Над задачка щом се мъчиш, насоки тука ще получиш :)

  • 74 502
  • 739
  •   1
Отговори
# 270
  • София
  • Мнения: 18 062
Дидева, аз нямам условията и затова предположих на база написаното, че 3.2 е в знаменател. Ако не  е и двойката е множител горе, да, тогава отговорът е друг. За да се избягват такива разминавания, е хубаво пускащите или да дават линк към оригиналното условие, или ако ще го изписват тук, то да поставят някакви интервали, или знаменателя да го отделят в скоби..

ПП Сега видях оригинала. Отговорът е  наистина 15. Тя въобще не е и зададена с дроби задачата.
ППП Ябълка, при изясненото условие вече, правите така:
(х:3)*2 +15 -25 = 0
Съобразявате,че (х:3)*2 +15 трябва да е 25, зада са равни двете страни. (нещо -25=0)
(х:3)*2 +15 =25
Съобразявате още веднъж, че  това цялото (х:3)*2 като събираемо вляво трябва да е 10, за да са равни двете страни. (нещо +15 =25)
(х:3)*2=10
Нарочно заградих в скоба, за да гледате на нея като на  неизвестно. Тоест (колко) * 2 прави 10?
х:3=10:2
х:3=5
х=3*5
х=15



Последна редакция: пн, 16 окт 2017, 14:27 от пенсионирана русалка

# 271
  • Мнения: 21 455
Аз изходих от това, че в трети клас не учат дроби ( няма как да е в знаменател) и произведението не е в скоби. Иначе си права, и аз предпочитам да видя оригинала - печатен или на снимка.

# 272
  • Мнения: 1 232
Произведението и със скоби и без, няма значение, защото е произведение и частно.
Задачата я изтеглих от тук. 3 клас 2015 есен.
https://klasirane.com/MBG.asp

# 273
  • Мнения: 21 455
Произведението и със скоби и без, няма значение, защото е произведение и частно.
Напротив. Има значение дали има скоби.
6:3.2 и 6: (3.2) не е едно и също.

# 274
  • Мнения: 1 232
 Embarassed Съгласих се! Знаменател или числител.

# 275
  • Мнения: 6 588
Голяма мъка с задача за пети клас. МОже ли помощ?! Praynig Simple Smile

  Жилищен блок има еднакъв брой етажи във всеки вход и еднакъв брой апартаменти на всеки етаж.
  броят на входовете е по- голям от 1. БРоят на апартаментите на етаж е по- голям от броя на входовете и  по- малък от броя на етажите.

Колко са етажите ,ако броят на всички апартаменти е 105?

# 276
  • Русе
  • Мнения: 11 921
Голяма мъка с задача за пети клас. МОже ли помощ?! Praynig Simple Smile

  Жилищен блок има еднакъв брой етажи във всеки вход и еднакъв брой апартаменти на всеки етаж.
  броят на входовете е по- голям от 1. БРоят на апартаментите на етаж е по- голям от броя на входовете и  по- малък от броя на етажите.

Колко са етажите ,ако броят на всички апартаменти е 105?
105 се разделя на три множителя - 3,5 и 7. Най-голям е броят на етажите
   7 етажа
 

# 277
  • Мнения: 6 588
Сърдечно ти благодаря ,Amber bouquet

# 278
  • гр.Варна
  • Мнения: 1 339
Привет!
Може ли за помощ с тази задача от Черноризец Храбър - 3-4клас?

# 279
  • Мнения: 21 455
Привет!
Може ли за помощ с тази задача от Черноризец Храбър - 3-4клас?


Лицето на правоъгълника е от 3.4=12 квадратчета
От него изваждаме лицата на белите правоъгълни триъгълници. Лесно се съобразява, че лицето на всеки от тях е половината от лицето на определен правоъгълник.
Полученото умножаваме по 10.

# 280
  • гр.Варна
  • Мнения: 1 339
Аз я обяснявах на сина ми с броене на белите фигури.Има взаимнодопълващи се.
Не му стана ясно.С пространственото разположение хич го няма милият Simple Smile
Дидева,а на тази задача по-долу,защо отговора е "Никое от тези"?
 

# 281
  • Мнения: 21 455
Свържи втората точка от първи ред с първата и третата от втори и втората от трети и ще откриеш отговора.

# 282
  • гр.Варна
  • Мнения: 1 339
Ясно!
Той свързва всички точки хоризонтално и вертикално и започва да брои.Изкарва ги 8 и се чуди защо не е това отговора  Simple Smile
Благодаря!

# 283
  • София
  • Мнения: 18 062
С този на Дидева стават 9, а такъв отговор има.  Построява се и ще един такъв през точка  3 на първи ред  и трети ред и точки 2  и 4 на втори. Тогава квадаратите стават 10, а такъв отговро сред дадените вече няма, затова се избира Д.

# 284
  • Мнения: 5 160
Дидева даде идея за Пиза квадратите:)

Общи условия

Активация на акаунт