МЕТОДИКАТА НА МАРИЯ МОНТЕСОРИ

  • 40 437
  • 29
  •   1
Отговори
# 15
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
след 2 год. възраст можете да започнете монтесори терапия

# 16
  • Мнения: 7 391


На мен пък ми звучи смешно твоето изказване, сравнявайки средата и материалите в масовата детска градина/която посещав сина ми/ и Монтесори- кабинета  Shocked
milenavita тук има повече информация www.caritas-bg.org/index.php?projectpage&pid=50 - 45k
           Да съм твърдяла някъде,че във всички градини се е работило компетентно и грамотно.А това,че градината на сина ти не може да се сравнява с Монтесори-кабинета изобщо нямам намерение да оспорвам.Аз говоря за времето когато
Иначе и на мен ми преподаваха в университета по история на педагиката, че Има Монтесори педагогика - буржоазно остаряло явелние Wink, целящо да възпита психично болни деца 

  така разсъждаваха определен кръг от хора.Там където бях аз обучението се провеждаше от "лицензирани"специалисти ,както ги наричате вие  и материалите бяха дарение от жената на италианския посланик в БГ.При това никъде не съм чула някой да нарича тази педагогика "буржоазно остаряло явление,целящо да възпитава психично болни деца".Сори, ама това ми звучи цинично,но всичко е въпрос на  лично мнение.Никога не съм приемала глупостите,които някой в някакъв университет е говорил.Поздрави.  bouquet

# 17
  • Мнения: 189
Съвсем се обърках от споровете за лицензирани и нелицензирани преподаватели. Кажете ми може ли тази методика да помогне на дете с проблеми във финната моторика? Дъщеря ми се роди осмаче, мозъчен кръвоизлив, ДЦП и какво ли не, но излязохме от всички хдиагнози. Остана ни писането, което  е проблем, четенто и обръщането на символи наобратно и май е това. С нея работи логопед два пъти седмично и детето напредва, но го отлагам тази година от 1-ви клас, защото и е досто трудно. Диагнозата на психорога е, 4е липсва училищна зрялост. С две думи ще съм благодарна на каквато и да е информация. Линковете вна руски ще ги прочета подробно, лошо е 4е за разлика от руския с англииския съм зле. Още нещо, правихме и ЕЕГ и е със зряласт на 5-5.5 г. дете /иначе е на 6.5/, иначе увреждания няма. Всички твърдят, 4е тези деца до 9-10 година наваксват и достигат нивото на връстниците си при положение, 4е с тях се работи.

# 18
  • Мнения: 7 391
Съвсем се обърках от споровете за лицензирани и нелицензирани преподаватели. Кажете ми може ли тази методика да помогне на дете с проблеми във финната моторика?
   За мен преподавателите не се делят на "лицензирани" и " нелицензирани",а на обичащи работата си и на такива обичащи дипломите си.Определено ще помогне за развитие на  фина моторика.Но се питам ходила ли е дъщеричката ти на ДГ,там има цяла система за рзвитие на моториката и защо не е изработен индивидуален план за развитие на детето? Mr. Green Mr. Green Mr. GreenМай съм права в делението на учителите за съжаление. #Cussing out

# 19
  • Мнения: 2 531
Кажете ми може ли тази методика да помогне на дете с проблеми във финната моторика?
ДА това е един от проблемите ни
 .Но се питам ходила ли е дъщеричката ти на ДГ,там има цяла система за рзвитие на моториката и защо не е изработен индивидуален план за развитие на детето? Mr. Green Mr. Green Mr. GreenМай съм права в делението на учителите за съжаление. #Cussing out

Какви индивидуални планове - такова нещо го има май само на хартия , на практика - не!

# 20
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
Както разбрах напоследък има тук там някой директор на градина с проблясъци, а има и такива които са изцяло отдадени на децата и развитието им- Мая може да каже повече.
Относно лицензирането- то не е просто дипломка или хартия и ти Didia явно не си толкова наясно, колкото претендираш. Нина е казала по- горе това лицензиране става след полагане на 10 тежки изпита- толкова по принцип се държат за година стандартно обучение във Висше учебно заведение- така че не е за пренебрегване. Не е за пренебрегване и стажа в чужбина. Не е за пренебрегване и факта, че не правиш разлика м-у обучение и терапия Монтесори- на мен ми се изясниха съвсем скоро, но си направих труда да разпитам и науча каква е разликата. За обучението на моето лично дете съм склонна да направя компромис,  но за терапия- айде нема нужда.

# 21
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
Кажете ми може ли тази методика да помогне на дете с проблеми във финната моторика? Дъщеря ми се роди осмаче, мозъчен кръвоизлив, ДЦП и какво ли не, но излязохме от всички хдиагнози. Остана ни писането, което  е проблем, четенто и обръщането на символи наобратно и май е това. С нея работи логопед два пъти седмично и детето напредва, но го отлагам тази година от 1-ви клас, защото и е досто трудно. Диагнозата на психорога е, 4е липсва училищна зрялост. С две думи ще съм благодарна на каквато и да е информация.  Още нещо, правихме и ЕЕГ и е със зряласт на 5-5.5 г. дете /иначе е на 6.5/, иначе увреждания няма. Всички твърдят, 4е тези деца до 9-10 година наваксват и достигат нивото на връстниците си при положение, 4е с тях се работи.
Да Монтесори педагогиката може да помогне за фината моторика, вкл. за писането.
НО на вас ви трябва Монтесори терапия, ако искате да се работи по този начин.
Само едно питане - като я отложите от 1 клас, нали няма да я отложите оъ предучилищна група в училище?

# 22
  • Мнения: 189
   За мен преподавателите не се делят на "лицензирани" и " нелицензирани",а на обичащи работата си и на такива обичащи дипломите си.Определено ще помогне за развитие на  фина моторика.Но се питам ходила ли е дъщеричката ти на ДГ,там има цяла система за рзвитие на моториката и защо не е изработен индивидуален план за развитие на детето? Mr. Green Mr. Green Mr. GreenМай съм права в делението на учителите за съжаление. #Cussing out
[/quote]
Да на детска е от 3.5 години, но преподаватаелите правят всичко друго освен да се занимават с нея. Особено като разбраха, че с детето работи логопед индивидуално, съвсем го удариха през просото. Само питат работим ли в къщи и това е. Сега я отлагам от училище и те бяха много удивени, защото просто незнаят нивото на детето. На нея когато пишат ту и се чупи химикалката, ту просто заявява, че това неможе да го напише и това е.

# 23
  • Мнения: 189
[[/quote]
Да Монтесори педагогиката може да помогне за фината моторика, вкл. за писането.
НО на вас ви трябва Монтесори терапия, ако искате да се работи по този начин.
Само едно питане - като я отложите от 1 клас, нали няма да я отложите оъ предучилищна група в училище?
[/quote]
Тя беше в прадучилищна тази година и ще я оствая още една година пак в предучилищна. Защо нещо проблем ли е? Само, че ще я оставя в същата детска градина в предучилищна, защото тази година ще са много добри учителките.

# 24
  • Мнения: 189
[[/quote]
Да Монтесори педагогиката може да помогне за фината моторика, вкл. за писането.
НО на вас ви трябва Монтесори терапия, ако искате да се работи по този начин.
Само едно питане - като я отложите от 1 клас, нали няма да я отложите оъ предучилищна група в училище?
[/quote]
Какво означава Монтесори терапия? Трябва да намеря специалист, който индивидуално да работи с нея ли? Ще питам нашия логопед за какво става въпрос, можете ли да ми препоръчате специалис от София?

# 25
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
Монтесори терапията е спецаилно нещо - работи се и индивидуално и в група. Едно прелойение - Не оставяй детето в предучикищна в детската градина, изпрати я в училище - друг ред, други навици и така ще разбреш дали ще се сорави сама с първи клас - в детската градина, въпреки всичко е детска градина.
Монтесори терапия за сега с болницата за ДЦП - Росица Кунева или в Пловдив

# 26
  • Мнения: 189
Монтесори терапията е спецаилно нещо - работи се и индивидуално и в група. Едно прелойение - Не оставяй детето в предучикищна в детската градина, изпрати я в училище - друг ред, други навици и така ще разбреш дали ще се сорави сама с първи клас - в детската градина, въпреки всичко е детска градина.
Монтесори терапия за сега с болницата за ДЦП - Росица Кунева или в Пловдив
Психоложата ни смята да не я травмираме, а да я оставим в детската градина и второто което е избираме си госпожа, която да ни помага, а не предучилищна или училище. Просто това е много важно в момента за детето.

# 27
  • Пловдив
  • Мнения: 630
veni-b, още веднъж ти благодаря, че ми каза за този център "Звънче". Днес го посетих и там много ми хареса. Освен монтесори терапия, има и логопедична терапия и кинезитерапия. Невролог, психолог и терапевтите в центъра съставят индивидуална програма за развитието на детето. За съжаление работят с деца над 3,5 години, а Лизито след две седмици става на две години. Казаха ми, че на есен се очаква в окръжна болница да бъде създадет монтесори център, където ще се занимават и с по-малки дечица. За по-малките била по-подходяща груповата терапия, а в "Звънче" с всяко дете се занимават индивидуално (ако съм запомнила правилно ).

# 28
  • Мнения: 7 391
Както разбрах напоследък има тук там някой директор на градина с проблясъци, а има и такива които са изцяло отдадени на децата и развитието им- Мая може да каже повече.
Относно лицензирането- то не е просто дипломка или хартия и ти Didia явно не си толкова наясно, колкото претендираш. Нина е казала по- горе това лицензиране става след полагане на 10 тежки изпита- толкова по принцип се държат за година стандартно обучение във Висше учебно заведение- така че не е за пренебрегване. Не е за пренебрегване и стажа в чужбина. Не е за пренебрегване и факта, че не правиш разлика м-у обучение и терапия Монтесори- на мен ми се изясниха съвсем скоро, но си направих труда да разпитам и науча каква е разликата. За обучението на моето лично дете съм склонна да направя компромис,  но за терапия- айде нема нужда.
Е,не бъди толкова заядлива #Cussing out аз говоря за обучението,а от терапията се интересувам когато ми дойде до главата.Не желая да оспорвам мненията ви,но просто не ги превръщайте в панацея.Сблъсках се с доста "лицензирани специалисти" и "корифеи" според дипломите им и за мое учудване /аз все още съм наивник,но вече на средна възраст/ те се интересуваха първо от парите ми,а след това от детето и проблемите му.На мен лично ми помогнаха " не толкова лицензирани специалисти",но за това пък хора със сърце и седнах да се уча въпреки,че едва ли някога ще практикувам - просто искам да помогна на собственото си дете.Не само,че не претендирам за това "колко съм на ясно",но и нямам претенции да ви давам съвети,просто изказах едно мнение нищо повече и се чудя  newsm78 newsm78 newsm78 защо това предизвика яростната ви реакция.Защо мислите,че само там и никъде другаде ще ви помогнат.Аз знам едно ,че трябва да помогна на детето си и търся начин да не изостана,да научавам всичко касаещо моя случай , а дали това е специалист и къде , как и колко е учил ама хич не ме интересува.Това е отново само моето мнение и нищо друго.  bouquet  bouquet  bouquet

# 29
  • Мнения: 212
Съвсем се обърках от споровете за лицензирани и нелицензирани преподаватели. Кажете ми може ли тази методика да помогне на дете с проблеми във финната моторика?
  Няма друга такава система в педагогиката каквато е Монтесори! Хората по света отдавна са осъзнали това и не случайно няма места в този тип заведения. За мен това е преди всичко философия. Невероятно терапевтично мислене. Това съвсем не е случайно. Мария Монтесори е лекар, а не педагог. В последствие интересите и я насочват към работа с деца с проблеми. След като ги е наблюдавала дълги години пренася методите си и за здрави деца. Друга случайна неслучайност е епохата в която живее. Това е времето на реформаторската педагогика.  Повлияна е от Ж.Ж.Русо, Фрьобел, Песталоци - все новатори с нестандартни за времето си идеи и поглед към човека. В това време работят и е възхода на много лекари - З. Фройд, А. Адлер, Юнг. Тя е общувала с тях. Не просто са живели по едно и също време.
 Всъщност какво прави Монтесори. За мен тя обръща педагогиката с хастара нагоре Wink  и разбирането на тези деца и децата изобщо. Тръгва от интереса им. Те са привидно водещия в педагогиката. Възрастния само осигурява средата. А детето има абсорбиращ дух, който поема това, което трябва да се научи на определена възраст/т.нар. сензитивни периоди/. Човек учи, запомня и общува, когато има  интерес. Това в психологичен план е  и пирамидата на знанието -възприемам, преживявам, научавам. Друга хитринка е работата. Децата правят нещо с ръцете си. Това е много човешка потребност. Това да създаваш нещо. И сериозно увреждане да има детето тази потребност е много осъзната. Почти целия и  материал е работа с ръце и сетива и така се  постига страхотно време за концентрация на вниманието.  Всичко е онагледено дори сложни математически формули и се възприема безотказно. Тръгва от сетивност към абстракция. Няма нищо насилствено и изкуствено в педагогиката и примерно каквото представляват уроците в класно урочен вариант/това което е ученето ни в момента/. Кой спи на чина, кой се побутва с другарчето в час. Винаги има две възможности: 1.Учителят решава - ученика преписва или 2. да пробва сам и да се научи от принципа проба-грешка, което е вложено в монт. материалите.
 Несериозно схващане е че педагогиката и е предимно за детската градина! "Това е педагогика за всички" - нейни думи, които съм видяла в практиката си в центъра за дцп.
 За лицензите: Да трябват, защото това е изключително сериозна система и не може да правиш нещо просто ей така с материала. Има си принципи.

Общи условия

Активация на акаунт