Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
  • под кривата круша
  • Мнения: 294
Здравейте. Имам следния казус от нашата занималня ( 2-ри клас ): вчера разбирам, че госпожата дава на децата, които се справят по-добре, да проверяват домашните по математика на останалите. Колкото и формална да е такава проверка, намирам  я за неприемлива по ред причини. Чудя се, дали това е обичайна практика, как да реагирам - да повдигна ли въпроса, или директно да отпиша детето си, защото и без това имам резерви към подготовката им там през тази година? Ще съм благодарна да споделите опит и мнения.

# 1
  • Мнения: 9 052
кое намираш лошо? Монтесори педагогиката например непрестанно учат едно от друго децата

# 2
  • Мнения: 7 658
А твоето дете как се чувства от това?
На мен би ми било неприятно да го правя и да ми го правят. Сестра ми обаче в трети клас поправяше с червен химикал тетрадките на съучениците си като ги докопаше и смяташе, че им прави услуга. Спрях я преди да я набият!  Mr. Green

# 3
  • Мнения: 7 302
И аз не съм Ок. с това. Децата могат да бъдат много жестоки и да възникнат големи конфликти. В класа на дъщеря ми (в първи клас е ) си помагат взаимно. Дори чиновете им са така подредени, че да работят на групи, но корекциите ги прави учителката както трябва да бъде според мен.

# 4
  • Мнения: 38 245
Това беше практика при някои учители още от наше време. Не виждам проблем. Използва се за точни проверки, когато е за ограждане или при търсене на даден точен отговор, така че е по-скоро рутинно, не зависи от лично отношение или знания.

# 5
  • Мнения: 4 745
Със сигурност не е практика, но това е един от работещите модели в много педагогики.
Монтесори, Джъмп мат и други:

1 Мотивираност
+
2 Мислене
+
3 Разбиране
+
4 Инициативност
+
5 Сътрудничество

6 Отличен успех

Последните 2 точки в този модел включват и тази практика. Въпроса е учителя да я контролира...че може да се изроди, както виждам и коментарите на други потребителки Simple Smile

# 6
  • под кривата круша
  • Мнения: 294
Не познавам добре метода Монтесори и не мога да го коментирам. От друга страна, съмнявам се, че е съпоставим с нашия случай, в който госпожата събира тетрадките и вика две деца при нея да проверяват. Вярвам, че контрола е прерогатив на учителя. Не е за рутинна проверка на отговори с ограждане, а за отворени задачи. Вчера двете проверяващи деца са били освободени от преписване на текст, дълъг две пълни страници, което в очите на дъщеря ми ( а и в моите ) изглежда несправедливо. Усещам едно тихо недоволство, а и като цяло тя не е ОК с тази система - притеснява се, че съученик може да открие грешка, което не важи за госпожата.

# 7
  • Мнения: 20 335
Това беше практика при някои учители още от наше време. Не виждам проблем. Използва се за точни проверки, когато е за ограждане или при търсене на даден точен отговор, така че е по-скоро рутинно, не зависи от лично отношение или знания.
Ако е за  такива проверки, намирам го по-скоро за полезна практика. Hope for Two чудесно го е обяснила.

# 8
  • Мнения: 1 265
Не одобрявам тази практика. Ако оценяването ще е по Монтесори, то и преподаването трябва да е такова, иначе си е манджа с грозде. Освен това ако съответният педагог е решил да практикува по този начин то би било хубаво да си подбере деца, които хем ще се справят със задачата, хем няма да се водят от лични мотиви.

# 9
  • Мнения: 9 052
... които хем ще се справят със задачата, хем няма да се водят от лични мотиви.
допускане е , че не е така в случая

# 10
  • София
  • Мнения: 19 304
Именно заради такива непрофесионални практики отписах детето си от занималня още след 1 клас.
Вероятно децата са много и учителката си мисли, че е много хитро да си спести работа и време така.

# 11
  • под кривата круша
  • Мнения: 294
Вероятно децата са много и учителката си мисли, че е много хитро да си спести работа и време така.
Това със сигурност е така - виждах как не смогва да провери и отскоро въведе този метод. Въпросът е, че детето ми не се чувства добре така, а не знам има ли смисъл да повдигам изобщо въпроса. Училището абсолютно целенасочено гони намаляване бройката на децата в занималнята.

# 12
  • София
  • Мнения: 19 304
Занималните в училище по принцип са един голям компромис.
Много рядко има свестни учители там, рядко са малко деца, на които наистина могат да обърнат внимание.
В повечето случаи са хора, хванати от незнайно къде, които се грижат децата да не се изтрепят и евентуално да си напишат домашните. А по- точно - да ги препишат.

# 13
  • Мнения: 2 311
Когато родител има резерви към дадена практика на учителя на детето му е добре да разговаря с въпросния учител относно целите. Когато детето му изпитва някакъв дискомфорт, разговорът е наложителен. Вашият случай е такъв.
Ако всяко дете проверява работата на някой друг, приемам го нормално и градивно, защото създава наблюдателност, която ще бъде полезна в прегледа на личните му дейности. Вариант е и дежурните да го правят. Така всички деца да минат през помощничеството.
 

# 14
  • София
  • Мнения: 19 304
Говори, говори.
Аз говорих с всяка една от учителките в занималнята. 3 за една година. Накрая ми писна да говоря.

Общи условия

Активация на акаунт