Промяна в образователната система

  • 2 832
  • 26
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 4 500
Частните уроци не са родителски приумици. За 40 мин как се предава нов урок, да се изпитат няколко деца, да се упражни този нов урок и следващият час се взима нов урок?!? В старото училище на сина ми им казваха да си научат урока в къщи, че времето не стигало. Еми няма как да стане  Whistling
Относно нехаещите родители - то си е за тях. Добре, разбирам, че навремето е било друго, ама не можеш да нямаш хал хабер какво учи сега детето ти и случайно да разбираш от класната, че детето било застрашено от 3 поправителни изпита  ooooh! И после тая майка реве, че материала бил труден.
Ми труден, ама това дете го натисни малко, какво значи "Сам да си носи последствията?" ? Пък ако не разбира нещо хвани кажи 5 думи на кръст, барем вдене за какво става дума. Уфф, ядосах се, че случаят е реален  Tired Tired
И на мен не ми се решават задачи за едночлени, ама сина ми моли за помощ, да го зарежа ли?
И да, наистина опира въпросът и до самосъзнание на самото дете, но родителят трябва да "вкара в релсите".
Отплеснах се  Crazy Crazy

# 16
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Частните уроци не са родителски приумици. За 40 мин как се предава нов урок, да се изпитат няколко деца, да се упражни този нов урок и следващият час се взима нов урок?!? В старото училище на сина ми им казваха да си научат урока в къщи, че времето не стигало. Еми няма как да стане  Whistling

Има учители, които си вършат работата. Те си предават уроците. Че има некадърна, не а ми малоумна политика по отношение на пбразованието и на учителите е факт. Но аз пък съм се нагледала на родители, които пращат на уроци за спокойствие. Въпреки добрите учители. И майки на първолаци дето учат с децата си с лопата да ги ринеш... когато всяко здраво дете с присътваш родител ще се справи...

После нямало респект към учителите. МОже и да няма, но съобразяване има много или премного понякога. Ако учител направи това дето си написала - родителят какво прави? Избира частен учител, а не разговор с учител и ако трябва  директора. Ако в първи клас детето има едночасови домашни - пак така /с мама евентуално/. Та зависи от опита и гледната точка. Но ако аз си работя работата, искам и учителите да го правят. С уважение, но и с изисквания подхождам. А не с търсене на частен заместител.

# 17
  • Мнения: 1 153
Наистина не стига времето в училище. Спомням си по мое време, как един урок днес се взема, утре работим по атлас, географска карта, упражнения, след това те изпитват и минаваш на следващия урок. Отделяше се повече време за затвърждаване на материала, но и той беше по-опростен. Явно напъните да вкарат повече материал за единица време, не дават желания резултат. Само си помислете - в първи клас за две седмици минаха периода на чертичките и точките, до края на декември бяха взели цялата азбука. Не че азбуката е нещо сложно, но по мое време сякаш повечко време я вземахме? Същото и с таблицата за умножение. Паралелно вървят умножението и делението с това число. И всеки ден - ново. За нула време я взеха и започнаха по-сложните задачи. В един урок по Човек и общество - историческият раздел, събрани 200 години от историята на България. По Човек и природа - сухи уроци, нищо практическо. А накарай едно девет годишно да схване какво точно е маса, обем... В учебника както е обяснено, ако няма кой да му го разясни и покаже нагледно, нищо няма да разбере. Пиша за малките класове, още е там детето ми. Ще видим догодина в 5ти клас какво ще е.
 Наистина има много родители, които оставят децата си на самотек и хабер нямат какво се учи. Но пък има и деца, които вари ги, печи ги, при професори ги пращай, няма да разберат дадено нещо. Има и други, които без много зор разбират. Шарен свят, както са казали.

# 18
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Все пак има и деца с по-богата обща култура, на които уроците в училище не им се струват чак толкова извънземни. Това става съвсем елементарно в разговори, на излети, в игри и не на последно място - прочетени книги.
По-елементарно и някак бавно преминаване на нови понятия няма да срещнете след 4 клас.

Не можах да разбера каква беше тази идея за свиване на общообразователните предмети и знания до минимум.

# 19
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Родителите често помнят избирателно.

По мое време децата се чуеха да четата около 1нуари, февруари. Значи тогава е била взета азбуката. Сега пак е така. По мое време обаче в първи клас се смяташе и броеше до 100. сега е до 20. А във втори и стигат 100 и вземат таблицата.

След 5-ти, разказвателните са безумие дотолкова доколкото учат по биология същества, за чието съществуване не сме и подозирали докато децата ни не ги споменат и пак не сме били безпросветни, а те са напът да станат... та... не всичко е както изглежда. Изпитват ги с тестове, лощи, сухи, с картинки, неразгадаеми... но това е зада е лесно за оценяване... модерна работа.

# 20
  • Мнения: X
Само си помислете - в първи клас за две седмици минаха периода на чертичките и точките, до края на декември бяха взели цялата азбука. Не че азбуката е нещо сложно, но по мое време сякаш повечко време я вземахме?
Цялата азбука до края на декември? Доста амбициозен преподавател. Какво са правили децата през останалата част от учебната година?
 Надникнах в темата на първокласниците, тъй като реших, че съм поизостанала с информацията и има някакви промени. Там може да се проследи с какво темпо се работи по български език. Гледам, че до средата на март децата са продължавали да вземат нови букви.

# 21
  • Мнения: 1 153
Писаха, какво друго. Две седмици чертички, по една буква на ден, след това ден упражнение, смятайте.  Имат състезание неписано между класовете, а нашата учителка е като тайфун в сравнение с другите. Не помня какво кога точно сме учили по математика едно време, но си спомням, че се упражнявахме повече.
 Тестовото изпитване не е лошо според мен. Има си и за писане, за разсъждения място, проверката става по-бързо.
  Не става въпрос да се свият предметите до минимум. Нещо като холандската система да е. Май сега промените са взели нещичко от нея, уж ще е по-профилирана, да видим. Само се чудя, като станат 10ти клас и решат, че не искат да учат, какво ще правят? Не могат да започнат работа, май се иска съгласието на Инспекция по труда.

# 22
  • Мнения: X
Писаха, какво друго. Две седмици чертички, по една буква на ден, след това ден упражнение, смятайте.  Имат състезание неписано между класовете, а нашата учителка е като тайфун в сравнение с другите. Не помня какво кога точно сме учили по математика едно време, но си спомням, че се упражнявахме повече.
 Тестовото изпитване не е лошо според мен. Има си и за писане, за разсъждения място, проверката става по-бързо.
  Не става въпрос да се свият предметите до минимум. Нещо като холандската система да е. Май сега промените са взели нещичко от нея, уж ще е по-профилирана, да видим. Само се чудя, като станат 10ти клас и решат, че не искат да учат, какво ще правят? Не могат да започнат работа, май се иска съгласието на Инспекция по труда.
Ами, проблемът при вас не е със системата, а с преподавателката.
Тя е решила до края на декември да преподаде материал, който първокласниците изучават до началото на април. Не са й го спуснали от МОН.
ЩО се отнася до втория въпрос. И в момента по Конституция училищното образование е задължително до 16 години. С новия закон са предвидени възможности, който иска да приключи с училището в десети клас. Ако Ви интересува, може да прочетете съответните текстове.

# 23
  • Мнения: 1 153
Писаха, какво друго. Две седмици чертички, по една буква на ден, след това ден упражнение, смятайте.  Имат състезание неписано между класовете, а нашата учителка е като тайфун в сравнение с другите. Не помня какво кога точно сме учили по математика едно време, но си спомням, че се упражнявахме повече.
 Тестовото изпитване не е лошо според мен. Има си и за писане, за разсъждения място, проверката става по-бързо.
  Не става въпрос да се свият предметите до минимум. Нещо като холандската система да е. Май сега промените са взели нещичко от нея, уж ще е по-профилирана, да видим. Само се чудя, като станат 10ти клас и решат, че не искат да учат, какво ще правят? Не могат да започнат работа, май се иска съгласието на Инспекция по труда.
Ами, проблемът при вас не е със системата, а с преподавателката.
Тя е решила до края на декември да преподаде материал, който първокласниците изучават до началото на април. Не са й го спуснали от МОН.
ЩО се отнася до втория въпрос. И в момента по Конституция училищното образование е задължително до 16 години. С новия закон са предвидени възможности, който иска да приключи с училището в десети клас. Ако Ви интересува, може да прочетете съответните текстове.

Изобщо не съм се замисляла, че госпожата е бързачка, нямам приятелки с набори на дъщеря ми, децата на заобикалящите ме са доста по-големи. Ето днес пак са карали 3 часа подред без междучасие, само пиш. пауза. До сега не бях се интересувала до кога е задължително училището, за мен си е ясно - до края.

На екскурзия са на 28.05., ще посетят Етъра, Шипка, пещерата Бачо Киро, Дряновски манастир и Царевец. Искрено им завиждам, ще посетят прекрасни места Simple Smile Дано времето се оправи до тогава.

# 24
  • Мнения: X
Изобщо не съм се замисляла, че госпожата е бързачка, нямам приятелки с набори на дъщеря ми, децата на заобикалящите ме са доста по-големи. Ето днес пак са карали 3 часа подред без междучасие, само пиш. пауза. До сега не бях се интересувала до кога е задължително училището, за мен си е ясно - до края.
И, понеже нямате приятелки с набори на дъщеря Ви, няма откъде другаде да намерите адекватна информация по въпроса и обвинявате системата за грешките на вашата преподавателка?
Същото важи и за много от останалите Ви въпроси.
Има достатъчно информация, свързана с тях. Стига човек да иска да чете.
Оставам с впечатлението, че искате да бъде променено нещо, което не познавате добре.

# 25
  • София
  • Мнения: 62 595
По-скоро е като в една реклама - искам всичко. Обаче ако питаш какво точно иска - не знае.
Авторке, хич не чакай системата да се нагоди към теб и не мрънкай, а запрятай ръкави и помагай на детето! После никой няма даа пита каква била системата и колко била виновна тя, а какво знае и може или какво не знае и не може детето ти!

# 26
  • Sofia
  • Мнения: 3 044
Изтривам последните квалификации на авторката към потребителите и заключвам темата.
Това не е начинът за комуникация тук.

Общи условия

Активация на акаунт