Мнението ви за различните автомобили

  • 88 291
  • 880
  •   1
Отговори
# 825
  • София
  • Мнения: 129
Ок, за да не сравняваме ябълки с круши ще говоря за среднен клас SUV автомобили - Volvo XC90 е предната ми кола, Telsa Model Y е настоящата:

Волвото харчеше 14 на 100 дизел, или приблизително 34лв на 100км
Теслата харчи 17 на 100 квч или ако се зарежда на домашо ( както аз я зареждам ) - около 2лв на 100км или ако зареждам на бърза CCS станция на Финес по 0.69ст на квч е пиблизително 12лв ( или 3 пъти по-евтино от дизел ).

Карам приблизително 20000км на година и зареждам предимно вкъщи ( т.е. средно да давам 800лв на година за тези 20000км ). Ако съм с дизел щях да давам 6800лв на година. Демек тук спестих едни 6000лв годишно.

Сега почвам с подръжка и ремонти. С електричка за 5 години не съм пипал двигател или батерия ( не знам с китайските може да се пипат, с тесла - не. Старата ми тесла беше на 250000км - нямаше и нищо ни на батерия ни на мотори ). За 4 години със старата тесла съм дал 500лв за ремонти ( по окачване ). С новата досега не съм дал стотинка. С волвото за година и половина дадох 13 000лв за ремонти. С всички ДВГ, които съм имал само смяна на масло ми е 500лв, и задължително има и други ремонти всяка година.

Данък: 0лв за тесла, много за Волвото ( и тук не ми сравнявайте пак фиат пунто с тесла, защото са несравними ).

Искате ли да теглим чертата и да видим по-евтино ли ми излиза Simple Smile

П.П. Имам и Renault ZOE, където пък разходите ми са наполовина на тези на теслата, но не го дадох за пример, защото там ще можете да го сравните с някое рено клио например, където вероятно няма да харчи 14 дизел и няма да е висок данъка.

# 826
  • Мнения: 2 734
Колко изминаваш с едно зареждане?

# 827
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 560
Че аз и на дизела първите 6 години( вече) не съм пипала нищо по двигател. Спирачки и гуми са сменяни, тези консумативи няма ли ги при електричките Simple Smile Смяна на масло и филтри- стотина евро годишно. Данъкът ми е 40 евро на година, смятам пренебрежимо ниска сума, та да я отбелязвам изобщо.

# 828
  • София
  • Мнения: 129
Че аз и на дизела първите 6 години( вече) не съм пипала нищо по двигател. Спирачки и гуми са сменяни, тези консумативи няма ли ги при електричките Simple Smile Смяна на масло и филтри- стотина евро годишно. Данъкът ми е 40 евро на година, смятам пренебрежимо ниска сума, та да я отбелязвам изобщо.

Аз казах 250000км - ако не пипате нищо за 250000км на дизела или лъжете смело или е чудо на инженерната мисъл. Освен това няколко пъти написах да не сравняваме ябълки с круши. Данък 40 евро значи, че колата е много малко коне - моята е 515.

На въпроса от преди това: Със 170км/ч ако я карам - 250км, ако я карам 120-130км/ч - 400

# 829
  • Мнения: 4 168
Ок, за да не сравняваме ябълки с круши ще говоря за среднен клас SUV автомобили - Volvo XC90 е предната ми кола, Telsa Model Y е настоящата:

Волвото харчеше 14 на 100 дизел, или приблизително 34лв на 100км
Теслата харчи 17 на 100 квч или ако се зарежда на домашо ( както аз я зареждам ) - около 2лв на 100км или ако зареждам на бърза CCS станция на Финес по 0.69ст на квч е пиблизително 12лв ( или 3 пъти по-евтино от дизел ).

Карам приблизително 20000км на година и зареждам предимно вкъщи ( т.е. средно да давам 800лв на година за тези 20000км ). Ако съм с дизел щях да давам 6800лв на година. Демек тук спестих едни 6000лв годишно.

Сега почвам с подръжка и ремонти. С електричка за 5 години не съм пипал двигател или батерия. Старата ми тесла беше на 250000км - нямаше и нищо ни на батерия ни на мотори ). За 4 години със старата тесла съм дал 500лв за ремонти ( по окачване ). С новата досега не съм дал стотинка. С волвото за година и половина дадох 13 000лв за ремонти. С всички ДВГ, които съм имал само смяна на масло ми е 500лв, и задължително има и други ремонти всяка година.

Данък: 0лв за тесла, много за Волвото ( и тук не ми сравнявайте пак фиат пунто с тесла, защото са несравними ).


Човече, ти да не си рекламен агент на Тесла?  За 250 000 км с електричката не си сменял поне веднъж гуми, накладки или спирачни дискове? Реален разход на Tesla Y от Нета: При пътуване от Търново до София с Model Y  със средна скорост от 101 км/ч (!) и външна температура от 15 градуса, консумацията е около 44 kWh за 208 км, което прави приблизително 21.15 kWh/100 км. Дори заводските средни данни са повече от 17 KW на 100 км. Разбираме, че се правиш на голям играч, но не си.

# 830
  • Мнения: 3 854
Аз казах 250000км - ако не пипате нищо за 250000км на дизела или лъжете смело или е чудо на инженерната мисъл. Освен това няколко пъти написах да не сравняваме ябълки с круши.
Абе то и твоите писания са едни реалистични... 250 000 километра без нито един ремонт, дори на окачване. Пък и писа, че колата е на толкова, не че ти си ги навъртял.

20 000 километра на година ама зареждаш само вкъщи - това е възможно ако караш почти само градско. Тогава е нормално да е по-изгодна електричката. Ама пък да въртиш Volvo XC90 само градско е тъп пример за сравнение.

Това, ако тия коли въобще са реални, а не си поредната инкарнация на някой от троловете на раздела.

# 831
  • Мнения: 2 734
Аз казах 250000км
...
На въпроса от преди това: Със 170км/ч ако я карам - 250км, ако я карам 120-130км/ч - 400
Т.е. Варна Русе София Банско минаваш с едно зареждане на една 10 годишна кола. Това е някакво чудо в сферата на електромобилите

# 832
  • София
  • Мнения: 129
Аз казах 250000км
...
На въпроса от преди това: Със 170км/ч ако я карам - 250км, ако я карам 120-130км/ч - 400
Т.е. Варна Русе София Банско минаваш с едно зареждане на една 10 годишна кола. Това е някакво чудо в сферата на електромобилите

А зареждането е рокет сайънс сигурно

# 833
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 560
Аз толкова да не разбирам от коли, ама и ти приказваш много на едро, та си личи, че си съчиняваш някои неща.

# 834
  • Мнения: 2 841
Около нас доста семейства също се обзаведоха с електрички, но лично за мен от това, което те споделят са малко не надеждни.
Двама от тях имаха проблеми с допълнителните батерии, в единият случай просто умря и не се отключва колата, почна едно трескаво търсене защото тя била някаква специална.
В другият случай купиха допълнителна батерия (която не беше малко пари), но колата два пъти я "убива", накрая стигнаха до официалния вносител и след ъпдейт на софтуера на стойност 500лв, колата спря да убива батерията.

Но, за мен най-страшното е да бъда заключена в неконтролируемата си кола по магистралата. Скоро пак гледах подобен клип, ами страшно е!

# 835
  • Мнения: 2 734
А зареждането е рокет сайънс сигурно
Нямам представа, ти го караш това чудо на техниката

# 836
  • София
  • Мнения: 129
Аз толкова да не разбирам от коли, ама и ти приказваш много на едро, та си личи, че си съчиняваш някои неща.


Ясно, ами ... да не си съчинявам повече. Аз само давам обратна връзка, ако помогне на някого - супер, ако не - здраве да е.

# 837
  • Мнения: 7 784
Не давате изходни данни за предишните автомобили. Колко годишно е било Волвото когато сте го купили? Колко стара е била старата Тесла.
Ние караме друга марка дизелови автомобили от 20 години насам. Но ги купуваме нови от магазина, както предполагам е прехвалената ви последна Тесла. Ами нито един лев за ремонти, извън смяната на масата не сме дали за цялото време. И понеже си правим сметката, просто не купуваме мотори по 500кс. Всеки следващ автомобил е с все по-нисък разход на гориво заради развитие на технологиите на марката. Последният е дори от т.н меки хибриди. 5.5/100 среден разход гр. /извгр.
Вие къде летите с 500-те коня не ми е ясно. А как след това се примирявате с електрокара - също.
Така, че разходите за ремонт не са критерий за сравняване, защото се отнасят най-вече за стари автомобили.

# 838
  • София
  • Мнения: 129
Не давате изходни данни за предишните автомобили. Колко годишно е било Волвото когато сте го купили? Колко стара е била старата Тесла.
Ние караме друга марка дизелови автомобили от 20 години насам. Но ги купуваме нови от магазина, както предполагам е прехвалената ви последна Тесла. Ами нито един лев за ремонти, извън смяната на масата не сме дали за цялото време. И понеже си правим сметката, просто не купуваме мотори по 500кс. Всеки следващ автомобил е с все по-нисък разход на гориво заради развитие на технологиите на марката. Последният е дори от т.н меки хибриди. 5.5/100 среден разход гр. /извгр.
Вие къде летите с 500-те коня не ми е ясно. А как след това се примирявате с електрокара - също.
Така, че разходите за ремонт не са критерий за сравняване, защото се отнасят най-вече за стари автомобили.


Волвото беше 10 годишно, Теслата (старта) беше 8 годишна. Волвото беше на 220000км, Теслата на 250000км. 500 коня не са, за да караш бързо. 500 коня могат да те изкарат от неприятна ситуация. Изпреварванията също са много по-безопасни. Не е въпроса до летене Simple Smile

# 839
  • Мнения: 7 784
Не давате изходни данни за предишните автомобили. Колко годишно е било Волвото когато сте го купили? Колко стара е била старата Тесла.
Ние караме друга марка дизелови автомобили от 20 години насам. Но ги купуваме нови от магазина, както предполагам е прехвалената ви последна Тесла. Ами нито един лев за ремонти, извън смяната на масата не сме дали за цялото време. И понеже си правим сметката, просто не купуваме мотори по 500кс. Всеки следващ автомобил е с все по-нисък разход на гориво заради развитие на технологиите на марката. Последният е дори от т.н меки хибриди. 5.5/100 среден разход гр. /извгр.
Вие къде летите с 500-те коня не ми е ясно. А как след това се примирявате с електрокара - също.
Така, че разходите за ремонт не са критерий за сравняване, защото се отнасят най-вече за стари автомобили.


Волвото беше 10 годишно, Теслата (старта) беше 8 годишна. Волвото беше на 220000км, Теслата на 250000км. 500 коня не са, за да караш бързо. 500 коня могат да те изкарат от неприятна ситуация. Изпреварванията също са много по-безопасни. Не е въпроса до летене Simple Smile
Благодаря за отговора. Обяснението за разходите се съдържа в него.
Знам какво е оправданието на нормалните граждани (тия, които не са "състезатели") за купуване на  500 к.с. Вие сам може да сметнете колко пъти се е налагало да ви "дръпнат" конете при изпреварване и колко точно в пари ви е струвало. Изобщо няма да коментирам, че нужда от мощност има най-вече при рискови изпреварвания, както и колко точно минути се спестяват срещу огромния годишен данък и преразхода от над 7 л/100 км. (Сравнението е спрямо нормален автомобил с примерно 180 - 200 к.с)

Последна редакция: чт, 28 авг 2025, 13:07 от dariVale

Общи условия

Активация на акаунт