас не желаят да им досаждат продавачите- ОК,не горим от желание,бъдете сигурни.Но, кой,ако не човека дето е там всеки ден знае кое къде е, какво е и колко струва.......или е друго да си поровиш сам, до поразбуташ стоката,да пробваш нещо, дето на теб ти хареса,ма може и да не е твоят размер. Пък после простите продавачки да оправят  и да плащат липси и повредени стоки. Понеже, обикновено, са много добре заплатени.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт