Трети клас - много домашни

  • 9 398
  • 75
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 24 467
Цитат
Голямата ми дъщеря тази година завършва специалния клас по немски в езикова гимназия. Толкова са натоварени, че всяко второ дете е в депресия, включително  и моята дъщеря. За тях Валидола и Валериана са като бонбонки - всеки има в чантата.
Училище или клас, които докарват депресия и други проблеми на учениците с голямо натоварване лично за мен не са никаква опция. Тутакси ги махвам.
Но, както пише Савина, всеки има приоритети и виждания.
Лично аз съм се убедила многократно, че житейските успехи не са свързани основно с бач и претоварване. Дори напротив. Социалните контакти и общуването са на първо място, след тях иде комбинативното мислене. Което не се прави с огромен труд, а с разнообразни занимания. За което се иска човек да разполага с време и със спокойствие.
Малко у нас се залита /много даже по места/ на тема образование и успех. Което не съм видяла да е в особена полза на някого.

Цитат
И познайте какво - родители, с които най-оживено сме дискутирали претовареността и то почти всеки ден, с радост са се подписали под поста като са заявили, че домашните не били много.  ooooh!

Хубава работа, ама българска. Типична! Как да се почувстваш по друг начин, освен да ти се скофти!
Аз затова обикновено се оправям сама.
Наскоро, например, писах лично писма до МЗ и МОН за тежестта на ученическите раници. И мисля да продължавам да ги ям и да раздухам въпроса и на други места. Изрично отказах да се включвам в общи кампании. Българинът не е за обща работа. Все тегли към себе си, все хитрува и дяволува. Все е мазен по отношение на авторитетите и рядко отстоява себе си. Страхлива работа! Затова е и на туй дередже. Сиреч - заслужава си го. Но това е отклонение от темата.

Цитат
Вчера учителката била провела експеримент като в часовете дала материала, който обикновено дава за домашно - няколко страници по всеки предмет. Децата се били справили в нормално време - т.е. 40-60 минути по математика и 40 минути по български. Това карало госпожата да стигне до извода, че можели и следобеда най-спокойно да си напишат домашните, да имат време за извънкласни и за почивка.
Освен че в клас и сутрин, когато децата са се наспали, се върши по-бързо работа, то следва да й се припомни или да й се каже /ако не го знае, но се съмнявам - и работничките по шивашките фабрики са наясно с това/, че два часа писане на домашно само по два предмета вкъщи са прекомерно много. Домашното на дете в трети клас като цяло не бива да му ангажира общо повече от час време. По всичко. Денонощната работа не води до високи резултати, а до изкукване и заболявания.

Не бих рискувала здравето и отношението на детето към училището заради една прекомерно амбициозна госпожа. По-скоро бих поработила върху срамежливостта му. Т.к. това си е вече проблем. Социалната интелигентност е нещото, което помага най-много на човек в живота. И е хубаво да се развива.

# 46
  • Варна
  • Мнения: 10 493
За съжаление е така почти навсякъде. Виждам умората в учите му, вече и отегчението.
И лошото е, че с това оценяване губят и стимул. Вчера са правили контролно по математика. 11 задачи за 40 минути. Сина ми е по-бавен успял е да реши само 8 и ако нещо е сбъркал при пресмятането, разбира се няма да му се зачете. А предния ден цял следобят е решавал задачи. И при всичката подготовка се моля за 3.
Защо трябва да са толкова много задачите? Ако правят по едно контролно на две седмици с 3-4 задачи пак ще разберат кой е научил и кой не.

# 47
  • Мнения: 10 993
Аз се моля, само да завърши. Три, четири, колкото толкова. Домашно, кое, написал, кое не написал. Бутаме и толкова. Кофти ще ми е ако изкара двойка на матурата в седми клас, но все ще го преживеем някак си. Чудя се при толкова натоварване, защо все сме най-неграмотни и прости.

# 48
  • Sofia
  • Мнения: 9 789
Аз пък се моля само да оцелеят. Физически и психически. Училището в днешно време е толкова опасно и физически натоварващо, че си е цял късмет, ако децата не се разболеят или наранят. Стресът е най-силния патоген в днешно време. И понеже не съм никак съгласна децата ми да отключат затлъстяване, диабет, кръвно, депресия, гръбначно изкривяване или още 100 психогенни болести, гледам да ги облекчавам както мога. Не пишем излишни домашни, не ги натоварвам с много извънкласни дейности, гледам събота и неделя да почиват максимално и пълноценно (например на разходка в планината, не пред телевизора). И никак не се впечатлявам от оценки. Имаме и 4ки и чат-пат някоя 3ка, никак не ме притеснява това. В трети клас категорично не са им важни оценките. И не ме е страх, че ще останат неграмотни. В къщи четем и говорим достатъчно, за да имат прилична обща култура, с математиката се справят повече от добре, четат чудесно, пишат все по-добре. Повече от това не ми трябва. По-важно ми е да са здрави и щастливи.
Но както вече казах всеки си преценява кое му е по-важно.

# 49
  • Мнения: 24 467
Аз се моля, само да завърши. Три, четири, колкото толкова. Домашно, кое, написал, кое не написал. Бутаме и толкова. Кофти ще ми е ако изкара двойка на матурата в седми клас, но все ще го преживеем някак си. Чудя се при толкова натоварване, защо все сме най-неграмотни и прости.

Щот' залагаме на бройката и формата у нас, а не на съдържанието и метода, затуй се получава най-ниското КПД - много работа - ниски общи резултати.
Магарешка работа е образованието ни - "залудо работи", ама тази "мъдра" мисъл не виждам да е добро докарала. Работа "залудо" освен до лудост до друго не води.
Цялата ни пара - в свирката! Гонят оценки само, а не знания и се получава накрая дупка. Слабо общо образование.
Аз пък се моля само да оцелеят. Физически и психически. ...
Ами то това ни остава да се молим. На моите, слава Богу, излишни домашни, изискващи по час работа по предмет не са им дали. Ако им бяха, щеше да е дим да ни няма. Не мога да рискувам здравето и акъла на децата заради някакви си там амбиционерки, гонещи лични интереси.
Те оценките по принцип в цялото основно образование не са важни, освен в седми клас и то по двата предмета, които им образуват бала за кандидатстване от дипломата.
Сега който иска да се пренатяга ще си го прави, разбира се. За сметка на децата си. Но на мен не ми се ще моите точно да дават дан в подобна безсмислена надпревара.

# 50
  • Мнения: X
Не бих рискувала здравето и отношението на детето към училището заради една прекомерно амбициозна госпожа. По-скоро бих поработила върху срамежливостта му. Т.к. това си е вече проблем. Социалната интелигентност е нещото, което помага най-много на човек в живота. И е хубаво да се развива.
Това е и моето мнение. След като местенето не ви е опция, пийте по едно хапче непукизъм, детето да прави само този обем домашни, който майката прецени за разумен, останалите да отсвирва, а госпожата да си мрънка колкото иска. Пускате от едното ухо през другото.

# 51
  • Мнения: 24 467
Не бих рискувала здравето и отношението на детето към училището заради една прекомерно амбициозна госпожа. По-скоро бих поработила върху срамежливостта му. Т.к. това си е вече проблем. Социалната интелигентност е нещото, което помага най-много на човек в живота. И е хубаво да се развива.
Това е и моето мнение. След като местенето не ви е опция, пийте по едно хапче непукизъм, детето да прави само този обем домашни, който майката прецени за разумен, останалите да отсвирва, а госпожата да си мрънка колкото иска. Пускате от едното ухо през другото.
Peace
То няма много опции. Или се организират родителите и действат /което за сега май няма изгледи да се случи, с оглед обяснението по-горе/, или се изпълнява безропотно всичко, или се преместват при нормална учителка, или не си я слагат на акъла и тя да си прави каквото си ще - те, съответно - също.

# 52
  • Мнения: 8 952
Не бих рискувала здравето и отношението на детето към училището заради една прекомерно амбициозна госпожа. По-скоро бих поработила върху срамежливостта му. Т.к. това си е вече проблем. Социалната интелигентност е нещото, което помага най-много на човек в живота. И е хубаво да се развива.
Това е и моето мнение. След като местенето не ви е опция, пийте по едно хапче непукизъм, детето да прави само този обем домашни, който майката прецени за разумен, останалите да отсвирва, а госпожата да си мрънка колкото иска. Пускате от едното ухо през другото.
Peace
То няма много опции. Или се организират родителите и действат /което за сега май няма изгледи да се случи, с оглед обяснението по-горе/, или се изпълнява безропотно всичко, или се преместват при нормална учителка, или не си я слагат на акъла и тя да си прави каквото си ще - те, съответно - също.

Какво имаш предвид?
Относно срамежливостта ли?
По този въпрос смятам, че правим каквото е необходимо - събирам детето с връстници, записали сме се на извънкласна форма - рисуване, там също си контактува с деца извън средата на класа.
С тръгването на училище нещата рязко се подобриха, но детето ми е все още по-плахо и свито от останалите. Иска ми се да не е така. Това само ще му вреди.

Някой ако има някакви идеи за преодоляване на срамежливост - да казва!

# 53
  • Мнения: 24 467
Относно болдваното имам предвид това, което пишеш - родителите са буквално абдикирали. Първо са ти споделили, че са съгласни с твоето мнение, дори бих казала, че са те поподвели малко, а после са дали не само заден ход, ами направо са се обърнали на 180 градуса, подкрепяйки изрично госпожата в поста й в групата. Т. е. не вярвам да можеш занапред да разчиташ на тях.
...
За срамежливостта е друго, друг проблем. Който си е важен, разбира се.
Скрит текст:
Аз имах такъв проблем с големия син. Мога да кажа как процедирах с него. Но познавам моето дете. Не познавам чуждите. Само знам, че този проблем винаги може да се реши, ако се намери подход. Лично аз нямам комплекси ако не бих могла да го реша да се обърна за помощ и към специалисти. Т.к. за мен това е съществено. Ако закъса по даден предмет не ми било толкова мъка, колкото да знам, че детето има проблем с комуникацията. Тя е нещото, което ще му трябва винаги. Сега не е нужно от един интроверт да се зорим да правим обратното - няма как да стане, но да се тушират крайните и проблемни прояви в характера - това е възможно и нужно.
От градината сме му говорили постоянно за това, какво е срамежливостта и как тя му пречи. В детската градина беше изключително срамежлив. Даже когато беше с четвърта група веднъж направо го насилих да излезе на площадката до блока и да се запознае с другите деца. Гадно му беше. Тогава.
Сега, вече в 12-ти клас, си призна, че било добър ход и се пречупил. Аз дори бях забравила, когато той ми напомни, как съм го "изгонила да играе навън с децата". Така се запозна първо с децата от квартала, постепенно и с други, познати на тях деца. Почнаха да излизат с колелетата. Всеки ден играеха навън.
Важно е събирането на децата да е в неформална среда, без присъствие на възрастни хора около тях. Само тогава детето може истински да се включи в естествени детски контакти между равнопоставени деца. Другите участия - курсове, класове, са съвсем друг тип комуникация. Не могат да заменят тази. 
Сменял е и паралелки - в пети клас отиде в МГ. След това смени паралелка в девети в гимназията, т.к. неговата се оказа женска и никак не му хареса. Та човек не е бива да се чувства вързан нито за училището, нито за класа си. Това са временни формални образувания, все пак.
Не казвам ти да си местиш детето, а че това винаги може да бъде опция, ако има проблем в класа/училището.
Много се очупи и когато тръгна в шести клас на фитнес, да тренира. Вероятно оправяйки външния си вид се посправи и реално с някои свои си комплекси.
Тръгна по лагери.
Сега не страда хич от липса на среда и излизания, нито от влизане в нови котакти с непознати. Напротив, обърна се точно наобратно - интересно му е, забавно му е с нови хора. Все по нещо ново научава. Казва, че дори да са нови простотии, все е горница.
Не е от най-приказливите и изявяващи се хора. Няма и да бъде. А то не е и нужно. Но поне няма проблеми да контактува, да сменя и да опитва. Даже с цел да се очупи сам започна да приема, когато в гимназията го канеха за участия в програми, като водещ по празници /а това редовно го правят, т.к. има подходящ външен вид/. Първата му реакция винаги е била да откаже, но като сме говорили сам се съгласи, че му е нужно да пробва. За да не му е пречка публичната изява. Понеже тя никак не му идва отвътре.
Каква е причината и как точно се изразява срамежливостта при твоето момиченце не мога да знам. Но е хубаво по този проблем точно да се поработи. За да не е зависимо от средата. Да е свободно лесно да я смени, ако тя не му понася. Защото ако не се справи с този проблем, ще има занапред по-големи.Ти си наясно достатъчно добре с това. 

Последна редакция: пт, 01 дек 2017, 14:12 от Judy

# 54
  • Мнения: 8 952
Относно болдваното имам предвид това, което пишеш - родителите са буквално абдикирали.

Ааааа, това ли? Изобщо не ме изненадва, както писах.
Обикновено така се получава що се касае до изразяване на мнение пред учител.  Crossing Arms

Благодаря за споделеното за твоя син - определено ми е от полза.  Peace

# 55
  • Мнения: 24 467
Относно болдваното имам предвид това, което пишеш - родителите са буквално абдикирали.

Ааааа, това ли? Изобщо не ме изненадва, както писах.
Обикновено така се получава що се касае до изразяване на мнение пред учител.  Crossing Arms

Благодаря за споделеното за твоя син - определено ми е от полза.  Peace

Ох, да беше само "изразяване на мнение пред учител" щяхме да цъфтим и вържем.
За жалост населението се състои основно от хлъзгави и страхливи хора, които не смеят дори да изразят, ка-моли да отстояват лично мнение. Безпрекословно се подчиняват на всеки, дори и най-малък, слаб и дори смешен авторитет. А ако пък някой се ползва с качество на такъв пък, става нещо уникално смешно, като му гледаш проявите отстрани.

За другото - с най-добри чувства и пожелания съм за справяне с положението. Дано момиченцето се поотпусне.

# 56
  • София
  • Мнения: 62 595
Е, чак пък, депресия всяко второ! Може да се сдухват, но само ако са в лайстунга,  там си е повечко учене, не се взема лесно и немска диплома за средно. Още при записването се знае, че е трудно, затова и доста от класираните в списъка да се отказват от записване. Като цяло аз гимназистите не ги ожалвам, защото са достатъчно големи, за да се справят с натоварването. Щом са влезли в най-добрите гимназии, значи ще учат, къде ще идат.

# 57
  • София
  • Мнения: 62 595
Зависи колко ти стиска да се разбунтуваш самостоятелно или организирано. Учителката ви се престарава и не само се престарава, а и върши пълни глупости с това преписване. Тези хора не са ли учили, че освен за диагностика, преписването няма никакъв смисъл! Имам чувството, че просто си карат по инерция - да кипит безсмислен труд, а не да се свърши истинска работа. Трети клас не е като седми, та ако се разбунтуваш и кажеш, че детето ти няма да преписва като ненормално, нито ще пише купищата домашни, нещо кой знае колко ще се случи.. Учителката, ако си разбираше от работата нямаше да каже, че не иска да й се месят родителите, а щеше да се обоснове. Но на бас, че и тя не знае защо ги прави тези глупости. Амбициозен учител не означава да ги засипва с домашни. Това е учител-терорист. Ако родителите не заемете някаква активна позиция, ще има да пишете не до 10, а до 12 през нощта. Трябва като във вица да й се обадите в 12 вечерта и да я питате дали спи, а когато тя каже, че спи, да отговорите "спете, спете, а ние пишем домашните, които сте дали!.

# 58
  • Някъде по Дунава
  • Мнения: 4 750
И дъщеря ми е 3кл, но много рядко има домашно.  Обикновено ако наближи някой празник и ще го обсъждат в час на класа или четене имат за задача да издирят информация за конкретна личност.

# 59
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Моля ви се кажете ми какво да направя. Сега ми се обажда сина ми и плачем ама плаче не мога да го успокоя. На контролното по математика има 3 верни задачи и има 2-ка. Трябвало 4 верни за 3-ка. А решата цял следобед преди контролното, дори отказа да отиде на рожден ден заради упражненията. Че той и грам да не беше решавал пак щеше да има 2 . Безсилна съм.

Общи условия

Активация на акаунт