На море в Турция - тема 39

• Велико Търново
cska_kazanlak страхотен разказ. Няма какво да добавя, всичко е подобно и за Ефталия Аква, освен е има анимация и в самия хотел. Вчера се прибрахме, прекрахме добре, децата се забавляваха много (дори и малкото), което е най-важното. Ние посетихме турския а-ла карт ресторант и не останахме очаровани от менюто, не е по нашия вкус. Като минус мога да отчета, е персонала не знае добре английски и понякога трудно се комуникира с тях. Стаята се истеше ежедневно, мен лично ме дразнеше това, е нашата я чистеха всеки ден между 2 и 3 следобед, което не ме устройваше, заради режима на малката, но това си е мой проблем Wink Храната добра, гледахме да се храним в непиковите часове, наистина някои неща свършваха, но пък не беше блъсканица. Много разнообразни басейни в хотела, пързалки. Като цяло съм доволна от съотношение цена/качество.

cska_kazanlak,благодарности за подробния разказ,интелигентно поднесен и с доза хумор .  Laughing Поздравявам те и пожелавам  и на много други да се насладят на прекрасния Аквапарк на Ефталиите. Съотношение качество-цена : прекрасно. За информация на теб ,автобусите  предпочитат да влязат и излязат от Анталия през Бурдур, а не през планината Торос/изхода в Аксу/ ,защото пътя е  много по-добър ,наподобява българска магистрала,хубава настилка и на често бензиностанции,където можеш да дозаредиш на сравнително ниска цена. Проблема в момента е самия град Анталия, и то района около летището,заради сериозните ремонти които трябва да приключат до март заради събитието на следващата година- Експо 2016г.Един съвет към всички със собствен транспорт-Следващ път ,когато почивате в Анталия,спрете на комплекса Kolaili край Афионкарахисар,много голямо разнообразие на локуми,пишмание и баклави. Simple Smile

• София
Здравейте,
Ние се върнахме на 01.09 от Бодрум. Пътувахме със самолет с Емералд. Пътуването беше ок. Бяхме в хотел GOLDEN AGE. Хотела като цяло е много добър, храна имаше много и не свършваше. Хотела беше пълен  - 90% от посетителите бяха турци, и то много нахални, бутат се по плажа, едва ли не ти лягат на главата, не ги интересува, че ти си си оставил багажа на тоя шезлонг, в ресторанта също страшна бутаница, от чиниите ни взимаха неща, ако случайно са понамалели, макар че пак се зареждаха свършат ли... От хотела даваха хавлии за плажа без депозит. След като са направили Анекс сградата, която си е голяма, според мен са им станали малко местата както в ресторанта, така и на плажа. В 8 на плажа трудно се намираха места, и то не че имаше хора,а просто навсякъде по шезлонгите и шатрите имаше нахвърляни хавлии.
За екскурзиите - ние ходихме на панорамна обиколка на Бодрум(не бих повторила) - 10 евро на човек - ходихме до Мелниците, Амфитеатъра и портата на Миндос, навсякъде по около 30 мин, после ни заведоха в един безбожно скъп магазин за локуми и текстил уж - там 45 мин и накрая 45 мин в кожена фабрика. Дуга екскурзия, на която бяхме беше с яхта - 50 евро на човек с включен обяд - там беше много хубаво, имаше 4 или 5 спирки, като едната беше на Camel Beach - изцяло пясъчен.
Когато дойде време да си ходим, ни бяха казали че предния ден ще има изпратен факс на рецепция или на таблата за това в колко ще ни вземат - на таблата нямаше, а на рецепция казаха не знаем, обадете се на представителя на фирмата, като им звъннахме човека искаше да говори с тази от рецепцията и изведнъж се оказа, че все пак има информация, но не са я изложили. Другото е, че много малко от персонала знаеше английски. Аниматорите говореха, но пак предимно програмата беше на турски.
Като цяло не съм много доволна, някой ако има въпроси нека пише.

• Варна
На пристанището в Бодрум има бюро в което ви предлагат десетки всевъзможни лодки и яхти на цена от 10 до 90 евро.

Ето, че и ние се завърнахме от морето в Турция. Laughing
Ще бъда възможно най- кратка. Не целя да правя подробен пътепис. Снимки не слагам- за всеки обект такива има достатъчно из нета.

Пътувахме семейно с нашия автомобил, за да можем да видим повече неща, т.к. не сме любители на повече от едно посещение на едно и също място.
Почивахме в Дидим, в хотел Буюк анадолу и останахме много доволни.
На отиване за там разделихме дългия път и спахме една нощ в Троя тук, в този хотел:

Хотелчето е малко, за мен е по- скоро мотел, но е на 300-400 м. от Троя и е удобно за нощувка. Чистичко, с много приятни собственици, които готвят изключително вкусно. Големият син си облиза пръстите с една мусака с патладжан, а на мен ми се понрави техният зелен боб.  Simple Smile
Минахме през селца по пътя си за там и ни бе интересно да установим, че те са точно като нашите- поразхвърляни, с мизерни малки дворчета и неподдържани пътища, със селско сметище из нивите, НО в тях живеят хора и селското стопанство не е така изоставено от населението, като у нас. Бутат си хората по нещичко и изглеждат доволни.
Вечерта до нас имаше някакво джамбуре с музика и песни на живо в един двор и аз слушах с голям кеф.

На другия ден потеглихме за Измир и се настанихме за нощувка тук /Мини хотел/:

http://www.booking.com/hotel/tr/mini.bg.html?aid=323176;label=mi … total;ucfs=1&

Чудесно малко уютно хотелче на удобно място в центъра, точно до големия парк, в който има разположен и хубав лунапарк. Вечерта изкарахме там прекрасно.
След нощувката поехме за Ефес. Лично на мен и на големия син там ни хареса най- много. Чела съм и съм гледала какво ли не за там, но отиването лично и виждането на място доставя несравнимо удоволствие. Толкова голям древен и запазен град лично аз не съм посещавала. Най- много се впечатлих от библиотеката на Целз, от Траяновата чешма с останалия десен крак на императора и от... обществените тоалетни. Правихме снимки и много се смяхме с последните.  Laughing

Понеже търсехме кожени якета за мъжа ми и за големия син останахме доволни от късмета си, че на паркинга, още при влизането, ни посрещна един мъж- представител на кожарската фабрика до Ефес, който ни откара до нея и ни представи на един от търговците- български емигрант. Доволни сме, че си направихме планираните покупки бързо, при наличието на един наистина голям избор. От там, отново с автомобил на фабриката, ни откараха до самия вход на Ефес. Обслужване- на шест.

На третия ден следобед стигнахме Дидим. Доволни сме от хотела. Стаите са големи и чисти, поддържат се редовно, персоналът е мил и любезен, храната- чудесна, плажът много ни хареса. Ние никога не лежим и не се печем, та през цялото време се къпахме в морето и се гмуркахме с маски и шнорхели. По което и време да решим да отидем, винаги сме си намирали шезлонг, на който да си оставим кърпите.
Басейн не сме ползвали- при това чисто и топло море и при това изобилие на рибки и други водни обитатели няма смисъл.  Simple Smile От хотела нямаме никакви оплаквания. Стаите ни с децата бяха на един етаж, но не бяха съседни. Ние не сме и поръчвали такива, не ни е приоритетно. Интернетът там е добър, но трябва да се поиска кабел от рецепцията. Каквото и да му е нужно на човек- когато попита му се доставя. Стига да има общо с обслужването на хотелски гости, разбира се.  Simple Smile Отиграхме си на карти.
И посетителите /гостите на хотела/ също бяха много културни хора- не съм попадала на врява, на блъсканици, на простащина. Напротив. Хората си говорят по между си тихо и любезно. Към нас, като към чужденци, бяха особено мили в ресторанта. Опитваха се да ни обяснят храните си.  Simple Smile Не са добре с английския масата, но общо- взето се разбирахме.
За любителите на анимация- имаше такава, но ние не сме ходили. Принципно такива мероприятия не посещаваме никъде. Децата не обичат, ние, възрастните- съвсем. Та затова не мога да разкажа за нея подробно. Ние си играем на карти и шах, плуваме и се разхождаме.

Един от дните по време на престоя си в хотела отделихме за Памуккале. Голяма навалица беше там. Препоръчвам поне на отиване до изворите от входа да се ползва шатъл- спестява доста време и облекчава поне качването. В горещ летен ден може да е проблемно за доста хора. Шатълът се пълни на отиване общо взето. Входът за банята на Клеопатра се заплаща отделно, чак когато се стигне и ако искате да влезете там. Децата си отшляпаха из изворите и рекичката, която пускат за напояване на скалите. Направихме си чудесни снимки /големият си направи такива пред "планината от кокаин  Sunglasses/.
Цялото място е приказно и си заслужава пътуването, всеки километър до там си струва!
Върнахме се пеша, но през древния град Хиераполис, защото беше адска жега и не ни беше до печене из камъните, а през паркчето, над скалния комплекс. Препоръчвам го, освен ако Памуккале не се посети при по- нормално време, когато не пече тъй юнашки.

В самия Дидим е добре да се посети храмът на Аполон- смаях се от мащабите и най- вече от броя и височината на колоните. Децата ми принципно се интересуват от история и археология и за тях също беше интересно.

На връщане от Дидим пак минахме през Измир /препоръчвам да се ползва платената магистрала по ясни причини/ и разгледахме зоологическата градина там. Страхотна е. Много чиста, зелена, уредена. У нас няма такава /всичките сме ги посещавали/. Животните са разположени на голяма площ, не са набъхани в тесни малки, вмирисани грозни клетки. За всяко от тях е организирана голяма площ и е наподобено естественото им местообитание. Децата за първи път видяха жираф на живо, както и цяло слонско семейство- малкото слонче е родено миналата година. Голямо сладурче! Изключително интересно и оригинално попадение е тропическата част- закрито място, цялото в тропическа растителност, със съответните представители на фауната.
При птиците, които нямат хищен характер, може да се влезе в заграждението. Вървиш буквално редом с тях- щъркели, патици и други водоплаващи пильоци.
В цялата зоологическа градина се разхождат свободно токачки, пауни и други подобни.
Входът е символичен- по 3 ТЛ на възрастен и по 1 ТЛ на дете. Навред из зоокъта има чешми и тоалетни, беседки за почивка.
Мечката ни направи специално дефиле- обикаля пред мястото, предназначено за зрители, позира за снимка на метър от нас няколко пъти. Имаше и малко меченце, но то се оказа по- стеснително и не дойде толкова близо.
Големите котараци се бяха наопънали из сенките между камъните и дърветата.
Цялото разглеждане отнема минимум 3-4 часа и то ако не се застоявате много. Така че ако ще се разглежда този обект е добре да се предвиди 4-6 часа.

Отново си починахме по пътя на връщане, като този път избрахме една нощувка в Акчай. Не давам хотела, т.к. не го препоръчвам, но за една нощувка биваше. Малкият и съпругът ми си се къпаха и там, не пропуснаха, но морето на това място е доста по- студено от лагунката пред хотела ни в Дидим.

Пътищата в Турция наистина ме възхитиха.
Сравнение с нашите дупки и лунни кратери не желая да правя, няма никакъв смисъл.

Последна редакция: чт, 17 сеп 2015, 12:11 от Judy

Ние явно ще случим лошо време в кушадасъ Cry от 21-ви го дават да вали 4дни.Хотела има вътрешен басейн,но от сега си представям какъв ад ще е.

monikss, не вярвай на прогнозата. И аз преди да тръгнем се притеснявах, че ми показваше за 2 от дните лошо време и температура 24 градуса, но повярвай ми, времето беше повече от страхотно. Нито едно облаче в небето, нито вятър имаше.Температурата беше около 30-33 градуса.
P.S. Ние се завърнахме от Кушадъсъ на 13 септември, т.е. преди 5 дни. Всички остонахме повече от доволни и догодина ще повторим Simple Smile
Пожелавам ви хубаво време и много слънчево настроение!

Пъпешче и Judy, благодаря за чудесните разкази!   bouquet  bouquet

Излиза, че прехваления Golden Age не е чак толкова хубав, а оплювания Buyuk Anadolu не е чак толкова лош.

• Русе
qq50 ние също много харесахме Golden Age и наши познати ходиха през май и юни останаха много доволни.Зависи през какви очила гледате света,на някои нещо им харесва на други не.Като иска някои много екстри отива в хотели от класата на Delfin Botanik Platinium и си решава проблема.Ние за догодина живот и здраве сме се спрели на Avena Resort(ex.Gold Safran hotel) в Алания.Гледам във форума няма коментари,но руските са много добри .Близоста на центъра на Алания ни е приоритет.

• София
Аз казах, че хотела е хубав. Просто много малко от персонала знаеше английски и понеже  по- голямата част от гостите бяха турци и програматс си беше на техния език. Това не ми допадна, а не самия хотел...

Пъпешче и Judy, благодаря за чудесните разкази!   bouquet  bouquet

Никога не се връзвам на 1-2 поста, особено когато прочета несъстоятелни оплаквания /като напр. как били облечени местните хора и как затваряли ресторанта... когато му било времето/ или прекомерни хвалебствия.
Гледаме си нашите интереси, а те са основно свързани с пътуване, виждане на нови места, хора и порядки и рядко биваме разочаровани.
Обичаме да пътуваме много. И не можем да седим просто в един хотел, да броим манджите и да засичаме в колко часа сменят кърпите в банята. Хотелът не ни е от първостепенна важност. Тогава определено не бихме си починали изобщо. Защо да си го причиняваме?

Между впрочем аз често чета коментари на руски и английски- доста по- обективна информация събирам от толкова различни източници. От такива научихме за зоологическата градина в Измир, например. От едни руски пътеписи- много хубаво написани.

cska_kazanlak много изчерпателен разказ.Сега остава само и снимков материал

newsm44 Най после,имам час на тръгване...утре стягам багаж.

cska_kazanlak много изчерпателен разказ.Сега остава само и снимков материал
Ето ви малко снимки:

Здравейте, предстои ни пътуване на 02.10. за Кушадъсъ, четох доста из форума и другите сайтове, но за хотела, който сме избрали има много малко информация - Ephesus Princes 5*. Ако има някой, който да сподели по-пресни впечатления ще съм много благодарна. И още нещо ме вълнува - мислим като отидем там да наемем кола под наем и сами да си организираме ходенията до Ефес и Памукале, има ли някакви по-различни особености около rent-a-car в Турция, това ни е първото ходене там, впечатленията досега са ни само от Западна Европа. Благодаря! Simple Smile