Математически турнири - 38

  • 160 188
  • 754
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: X
Като оставим настрана смехотворната организация в училището където се проведе състезанието в нашия град остава да се помисли и по въпроса защо малките участници са лишени от половиния час с който разполагат големите. Техните задачи не са по-лесни за тяхната възраст отколкото задачите на по-големите зъ съответната възрастова група.
Децата в 5-8. клас трябва да решат и опишат още една задача, тази на Хитър Петър. Затова разполагат с повече време. По отношение на организацията, може би е добре да уведомите централния организатор, за да бъдат взети някакви мерки и тя да се подобри вбъдеще.
За точките. Наистина вариантът да се отнемат точки за сгрешена задача или да се дават такива за непопълнен отговор често води до интересни класирания, при които деца с напълно идентични решени задачи имат различен общ сбор взависимост от това каква част от останалите задачи са сгрешени или са останали без отговор. Но пък от друга страна, ако няма подобно ограничение, пак е възможно дете, което не е решило задачата, а е играло тото, да уцели верния отговор и да получи точки за него, а дете, което е решавало, но е сгрешило - да получи нула точки. И да, задачите с всяка изминала година стават все по-трудни. Особено в ниските възрастови групи.

# 631
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 117
специално за Хитър Петър 3 клас, задачите от 2015 са били по-трудни на нашия ученик  Blush
сегашните са по-лесни, може би затова ги е омазал отвсякъде  Blush
петдесет е прочел като 15, не е обърнал внимание на деня от седмицата... Blush

лично аз нямам претенции към регламента на състезанията - организиторите са определили условията, ако не ми харесват, няма да участва  Peace

# 632
  • Sofiq
  • Мнения: 719

А на Хитър Петър задачите са интересни и по-трудни и децата го оценяват, но за сметка на това организаторите не им дават достатъчно време. Задачите за 3 и 4 клас не са никак лесни за съответната възрастова група и 1 час е крайно недостатъчен. Като оставим настрана смехотворната организация в училището където се проведе състезанието в нашия град остава да се помисли и по въпроса защо малките участници са лишени от половиния час с който разполагат големите. Техните задачи не са по-лесни за тяхната възраст отколкото задачите на по-големите зъ съответната възрастова група.
При училищното оценяване не се отнема от оценката за решените задачи заради това, че има и сгрешени, нито пък се пише по-висока оценка ако има задачи по които изобщо не е работено.
Организаторите решават какъв да е регламента, но когато в него има сериозни пропуски не може ли да си ги казваме в родителските форуми. Може пък само аз да виждам нещата така.

Истината е, че причината за това е родителския интерес. Докато са склонни родителите да плащат за състезания, организаторите се напъват как да затруднят децата. И понеже са видели че една година са се появили много медалисти, а им се свиди да раздадат повече медали от една  страна, от друга се страхуват да не им замине имиджа на "сложно състезание" ,за целта слагат всяка година все повече задачи за сметка на времето. Това е валидно за всички състезания. За да е още по-сложно на някои, взимат и точки за грешка.

За мен лично, най-честния вариант е задачите да са по-нормален брой, но тъй като повечето  са текстови, да карат децата да ги разписват, а не да ограждат кръгче. Ограденото кръгче не е гаранция за знание, то е просто оградено кръгче:) Щом никой не гледа черновите, всичко е просто дай едни  8-10 лв пък ние ти организираме нещо там и даваме някакви награди.

Само за информация: Изпитът за СМГ -този официалният и олимпиадата за 4 клас, която също играе за приема не разчитат само на оградени кръгчета, иска се разписване. Тук трябва да мига една червена лампичка на родителите, че по-ценно е децата им да ходят на състезания, които изискват И разписване на задачи, отколкото само на такива, тип огради тук и там. Например, Шуменското за 2 клас беше такова.

Само за три години, участието в Математика без Граници поскъпна тройно...а задачите за 3 клас са с 5 повече от тези на Хитър Петър , но пак само за 1 час време за решаване.....Какъв е смисълът тогава от тях, да проверим докога ще скача летвата за време и децата хаотично ще се натоварват и после чувстват виновни,че не им е стигнало времето? И ако в бързането са объркали, то някой дето хич не е писал,че има повече точки....
В тази връзка, Черноризец Храбър е същото. Дори още по-зле, там нерешавалите са направо наградени. Защо има такова оценяване-ами защото хората го обожават очевидно, щом се тълпят толкова....

Да, съгласна съм с вас-можем да окажем влияние. Можем да си изразим публично мнението . Но още от сега знам какво ще кажат организиторите - никой не ви задължава да си пускате децата на такива състезания, отговорността си е лично ваша.

Така че отливът от състезания, които не влизат в никакви класации и не показват нищо, е може би най-добрият начин да реагираме.
Аз лично смятам да  огранича детето си само до състезания, организирани от официални бг институции.
А със спестените пари от МБГ мисля да го заведа на кино тази седмица:)
Успех и кураж на всички останали!

# 633
  • Мнения: 371
Базовата такса или тъй нареченото дарение  за Математика без граници не се е увеличила 3 пъти, а може би 2 пъти.
За София ще се провежда:

125 СУ - такса 12 лв. http://iztok-smb.com/
Данис - такса 10 лв. http://www.childrens-academy-bg.com/index.php?page=novini&article=321



# 634
  • София
  • Мнения: 17 592
3т. за непопълнен отговор доведе до това деца само с непопълнени отговори да имат повече точки от деца които са решавали и имат верни половината задачи, но други сгрешени, но са се потрудили и са дали отговор. Не е никаква утешителна награда, а учи децата на тарикатлък. С минимум усилия, максимум възнаграждение.

А на Хитър Петър задачите са интересни и по-трудни и децата го оценяват, но за сметка на това организаторите не им дават достатъчно време. Задачите за 3 и 4 клас не са никак лесни за съответната възрастова група и 1 час е крайно недостатъчен. Като оставим настрана смехотворната организация в училището където се проведе състезанието в нашия град остава да се помисли и по въпроса защо малките участници са лишени от половиния час с който разполагат големите. Техните задачи не са по-лесни за тяхната възраст отколкото задачите на по-големите зъ съответната възрастова група.

При училищното оценяване не се отнема от оценката за решените задачи заради това, че има и сгрешени, нито пък се пише по-висока оценка ако има задачи по които изобщо не е работено.
Организаторите решават какъв да е регламента, но когато в него има сериозни пропуски не може ли да си ги казваме в родителските форуми. Може пък само аз да виждам нещата така.


Този вариант стимулира децата покрай другото да а) правят проверки и б) да се научат да имат правилна самооценка - т.е. в това сигурен ли съм, или просто така ми се струва? Освен това ги стимулира да НЕ играят хазарт - в такъв тип тестове има 1/4 вероятност да се улучи верен отговор по чиста случайност - и той би бил точно толкова верен, колкото и отговорът на някой, който се е старал и наистина е решил задачата. А детето, което е стреляло в тъмното няма да има никакъв стимул да научи как да прави нещата - щото то нали и така става... Особено в малките класове намирам, че е далеч по-важно детето да научи, че бива поощрявано за умения и знания, а не че и случайността може да помогне, отколкото да има 3 точки повече или по-малко.

# 635
  • Мнения: X
Чак сега обърнах внимание на това:

Цитат
При училищното оценяване не се отнема от оценката за решените задачи заради това, че има и сгрешени, нито пък се пише по-висока оценка ако има задачи по които изобщо не е работено.
Организаторите решават какъв да е регламента, но когато в него има сериозни пропуски не може ли да си ги казваме в родителските форуми. Може пък само аз да виждам нещата така.
Първо, не виждам защо трябва да се сравнява училищното оценяване със състезанията. Най-малкото образованието до определена възраст е задължително, а състезанията не са. Първият си е първи, независимо от броя на точките, които е регистрирал. И Болт не печели всеки път със световен рекорд, но това не го прави по-малко талантлив и успяващ.
Сериозно пропуски според кого? Явно не и според тези, които са измислили тези състезания и осъществяват ежегодното им провеждане. Поне от 7-8 години по това време родители на малки ученици се оплакват от точкуването на ХП, СМТ и ЧХ. Аз също съм го правила, когато детето беше 3-4 клас.  Grinning После схванах идеята. Не казвам, че ми харесва, просто знам защо е така.

# 636
  • Мнения: 6 186
Ами при малките ученици поне при моя нещо което се случва в училището или на състезание, което пак е в училище се приема като правило за всичко. За децата /всяко е различно за себе си, но най-вече са различни спрямо възрастните/ състезанията не са това което са за родителите, учителите, организаторите. Влагат друг смисъл в тях, съответно и не отдават такова значение на дълбоките замисли на правилата. Гледат да извлекат някаква полза за тях си според техните разбирания. Говоря за малките, защото в темата все ги делите на малки и големи. Та след ЧХ във 2 клас детето често се сеща да пита на състезанието ще има ли точки за непопълнен отговор. Дали в главата му е останала идеята, че на ЧХ освен че е решавал задачи е научил важен житейски урок. Ми не. Или по-скоро ДА. Разбрал е и че без труд също може да получи награда. А до този момент знаеше, че само ако се е постарал и е внимавал ще бъде оценен и награден. Това дето си го обсъждаме за дълбокия замисъл на организаторите едва ли и големите ученици си го мислят. Има игра с правила и играят по правилата. Пък че правилата ги учели на нещо тях изобщо не ги вълнува. Вълнува родителите и евентуално организаторите за да си проведат състезанието. Тях няма какво да ги мислим. Мен ме вълнува какво наистина остава в главата на 8-10 годишните при такъв регламент, а след 1-2 години ще ми е любопитно как и дали се променя начина по който те самите, а не родителите им възприемат същия този регламент.
При големите деца може и да е друго, но малките не са достигнали такова ниво, че да си правят такива дълбоки изводи и да извличат житейски поуки от регламента на състезание. Те схващат че им се предлага някакъв бонус и искат същия и в другата игра /на следващото състезание/ защото така е по-лесно. Те нямат за цел да се изграждат като високо морални личности защото им е рано за това осъзнаване. Когато може, може. Ако не може не може. Защо и с каква цел веднъж може, друг път не не ги интересува засега. Урока който искаме да научат при тях достига с погрешно послание, колкото и да са добри намеренията ни. А във възрастта в която могат да извличат самостоятелно поуки не се налага да бъдат дресирани с награди и наказания.
Естествено че е право на организаторите да си слагат правилата. Ние не ги търсим тях, а си говорим като родители и като хора със собствено мнение. Нали това са форумите - място на което непознати хора с нещо общо между тях изказват мнения по общата тема. Но пък странно в тази тема все някой решава, че се води битка в защита на някаква кауза. Аз пък просто си споделям с вас. По темата за математическите турнири си размишлявам и от никой нищо не искам да променя. Само евентуално да чу я и вашето мнение, но през очите на вашите деца. Не ми е интересно схванали ли сте вие целта на организаторите, а дали вашите деца са я схванали и са се поучили. Аз съм страничен наблюдател и си говоря с вас в качеството ви на същите такива наблюдатели.
Единствените претенции които ние като родители можем да имаме към организаторите са за организацията на тези състезания - записване, плащане, провеждане и отношение към децата. Нищо повече

# 637
  • София
  • Мнения: 10 825
Оф, ами нали за това е родителя... преценявате как ще се отрази това състезание и неговията регламент на детето и решавате дали да го пуснете на него ли не  Tired
Всяка година "си говорим като родители едно и също" и всяка година "новите" родители решават, че са открили топлата вода... наистина става леко досадно

# 638
  • София
  • Мнения: 17 592
Ами при малките ученици поне при моя нещо което се случва в училището или на състезание, което пак е в училище се приема като правило за всичко. За децата /всяко е различно за себе си, но най-вече са различни спрямо възрастните/ състезанията не са това което са за родителите, учителите, организаторите. Влагат друг смисъл в тях, съответно и не отдават такова значение на дълбоките замисли на правилата. Гледат да извлекат някаква полза за тях си според техните разбирания. Говоря за малките, защото в темата все ги делите на малки и големи. Та след ЧХ във 2 клас детето често се сеща да пита на състезанието ще има ли точки за непопълнен отговор. Дали в главата му е останала идеята, че на ЧХ освен че е решавал задачи е научил важен житейски урок. Ми не. Или по-скоро ДА. Разбрал е и че без труд също може да получи награда. А до този момент знаеше, че само ако се е постарал и е внимавал ще бъде оценен и награден. Това дето си го обсъждаме за дълбокия замисъл на организаторите едва ли и големите ученици си го мислят. Има игра с правила и играят по правилата. Пък че правилата ги учели на нещо тях изобщо не ги вълнува. Вълнува родителите и евентуално организаторите за да си проведат състезанието. Тях няма какво да ги мислим. Мен ме вълнува какво наистина остава в главата на 8-10 годишните при такъв регламент, а след 1-2 години ще ми е любопитно как и дали се променя начина по който те самите, а не родителите им възприемат същия този регламент.
При големите деца може и да е друго, но малките не са достигнали такова ниво, че да си правят такива дълбоки изводи и да извличат житейски поуки от регламента на състезание. Те схващат че им се предлага някакъв бонус и искат същия и в другата игра /на следващото състезание/ защото така е по-лесно. Те нямат за цел да се изграждат като високо морални личности защото им е рано за това осъзнаване. Когато може, може. Ако не може не може. Защо и с каква цел веднъж може, друг път не не ги интересува засега. Урока който искаме да научат при тях достига с погрешно послание, колкото и да са добри намеренията ни. А във възрастта в която могат да извличат самостоятелно поуки не се налага да бъдат дресирани с награди и наказания.
Естествено че е право на организаторите да си слагат правилата. Ние не ги търсим тях, а си говорим като родители и като хора със собствено мнение. Нали това са форумите - място на което непознати хора с нещо общо между тях изказват мнения по общата тема. Но пък странно в тази тема все някой решава, че се води битка в защита на някаква кауза. Аз пък просто си споделям с вас. По темата за математическите турнири си размишлявам и от никой нищо не искам да променя. Само евентуално да чу я и вашето мнение, но през очите на вашите деца. Не ми е интересно схванали ли сте вие целта на организаторите, а дали вашите деца са я схванали и са се поучили. Аз съм страничен наблюдател и си говоря с вас в качеството ви на същите такива наблюдатели.
Единствените претенции които ние като родители можем да имаме към организаторите са за организацията на тези състезания - записване, плащане, провеждане и отношение към децата. Нищо повече



Миналата година най-голям брой точки на ЧХ 2ри клас имаше дете от 1ви клас. Състезаваше се с по-големите - и, видно е, печелеше. Без грешна задача, с една нерешена. Значи, на 6 или 7  може да направи правилната оценка на ситуацията и стратегията. Ако твоето дете е интерпретирало като награда точките за непопълнен отговор - амииии... значи може би ти не си му обяснила както следва каква е логиката.
И, общо взето, това детенце, за което говоря, определено си има вроден талант - и да, не всяко дете е такова (моето не е) и не всяко ще може да изгради правилна стратегия от толкова малко - но пък това е идеята на "състезанието". Нали? Диференциация, не уравниловка. Механизъм да се разграничат блестящите от добрите, примерно. Ако не можеш да обясниш на детето си, че е чудесно и прекрасно и да не е блестящо по математика - ами... как да ти кажа. Вината не е в регламента.

Разбери, няма такова противостоене "родители с/у организатори" тук. Родителите, които подкрепят децата си и ги насърчават да ходят на такива състезания, като цяло подкрепят регламента.

ПП
За да отговоря на въпроса ти. Да, детето ми много добре схвана идеята на регламента. Както и че има състезания с такъв и такива с друг регламент. И заяви, че му е все тая, понеже така или иначе не тръгва за победа и ще си пише каквото е направил, пък ако ще да е вярно. Негова си работа - но това не означава, че не разбира смисъла на точкуването, а само, че не го интересува особено резултата / оценката толкова, колкото да разбере дали е направил правилно задачите. Негова си работа, негово си решение.

# 639
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Да вярваш, че детето ти е незряло и да се държиш в съответствие с това е най-сигирният начин да му пречиш да е зряло.
Многопластови са нещата - но най-често родителите си мислят, че децата приемат училището за супер авторитет, а или не е така, или е за сметка на нисък родителски. За съжаление на 7 вече много представи са съвсем узрели и в детето обаче.

И наистина много деца приемат регламента съвсем спокойно - правилата се за да се спазват. Това не е трудно. И противоречие няма - едно състезание, един регламент. На другото - друг.

# 640
  • Мнения: 19 326
Доколкото помня на ИС преди са се давали точки за непипълнен отговор. Бях казала на детето да не пише, ако не е сигурна. То пък точно миналата година бяха променили регламента. Така че трябва да четат и изискванията и да преценяват на място.

Искам да попитам някой участва ли в системата Мудъл на Академия 21век?
Как протича така нареченото обучение?
Темите за упражнение ли са или също участват в рейтинга?

# 641
  • София
  • Мнения: 1 740
Миналата година най-голям брой точки на ЧХ 2ри клас имаше дете от 1ви клас. Състезаваше се с по-големите - и, видно е, печелеше. Без грешна задача, с една нерешена. Значи, на 6 или 7  може да направи правилната оценка на ситуацията и стратегията.
Миналата година точно това дете имаше една нерешена задача и една сбъркана. Не може да се съди какво си е мислело детето, ако то самото не сподели. Нерешената задача може да е такава, защото не е имало идея как се решава това, а не непременно стратегия.
Моята имаше 2 грешни задачи, но излезе с убеждението, че е решила всичко. После се намериха проблемите. Но на други състезания не е писала на някоя задача нищо, макар да знае, че няма наказателни точни, защото не е успяла да реши дадена задача.

# 642
  • София
  • Мнения: 10 825
Доколкото помня на ИС преди са се давали точки за непипълнен отговор. Бях казала на детето да не пише, ако не е сигурна. То пък точно миналата година бяха променили регламента. Така че трябва да четат и изискванията и да преценяват на място.

Искам да попитам някой участва ли в системата Мудъл на Академия 21век?
Как протича така нареченото обучение?
Темите за упражнение ли са или също участват в рейтинга?
не разбрах точно какво питаш. Ако не влизаш и не решаваш темите те изключват от системата. Имат и състезания в мудъл през няколко теми.
Не сме получили известие, че са стартирали новият сезон. Ще трябва да проверя.

# 643
  • София
  • Мнения: 17 592
Миналата година най-голям брой точки на ЧХ 2ри клас имаше дете от 1ви клас. Състезаваше се с по-големите - и, видно е, печелеше. Без грешна задача, с една нерешена. Значи, на 6 или 7  може да направи правилната оценка на ситуацията и стратегията.
Миналата година точно това дете имаше една нерешена задача и една сбъркана. Не може да се съди какво си е мислело детето, ако то самото не сподели. Нерешената задача може да е такава, защото не е имало идея как се решава това, а не непременно стратегия.
Моята имаше 2 грешни задачи, но излезе с убеждението, че е решила всичко. После се намериха проблемите. Но на други състезания не е писала на някоя задача нищо, макар да знае, че няма наказателни точни, защото не е успяла да реши дадена задача.


Може пък да не съм запомнила точно.
Но... Не е имало ясна представа за задачата - или никаква - не е стреляло напосоки.
А дъщеря ти е научила ценния урок - не се опитвай да печелиш за сметка на надеждата за успех, прави го само със собствените си сили - браво на нея!

# 644
  • София
  • Мнения: 7 673
За какви бонуси говорите? Няма дете,което де не е решавало добре на ЧХ и да се е класирало добре.
Има наистина някои разминавания с по-малко точки при повече решени задачи, но не са чак толкова фрапантни.
На въпроса по-горе - едното ми дете във втори клас отлично беше схванало идеята на регламента и беше решавало спрямо него по на-добрия възможен начин. За малкото предстои да разбера.

Общи условия

Активация на акаунт