Отговори
# 480
  • Мнения: 25
Здравейте,
ако може да ми помогнете с една задача за 5 клас.

 Да се докаже, че всеки триъгълник с обиколка 12 см. и лице 6 кв. см. може да се раздели на 100 триъгълника, всеки от които има обиколка, по-голяма от 6 см.

# 481
  • Мнения: 5
Здравейте, може ли някой да помогне за следната задача за 4 клас:
От Видин към Благоевград тръгва кола 1, която за 2 часа и 30 минути изминава 190 км От Благоевград за Видин тръгва кола 2, която изминава 13 километра за 10 минути. Колко километра в повече за един час изминава кола 2 от кола 1?
а) 6 б) 2 в) 12 г) Друг отговор
Благодаря предварително.

# 482
  • Мнения: 7 285
Вчера синът ми я решава. За пръв път се справи сам с подобна задача. Laughing

Първата кола се движи със 76 км/час.
Втората кола се движи със 78 км/час

отговор: 2 км

# 483
  • Мнения: X
Здравейте, може ли някой да помогне за следната задача за 4 клас:
От Видин към Благоевград тръгва кола 1, която за 2 часа и 30 минути изминава 190 км От Благоевград за Видин тръгва кола 2, която изминава 13 километра за 10 минути. Колко километра в повече за един час изминава кола 2 от кола 1?
а) 6 б) 2 в) 12 г) Друг отговор
Благодаря предварително.
Втората кола за 10 минути изминава 13 км. Един час е 60 минути, което е 6 пъти повече от 10 минути, значи за един час ще измине 6 пъти по-голямо разстояние. 13.6= 78 км за един час.
За първата кола. Щом за 2 часа и 30 минути изминава 190 км, то за 5 часа ( двойно по-дълго време), ще измине 2.190= 380 км. Тогава за един час изминатият път ще е 380:5= 76 км.
Разбира се пътят, изминат от първата кола, може да се пресметне и по друг начин.

# 484
  • Мнения: 20 030
На примависта се сещам, че може да получи скоростта на първата кола, като приемем, че 2часа и 30 мин са пет по 30мин. Тогава 190:5=38км за 30мин. Значи за един час 38.2=76км.
 Дидева ме е изпреварила.

# 485
  • Мнения: 7 285
Още един начин за изчисляване на скоростта:

за 150 минути изминава 190 км /делим на 10/

за 15 мин. ще измине 19км /умножаваме по 4/

за 60 мин ще измине 76 км. т.е движи се с 76 км/ч

# 486
  • Мнения: 3 532
JoyМоят петокласник още ги смята така, че било по-лесно и не ще да чуе, че този начин му е трябвал, когато не е можел да дели 190:2,5.

# 487
  • Мнения: 217
Здравейте, може ли някой да ми помогне за 70 и 71 задача (сборник за 5ти клас). Трябва да се реши без х и у (не са учили). Нещо не мога да се справя.

Прикачам задачките:

# 488
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 41 977
намаляването на умаляемото намалява разликата, а намаляването на умалителя я увеличава.
значи от разликата трябва да извадим 123 4/5 и да добавим 123,8

подобна задача има във великденското за 4 клас


71 задача е на същият принцип, но с умножение и деление Wink ще се справите.

# 489
  • Мнения: 217
намаляването на умаляемото намалява разликата, а намаляването на умалителя я увеличава.
значи от разликата трябва да извадим 123 4/5 и да добавим 123,8

подобна задача има във великденското за 4 клас


71 задача е на същият принцип, но с умножение и деление Wink ще се справите.

Супер. Много благодаря - светна ми.

# 490
  • Мнения: 258
Може ли помощ...

Благодаря предварително.

# 491
  • Мнения: 9 125
Задача за седми клас. Дадени са квадратите ABCD и EFGH като BC принадлежи на EH. Лицето на ABCD=121cm2, лицето на EFGH=441cm2 и лицето на AGC=82.5cm2. Да се намери лицето на триъгълника ABE. Реших го с построяване, сбор от лица и малко хамалски сметки, но все ми се струва че има и по-елегантно решение. Отговор 22 cm2. Имате ли идеи?

# 492
  • Мнения: 2 915
Задача за седми клас. Дадени са квадратите ABCD и EFGH като BC принадлежи на EH. Лицето на ABCD=121cm2, лицето на EFGH=441cm2 и лицето на AGC=82.5cm2. Да се намери лицето на триъгълника ABE. Реших го с построяване, сбор от лица и малко хамалски сметки, но все ми се струва че има и по-елегантно решение. Отговор 22 cm2. Имате ли идеи?
Първо намираме страните на квадратите че са 11 и 21.
Нека т. М е пресечна на AG и EH. Означаваме CM=z, HC=x, BE=y
AB и HG се явяват височини към CM съответно в триъгълниците AMC и CMG следователно 11.z/2+21.z/2=82.5 т.е. z=165/32

След това разглеждаме: ако т. C съвпада с т.H т.е. x=0 то z=231/32; aко т.B съвпада с т. E т.е. x=10 то z=121/32 (от подобието на триъгълниците ADG и MCG за първия случай и съответно AFG и ABC за втория случай, който разглеждаме). 231/32-121/32=110/32, т.е. за всяко нарастване на х с 1 z нараства с 11/32, т.е при z=165/32 имаме разлика от 231/32-165/32=66/32 или x=6, от там y=4 (x+y=10=HE-CB)
Лицето на търсеният триъгълник е AB.y/2 или 11.4/2 =22

# 493
  • Мнения: 264
Кевана, това, което ми хрумва относно решенията със стотинките е, че и за 18, и за 20 лева могат да се намерят решения на килограм, а всъщност цената е или 18, или 20 лева. Искам да кажа, че може би това ни ограничава да решаваме със стотинките и твоето решение при това условие е достатъчно.
Да, права си. Simple Smile
Може ли помощ...

Благодаря предварително.
Хората са общо 9 (петчленното семейство и четиримата баби и дядовци).
а) Нека си представим, че всеки член си има номерче или буквичка от от А до И. Т.к. смяната на столовете (без смяна на съседите) по условие НЕ СЕ счита за ново решение, условно можем да приемем, че ще гледаме подреждането винаги, като започнем от човека с буквичката А (той ще ни е нещо като първи). След него остават още 8 места, които трябва да се заемат от другите членове на семейството, или нещо такова:
А _  _  _  _  _  _  _  _ 
Т.е. за позицията след първия имаме 8 различни кандидата- значи 8 възможности (цифричките по-долу ще означават броя на възможностите за съответната позиция /стол):
А  8 _  _  _  _  _  _  _   
Щом втория заеме мястото си, остават други 7 човека, които могат да седнат до него- т.е. 7 възможности:
А  8  7    _  _  _  _  _  _   
И така нататък, докато за последния стол не остане само един човек. Тогава всички възможни подредби ще са:
8+7+6+5+4+3+2+1=9*8/2=36
Отг. а) 36
б) Решава се подобно на предходната подточка: на горния ред имаме 6 свободни позиции, които могат да бъдат заети от някой от шестимата възрастни:
_  _  _  _  _  _   
За първата позиция (примерно тази най-вляво) имаме шест възможности, или
6 _  _  _  _  _   
Веднага щом някой се настани на най-лявата позиция, остават петима възрастни, които трябва да заемат другите пет места.... и т. н., докато за последното място не остане само една възможност (само един възрастен). Така възможностите ще са:
6+5+4+3+2+1
Или 21.
Същото е и с децата на долния ред. За да не се потретям, направо възможните подредби ще са
3+2+1   
или общо 6.
Всяка една от тези 6 подредби на „долния ред“ може да се комбинира с всяка една от подредбите на „горния ред“, или общо вариантите ще са 21*6=126 (мале, много бе! Да не съм сбъркала някъде в сметките?!) 


Задача за седми клас. Дадени са квадратите ABCD и EFGH като BC принадлежи на EH. Лицето на ABCD=121cm2, лицето на EFGH=441cm2 и лицето на AGC=82.5cm2. Да се намери лицето на триъгълника ABE. Реших го с построяване, сбор от лица и малко хамалски сметки, но все ми се струва че има и по-елегантно решение. Отговор 22 cm2. Имате ли идеи?
С подобие на триъгълници се решава за нула време. Но т.к. в 7 ми клас не го знаят, предлагам това:

Ясно е, че страните на квадратите са 21см и 11см.
Нека CH=х
Тогава SAGH=GH*(AD+x)/2=21*(11+х)/2    (1)
И SAGH= SAGC+ SСGH+ SACH= 82.5+GH*CH/2+AB*CH/2 = 82.5+21х/2+11х/2   (2)
От (1) и (2) следва, че:
21*(11+х)/2  = 82.5+21х/2+11х/2   
Като се реши уравнението излиза, че х=6 (решението е в скрития текст по-долу)
Скрит текст:
< = > 21*(11+х)/2  = 165/2+21х/2+11х/2   
< = > 21*(11+х) = 165+21х+11х
< = > 21*11+21х = 165+21х+11х   
< = > 231 = 165 +11х   
< = > 11х= 231- 165 =66   
< = > х=66/11   
< = > х=6   
Тогава BE=21-11-х=4 см.
И SABE=11*4/2=22 см.
Ако ABCD е вътрешен за EFGH се получават още два случая. Единият е невъзможен (получава се отрицателно число за дължина на страна), а при другия търсеното лице е 0 (т.е. В трябва да съвпадне с Е).

Последна редакция: пт, 13 апр 2018, 16:35 от Кевана

# 494
  • Мнения: 2 915
Може ли помощ...

Благодаря предварително.

Имаш ли отговорите?
За а) получавам 39600,
за б) 720
ако са такива ще ти напиша решенията

Общи условия

Активация на акаунт