Перфектният родител

  • 18 767
  • 636
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 7 947
Не е нужно да се обсъждат само изключенията и крайностите, когато в темата се говори по принцип.

# 211
  • Мнения: 1 744
Все пак не мисля, че някои използва шамарите като метод на възпитание, а просто хората споделят, че им се е случвало и аз лично казах за мен кога се случва  Wink
Аз мисля, защото познавам такива хора. Смятат, че това е добро за детето и ако не го правят ще стане невъзпитано и "ще им се качи на главите". виждала съм и все още виждам шамаросване на 6- 7 месечни бебета, на малко по- големи около годинка и не инцидентно. За половин час с такава майка съм броила над 20 "шамарчета". Не се подвизавам в среди на маргинали, а на средностатитистически други родители. Подобно поведение ме притеснява, признавам. Лятото на морето плаках заедно с едно едногодишно русначе, когато майка му го преби, буквално, защото посегна към едни петунии. Може би
драматизирам, не знам, но не мога да свикна с това.

Да за подобно отношение и аз мисля така.
Но разграничавам шамарите- метод на възпитание, и инцидентни прояви когато дете и родител са стигнали точката на кипене, но все пак отбелязвам, че с детето може да се говори и да се обсъди защо, и какво се е случило.  

# 212
  • София
  • Мнения: 407

виждала съм и все още виждам шамаросване на 6- 7 месечни бебета...

Аз веднаж видях една майка на паркинга на ХИТ в Младост, държи няколко месечно бебе и му се кара на висок глас: 'Ееее, голямо бебе стана и още се лигавиш така'. А бебето отговаря с  'Гуу, гууу...'

Голяма простотия да се караш на такова бебе, ама ме напуши такъв смях от изказването на майката...

# 213
  • Мнения: 6 713
Все пак не мисля, че някои използва шамарите като метод на възпитание, а просто хората споделят, че им се е случвало и аз лично казах за мен кога се случва  Wink
Аз мисля, защото познавам такива хора. Смятат, че това е добро за детето и ако не го правят ще стане невъзпитано и "ще им се качи на главите". виждала съм и все още виждам шамаросване на 6- 7 месечни бебета, на малко по- големи около годинка и не инцидентно. За половин час с такава майка съм броила над 20 "шамарчета".

Това е гадно! Sick Абе тия родители, ако тях някой вземе да ги перка така през 20-30 минутки, а??? Много ми е интересно какво ще кажат

# 214
  • Мнения: 7 947
Аз се радвам, че не познавам и не съм виждала такива  Naughty

# 215
  • Мнения: 545
Бояна, имаш интересни схващания, с повечето съм напълно съгласна. Наистина проблемите с брака, работата, и т.н. се отразяват на отношенията с най-безащитния член на семейството. Когато се скараме с мъжа ми, срам не срам, но често детето го отнася. Когато сме спокойни, по-философски приемам нещата. Малката ходи на градина, но сега е временно в къщи, че й вадиха сливица и имам възможност да наблюдавам майките по градинките, където се извеждат повече малки деца около 1 година. Има доста, които пласкят по ръчичките, за да не пипат разни неща, както и такива, които са ужасно строги, ако не дели играчки с друго дете или се опитва да взима чужди. Според мен, тези майки не постъпват така, защото са садистки, които не обичат децата си. Те много се стараят като родители, опитват се да предпазят детето и да го възпитат от рано, само че не познават детската психология (не всички четат книги или се ровят из форумите Grinning ).
Лурдес, за хранене не съм я била, имало е случаи да бута купите от стола или да хвърля по земята, стискала съм зъби, свалям я от стола и прекратявам яденето. Съчувствам ти обаче, защото храненето може да е велика форма на тормоз в отношенията между майка и дете по много начини. Шамарът пък е велика форма на отдушник (ах, как се кротвам след подобна буря, така ми е гузно), но освен това няма особена полза.

# 216
  • София
  • Мнения: 12 691
Малката ходи на градина, но сега е временно в къщи, че й вадиха сливица и имам възможност да наблюдавам майките по градинките, където се извеждат повече малки деца около 1 година. Има доста, които пласкят по ръчичките, за да не пипат разни неща, както и такива, които са ужасно строги, ако не дели играчки с друго дете или се опитва да взима чужди. Според мен, тези майки не постъпват така, защото са садистки, които не обичат децата си. Те много се стараят като родители, опитват се да предпазят детето и да го възпитат от рано, само че не познават детската психология (не всички четат книги или се ровят из форумите Grinning ).
Точно за този тип става въпрос. Не, не са садисти. Извън шамаросването през пет минути са съвсем обикновени и нормални родители, грижа ги е за децата и прочее. Просто така разбират нещата, така са били гледани- вероятно е нещо комплексно. Именно, заради това ми се струва, че трябва повече да се говори за вредите от шамарите. Когато някой си изпусне нервите не може да се вини или да го виним, защото в такива моменти човек не мисли, а реагира първосигнално. Но ако смята, че това е възпитателно и прилага предимно този метод от най- ранна възраст щетите ще са големи- доказано е. В култури, при които шамаросването не е прието на никой не му хрумва да реагира така, защото няма подобен модел на поведение зададен в детството от родителите. Децата отглеждани и възпитавани системно с шамари включват физическата агресия като модел и са по- склонни да я вкарат в употреба при нужда- в училище, при спор с някого на улицата, при собствените си деца. А и най- големият парадокс е, че шамарите се използват като предупреждение или наказание, когато детето не може да се овладее, а и родителят в случая не е могъл да го направи, при далеч по- зрял мозък и съзнание.

Това е мястото на преумората, личното напрежение, вътрешното недоволство, което ни прави много по- първосигнални, раними и нетолерантни. Казват, че човек може да се отнася към другите само както се отнася със себе си. Децата, пък се учат от нашето отношение към тях как да постъпват със себе си, а след това и с останалите хора.

# 217
  • Пловдив
  • Мнения: 2 528
Изказвам се малко встрани от темата, защото не знам що е то перфектен родител, та не знам и дали съм такъв  Mr. Green.

Шляпване по дупето съм използвала 2-3 пъти с дъщеря ми с цел да й покажа нещо - обяснявам веднага. Детенце е на 1,8г. и си умира да ме изрита едновременно с двата крака в корема, докато я обличам, ама чак въздуха да ми изкара. Обяснявам, обяснявам...то се хили и пак ме рита следващият път с абсолютен кеф. Тогава казвам, че ако пак ме изрита, аз ще я ударя по задника. Рита ме-плесвам я-ревва от обида за секунди и веднага след това се светва, че не е редно да ме рита. Май 2 пъти повторихме упражнението.

За наказанията на толкова малки деца (опитът ми е с 2 деца до 4,6г.)- това с ъглите и вдигнатите ръце някак не го приемам. При нас не работят и лишаванията от любими неща, малки са още. Безотказно работят 2 неща обаче:
1. Тайм аут, съчетано с оставяне на "лошотиите"- при неприемливо поведение, когато обясненията не помагат, оставям за кратко сам/а в детската стая. Обяснявам, че "Ти си добро дете, но се държиш лошо сега и ще стоиш в стаята си, докато оставиш лошотиите. Като решиш, че вече ще се държиш добре, заповядай при нас в другата стая". Винаги наблягам, че лошотиите трябва да се оставят, а не, че детето е лошо  Peace Синът ми понякога даже без да казвам си отива в стаята, след малко излиза в качествено друго настроение и заявява, че е оставил лошотиите  Laughing
2. Влизане в тон с детето. Понякога като почнат да мрънкат, реват и киселеят безобразно без причина, мятат се по пода- еми мятам се и аз и почвам да мрънкам/рева. Така "ревем" дружно 2-3 пъти, после им става смешно и ситуацията е пак под контрол  Peace

# 218
  • Мнения: 7 947
А, това с имитирането ще е голямо шоу  Grinning(
Предполагам - прилагаш го, когато нямате гости?

# 219
  • Пловдив
  • Мнения: 2 528
Хаха, не съм го правила пред публика  Laughing Шоу е наистина и много бързо се оправя настроението на всички  Laughing

# 220
  • София
  • Мнения: 12 691
Преди време една потребителка психоложка го беше написала много добри свети по повод една тема за ината. Пускам ги по повод наказанията.

Здравейте прочетох тук,че наказанието помагало-да наказваш дете под 5 години не дава резултат.Необходимо е да има правила-и те да се спазват и от родители и от деца.Известният детски психотерапевт П.Деларош пише-Многото правила не вредят никога,но недостатъчността им винаги.И нещо,което обикновенно се пропуска-емоционалното състояние на детето е в пряка зависимост от това на родителите,най-често на майката.Добре е майката да си даде сметка и за собственото си спокойствие,увереност и стабилност.Ето събран материал за справяне с детските истерии,който би могъл да е полезен:
1.Техника Отразяване на чувствата – Оценката почива на информация за емоционалното състояние на говорещия и слушащия. Тази техника ни дава възможност да получим данни за емоционалното състояние на детето. Отразяването на чувствата поставя акцента не върху съдържанието на изказванията, а върху чувствата на говорещия, върху нагласите му и върху обратите в емоционалното му състояние. То позволява по-добре да разберем цялостната му позиция по обсъждания въпрос и по-вярно да схванем смисъла, който е вложил в казаното в момента.
Отразяването на чувствата позволява и на самия говорещ по-пълно и точно да осъзнае собственото си емоционално състояние.Да държим връзка със собствените си чувства и да опитам де ги споделяме с децата-„Ядосан съм,когато ти...”По този начин помагаме на детето да осъзнае чувстват си,служим като емоционално огледало.Отразяването трябва да е на чувствата,такива каквито са,а не тълкуването им-например-„Изглежда,че си много ядосан”,”Като че ли много ме мразиш”.

2.Различаване на потребности от желания-Потребностите могта да бъдат-от сигурност,обич,топлота,разбиране,от конфронтиране.Желанието е нещо конкретно-тук и сега.Ако се начум да ги разграничаваме-ще успеем да бъдем съпричастни с желанието,без непременно да го задоволим.Важно  е да правим разграничение на наши и потребности на детето.Ако ние наложим нашите потребности като потребности на детето-това създава проблем.Когато искаме дъщеря ни да стане прима балерина или да свири на пиано-нека първо отговорим на въпроса-това потребност на детето ли е-то има ли необходимост и доставя ли му радост,или е моя незадоволена потребност?
Желанието обикновенно крие зад себе си незадоволена потребност-ако детето иска много да му купите кукла,а в момента не желаете,нямате възможност-то можете да използвате техника 3-обговаряне на желанието.Защото потребността,която често стои зад такова желание е потребност от общуване,от внимание,от уважение правото на детето да желае.”Няма да получиш куклата,но имаш право да я поискаш”
3.Обговаряне на желанията
Да удоветворяваме потребностите и да обговаряме желанията-действа и в магазин,когато не можете да купите поредната играчка.Желанието е моментно-след като получи това,което иска вече има нужда от ново желание
Не става дума за това да не задоволявате желанията на детето,но това не винаги е желателно и възможно.Детето няма нужда от поредната кукла,която прилича на същата у дома-захвърлена в коша с играчки.Но то желае да уважите желанието му,да поговорите за куклата,да проявите внимание и грижа към неговите желания,дори и да не ги удовлетворите.Ф.Долто твърди,че детето често иска да говори за куклата,а не да му я купите.
4.Различаване на чувства и постъпки-много от свързаните с дисциплината въпроси се състоят от гневни чувства и гневни постъпки.Ако се научим да ги различаваме,ще съумеем да отреагираме и разбираме чувствата,а да ограничим нежеланите постъпки.Чувствата трябва да бъдат назовавани и изразявани-а не забранявани.Ако заварите детето да драска по стените на стаята-можете да опитате да му кажете,че стените не са за рисуване-за това има блокчета и рисувателна хартия,вместо да го плеснете например.
Детето изпитва различни чувства,някои негативни.Подтискането и забраняването им-ви създвата „бомба със закъснител”.Изпускането на парата е необходимо и желателно.Не бива да забарняваме на детето да изпитва негативни чувства-например то може да каже,че мрази по-малката си сестричка,но не и да я удря.Тоест ограничава се действието,а чувствата се изразяват и обговарят.
5.Подкрепа на позитивното поведение- Има и още един момент-често родителят подкрепя дразнещото го поведение,без сами да го осъзнава.Когато детето усети,че печели внимание,дори то да е "негативно"-то продължава и се научава,че това е начина да спечели вниманието ви.В същото време позитивното поведение остава незабелязано.Когато детето е спокойно по време на пазаруване,играе само в стаята си-то не получава внимание и начинът да го получи е като ви предизвика.Ако се научим да подкрепяме позитивното поведение и да неглижираме негативното,детето няма да се бори за внимание,чрез нежелани от родителя постъпки.Под подкрепа на позитивното поведение имам предвид-да се обръща внимание на моментите,в които обикновенно сме свикнали да не обръщаме внимание на детето-да се научим да хвалим детето-за реални постижения и постъпки,да поощряваме –без преувеличение,защото фалшът лесно се усеща.[/
quote]

# 221
  • Мнения: 7 947
Ей тия психоложки най-не ми допадат  Crossing Arms

# 222
  • София
  • Мнения: 12 691
Ей тия психоложки най-не ми допадат  Crossing Arms
Кое не ти допада?

# 223
  • Мнения: 7 947
Още първото изречение - наказанието е стимул нещо да не бъде направено отново и действа!!!
И това не са мнения на психоложка - а цитат от учебник, което е друг въпрос.

# 224
  • Мнения: 133
Ей тия психоложки най-не ми допадат  Crossing Arms
Кое не ти допада?
  И на мен не ми допадат !

Общи условия

Активация на акаунт