Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 5 ян. 2018, 20:17 ч.

Ментална аритметика

  • 37 180
  • 100
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 2 084
Училищна математика и ментална аритметика нямат нищо общо помежду си, не пречи в никакъв случай. Игри казвате много, а знаете ли какви са тези игри? Те са развиващи, без тях те просто се научават да смятат на сметалото и после без него. Но на менталната аритметика - не това е целта. Бързото смятане е бонус към това, което получава едно дете, ако се занимава редовно. Като когато ходите на фитнес - я пробвайте да ходите всеки ден за по 40 минути, или да се напънете веднъж седмично за 3 часа. В школите освен самото ментално смятане - рисуват, пишат с двете ръце, правят брейн фитнес, пръстова гимнастика, развиват всякакъв вид памет, двете полукълба под вид на игра. И всичко това допринася това, че децата почват да учат по-добре и математика, и стихотворения, запомнят материала още в училище, имат фотографска памет.
За мен ментална аритметика и шах - са най-доброто нещо.

# 31
  • Мнения: 15 944
Чудесно, това е Вашето мнение. За мен това не е подходящо да детето ми. Така съм преценила.

# 32
  • София
  • Мнения: 2 084
Разбира се, вашето мнение за вас е водещо!
Аз за своето дете имам друго мнение, детето дава невероятни резултати и съм супер доволна! Затова, хората, четейки тук да имат различни гледни точки.

# 33
  • София
  • Мнения: 982
Аз научих за менталната аритметика от майка ми, която сподели, че при малки деца (6-7 г.) на нейни приятели, посещенията са имали такъв поразителен ефект, както описва Luss. Опитахме с по - големи (11-12 г.). Не мога да кажа, че ефектът беше така забележим, но определено се забавляваха и не съжалявам, че посещаваха цяла година. Малкият (5г.) не можа изобщо да се заинтригува. Вероятно за него трябва да поизчакам още 1-2  години.

# 34
  • Мнения: 7 606
Дъщеря ми ходи в СмартиКидс с голямо удоволствие, но не иска да смята с абакус, защото наум и е по-лесно.
А такова нещо като деветична бройна система няма.

# 35
  • Враца
  • Мнения: 876
Здравейте, открива се център по ментална аритметика и в нашият град. Ходихме на пробен урок и ми допадна, на синът ми почти на 5 също му хареса.
Тъй като гледам, че темата е отпреди година близо. Може ли да споделите впечатления от заниманията и пречи ли им след това в училище? (Въпреки, че като гледам част от учебниците на племенницата ми има тяхната логика с минусите, което по наше време не се използваше)

# 36
  • София
  • Мнения: 2 084
Няма да пречи, това са два различни предмета.

# 37
  • Мнения: 19
Здравейте, преди време аз също се интересувах от курсове по ментална аритметика за 5 годишно дете.  Имах нужда от впечатления на родители и получих информация от една единствена майка на която детето посещава такава школа. Тя сподели, че след първоначалните прекрасни впечатления които са имали се оказало, че във втори клас детето е започнало да изостава с бързината в сравнение със съучениците си, защото си представяло сметалото и това го е забавяло. По тази причина се отказах тогава, но сега моля за повече мнения и впечатления!

# 38
  • София
  • Мнения: 3 687
Здравейте, преди време аз също се интересувах от курсове по ментална аритметика за 5 годишно дете.  Имах нужда от впечатления на родители и получих информация от една единствена майка на която детето посещава такава школа. Тя сподели, че след първоначалните прекрасни впечатления които са имали се оказало, че във втори клас детето е започнало да изостава с бързината в сравнение със съучениците си, защото си представяло сметалото и това го е забавяло. По тази причина се отказах тогава, но сега моля за повече мнения и впечатления!


Моето дете е на 6 г. и ходи от септември 2018 г. на ментална в Исма. Доволна съм и доста добре се справя. Сега завършва 1 ниво и живот и здраве продължаваме с 2-ро ниво.
Сега може да смята едноцифрени и двуцифрени числа доста бързо.

# 39
  • Мнения: 354
Здравейте, някой има ли отзиви за школата в Плевен ?

# 40
  • Враца
  • Мнения: 876
Записах синът си (почти на 5 ) и посещава часовете от близо месец. Много е ентусиазиран, съсредоточен. Към момента не мога да дам точни резултати, но определено това, което виждам като напредък ми допада. Съчетават интересно математика с игри и рисуване, което също му допада. Начинът на работа е занимателен и вероятно ще продължим. На племенницата ми, която е първи клас също и е много интересно и често иска да му помага с домашните. Реално има доста общи неща с начина на представяне на задачите  в 1 клас и тук.
По наше време минусът задължително стоеше на второ място (5-3=2), докато при първолаците често е представен на първо място (-5+2=-3)
Смятам, че смятането наум би могло да е само плюс за детето. А относно сметалото - абакус, което на мен ми бе сложно, се оказа доста лесно и занимателно за употреба. Като нашето сметало е, но със своите си правила и е само в помощ на детето.

# 41
  • Мнения: 7 606

По наше време минусът задължително стоеше на второ място (5-3=2), докато при първолаците често е представен на първо място (-5+2=-3)



Ко, ко?  Ей тук ме изуми напълно. Даже не мога да повярвам.

# 42
  • Мнения: 2 857
По наше време минусът задължително стоеше на второ място (5-3=2), докато при първолаците често е представен на първо място (-5+2=-3


Този начин на изписване е абсурден и объркващ за възрастен, а какво остава за едно дете, което има доста неясни виждания за числата, че да му се тръсне и понятието ‘отрицателно число’. Не знам чия е тази измислица, но материалите по ментална аритметика, които аз съм разглеждала (а те са много), не съдържаха подобни безумия.

Уверявам те, че и до ден-днешен минусът стои на второ място. Синът ми е първи клас.

# 43
  • Враца
  • Мнения: 876
Про домашните на моята племенница в училище често има задачи, в които минусът е на първо място. Това за мен беше много объркващо да и обяснявам, и им обясняват смятането по някакви безумни начини (вероятно си е от учителката начинът).

Синът ми доста добре се ориентира, при условие че числата са учили до 5 в градината (аз вкъщи не съм учила). Знае от кака си като му обяснява с домашните.

За мен менталната аритметика е нещо полезно - далеч съм от амбицията да стане математик. Това, което ме провокира да опита е интересът му към математиката. Системата им е интересна, средата също ми допадна. Не го приема като задължение, а като забавление.

Дали ще му пречи в училище - съмнявам се. В някои части се покрива с материалът в училище.
Полезното, което при нас се създаде е навикът и отговорността

# 44
  • Мнения: 2 857
И аз съм напълно убедена в полезността на менталната аритметика. Единствената причина синът ми да не ходи, е, че няма кога да я сместим в натоварената му програма. Иначе съм се запознала с идеята и подкрепям с две ръце.

Общи условия

Активация на акаунт