Има ли (успешен) живот без висше образование?

  • 40 723
  • 408
  •   1
Отговори
# 390
  • Мнения: 2 269
Някои и на 28 не са открили топлата вода. До човек си е. Всеки се развива с различни темпове, например близнаци, отглеждат ги същите родители при същите условия, но единият се развива по-бързо от другия. Същото е с братя и сестри.
Училището не ги учи как да се справят с живота, а ги учи неща, които обикновено няма да са им от кой знае каква полза. То няма за цел да ги научи как да си разпределят парите, как да си изкарват прехраната и т.н. Защо? Защото ги подготвя да са слуги на някой друг, който ще печели от тях, а не те самите да развиват потенциала си и да работят за себе си. Естествено това не се случва с всички, но с повечето е така -- поточна линия -- ходиш на училище, после университет, после работа, защото така трябва. Обществото го налага.
Тези, които са самонадеяни обаче, те имат друга представа за това как да протече живота им и най-важното имат ЦЕЛ. Без цел е само едно лутане насам-натам.

Последна редакция: вт, 09 яну 2018, 11:51 от Auspicious

# 391
  • Мнения: 227
Естествено, че има но си зависи и от човека.
Колко трайно безработни висшисти има?  Laughing

# 392
  • Мнения: 2
Без висше и то качествено,успехи няма! Нещата не се свеждат единствено до печелене на пари и успешен бизнес.Освен умения в някоя област,образованието изгражда и много морални ценности,които в определени случаи са по-важни и значими,от постигнатите резултати.Създава навици,подход и методи за търсене на истини,които почти винаги водят до успех!

# 393
  • Мнения: 1 701
Здравейте! Не съм сигурна дали въпросът ми е за тук,но ще го задам. Като може би всеки родител,искам децата ми да продължат обучението във висше училище. Тази година големият ми син изкара добри оценки на матурите и под леко мой натиск кандидатства и го приеха в СУ. Като цяло той нямаше желание да учи и аз записах всички възможности. Приеха го археология и се зарадвах,че ако не друго,то поне ще получи много добра обща култура. Ходи през целия семестър редовно на лекции,къде с желание,къде без като само повтаря,че не му харесва. Сега явно леко притеснен от предстоящата му курсова работа и изпити,казва,че ще се откаже. А аз толкова много искам да учи. Не е казано,че ще работи с това,но според мен дори самата диплома,му дава дава възможност да е по-конкурентен. Моля ви,кажете аз ли бъркам и дали е разумно да го оставя да прави каквото иска? На 18 г. е и според мен,в тази възраст човек не може само много да прецени. Предварително Ви благодаря! Simple Smile
Да си вземе един семестър отпуска и да поработи, на есен ще е пръв в злата за лекции.
Според мен трябва да видиш какво му се прави и да му кажеш, че трябва да поема отговорност и да се издържа сам, защото ти си тази която трябва да го научи да се sправя в животa.
А археология е много хубава специалност.
Имам приятелка записа археология, понеже не знаеше какво друго. Мечтите и не се сбъднаха за друга кариера. Сега работи в музей и е много доволна, с добра заплата в чужбина и е много радостна заради завършената специалност и леката работа с добро заплащане. На работа няма напрежение, само си почива, държавен работодател. Пей сърце.

# 394
  • Наблизо
  • Мнения: 6 090

Имам приятелка записа археология, понеже не знаеше какво друго. Мечтите и не се сбъднаха за друга кариера. Сега работи в музей и е много доволна, с добра заплата в чужбина и е много радостна заради завършената специалност и леката работа с добро заплащане. На работа няма напрежение, само си почива, държавен работодател. Пей сърце.
Значи е имала късмет и наистина е учила и й е харесвало.Имайки предвид,че този вид работа обикновено влизаш с конкурс и чакаш да се освободи място за теб и да пребориш конкуренцията,че то колко музейни работници има и колко се канят да са такива...е,един път влязъл и с топ не могат да те мръднат.

# 395
  • Мнения: 29 387
Да, ама колко са като нея, пък за България, да не говорим.

Всяка година излизат по 200 и повече млади специалисти, а има работни места за примерно 2, които в повечето случаи са с връзки.  Tired Мила родна действителност.  Confused

# 396
  • Наблизо
  • Мнения: 6 090
Не е само в България.Хуманитарните специалности в повечето случаи не дават ясна професия или пък ако дават - има много много малко търсене.Трябва да си гъвкав,с допълнителни умения и да умееш да се продаваш.Записал ли си такава - трябва да си наясно,че няма да е лесно и се иска доста от теб.
Не стои въпросът така с техническите,има доста търсене за инженери(но пък трябва да са добри такива,не завършили аман-заман),информатици и т.н. и пак трябва да си добър и да са чули за теб.
Не се сещам за някакво образование или професия,където ти е сигурно на 100 процента,че ще имаш добра работа,освен може би лекар..но пък там се гонят добрите позиции.

# 397
  • София
  • Мнения: 62 595
Напротив, като излизаш с дипломата от вуза, там ти пише какво професионално направление си, което вече определя и кръга от професии. А за някои професии наличиетоо на диплома е критично важно, нещо като да получиш разрешително. Не можеш да станеш лекар, ако не си завършил МУ, също и строителен инженер, ако не си завършил ВИАС.

# 398
  • Наблизо
  • Мнения: 6 090
Напротив, като излизаш с дипломата от вуза, там ти пише какво професионално направление си, което вече определя и кръга от професии. А за някои професии наличиетоо на диплома е критично важно, нещо като да получиш разрешително. Не можеш да станеш лекар, ако не си завършил МУ, също и строителен инженер, ако не си завършил ВИАС.
Уточнила съм,че става въпрос за хуманитарните специалности.Ясно ми е,че не можеш без диплома да си лекар или психолог,но каква е професията на един историк освен учител?

# 399
  • Мнения: 2 269
Един историк не е задължително да е учител. Както беше написано по-горе добиват се допълнителни умения и трябва да знаеш как да се "продадеш". Тогава много повече врати могат да ти се отворят.

# 400
  • Наблизо
  • Мнения: 6 090
Един историк не е задължително да е учител. Както беше написано по-горе добиват се допълнителни умения и трябва да знаеш как да се "продадеш". Тогава много повече врати могат да ти се отворят.
Аз го написах - просто при хуманитарните специалности освен учител,всичко друго е до допълнителните ти умения и дали знаеш да се “продаваш”.

# 401
  • Мнения: 30 802
Шшт, тихо, сега Андариел ще ви набие канчето за "продаването". За нея е или всичко ("по специалността"), или нищо. Сигурно не е забелязала, че задачите в обществото на 21 век са малко по-различни, съответно и направления и квалификации са различни.

# 402
  • Мнения: 2 269
Един историк не е задължително да е учител. Както беше написано по-горе добиват се допълнителни умения и трябва да знаеш как да се "продадеш". Тогава много повече врати могат да ти се отворят.
Аз го написах - просто при хуманитарните специалности освен учител,всичко друго е до допълнителните ти умения и дали знаеш да се “продаваш”.
Да. Не е лесно, но има ли желание, има и начин.

# 403
  • София
  • Мнения: 62 595
За да станеш учител по история не е достатъчно да си завършил просто история, а да имаш и изкарана учителска правоспособност.
Ами, не знам за археологията, то е много специфично там, по-скоро бих препоръчала някой неориентиран младеж да учи икономика, поне ще получи добра икономическа култура. Или психология - ще изкара една говвина нещо като автотерапия, така или иначе младежите на тази възраст се увличат от психологията заради екзистенциалните въпроси, които трябва да решат.

# 404
  • Мнения: 29 387
Може би в някоя "бяла" страна, като САЩ, Канада или пък в Западна Европа има смисъл от учене на археология, но в България е малко мисия невъзможна реализацията по тази специалност.

Общи условия

Активация на акаунт