Това, което не одобрявам в българското училище...

  • 37 826
  • 426
  •   1
Отговори
# 345
  • София
  • Мнения: 18 168
Амели,
Скрит текст:
сама си казала, светът е шарен. Ако за теб подобни писания са ОК, добре. Но има други хора, за които не са. Има и най-вече едни допустими граници в комуникацията, които не следва да се прескачат.. Преди всичко заради липсата на обосновка от първа ръка. Онова, за което той критикува хората, дръзнали да изкажат мнение за АК ( и за ЧУ в цялост) въпреки липсата им на пряк поглед, при това без да казват каквото и да  било обидно за децата, той го прави с голям замах  в обратна посока... А не е като да има опит и с НЕГ, и със СМГ, и с АЕГ, и с ФЕГ, и с НГДЕК, и с НПМГ,  за които така убедено се изказва навсякъде, че вървят стремглаво надолу, нали?
Но да оставим бодлите му намира и да се върнем на темата.
Не е ли твърде идеалистично очакването ти всички училища да са еднакво добри? Къде по света е така? Нима едно добро училище като описаните от Попея, намиращи се в скъпите квартали из Англия, предлага съвсем същия образователен продукт като друго?  Нима едно Realschule в Германия, в клaсовете на което германците са само за цвят, е със същото ниво като друго? А нали все една система като нашето МОН отговаря за тях... Нека да си учител и да ти се налага да работиш само с деца на бежанци и мигранти, които не знаят ни езика, нямат подготовката да се справят нагоре, не винаги се и интегрират  в колектива по една или друга причина - да видим как въпреки еднаквата система и доброто заплащане ще докараш същите  високи резултати като другаде, че няма и да ощетиш в добавка макар и малкото можещи и бързо напредващи деца в класа. Затова навсякъде, не само у нас,  местата с подбор са по-добрите, имат за цел струпване на деа с що годе еднакво ниво. А подбор за навсякъде не може да има, от един момент надолу той е безмислен, ще липсва конкуренцията за такъв. Никой не отрича ролята на системата, огромна е, но редом с нея играят  роляоще редица хич не  толкова маловажни фактори, като много значими са  съставът на  учещите, нагласите на родителите им към обрзованието, а оттам и готовноста им за съдействие в една или друга форма,  видът на учителския състав, ангажираността на директор и настоятелство...

Последна редакция: вт, 12 дек 2017, 14:48 от пенсионирана русалка

# 346
  • софия
  • Мнения: 4 999
Русалке, съгласна съм, че училищата е нормално да бъдат на различни нива. Възпросът е, не може ли всички да се качат образно казано с едно стъпало нагоре...Не е нормално да не са мръднали 20 години, честно. И не като сграда, като визия, мисия...оттам ще дойдат и различните практики...За това иде реч.

(иначе да, аз съм някакъв такъв идеалист, граничещ с глупост на моменти във вярата си в доброто, уж работя по въпроса, ама ...)

Не може бежанците да са проблема. Моля ти се, не ги намесвай. Ще стане страшно в темата. Целта не е да се търсят оправдания, целта е да се търсят решения!

Последна редакция: вт, 12 дек 2017, 14:50 от Амели

# 347
  • София
  • Мнения: 18 168
Амели, моля те, чети внимателно.. НИКЪДЕ за нашите ширини не съм намесила бежанци и мигранти, та да става страшно. Споделих факт за Германия, който рефлектира върху качеството на обучение в различните ТЕХНИ училища въпреки едната система отгоре им. Но той може аналогично да бъде пренесен тук, макар в малко по-друг нюанс. Има в нашите училища немалко деца, за които бг не е роден език, някои не могат да четат и пишат и въпреки това биват допускани в доста напреднали класове, родителите им са тотално  нехаещи за образованието, невъзможен е контактът учител-родител с цел подобряване на нещата, било то за обучение или за овладяване на прояви на  агресия.... И  това си е сериозна причина в едни училища нещата да изглеждат по един начин, в други - по друг. И това е баш за нашите ширини вече..

# 348
  • Мнения: 5 425
Да, доста са на принципа "Те ме лъжат, че ми плащат, аз ги лъжа, че работя". Но далеч не са всички и е обидно да се подчинява работата им на подобна корелация.
Обидното в случая е нивото на заплащане на учителския труд и подличкото ни мълчаливо съгласие по въпроса. Предизвиквам всеки мислещ различно, да поживее сам на квартира в София на гола заплата на млад учител. И всеки, който си мисли, че училището му дължи нещо за медалите на детето му, вместо обратното, следва да се замисли над два въпроса:
1. Какво печелят учителите по български от медалите на детето му по математика.
2. Не е ли редно да смени училището с такова, което не е "затвор" и "загубено време" за детето.

Не е нормално да не са мръднали 20 години, честно.

Мръднали са Амели... Но в обратната посока. И то злостно надолу, за всеки, който не е сляп и не се прави на такъв. Училищата се правят от учители, а не от мебели...с подкрепата на родители способни да мислят извън рамките на "какво трябва СЕГА на МОЕТО дете".



Последна редакция: вт, 12 дек 2017, 17:03 от Ezhko

# 349
  • Мнения: X
Някои от нас поне са наясно какво не знаят. Други и това не знаете.


Ежко, твоите деца са още на етап колеж и тепърва ще се доказват. Моето дете отдавна и прекрасно се реализира в чужбина в академична среда. Придържай се само към това, което ТИ не знаеш и приеми, че колкото и да ти е мъчно, емпирично отдавна е доказано, че същото това АЗ го знам. И мисля, че наистина би трябвало да ти е неудобно да продължаваш да повтаряш, че имаш нужда от АК, за да ти научи децата да разсъждават и да са отговорни и самостоятелни. Защото моето е научило това много преди 7 клас и сега го доказва.
Поради именно моята реклама, АК не могат да насмогнат тази година на интереса към отворените им врати. Тичам за комисионната си... Trollface
..

Те и миналата година не насмогваха, ама кандидатстваха 490 деца за 200 места, нали? Wink А в добрите ДУ никой не ходи на отворени врати, ама кандидатстват хиляди и конкуренцията е в пъти по-голяма. 

Съмнявам се АК да раздават комисионните на база интерес към отворените врати - все пак те доказано разбират от бизнес  Mr. Green  

Последна редакция: вт, 12 дек 2017, 16:31 от Анонимен

# 350
  • София
  • Мнения: 18 168
Скрит текст:
Да, доста са на принципа "Те ме лъжат, че ми плащат, аз ги лъжа, че работя". Но далеч не са всички и е обидно да се подчинява работата им на подобна корелация.
Обидното в случая е нивото на заплащане на учителския труд и подличкото ни мълчаливо съгласие по въпроса. Предизвиквам всеки мислещ различно, да поживее сам на квартира в София на гола заплата на млад учител. И всеки, който си мисли, че училището му дължи нещо за медалите на детето му, вместо обратното, следва да се замисли над два въпроса:
1. Какво печелят учителите по български от медалите на детето му по математика.
2. Не е ли редно да смени училището с такова, което не е "затвор" и "загубено време" за детето.

Не е нормално да не са мръднали 20 години, честно.

Мръднали са Амели... Но в обратната посока. И то злостно надолу, за всеки, който не е сляп и не се прави на такъв. Училищата се правят от учители, а не от мебели...с подкрепата на родители способни да мислят извън рамките на "какво трябва СЕГА на МОЕТО дете".

Супер манипулативно мнение...пак. Та ти си най-добрата илюстрация за това мислене в ограничена рамка до "Какво му трябва  СЕГА на  МОЕТО дете".   Въпрос , на който се надявам да  отговориш откровено:
Бях чела в друга тема, че си бил в настоятелството на СМГ по време на злощастния престой (загуба на време и потенциал по думите ти) на детето ти там. Сега, когато детето ти не е там, ти  присъстваш ли на събранията, интересуваш ли се активно какво става с училището (ама не във форума с чесане на клавиатурата), допринасяш ли с нещо в посока подобряване на видените от теб там минуси с цел следвщи набори да се радват на минимизирани такива? Или синът ти си тръгна и след него потоп... Както казах, децата ми са завършили основното си училище през  2014. Три години и половина  по-късно аз все още съм секретар на настоятелството, присъсътвам на събранията редовно,  участвам  в дискусиите с цел подобряване на база и учебен процес, споделям идеи за работещи другаде практики, задействам при налична възможност познанства/роднинства при необходимост да се  направи нещо за училището, което беше мое  някога, после и на децата ми, но ще е занапред такова и за много други, така че не приемам да ми обясняваш в каква рамка, касаеща само интереса на децата ми, съм ограничена.  Дори и тук , във форума, из темите за математика, БЕЛ,  за кандидатстване след 7  клас и  за немски унита съм се опитвала по същество  да съм полезна малко повечко от теб  с вечните ти критики към всичко образователно извън частния сектор...

И още нещо -  чуждо поведение като подло не можеш да определяш така с лека ръка... Ако считаш твоето за такова - ок. Не виждам някъде и някой в темата да е написал, че е против това ДОБРИТЕ учители да получават достойно за труда си заплащане. И ето тук има, Амели, какво много да се направи за реформиране на системата.  В момента  страхотни учители, със знания, умения, опит, с хъс и желание да научат децата получават възнаграждение в размер  като това на  други, които са срам за гилдията с безхаберието и недостатъчната си квалификация. Прекрасно решение би било диференцираното заплащане на труда им по резултати. Но и тук ще ударим на камък, понеже формите на независимо външно оценяване на учениците на разните образователни етапи  у нас към този момент  поне не са на нужното ниво на обективност откъм процедури на провеждане, оттам и като показателност.  И съответно не могат и не трябва да бъдат критерий за оценяване на  качествата на даден учител.

И последно - време е да се поразсее тази заблуда със супер достойното заплащане на учителите в частните училища. В 1, 2, 3 или 5 вероятно е така, но далеч не във всички.

Последна редакция: вт, 12 дек 2017, 18:22 от пенсионирана русалка

# 351
  • Мнения: 5 425
1. Моите деца са където са, за да учат, а не за да се доказват.
2. Нагласата на много родители, че образованието трябва да помага на децата да се доказват, вместо да им даде основата да бъдат полезни на себе си и на обществото, е в корена на всички неща, които не харесвам в българското образование понастоящем.
3. Темата не е за моите или чиито и да е било конкретни други деца, а за българското образование като цялостна система и нещата, които не харесваме в нея.

# 352
  • Русе
  • Мнения: 11 926
Aми да дисакутираме по темата, а не какво се мисли Ежко, че си мислят родителите на останалите деца. Много тенденциозно е някой да заяви,  че знае какво си мисли друг, че и всички останали.

# 353
  • Мнения: 4 460
Колкото до съблекалнята - ми и тук разлики  от земята до небето. В нашето училище имаше такива, че даже и с душове. Опираме тук вече и до нещо съвсем друго - доколко оправен  е  един директор, доколко съумява да се пребори за средства по разни проекти за оборудване, реновиране и сие. Въпросното училище е с окачени тавани, с ПВЦ дограма, с нови чинове, с два компютърни кабинета, с библиотека, с физкултурен салон със специална настилка, с игрище навън също със специална настилка, с осветителни тела в двора на училището, с допуснати външни фирми, провеждащи занимания по шах, танци, бойни изкуства, спорт, езици..
Размечтах се и съвсем искрено завидях за трезво мислещото ръководство!
И при нас предстои финансиране и не че имаме нещо от изброеното ,но съм ужасена как ''нашите'' са се размечтали за ....зимна градина Close
Дано хората които отпускат парите са по-ангажирани с интереса на децата!

# 354
  • Мнения: X
1. Моите деца са където са, за да учат, а не за да се доказват. И как едното пречи на другото?

2. Нагласата на много родители, че образованието трябва да помага на децата да се доказват, вместо да им даде основата да бъдат полезни на себе си и на обществото, е в корена на всички неща, които не харесвам в българското образование понастоящем. Доказването се изразява точно в това да станат полезни за себе и за обществото, и обществото да го оцени. Това е в корена на всяко образование, включително на американското и в частност на АК.

3. Темата не е за моите или чиито и да е било конкретни други деца, а за българското образование като цялостна система и нещата, които не харесваме в нея. Да, и българското образование си има недостатъци (както всяко образование, впрочем), има какво да се оправя, но в никакъв случай не е катастрофата, за която го представяш. И по соц.а е имало няколко елитни училиша и повечето не толкова, а много и посредствени, и в САЩ е така, и в Западна Европа. И елитни ги прави не таксата, а конкуренцията за тях, и това, че влизат деца, вече научени да бъдат отговорни и самостоятелни (нещо, което  ти явно имаш нужда друг да свърши вместо теб) и тези деца стават добра почва за учителите да развият в тях и знания, и поведенчески модели.
И вземи се информирай малко за САЩ, защото въпреки явната ти убеденост в противното, и там не само частните хай скуулс са добри, а както и тук има  ДУ (освободени от такса)  в гимназиалния курс, които са много селективни и учениците им показват много високи резултати след завършване. И мантрата ти за това, че ако плащаш, получаваш, иначе не, не е вярна и за там, както и за тук. А пък като гледам какво е получил за парите си в Харвард Буш-младши (например), ами напразно дадени пари. Да не говорим за Тръмп, възпитаник на Уортън, ЮПен, в сравнение с когото Буш-Младши изглежда като кандидат за Нобелова награда.  

Последна редакция: ср, 13 дек 2017, 10:07 от Анонимен

# 355
  • Мнения: 5 425
Скрит текст:
1. Моите деца са където са, за да учат, а не за да се доказват. И как едното пречи на другото?

2. Нагласата на много родители, че образованието трябва да помага на децата да се доказват, вместо да им даде основата да бъдат полезни на себе си и на обществото, е в корена на всички неща, които не харесвам в българското образование понастоящем. Доказването се изразява точно в това да станат полезни за себе и за обществото, и обществото да го оцени. Това е в корена на всяко образование, включително на американското и в частност на АК.

3. Темата не е за моите или чиито и да е било конкретни други деца, а за българското образование като цялостна система и нещата, които не харесваме в нея. Да, и българското образование си има недостатъци (както всяко образование, впрочем), има какво да се оправя, но в никакъв случай не е катастрофата, за която го представяш. И по соц.а е имало няколко елитни училиша и повечето не толкова, а много и посредствени, и в САЩ е така, и в Западна Европа. И елитни ги прави не таксата, а конкуренцията за тях, и това, че влизат деца, вече научени да бъдат отговорни и самостоятелни (нещо, което  ти явно имаш нужда друг да свърши вместо теб) и тези деца стават добра почва за учителите да развият в тях и знания, и поведенчески модели.
И вземи се информирай малко за САЩ, защото въпреки явната ти убеденост в противното, и там не само частните хай скуулс са добри, а както и тук има  ДУ (освободени от такса)  в гимназиалния курс, които са много селективни и учениците им показват много високи резултати след завършване. И мантрата ти за това, че ако плащаш, получаваш, иначе не, не е вярна и за там, както и за тук. А пък като гледам какво е получил за парите си в Харвард Буш-младши (например), ами напразно дадени пари. Да не говорим за Тръмп, възпитаник на Уортън, ЮПен, в сравнение с когото Буш-Младши изглежда като кандидат за Нобелова награда.  

По точка 1 - ако не разбираш разликата между форма и съдържание, не мога да ти помогна...
По точка 2 - намери ми къде в мисията, визията или правилника на АК (или на което и да е американско училище) е залегнало изискването за "оценка от обществото"
По точка 3 - за университети или за гимназии говорим? Ако говорим за университети - Айви лигата са частни до един. Има много добри държавни, но финансирането им е несравнимо с българското.
Ако говорим за гимназии - нали си наясно, че щатските училища са дефакто общински, с преобладаващо общинско финансиране И УПРАВЛЕНИЕ. И има очевидна разлика в училищата в добрите и лошите райони по тази причина. Както и в плащаните данъци. И доста директна форма на управление от реалните данъкоплатци. Далеееееече от българския модел. Даже няма да започна да коментирам очевидната несвързаност между тезите ти за конкурентното начало и "безплатното" образозование или други явни проблеми в аргументацията ти по-горе...
Всъщност, чакай, струва си да коментирам, за да илюстрирам проблема в България:
- Учителите следва да се хранят, а добрите учители ще искат (справедливо), повече от това. Което означава по-добро финансиране.
- Държавното финансиране се разпределя РАВНОМЕРНО (според брой ученици).
- Следователно или ще имаш ДУ-та с малко на брой, но подбрани с конкурс ученици (т.н. от теб "среда") и ПО-ЛОШО ФИНАНСИРАНЕ (малко на брой ученици щото) или ДОБРО ФИНАНСИРАНЕ, но неподбрана среда.
- Как предлагаш да привлечеш добри учители при селектирани ученици с горния модел? Или предлагаш учителите да се хранят с отблясъка от спечелените от учениците им медали?
И това в идеалния случай. В реалния, данъците се отклоняват за цели различни от образованието, управлението е от чиновници, а не от данъкоплатците и т.н.

А ТЕМАТА ТУКА Е ЗА БЪЛГАРСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ

Последна редакция: ср, 13 дек 2017, 11:01 от Ezhko

# 356
  • Мнения: X
Скрит текст:
1. Моите деца са където са, за да учат, а не за да се доказват. И как едното пречи на другото?

2. Нагласата на много родители, че образованието трябва да помага на децата да се доказват, вместо да им даде основата да бъдат полезни на себе си и на обществото, е в корена на всички неща, които не харесвам в българското образование понастоящем. Доказването се изразява точно в това да станат полезни за себе и за обществото, и обществото да го оцени. Това е в корена на всяко образование, включително на американското и в частност на АК.

3. Темата не е за моите или чиито и да е било конкретни други деца, а за българското образование като цялостна система и нещата, които не харесваме в нея. Да, и българското образование си има недостатъци (както всяко образование, впрочем), има какво да се оправя, но в никакъв случай не е катастрофата, за която го представяш. И по соц.а е имало няколко елитни училиша и повечето не толкова, а много и посредствени, и в САЩ е така, и в Западна Европа. И елитни ги прави не таксата, а конкуренцията за тях, и това, че влизат деца, вече научени да бъдат отговорни и самостоятелни (нещо, което  ти явно имаш нужда друг да свърши вместо теб) и тези деца стават добра почва за учителите да развият в тях и знания, и поведенчески модели.
И вземи се информирай малко за САЩ, защото въпреки явната ти убеденост в противното, и там не само частните хай скуулс са добри, а както и тук има  ДУ (освободени от такса)  в гимназиалния курс, които са много селективни и учениците им показват много високи резултати след завършване. И мантрата ти за това, че ако плащаш, получаваш, иначе не, не е вярна и за там, както и за тук. А пък като гледам какво е получил за парите си в Харвард Буш-младши (например), ами напразно дадени пари. Да не говорим за Тръмп, възпитаник на Уортън, ЮПен, в сравнение с когото Буш-Младши изглежда като кандидат за Нобелова награда.  

По точка 1 - ако не разбираш разликата между форма и съдържание, не мога да ти помогна... Ха-ха - за теб само релация ИЛИ ли съществува?! Формата съсвем спокойно може да отговаря на съдържанието и то не само в резултат от обучението в АК Wink - колкото  и да си убеден в обратното.

По точка 2 - намери ми къде в мисията, визията или правилника на АК (или на което и да е американско училище) е залегнало изискването за "оценка от обществото" - Ето тук ти не правиш разлика между форма и съдържание. Wink Тези документи са формата, Ежко, а по същество (т.е., по съдържание)  успехът на АК в България се крепи изцяло на оценката на обществото и за постигането на висока обществена оценка са впрегнати всички налични сили на администрацията - масирана  рекламна кампания, дни на отоврените врати, похвали с успехите на ученици, и т.н., и т.н. Самият ти си част от тази рекламна кампания, съзнателно или не. Wink И съвсем целенасочено прикриване на недостатъците, които в никакъв случай не трябва да излязат извън колежа. Как иначе ще успеят да съберат желаещи да им плащат?! Убедените в светостта на АК Ежковци съвсем не са достатъчни като бройка за целта  Mr. Green

По точка 3 - за университети или за гимназии говорим? Ако говорим за университети - Айви лигата са частни до един. Има много добри държавни, но финансирането им е несравнимо с българското. Ако говорим за гимназии - нали си наясно, че щатските училища са дефакто общински, с преобладаващо общинско финансиране И УПРАВЛЕНИЕ. И има очевидна разлика в училищата в добрите и лошите райони по тази причина. Както и в плащаните данъци. Далеееееече от българския модел. Даже няма да започна да коментирам очевидната несвързаност между тезите ти за конкурентното начало и "безплатното" образозование или други явни проблеми в аргументацията ти по-горе

Говорим за гимназии. И понеже явно си буквояд, Буш е завършил скъполатен  частен пансионат (Филипс Академи - 60 К долара на година) преди Харвард, и пак са пари, хвърлени на вятъра. Тръмп също е завършил скъпоплатен частен паснионат и пак са пари, хвърлени на вятъра. Не че училищата са лоши, но определящото са децата и техните качества и мотивация. Които съвсем спокойно могат да съществуват и извън частното образование, както в България, така и в САЩ, но само при условие за селективен подбор, т.е., конкуренция. Това е основата на доброто училище, а не размерът и начинът на финансиране. И не сравнявам БГ със САЩ, а в рамките на БГ - добри ДУ с ЧУ, по-точно АК; и в рамките на САЩ  - добри безплатни (използвах ДУ за удобство, но буквоядът веднага се хвана, че са общински, а не държавни  Mr. Green, като че ли това променя нещо) с ЧУ пак в САЩ. Тоест, в рамките на САЩ и без да е платил даден ученик, пак получава услуга на равнището на платената, често и по-добра поради по-добрата мотивация на ученика. А някой платил, пък резултатът - Буш-младши или Тръмп  Mr. Green  Същото важи за БГ.
А ТЕМАТА ТУКА Е ЗА БЪЛГАРСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ
Ами да - сравняваме го 1) с чужбинско и 2) вътре в него - частно, и в частност АК, с  държавно и в частност добрите гимназии. Всичко това си е съвсем по темата.

Като говорим за аргументация - не виждам да си дал изобщо някаква аргументация за невижданите предимства на АК пред добрите ДУ училища, извън субективната ти и силно пристрастна оценка за напълно непознати деца, за които упорито твърдиш, че са немислещи и неотговорни, след като не са в АК. Има множество примери от реалността за обратното, вече нееднократно представяни, които ти упорито отричаш, че съществуват. Представяш само сляпа вяра и безкрайни литания, което важи като аргументация само в религиозните среди. Приличаш ми на свещеник, който се мъчи да докаже, че земята е плоска въпреки всички представени доказателства за обратното. Което обезсмисля тотално разговора с теб. С което го приключвам - да спориш с вярата е безсмислено и загуба на време.

Последна редакция: ср, 13 дек 2017, 12:30 от Анонимен

# 357
  • софия
  • Мнения: 4 999
Така! Бих ви помолила, да се върнем към същността на темата.

С други думи казано, какво не е наред в Щатите и Европа НЕ ТРЯБВА да служи за оневиняване на проблемите тук!
Това само и единствено спомага да си затваряме очите и да се галим как всичко е наред! Основната разлика е, че там ПАК са по-напред. Средностатистически!!!

Много ви моля, не изкривявайте темата!
Русалке, ти си първата която вкара личен момент споменавайки АК. Poppea, реагира на лична основа всеки път!

Въпросният "скръндзълък" аз го приех на принципен момент като инвестиция в дадено нещо. НЕ като родител да скръндзавее а като ръководство на една институция. Това е като да  разделим начина на работа в едно държавно и в едно частно предприятие.

Безплатни университети в Щатите няма. Във всеки случай плащаш. Въпроса е, че в някои случаи плащаш повече.
И това касае не само частните университети, а и общинските държавни такива (може да греша в изказа). Нещо повече, ако отидеш да учиш в друг щат ще платиш тройно.

Образователната система в България има сериозен проблем и за съжаление според мен той не е решим единствено с преобразяването на учебната среда. Пак казвам, пари се намират. Но качества като инициативност и решимост за да започне да се действа са минимални. Примера, който Русалката дава е чудесен - пак питам: Защо този модел не се имплементира и в останалите училища?

Тази стара структура има нужда от силно разтръсване.
Целия манталитет нна робуване пред висшестоящия, кланяне пред този от чиито управление зависиш, абсолютната липса на адекватност и осъзнаване на ролята на хората в системата е най-големия проблем.

Абсолютно съм убедена, че бюрокрацията, не просто е взела връх, ами властва в цялата си прелест.
И ако едни инвестиции могат да оправят положението донякъде, осигурявайки не просто красива и услужлива техническа среда, а и СРЕДСТВА за подобаващо заплащане на преподаватели и всякакви наистина добре работещи служители, то българсият манталитет на " имам връзки и не могат да ме пипнат" предварително не позволяват НИКАКВА промяна. Или по-меко казано - опорочават какъвто и да е опит за промяна!

В този ред на мисли, за мен е нормално да се стигне до плодовете на частното срещу държавното предприятие.
Не мисля, че който и да е частник ще допусне да бъде губещо предприятието му.
На принципно ниво.

излизам от темата за образованието за да дам пример, дано правилно ме разберете преди да се стигне до дребни лични примери:
Скрит текст:
Сливен е задминат по инвестиции и средно качество на живот от много по-малки населени места в района му. Отговорът е безумно елементарен - общината не позволява да се случи бизнес на територията, ако не получава  огромни пари от инвеститора, различни от наема на площта. Инвеститорите бягат с триста, намират алтернативи и са доволни. за тях е все тая на кой ще си дават заплатите. На ръководството на Сливен обаче, не би трябвало да им е все тая!
Резултата, да някакви чиновници облечени с власт вероятно са добре. Работата им, не свършена. но кервана си върви. Извода - неосъзнаване на ролята им.
Точно както е и в управлението на Министерство на Образованието. Има хиляди хора, вероятно повечето от тях добри професионалисти работещи в абсурдни, просто ала Костурица, ситуации, условия и предварително изгубени битки.

Аmber, явно не мога да пиша кратко, съжалявам Wink


 

Последна редакция: ср, 13 дек 2017, 11:55 от Амели

# 358
  • Мнения: X
Амели, има ли Ежко, има и АК, няма друг начин! Като сиамски близнаци са  Mr. Green  Освен другото, самият той определи темата като "място за заяждане и гавра" (не помня точния му цитат), отворена от него с цел да не се замърсява скъпоценната тема за АК. Мисля, че всякакви упреци в тази връзка би следвало да адресираш към техния първопричинител.

Споделям мнението на ЧС - за мен образованието е на принципа на черната кутия. По самата същност на методиките нямам компетенциите да се изказвам и затова не го правя, а съдейки от своя емпиричен опит (не само моето дете, а и децата около мен), резултатът е добър.  Не се наемам да съдя доколко е заслуга на образованието и доколко на родителите, това според мен е много комплексно и трудно определимо, но за мен е важен резултатът.

Последна редакция: ср, 13 дек 2017, 11:32 от Анонимен

# 359
  • софия
  • Мнения: 4 999
Амели, има ли Ежко, има и АК, няма друг начин! Като сиамски близнаци са  Mr. Green  
Скрит текст:
Освен другото, самият той определи темата като "място за заяждане и гавра" (не помня точния му цитат), отворена от него с цел да не се замърсява скъпоценната тема за АК. Мисля, че всякакви упреци в тази връзка би следвало да адресираш към техния първопричинител.

Споделям мнението на ЧС - за мен образованието е на принципа на черната кутия. По самата същност на методиките нямам компетенциите да се изказвам и затова не го правя, а съдейки от своя емпиричен опит (не само моето дете, а и децата около мен), резултатът е добър.  Не се наемам да съдя доколко е заслуга на образованието и доколко на родителите, това според мен е много комплексно и трудно определимо, но за мен е важен резултатът.

Poppea, наистина се опитвам да подхождам с уважение към всеки потребител в отвореното нет пространство. Опитвам се и да не слизам до дребни примери. Но в тази тема конкретно аз не съм прочела нито веднъж той да споменава или дава за пример конкретно училище.
Моля те, не я превръщай в поле за непременно оборване на даден потребител, за чиито възгледи имаш знание и виждания от други теми, касаещи други проблеми.

Тази тема беше започната като неутрално поле за един важен въпрос касаещ принципна ситуация. Ако някой има добри примери и иска да ги сподели, както направи Русалката, нека, смятам го за полезно. Но непременно да се оборва някой за нещо, което той самия не е казал е твърде неуважително.

Опитвах се да игнорирам личната ти битка, но преминаваш граници. Ако искаш да споделиш, какво не харесваш в Българското училище, моля те, направи го. С удоволствие ще те прочета!!!
Ако пък всичко ти харесва, евала, нека се радвате само на успехи и добро и занапред!!! Но моля те, опитай да не отнемаш диалога на останалите, които явно смятат, че има какво да обсъждат!



Общи условия

Активация на акаунт