5-и клас – не му се учи. Вие как се справяте?

  • 62 411
  • 1 161
  •   1
Отговори
# 855
  • Мнения: 10 998
Училището е един ужас. Връщам се от родителска среща и съм просто разбита. Бой, разправии между децата - ад. Моят син е над нещата и нищо нито го впечатлява, нито пък ми споделя. Каквото и да го питам - всичко е супер. А родителите и учителите разказват отвратителни неща. Най-хубавото е че през май -почти няма да се учи. Никога ама никога не бих станала учителка. Аз това не мога и три минути да го изтърпя, камо ли всеки ден. Има къде къде по приятни професии.

# 856
  • София
  • Мнения: 62 595
В момента, в който учителите ще могат да гонят от час за лоша дисциплина, и родителите трябва да си приберат отрока поради тази причина, нещата ще започнат да си идват по местата. Не може сега учителят да няма право да изгони безобразно държащо се дете, на всичко отгоре това децата го знаят и започват да се държат още о-предизвикателно. Роддителят прекрасно може да си стегне детето, и то не заради друго, а защото няма да иска на него на свой ред началникът да му мрънка и да му реже надницата. Сега и родители, и деца най-нагло заяввяват "нали затова е в училище, аз трябва да ходя на работа+.

# 857
  • Мнения: 193
Децата в днешно време са наистина непоносими, но това е така, защото образователната ни система е такава. Учителят е длъжен да търпи наглото и непристойно за училищна обстановка поведение на няколко деца, които не знаят защо са отишли на училище, а останалите деца трябва да търпят, и да страдат от простотията на 5-6 човека. В класа на дъщеря ми, която е на 16, най-редовно им дават изненадващи изпитвания, които учителите решават на момента, тъй като класът шумял много, и не слушал. После децата питат въпросния учител защо е дал изпитването на целия клас, а той отговаря - "За да се научите всички на ред и дисциплина". Не знам, но според мен това не е честно. Трябва учителят да има право да гони ученици с непристойно поведение от час, да вика родители, директори, но така да страда целия клас, заради 5-6 човека, не мисля, че е редно.

# 858
  • Мнения: 11 962
Съгласна съм с всичко,  учителите трябва да имат по- големи права.

Но не съм съгласна изненадващото контролно да се приема като стадание.Напротив, трябва да има често и такъв вид изпитвания, винаги ги е имало.

# 859
  • София
  • Мнения: 17 329
В момента, в който учителите ще могат да гонят от час за лоша дисциплина, и родителите трябва да си приберат отрока поради тази причина, нещата ще започнат да си идват по местата. Не може сега учителят да няма право да изгони безобразно държащо се дете, на всичко отгоре това децата го знаят и започват да се държат още о-предизвикателно. Роддителят прекрасно може да си стегне детето, и то не заради друго, а защото няма да иска на него на свой ред началникът да му мрънка и да му реже надницата. Сега и родители, и деца най-нагло заяввяват "нали затова е в училище, аз трябва да ходя на работа+.

 Peace Абсолютно. Това ще проработи на хиляда процента, само че няма никога да дойде момент, в който управляващ да се навие да го наложи, защото и до днес на училищата се гледа масово като на места, където да ти гледат детето, докто ходиш на работа.

# 860
  • София
  • Мнения: 18 116
Съгласна съм със Светкавица. Децата много се разлигавиха от тази практика с предизвестени дати за контролни/тестове. Учителят е в правото си да пуска такива във всеки един момент. Иначе, особено при част от големите, се наблюдава спорадично учене само за теста. Но наистина човек  може просто да спести разяснението, че е заради дисциплина. Иначе изнендващите  контролни са от полза и за двете страни.  Вероятността за такива поддържа учениците активни, регулярно подготвени. При по-ниска оценка  на даден тест те имат и бърза възможност за поправка. А на учителите, при такова надбягване с времето заради обемния материал и ограниченото време за упражнения и индивидуални изпитвания, такива тестове дават възможността за обхващане на повече хора.

# 861
  • София
  • Мнения: 62 595
Ами, вижте, учителите явно така ги учат - първо и основно е като в казармата, да има дисциплина, а заради един трябва да изгорят всички, за назидание. По същия начин и началниците манипулират подчинените си, само дето на това му казват екипна работа - казват на хората $вие сте екип и трябва да се разберете, а ако Иван се издъни, значи сте се издънили всички, защото не сте направили така, че Иван да си свърши работата или не сте му помогнали (разбирай не сте я свършили вместо него)$. Нищо ново под слънцето, просто тези неща рядко ги осъзнаваме истински. И често е много удобно и за родители да си измият ръцете относно безобразното поведение на отрока - $как може учителката Х да овладее класа и моят да си трае, а учителката У не може - значи У е виновна$. Което пак ни връща към това, че по подразбиране и родителите приемат, че няма значение какво учителката Х ще ги прави, важното е да мълчат.

# 862
  • Мнения: 3 916
Младата и амбициозна учителка идва след обяд в къщи взема 15 лв. и си заминава.Днес 5 деца да има и си е изкарала доволна сума без да се зори.Едно дете лесно се контролира,не са 30.
В началото на годината дойде младо момче в училище,не можа да издържи и два месеца и си замина.
Защо не издържат младите? Кекави ли са нещо?

Кекави са, да.
25-годишните млади учащи, са леко неграмотни. А са неграмотни, защото са продукт на същото това днешно училище. Излизат от училище с някакви смешни елементарни матури в 12 клас, по-лесни от тези на седмокласниците, и влизат с оценка от матура във всякакви специалности в разнородни ВУЗ-ове. Пишат неграмотно, изразяват се неграмотно, нямат умения.
В класа на детето идваха студенти в час по български език. Не познават езиковите норми, правят недопустими грешки, дете, което посещава школа и учи навън (навън как умеят да ги научат, а в училище не, това е смешно::Simple Smile, излиза на дъската и им поправя грешките.

# 863
  • sofia
  • Мнения: 8 946
Снощи на родителската искрено ме зарадва учителката, която пред всички обясни защо Х има две двойки.
Било е заради поведението му и последвало изпитване. Други две само извикаха майката на Х да говорят в коридора. Иначе всички питаха за Х,У и Z (без изключение) и само чат-пат за още един.
Само майката на Х присъстваше, родителите на другите съм ги виждала за първи и последен път в пети клас (сега са седми).

Сметанапалата, навън успяват, защото в групата ги няма тези четиримата, които описах. Дори и силно мотивиран учител ще тегли една майна на подобни говеда (без извинение) и ще страдат и другите.

Нали и за това е седмокласния зор - да се отделиш от говедата.

Последна редакция: чт, 27 апр 2017, 09:43 от vesi1

# 864
  • Мнения: 3 916
Не съм съгласна. При нас също има говеда. Чудно как едни учители успяват да озаптят говедата и учебен процес протича. Майката на Х и У не ме вълнуват и не желая и да ги виждам.

# 865
  • София
  • Мнения: 62 595
А защо изобщо някой трябва да бъде озаптяван? На работа озаптяват ли те? Не, просто ти посочват вратата, когато нарушаваш трудовата дисцилина или не работиш. Образованието може да е задължително до 16 години, но присъствието не е. Щом ученикът не се държи добре, то майка му и баща му да си го прибират и да си го обучават вкъщи, с частни учители или както си решат. Озаптяват в казармата и в затвора, а училището е място за учене. А щом едно и също дете се държи при един учител зле, а при друг добре, значи не е като да не може да се владее, дори бих казала, че много добре съобразява и владее реакциите си. И в този смисъл камъните не са в градината на учителя, а в градината на семейството. Това дете е достатъчно съобразително, за да наглее.

# 866
  • sofia
  • Мнения: 8 946
А защо изобщо някой трябва да бъде озаптяван?
Защото му липсват първите седем и още нещо.
То теорията ти е вярна, ама явно в практиката изникват и други казуси.

# 867
  • Мнения: 3 916
Да се изразя по друг начин, защото иначе така излиза, да:
В определен час на никой не му се налага да озаптява. Влиза и си върши работата.
Други пък излизат и казват-не мога да ги озаптя. Никой и не очаква това-да озаптява.
Но явно един учител умее да си преподаде, а друг-не. Това е част от професионализма, да накараш аудиторията да те слуша.

# 868
  • София
  • Мнения: 62 595
Ти май имаш романтична представа за това да накараш аудиторията да те слуша. Слушат те 90 процента, а 10 си карат както си знаят. Всички слушат само от страх,, а страхът е за тези 10 процента, дето не слушат, а не от харизматичност на учителя. Като в казармата наказваш всички заради един.
Аз затова не искам да ставам учител - защото няма да търпя такива неща, а ще ме карат да ги търпя, защото учителите щат-нещат, са в системата. Да не са в системата могат да си позволят само учителите, които дават само частни уроци и могат да отказват, ако ученикът се държи безобразно.

# 869
  • sofia
  • Мнения: 8 946
Нали прочете, че всички учители, които минаха, ги споменаха. Просто някои влязоха в детайли.
Те си преподават, другите слушат.
Аз към учители отдавна нямам претенции и очаквания. Това ми позволява да се зарадвам, когато някой си върши работата.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт