Математически турнири - 47

  • 114 584
  • 737
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 5 234
За първокласниците които участват в зимния кръг на МБГ задачите ще им ги четат ли или те ще си ги четат?
Кога е датата на МБГ в София?

# 676
  • Мнения: 1 782
И все пак смятам, че не ѝ е мястото в този тест...
Получила си логичен и обоснован отговор, доказващ, че мястото на задачата е точно в този тест след като над 20 деца само от София са я решили.
Но въпреки това смяташ, че не била добре подбрана и държиш да го повториш Simple Smile
Звучи като дружески спор на маса след няколко литра вино.

# 677
  • Мнения: 78
Дъщеря ми също е решила нещо от 10 задача, т.е нейния отговор е 9-9=0, което за мен е половината, дори незнам дали е описвала подробно решение, записки и т.н. Не съм я наторвала с толкова обяснения, регламенти и т.н. Броя на триъгълниците й е 9, ето ги двете точки липсващи точки на децата решили цялата 10та зад. Може и други грешки да има Simple Smile Лично за мен, това първо за нея състезание за нея, беше да й хареса и да има ентусиазъм и мисля че се получи, въпреки трудностите около влизането и излизането в училището в студената сутрин.

# 678
  • Мнения: 3 483
Такива задачи има и по състезанията в 4 клас. Имаше и на ЧХ за 5 клас тази година. Наистина позасукани, колкото разсеяните да се омажат, ама по същество същите с бонуса, че е обяснено, за какво иде реч.
Сега това, на великденското да са се подготвили с лица и обиколки на фигури, предлагам.
А в Търговище изглежда ясна работата. Два варианта има - или свръхамбициозна учителка, която ми е интересно сега удовлетворена ли е и мисли ли, че е велика учителка, заради постигнатата успеваемост. А децата разбират всичко и е тъпо, защото получават съмнителни послания. Вторият вариант е неадекватна квесторка. Току се чуват изцепки от квестори и се чудя, толкова ли е сложно да разбереш, за какво си там и какво е редно или нередно да правиш.

# 679
  • Мнения: 1 454
Да, и държа на мнението си. 20-30 деца от София, където има допълнителни курсове, които те вероятно посещават, и там ги подготвят. В никакъв случай не казвам, че е невъзможно някое изключително надарено дете да се сети само за решението, без да е виждало такъв тип задачи, но резултатите от цяла България са показателни, че задачата не е за нивото на 1-класници.

salli1, 9-9=0 не е вярното заключение. И моята е писала 12-7=5, но и това не е вярно за цялата задача.

# 680
  • Мнения: 9 046
Аз пък мисля ,че 10 задача е чудна.
И че във всяко едно състезание трябва да има по някоя такава или даже по няколко.
Това е опция да се покаже таланта пред труда. Многото решени задачи ще помогнат на децата да решат стандартният тип.....докато странните ще извадят един друг тип мислене наяве.

Специално за 1 клас...задачите са точно за мисъл , то и няма начин да бъдат друго. Колкото за ниво 1 -клас състезанията не би трябвало да бъдат масовост и то се вижда във следващите класове.

Резултата на Търговище е като един друг резултата миналата година в София - все пак задачите ги получават в училищата 2 дни по-рано.

# 681
  • Мнения: 837
Понеже я дъвчете тая 10-та задача за 1-ви клас, реших да я погледна. И чистосърдечно си признавам, че не я схващам, ама изобщо, дори като гледам решението. Ще питам щерката довечера.

# 682
  • Мнения: 1 782
но резултатите от цяла България са показателни, че задачата не е за нивото на 1-класници.

Съвсем ти загубих мисълта... Simple Smile
Точно резултатите са показателни, че задачата е точно за нивото на 1 клас.
Над 20 са я решили, което е повече от здравословното за пълен брой точки и златен медал на което и да е състезание.
Ако приемем, че за цяла България са общо 20, ако приемем, че 15 от тях имат грешка в друга задача, отново остават 5 деца, които ще са с максимален брой точки и трябва да си делят първото място.
Кое точно показва, че задачата не е адекватно подбрана?

# 683
  • Sofia
  • Мнения: 4 832
Какво значение има дали са трудни или не задачите? Те са такива за всички деца.

# 684
  • Мнения: 1 454
но резултатите от цяла България са показателни, че задачата не е за нивото на 1-класници.

Съвсем ти загубих мисълта... Simple Smile
Точно резултатите са показателни, че задачата е точно за нивото на 1 клас.
Над 20 са я решили, което е повече от здравословното за пълен брой точки и златен медал на което и да е състезание.
Ако приемем, че за цяла България са общо 20, ако приемем, че 15 от тях имат грешка в друга задача, отново остават 5 деца, които ще са с максимален брой точки и трябва да си делят първото място.
Кое точно показва, че задачата не е адекватно подбрана?

Това че деца само от София са я решили - деца, които вероятно ходят на уроци и там са им показвали как да решават такъв тип задачи (казах вероятно). Това прави такъв тип състезания неподходящи за деца, които не ходят на уроци от 1 клас. Както една майка писа по-горе, може би трябва да им покажем как да изчисляват лице на геометрична фигура за следващото състезание...

# 685
  • Мнения: 3 483
Такива задачи има и по състезанията в 4 клас. Имаше и на ЧХ за 5 клас тази година. Наистина позасукани, колкото разсеяните да се омажат, ама по същество същите с бонуса, че е обяснено, за какво иде реч.
.....
Да се допълня:
Бонус за по-големите има и защото им слагат скобите обикновено и не им се налага да вземат решение кое действие е приоритетно - сърце, усмихнато личице или "-".

# 686
  • Мнения: 19 999
Такива измислени действия има в читанката за 3 клас. Май пак смъкват материал надолу Simple Smile
Наистина обясненията са бонус в по-горните класове. Там поне си пише, че това са измислени действия и ако еди какво си, намерете...

# 687
  • Мнения: 9 046
но резултатите от цяла България са показателни, че задачата не е за нивото на 1-класници.

Съвсем ти загубих мисълта... Simple Smile
Точно резултатите са показателни, че задачата е точно за нивото на 1 клас.
Над 20 са я решили, което е повече от здравословното за пълен брой точки и златен медал на което и да е състезание.
Ако приемем, че за цяла България са общо 20, ако приемем, че 15 от тях имат грешка в друга задача, отново остават 5 деца, които ще са с максимален брой точки и трябва да си делят първото място.
Кое точно показва, че задачата не е адекватно подбрана?

Това че деца само от София са я решили - деца, които вероятно ходят на уроци и там са им показвали как да решават такъв тип задачи (казах вероятно). Това прави такъв тип състезания неподходящи за деца, които не ходят на уроци от 1 клас. Както една майка писа по-горе, може би трябва да им покажем как да изчисляват лице на геометрична фигура за следващото състезание...

Без да се заяждам , моя син в ПУК сам изчисли лице на квадрат без някой да му го е обяснявал. Това незначи , че се справя перфектно на състезания.
Състезанията не са задължителни в 1 клас само родителската амбиция е водеща. Важно е детето да се е справило добре за неговите знания и умения, а ако искате 1 място в състезанието залягате над задачи и уроци.

# 688
  • Мнения: X
Организация на КМС в 125 СОУ:

https://www.youtube.com/watch?v=efvA3anRq0U&feature=youtu.be

Радвам се, че бяхме в 119 СОУ, където организацията беше на ниво.

# 689
  • Мнения: 7 677
Преди 2 години на един ХП валеше и дъжд. Нямаше предварително разпределение, а списъците бяха зад вратата. Та същата блъсканица + дъжд + чадъри + едни качващи се по стълбите хора, за да видят в коя стая са разпределени децата + едни слизащи, които вече са видели къде са разпределени, но трябва да заобиколят отвореното крило на вратата... са единствения ми, но много горчив опит със състезание в 125-то. Никога не бих повторила там. Отделно и невъзможността за лесно паркиране.

Общи условия

Активация на акаунт