Това, което не одобрявам в българското училище...

  • 37 798
  • 426
  •   1
Отговори
# 360
  • Русе
  • Мнения: 11 924
Но в тази тема конкретно аз не съм прочела нито веднъж той да споменава или дава за пример конкретно училище.

   Май си единствена.
   И за да дадеш добър пример за конкретика.Моля излез с такава. Защото от няколко страници не допринасяте с нищо за осигуряване на такава. И моля , да прескочим частта за Ежко. Без да давам оценки, ми се размива темата.

# 361
  • софия
  • Мнения: 4 991
Но в тази тема конкретно аз не съм прочела нито веднъж той да споменава или дава за пример конкретно училище.

   Май си единствена.
   И за да дадеш добър пример за конкретика.Моля излез с такава. Защото от няколко страници не допринасяте с нищо за осигуряване на такава. И моля , да прескочим частта за Ежко. Без да давам оценки, ми се размива темата.
Може би, би искала да си редактираш поста, защото не те разбирам.Явно и супер кратката форма на изказ не е удачна.

# 362
  • Русе
  • Мнения: 11 924

Амели, не мога да знам, какво би разбрала и какво ти е трудно, но ще опитам.
Темата е "Това, което не одобрявам в българското училище...."  Има ли нещо конкретно да кажеш по темата.

# 363
  • София
  • Мнения: 16 211
Амели, аз пък всичко ти рабрах.

До понеделник Simple Smile

# 364
  • София
  • Мнения: 18 128
Амели,
Скрит текст:
хич не би било лошо да си с една идея по-обективна. Къде точно в този пост видя/разбра, че става дума за скъндзавост от страна на управата... Съвсем ясно се разбира - незаинтересованост->неплащане-> лош резултат. Чие плащане, ако не родителското... На няколко пъти из постовете си из тази тема е заявявал в прав текст, че е разбрал, че нещата се получават само ако плаща.. Да не вадя повече цитати и да обременявам темата излишно, можеш и сама да си ги откриеш. Но пак ще попитам в ролята си на какъв  преценява, че  Иван, Петкан, Драган или Стоян като не са плащали за ЧУ, резултатът на децата има на финала непременно е лош? В практиката има предостатъчно доказателства за обратното.
Плащането не гарантира качество, но скръндзалъка гарантира лош резултат... Не на последно място, защото изразява незаинтересованост.


И пак в тази връзка :

Това, което правя, е че "напук на всички спънки, създавани от корумпираните власти" доброволно плащах на читави български училища, достатъчно за да наемат читави учители и да им създадат условия, при които образованието на децата ми ще има абсолютен приоритет пред безумията на МОН.
Един път се отклоних от този път, надявайки се, че има ДУ, където ситуацията не е безнадеждна и положих съответните усилия...Бях доста грубо поправен от действителността.


Скрит текст:
Върни се назад и виж дали постът ми, че е време пак явно да се намеси ЧО и в частност АК И в тази тема, не е провокиран от  горното.. И моля те, цитирай някой мой пост преди това  в тази тема, който да е засягал Колежа. Ако и на това болднатото не му викаш тотално отричане на всичко държавно под общ знаменател, здраве му кажи. А  самата ти назад призоваваше да не се противопоставят двете форми на обчуение... Защо не му напомниш този свой призив? А тогава съвсем естествено е да  го попитам (не че отговаря на неудобен въпрос, който ще го вкара неминуемо  в заложена от самия него клопка в нападаките му срещу ЧС кто човек без опит с Колежа) след като има опит само с ЧУ предимно и злощастен опит само с едно единствено ДУ, как  има претенциите за задълбочен поглед над случаващото се в множество  държавни училища, често отличаваши се с много едно от друго и като база,  и като квалификация на учителския състав, и като среда от ученици, и като ниво на обучение, зависещо от предните два фактора пряко, и като прилагани практики?
И още нещо, Амели.  НИКОЙ не оправдава негативите на нашата система с  причини отвън, независимо дали става дума за такива в  САЩ или Европа.  Много подценяваш хората с  допукането си, че така плитко  оправдават минусите на нашата система.  Правенето на паралели далеч не означава това.  Човек се позовава на  примери и на база тях развива тезата си, не оправдава ничии тукашни безумия с тях. Когато аз  дадох примера с  реалшулетата в Германия, в които германците понякога са единици, а преобладават деца с пропуски в обучението, с незнаене на езика, с липсваща мотивация да учат и т.н ,  в резултат на което нивото осезаемо спада, нямах и за миг идеята да отдавам на това несгодите тук.  А и как бих могла,  та  в нашите класове  деца на чужденци с мигрантски произход има доста рядко. Но имаме други - от малцинства, които имат аналогични затруденения с езика на обучение,  характерно е за тях същото неглижиране на образованието, дърпат за жалост и останалите назад, като карат учителят насреща  им ще - не ще да се съобразява с преобладаващо ниското ниво....  Направих паралела  с цел илюстрация от страна като Германия  с иначе  успешни образователни  практики колко е важна  все пак подбраната среда и какво пагубно влияние има  липсата на хомогенност в това отношение в  някои от НАШИТЕ училища. Много назад в годините съм разказвала какво сподели с мен портиерът на един техникум, в чиято сграда детето ми ходеше в 7 клас на курс.  "Карайте детето да учи, да драпа към добра гимназия, та да не попадне в училище като това, в което ежеседмично полицията е гост заради прояви на агресия, вчера се  нападнаха двама с ножове в коридора". И точно заради липсата/наличието на такава  среда у нас винаги е имало и винаги ще има добри, относително добри и не чак толкова добри училища. Това го казвам  във връзка с  искането ти (за мен твърде  нереалистично, макар и много примамливо като идея) училищата да бъдат поне относително еднакви.. Сложи във въпросния техникум и  мултимедия, и библиотека, назначи и по-по-най учителите, плащай им в добавка и достойно - да видим какво ще постигнеш...

Последна редакция: ср, 13 дек 2017, 14:39 от пенсионирана русалка

# 365
  • софия
  • Мнения: 4 991
не, относително еднакви никога не ми е било теза! даже го смятам за вредно! Но идеята, че училищата, всички, цялата образователна система трябва да се качи поне малко нагоре за мен е водеща!

понеже нямам много време (а и едва ли е толкова важно) и не мога да отговоря на всичко сега, искам да отбележа нещо, което ми се заби в главата...въпросната скръндзаност. може проблема да е в мен, в моите възприятия, но наистина няма как да го възприема като обида към мен поради простата причина, че съм влагала не малко средства в обучението на децата си- дали ше е курс за езици, частни уроци за бг и мат, дали ще е плуването, режисурата, рисуването и т.н.  все е плащане от родителя. Предполагам в значително по-голямата си част родителите плащат нещо си! Ето защо не го възприех като теб! И ти не би трябвало, защото съм убедена, че също си плащала нещо си в някакъв момент

Разбира се, че винаги ще има различни стъпала в успеваемост на училищата! И слава богу!

П.С и аз имам апел, не допълвай казаното в движение, защото не е честно да се изкривяват нещата. Ти не говориш за ЧО, никак даже не го споменаваш, а директно "опираш" в поста си до АК. оттам нататък е въпрос на време да се завърти дискусията и да започне да се споменава по-често.

Последна редакция: ср, 13 дек 2017, 14:37 от Амели

# 366
  • софия
  • Мнения: 4 991
Сложи във въпросния техникум и  мултимедия, и библиотека, назначи и по-по-най учителите, плащай им в добавка и достойно - да видим какво ще постигнеш...

ти откровенно мислиш, че нищо няма да се постине ли? При добра и правилна мотивация, нов екип, нов поглед изобщо?!

# 367
  • Мнения: X
Амели, има ли Ежко, има и АК, няма друг начин! Като сиамски близнаци са  Mr. Green  
Скрит текст:
Освен другото, самият той определи темата като "място за заяждане и гавра" (не помня точния му цитат), отворена от него с цел да не се замърсява скъпоценната тема за АК. Мисля, че всякакви упреци в тази връзка би следвало да адресираш към техния първопричинител.

Споделям мнението на ЧС - за мен образованието е на принципа на черната кутия. По самата същност на методиките нямам компетенциите да се изказвам и затова не го правя, а съдейки от своя емпиричен опит (не само моето дете, а и децата около мен), резултатът е добър.  Не се наемам да съдя доколко е заслуга на образованието и доколко на родителите, това според мен е много комплексно и трудно определимо, но за мен е важен резултатът.

Скрит текст:
Poppea, наистина се опитвам да подхождам с уважение към всеки потребител в отвореното нет пространство. Опитвам се и да не слизам до дребни примери. Но в тази тема конкретно аз не съм прочела нито веднъж той да споменава или дава за пример конкретно училище.
Моля те, не я превръщай в поле за непременно оборване на даден потребител, за чиито възгледи имаш знание и виждания от други теми, касаещи други проблеми.
Тази тема беше започната като неутрално поле за един важен въпрос касаещ принципна ситуация. Ако някой има добри примери и иска да ги сподели, както направи Русалката, нека, смятам го за полезно. Но непременно да се оборва някой за нещо, което той самия не е казал е твърде неуважително.

Опитвах се да игнорирам личната ти битка, но преминаваш граници. Ако искаш да споделиш, какво не харесваш в Българското училище, моля те, направи го. С удоволствие ще те прочета!!!
Ако пък всичко ти харесва, евала, нека се радвате само на успехи и добро и занапред!!! Но моля те, опитай да не отнемаш диалога на останалите, които явно смятат, че има какво да обсъждат!



Къде и как съм отнемала каквото и да било на когото и да било?! Коя граница съм преминала, може ли да се обосновеш? Това е форум, всеки има право да си каже мнението, включително и аз. И си е съвсем по темата, която е толкова всеобхватно формулирана, че спокойно приютява моите постове, което и обясних  в червеното от поста си до Ежко. При това е провокирана от негови мнения, цитирани от Русалка. Русалка е посочила останалото, което смятах да напиша, и не виждам смисъл да я повтарям.  

Амели, самият факт, че аз акомодирам отговора си в негов пост би следвало да ти докаже, че противно на твоето твърдение, отговарям на негова провокация Simple Smile
Сложи във въпросния техникум и  мултимедия, и библиотека, назначи и по-по-най учителите, плащай им в добавка и достойно - да видим какво ще постигнеш...

ти откровенно мислиш, че нищо няма да се постине ли? При добра и правилна мотивация, нов екип, нов поглед изобщо?!

Абсолютно! Защото ако учениците се интересуват само от най-новата фолк-звезда или модел смартфон, и смятат, че са създадени, за да пият и да се ч..кат, няма сила на света, която да ги накара да научат нещо. А това се създава вкъщи, много по-рано от гимназиалния етап. Чувала си за "първите седем години" - ами вярно е. Simple Smile Не, не смятам, че отговорността е на децата, тя е на родителите.

Последна редакция: ср, 13 дек 2017, 14:57 от Анонимен

# 368
  • София
  • Мнения: 18 128
Наистина, да, защото не се позовавам на теорията , а на практиката. Познавам учител, отдаден на професията си, работил в подобно училище, не същото, но  с подобна среда. Споделя, че нивото на масата  те кара да свалиш летвата с много, ама наистина с много.. И не му повярвах и аз напълно, все си казвах, не може да е чак толкова зле.. Докато не чух същото от друг. Нишката с ученето при някои деца е тотално скъсана и  много трудно може да бъде пришита. Нима вярваш, че идващите на училище с единствената цел  да надуят в коридора, а и в час на макс чалгата,  да се клатят в ритъм с нея, да си попийнат  и да се побият за разнообразие в междучасието с юмруци или  с нож, ще се въползват от предоставената им опция да четат в модерно обзаведена  библиотека с нова литература и да ползват  опциите за дигитализиране на обучението? Или ще оценят съблекалните с душове и наличните шкафчета? Та сред тях има сричащи,  Амели..  Половината не идват и на училище редовно. Последната им грижа ще е да си вземат книга или да заседнат в компютърния кабинет да изготвят проект по  интересна тема, приоритетите им са други и е късно да се очаква в гимназиален етап учител,  пък бил той и най-добрият, преподаващ с най-модерната техника, да запълни като смагическа пръчка липсите в  знанията и възпитанието.. Нима не си гледала из нета клипове на какъв тормоз, физически и психически, са подлагани учители в някои училища?

Последна редакция: ср, 13 дек 2017, 14:55 от пенсионирана русалка

# 369
  • Мнения: X
Русалка, абсолютно Peace Аз също познавам такива учители, тъкмо двама - единият се връщаше от работа буквално разплакан, но впоследствие се премести в селективно ДУ и ми е споделял каква огромна е разликата.  Другият напусна системата.

# 370
  • софия
  • Мнения: 4 991
Такааааа, тези деца в тези техникуми откъде идват?! от полето?! Ами нали преди това има едни 7 години ВЕЧЕ в системата на образованието?!

Какъв е извода? ако не си изкривите душите да ме оборвате непременно, ще си стиснем ръцете в единомислие!!!

иначе на Poppea, обещавам подробно да отговоря (за ужас на Amber)

# 371
  • Русе
  • Мнения: 11 924
Такааааа, тези деца в тези техникуми откъде идват?! от полето?! Ами нали преди това има едни 7 години ВЕЧЕ в системата на образованието?!

   Как ще обясниш, че от същата тази среда(училище) излизат и различен тип деца - старателни ,мотивирани, които доста добре се справят в предпочитани и водещи по успех гимназии. Мога да дам конкретни и реални примери.

# 372
  • Мнения: X
Такааааа, тези деца в тези техникуми откъде идват?! от полето?! Ами нали преди това има едни 7 години ВЕЧЕ в системата на образованието?!
Какъв е извода? ако не си изкривите душите да ме оборвате непременно, ще си стиснем ръцете в единомислие!!!
иначе на Poppea, обещавам подробно да отговоря (за ужас на Amber)

Първо, първите седем са извън образованието, а те са най-важните за формиране на основни качества у детето. Второ, при следващите седем, които са в системата, има огромни разлики в зависимост от училището, а те идват основно  от преобладаващото количество деца вътре - неслучайно масово родители са готови на всичко (документни измами, лъжи и какво ли не), за да запишат децата си в 133 или в 73, въпреки че вече има райониране и формално не е разрешено. Тоест, още на този етап е налице  селективност, която се задълбочава в следващия, след 7 клас. 

Така или иначе, пак опираме до влиянието на двете среди - домашна или училищна. Аз смятам ,че домашната е с много по-голяма тежест от училищната. Схематично, ако приемем, че е 100 % родители през първите седем и 50:50 през вторите седем, до 14 години 75 % е на родителите и едва 25 % на училището.

Амели, основната отговорност е на родителите, това го вярвам безрезервно. Много малко вероятно е родител нечетящ, незаинтересован от образование, без свои собствени цели и стремежи, свикнал само да консумира и да търси задоволяване на елементарните животниски потребности, да създаде различно дете. И нямам предвид ген, а възпитание. И не е важно дали е ЧУ или ДУ, а е важно родителите да припознават ценностите на образованието и широката култура, и да ги възпитат у децата си. И разбира се, Ежко е прав за човечността, но пак не виждам защо смята, че само АК може да я възпита. Не, и човечността се възпитава на първо място от родителите.  

Последна редакция: ср, 13 дек 2017, 15:22 от Анонимен

# 373
  • София
  • Мнения: 18 128
Че за какво да те оборвам, още повече пък на всяка цена, Амели.. Аз не оборвам теб, опонирам на  Ежко. Разбира се, че тези деца идват от други училища до 7 клас, в някои от които картинката за жалост не е  била много по-различна. И системата въпреки незнанието им, неграмотността им ги е тикала  изкуствено напред, отчитала е фалшива успеваемост, не е направила кой знае какво, за да промени нагласата им към образователния процес (макар в това отношение най-важен да си остава приносът на родителя). Ако не се лъжа Андариел много ясно беше написала този огромен негатив с делегираните бюджети, каращи училищата да  си къткат откровено неграмотни деца и агресори. А после идва 7 клас и калпава или не, има някаква селекция вече, в резултат на която в подобни на този техникум училища се получава концентрация само на проблемни ученици. И точно тук идва оборването на Ежко. И  описаните са  ДУ, и тези, в които са  деца с  мотивация да учат, да ползват придобивките, които им предлага училището, в които учителите не са принудени да свалят  летвата с цел напасване към ниското ниво на масата, пак са ДУ. А той ги поставя в една равнина с  обобщаващото определение "безнадеждни"... Дали сега бях по-ясна какво супер много дразни в постовете му? Трябва да си сляп, за да не виждаш огромната разлика помежду им...

ПП Напълно подкрепям тезата, че  макар училището да има И възпитателна цел (възпитание, включващо редом с другото  и създаване на  навици за учене, изграждане на отношение към книги, към учители), основната тежест  в това отношение се пада на родителите, при  това от ранните  детски години. Късно е  да се очаква от  която и да е гимназия да прави това. Сещам се за един пример, споделен от форумка - учител... Вървяла си, погледът й срещнал майка с дете  на възраст 8-9 години, което въкликнало " Мамо, мамо, виж госпожата ни по английски е седнала ей там,  на пейката !". Отговорът на майката, придружен с яко издърпване за ръката, явно с цел забързване: "Моля ти се, движи се и не ме занимавай с глупости"....

Последна редакция: ср, 13 дек 2017, 15:31 от пенсионирана русалка

# 374
  • софия
  • Мнения: 4 991
Такааааа, тези деца в тези техникуми откъде идват?! от полето?! Ами нали преди това има едни 7 години ВЕЧЕ в системата на образованието?!

   Как ще обясниш, че от същата тази среда(училище) излизат и различен тип деца - старателни ,мотивирани, които доста добре се справят в предпочитани и водещи по успех гимназии. Мога да дам конкретни и реални примери.

Примери не е нужно да даваш, защото те са навсякъде около нас.
И разбира се, че ще го обясня със семейната среда, социалния статус и т.н. Би било чудесен отговор ако беше достатъчен! Само, че това е половината истина!
А цялата истина изисква да признаем слабостта на Образователната система!!! насилието в училище не идва ей така, агресията и невъзпитанието не идват ей така. те идват малко по малко, неусетно, със всеки компромис за не написано домашно, с всяко подминаване на груба дума от един ученик към друг, с всяко затваряне на очите при преписване, с всеки жест на "малко помощ" при оценката.

Понеже назад се коментираше, че няма лостове за справяне с агресията. Ами да създадат! Още по-лесно, да не я възпитават, да не я допускат! Сигаме до делегираните бюджети...ами ето, че всичко е така свързано и не работещо, че не знам как твърдите че е работещо! пак питам! при една добре работеща система не мислите ли, че на всички ще им е много по-лесно и много по-добри резултати ще има! Това че има успешни училища не трабва да ни успокоява в стил - супер успяхме, поради простат причина, че утре децата ни ще растат със същите тези екземпляри, от които само си мислим, че сме избягали с приема ни в някое силно училище !!!

Русалката споменава на няколко пъти как темпото и възпитанието на едни ученици, пречи на по-будните и по-умните! Така е, спор няма! Но как възприемаме фаворизирането на едни ученици спрямо други! Нима учителите наистина са лишени от пристрастия?! пренебрежително отношение от учител винаги води до снижаване стремежа на ученика. Примери някой иска ли?

Общи условия

Активация на акаунт