Професия учител - 3

  • 158 320
  • 1 500
  •   2
Отговори
# 1 290
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Роси, много благодаря за отговора.
Досега нищо не са ми дали да видя от предишните му учители, за първа година е при нас в гимназията. Информация имаме само от бащата.  Никой от нас нищо не знае, всички за първи път ще работим с такова дете. Ресурсният учител също още не го познава, а иска от нас да му направим оценка на знанията. Как? Не знам защо са избрали нашата гимназия. Ще погледна тази методика.
Изглежда всичко ще е само на документи, а на родителя му трябвало детето да е записано в училище, за да получава едни пари.

# 1 291
  • Бургас
  • Мнения: 3 582
Досега нищо не са ми дали да видя от предишните му учители, за първа година е при нас в гимназията. Информация имаме само от бащата. 
Свържете се с координатора на екипа от другото училище, длъжни са ви дадат всички документи.
Чл. 127. (1) от Наредба за приобщаващо образование
Детската градина и училището осъществяват подкрепа за
успешен преход на децата и учениците между отделните етапи и степени на
образование или между институциите в системата на предучилищното и
училищното образование.
(2) Преходът между институциите в системата на предучилищното и
училищното образование се планира от координаторите в институциите с
участието на родителя.
(3) В случаите по ал. 2 родителят сътрудничи на екипа за подкрепа за
личностно развитие на детето или ученика.
(4) При прехода на детето или ученика от една институция в системата
на предучилищното и училищното образование в друга родителят предоставя
на координатора в институцията, в която се записва детето или ученикът,
актуална информация за състоянието му, включително съпътстващи
документи за здравен и социален статус.
(5) При преходите на децата и учениците между институциите в
системата на предучилищното и училищното образование координаторите по
ал. 2 си предоставят плана за подкрепа и документите на детето или
ученика.

# 1 292
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Това е нещо важно. Още веднъж ти благодаря. Още във вторник ще поискам да се запозная с всички документи и ако няма такива, да ги изискат.

# 1 293
  • Мнения: 4 941
Кога родителите имат право да си вземат децата от занималня и как се процедира, ако си искат детето по-рано?

# 1 294
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Погледни в правилника за дейността на училището. Ако няма правило, то е както се разберете. Питай колегите си също.

# 1 295
  • Луната ни пази
  • Мнения: 3 008
Кога родителите имат право да си вземат децата от занималня и как се процедира, ако си искат детето по-рано?
Ние как сме уредили нещата:
1.Всеки родител в заявлението описва в кой ден се налага и в колко часа да вземе детето (за школи и други такива).
2. Ако се налага целия следобед да отсъства (понякога само от занималня ги освобождават), попълва заявление, подобно като това до класния (отново ограничението като при класния е до 3 пъти).
3. Ако инциденто се налага да вземат детето по- рано, задължително родителя трябва да уведоми, иначе дете не се пуска. Но тук също не повече от 2- 3 пъти годишно.
Правилата ясно се заявяват на родителската среща и се спазват.

# 1 296
  • Мнения: 4 941
Моля, дайте ми съвети как да се справя с дисциплината на занималня!? Много ми е трудно, шумни са, някои от тях пишат домашните с 300 зора...

# 1 297
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
Моля, дайте ми съвети как да се справя с дисциплината на занималня!? Много ми е трудно, шумни са, някои от тях пишат домашните с 300 зора...

С бонуси Simple Smile - бонбонки за добре свършена работа, картинки за оцветяване, стикери ..., но за съжаление трябва да си ги купиш сама Simple Smile Или с отговорност - много обичат да са отговорници за нещо - например да изчистят дъската, да проверят кой е готов и т. н. Simple Smile

# 1 298
  • Мнения: 1 789
Ако става дума за деца до 4-ти клас, най- лесно е да заложиш цели и стъпки за постигане, както и средства. Организирай ред чрез правила и последствия. Отделно за домашните- давай точки и ги използвай после в заниманията по интереси. Например - 5 домашни= 5 точки - става откривател в заниманията по интереси - има думата по дадени въпроси.
Не знам дали го обяснявам добре, идеята е децата да се чувстват като част от система. Те не виждат веднага резултат от домашните, трудно осъзнават как им помагат, затова трябва да им предложиш видим резултат, който веднага да е налице.

# 1 299
  • Мнения: 2 024
Тази година смених училището и съм с големите ученици-9.,11. и 12.клас.Също имам проблем с дисциплината и телефоните.Търся начини как да ги укротявам, защото има и с по 2 глави над мен, та много-много не им влиза в главите какво говоря.

# 1 300
  • Мнения: 4 941
Моите са в трети клас, държат се като в първи.

# 1 301
  • Мнения: 21 455
Моите са в трети клас, държат се като в първи.
Колко години си работила с първокласници?

# 1 302
  • Майничка
  • Мнения: 12 582
Скрит текст:
Тази година смених училището и съм с големите ученици-9.,11. и 12.клас.Също имам проблем с дисциплината и телефоните.Търся начини как да ги укротявам, защото има и с по 2 глави над мен, та много-много не им влиза в главите какво говоря.
Укротяването е кауза пердута, ангажирането му е майката.

Виж първо правилника на училището какви възможности ти дава - при нас за 3 забележки, вписани в дневника, се налага административно наказание - забележка, предупреждение за преместване в друг клас, за преместване в друго училище... обикновено спират дотам, още повече, че на второ административно наказание се отива в отдел "Закрила на детето" с родител.

В 9 клас пó ги тресе пубертет, там вървят жълти и червени картони - петминутни устни или писмени изпитвания, с оценка, за време. Почваш с лошото ченге и им даваш перспектива за доброто. Не зная по какво преподаваш, но ако са чак такива телефонджии и в училище имаш нет, направи им тестчета на kahoot, ама с оценка. Хем при теб пристига обобщена информация и не смяташ проценти и точки. Можеш и упражнения, допълнителни текстове и т.н да им мяташ на телефона - бързо им писва, когато му хабят батерията за работа, не за чат.

11 и 12 си гонят техни цели и си ценят времето. Повечето се готвят за изпити, сертификати, шоф.курс и т.н. Разпитай ги кой за какво се бори и постави въпроса така: "Днес правим това и това, опаткваме го максимално ефективно за 30 мин., после 10 решаваме листовки (примерно) или натискам само тези, които ще се явяват на матура по моя предмет, останалите си гледат техните неща, но по-тихо, че другите работят". Те и оценки гонят, та гледат да не си създават проблеми.

# 1 303
  • European Union
  • Мнения: 1 387
Всъщност никой не може да ти помогне с универсално решение. Всеки открива работещо решение за себе си...или не открива и побягва с писъци. Защото всеки си вика "Ставам учител, с тези 1000 лева заплата", а след първия час "Тези диванета не мога да ги изтрая". Никак не е лесно, а за възпитателите е още една идея по-трудно според мен. Ако си обичаш работата, с натрупването на опит ще ти става по-леко. Но никога няма да стане песен.

# 1 304
  • Мнения: 95
Мотивация е истината, както и малки "сделки".
Ако си напишат всички навреме - повече време за рисуване или повече игра навън.
Ако приключат навреме и с допълнителните задачи - отново време за щуреене.
Важно е още в самото начало да сложиш някакви граници и рамки, които да се спазват. В противен случай - наказание. След като се наобядват - в стаята и писане, докато не си ги вземат.

Общи условия

Активация на акаунт